[TI] [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 20:16

Zo, ben weer even bij Spock geweest. éven ja, want meneer had totaal geen aandacht voor mij, alleen voor het gras :+ een goed teken zullen we maar denken haha.

Mooie foto Lepel, wat ziet ze er goed uit!

En wat is de poezenren leuk geworden! op de manege waar ik vroeger reed hadden ze ook een hele gave! Heb even gekeken ,maar heb er geen foto's van, anders kon je daar misschien nog ideeën uithalen!

draaakje

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 20:33

Wat fijn dat Patrick weer thuis is. Hopelijk herstelt hij snel en mag hij weer lekker de grote wei op.
En mijn duimen draaien dat zijn maagzweer medicijnen aanslaan!

Arme Spock..

Wat leuk Renate, gefeliciteerd!

Karlijn een nieuwe camera, leuk, zag al een paar mooie foto's van Diaz voorbij komen!

Super dat je het nog eens gaat proberen Sandra! En wat fijn dat je hulp van Leon hebt!

He wat vervelend Mira, hopelijk krijgen ze nu meer hooi.

Wat leuk dat het mennen met Jacky zo goed gaat! leuk filmpje!

Mooie foto's van Gracey!

Jeetje wat balen Fayem, en wat een lage streek zeg..
Ze zullen de weg maar oplopen... daar wil je toch niet aan denken..
Mooie poezenren!

Heftig lepel, veel sterkte.

Gefeliciteerd met de koop van Luna!
Vooral doen waar je jezelf goed bij voelt Magica, neem je tijd, Luna zal je niets kwalijk nemen ;)

Jeej, karlijn een eerste premie, gefeliciteerd!!

Zo, weer eens even op bokt. Met de vakantie in het verschiet en de zorgen om Avelyn had ik mezelf even een paar dagen zonder bokt voorgenomen.
(Vind het niets om open en bloot op internet te zetten wanneer we op vakantie waren, je weet het maar nooit.)
Vorige week eerst de paarden naar hun vakantie adres gebracht en daarna afscheid genomen van de katten en op naar frankrijk. Daar hebben we 1 nachtje geslapen om door te rijden naar Spanje, de regen achter ons latend en lekker de zon in.
Heb enorme heimwee naar de paarden en poezen gehad, maar het was erg fijn er even tussenuit te zijn. Lekker aan het strand, heerlijk door de bergen gewandeld, lekker gegeten en geluierd aan ons prive zwembad.
Daarna zijn we door gegaan naar Barcelona voor 2 nachten. Lekker door de stad gezworven met de metro, alle mooie plekjes bekeken en een dag naar de dierentuin die daar prachtig is. En ook echt weer heerlijk gegeten.
Toen terug naar huis, dat was nog even wat met de bosbranden op de grens. We hadden enorm geluk want we konden doorrijden. Echt heel onwerkelijk als je al die kilometers afgebrand bos voorbijrijd het leek Mordor wel.
Toen we alweer veilig een heel stuk door frankrijk hadden gereden is de brand weer aangegaan en de snelweg alsnog afgesloten, we hebben echt geluk gehad.
Na 1500 km waren we eindelijk weer thuis.
vannacht heerlijk met 2 tevreden spinnende katten geslapen, we waren zo blij ze weer te zien. En vanochtend de paarden opgehaald. Ze hebben het super gehad. Avelyn begroete me met een luid gehinnik en Izzy met een zacht gemurmel :D

Thuis gekomen heb ik ze lekker gewassen, nu zijn ze weer fris en fruitig :P
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Leuk spelletje, samen rennen :P
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<3
Afbeelding

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 21:17

Mooie foto's van de katten ren :j ziet er nu al gezellig uit! Leuk gedaan met die plantjes en etages zo!

Ook mooie foto's van Karlijn! En wat zijn ze wit zeg pff Luna moet nog steeds even een keer door de wasstraat haha :o

Fijn draaakje dat jullie zo'n mooie vakantie hebben gehad, ik kan me voorstellen dat je heimwee had hoor.
Gelukkig ben je nu weer samen met je dieren :-)

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 21:33

Karlijn is alleen in de week voor de keuring gewassen , ze wordt nu niet eerder weer gewassen dan volgend jaar , lekker vetlaagje weer opbouwen voor de winter !

Hier staan ze 24/7 buiten en wij hebben zandgrond. Dat scheelt wel veel hoor !

Draakje , leuk dat je een goede vakantie hebt gehad !

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 21:48

Ja normaal ben ik ook niet zo van het wassen hoor, maar Luna had wat diaree gehad omdat ze vers gras hebben en ik wilde haar achterbenen wel even boenen met wat groene Biotex haha :D

Vandaag even een korte wandeling gemaakt naar stal, even hals en borst afgespoeld en toen weer terug naar de weide. Even wat zonnebrand creme op Luna's neusje gedaan want die was wat verbrand (lijkt op foto wel wat rozer dan in werkelijkheid hoor haha).
Toen weer terug in de weide en vriendlief mocht dat even doen van mij :j eenmaal aangekomen in de weide komt de hele kudde op ons af en werd Luna wat in het nauw gedreven, waardoor ze per ongeluk even tegen mn vriend aanliep die vervolgens bijna het slootje indook haha, maar het ging allemaal goed :+ en het mooie ervan was is dat ze direct weer naar ons terug liep om soort van excuses aan te bieden <3 even een paar kusjes, een koekje en toen ging ze weer verder :-)
Wat is ze ook een schat :-)

Afbeelding

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 21:50

Nog even en ik ben ook verliefd op Luna, je praat zo lief over haar <3

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 21:54

Miesemuisje schreef:
Nog even en ik ben ook verliefd op Luna, je praat zo lief over haar <3

Hahaha everybody loves luna *\o/*

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 23:45

ik wil luna ook meetennn!! ben zo benieuwd na alle verhalen!!.

leuke foto's dames. avelyn ziet er knap uit. hoe doen de voetjes het. nog steeds vooruitgang

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 07:56

Jah daar ben ik ook wel benieuwd naar, de voetjes van Avelyn!

Enne Andrea, 9 augustus toch? ;-)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 08:19

Jaa, dan ben ik daar eind de middag, eerst afrijden van 13-14u

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 08:20

Ow oke daarna zijn wij er ook wel :-)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 08:25

Leuk!
Wij gaan daarna wel het bos in hoor, Dus ik heb geen idee van tijden. wel dat die dag rete druk maar super leuk gaat zijn

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 08:30

Oke haha nou dan komen we gewoon aan het eind van de miiddag ofzo? Nou ja het duurt ook nog even haha.

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 10:00

Claudia, ooh leuk.. nou mocht je je nog wat herinneren dan hoor ik het wel.. :j

Maartje, jaa echt een rot streek.
Ik ben nog niet zo bang dat ze zo snel naar de weglopen.. want we hebben nog een tussenhek aan het eind van het looppad en die is wel dicht.
en ik denk dat Denzel liever bij de andere dames blijft staan flirten dan dat hij gezellig op pad gaat..
maar mijn angst dan is dat hij met zijn voorbenen gaat maaien en in het prikkeldraad terecht komt..
en sjaak, ach daar maak ik mij geen druk om.. die is zo wijs en rustig.. die zou nog in zijn eigen wei blijven staan al staat alles open ;) haha
Avelyn en Izzy zien er goed uit!! hoe oud is Izzy nu eigenlijk?

oooohhhoooo iedereen houdt van Luna... OOhhhhooo vooral wanneer we haar blauwe oogjes zien! ;)

en Kaydee komt naar huis!! leuk!!! ben benieuwd hoe de drie meiden zich gaan gedragen naar elkaar!

ajaa gisteravond nog lekker wezen zwemmen met mn hond op het strand. en het water was warm!! heerlijk!
helaas deze week elke avond/nacht werken dus hopelijk is het volgende week ook nog mooi weer!
Vanmiddag weer aan de arbeid... hopelijk beetje drukte gaat de tijd lekker snel :D

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 11:04

Mooie foto van Luna weer, met haar mooie blauwe halster!

Ah, dat is wel erg fijn dat er een hek aan het einde zit Fayem. Maar dat nog moeten ze gewoon dat hek dicht laten, zodat Denzel lekker in zijn eigen wei blijft. Zeker met prikkeldraad in de buurt (snap zowiezo niet dat mensen dat nog gebruiken)
(ik zou echt in staat zijn een camera erop te zetten of het hek onder stroom te zetten :+ )

Izzy is deze zomer 14 geworden, maar ze is geimporteerd, dus het is een schatting die gemaakt is.

Avelyn haar voet gaat redelijk, geen verslechtering, maar ook geen verbetering.
Hier staan foto's van gister
[BEH] Foto verslag Hoefkanker Avelyn
Zaterdag komt de hoefsmid weer.

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 11:14

draaakje schreef:
Ah, dat is wel erg fijn dat er een hek aan het einde zit Fayem. Maar dat nog moeten ze gewoon dat hek dicht laten, zodat Denzel lekker in zijn eigen wei blijft. Zeker met prikkeldraad in de buurt (snap zowiezo niet dat mensen dat nog gebruiken)
(ik zou echt in staat zijn een camera erop te zetten of het hek onder stroom te zetten :+ )

Izzy is deze zomer 14 geworden, maar ze is geimporteerd, dus het is een schatting die gemaakt is.

hihi je ziet het er niet aan af hoor aan Izzy. Shakiro is ook geimporteerd, ze schatten hem op 18 jaar maar ik denk dat hij flink wat jaartjes ouder is.
maar dat zullen we nooit weten.

jaa je komt zeg maar via het grote weide hek langs alle weides daar loopt één lang pad. (doodlopend)
ik denk dat het pad zo'n 100m. lang is, en helemaal aan het eind staan die van mij..
Ik heb daar ook nog zo'n groot toeganshek hangen, eerst zat deze vast met touwen, maar nu met een ketting.
dan is er nog een stuk afgezet (om evt. te poetsen etc.) en dan pas komt de omheining van mijn weide.
dusjaa je moet toch wat hindernissen nemen om ze er uit te halen, maar dat is overal zo maar als ze ze echt willen meenemen lukt dat toch wel..
maar daar ga ik niet vanuit.

Afgelopen week is het goed gegaan, had het ook op FB geplaatst misschien dat iemand er van geschrokken is, al ga ik er niet vanuit dat het een bekende is maar je weet het niet. de verzorgsters van Shakiro zijn twee weken hier op vakantie en die meiden komen op verschillende tijden bij mijn wei. toch wat extra controle.

Jaa, sorry voor mijn woorden maar ik vind het ook achterlijk dat nog steeds die weides omheind zijn met prikkeldraad. Zeker omdat ze allemaal vorig jaar mijn jaarlinghengst dood hebben zien liggen in mijn wei.
(die is toen door de omheining gegaan en in het prikkeldraad beland)
maar blijkbaar moet het hun eerst zelf overkomen willen ze er wat aan gaan veranderen.
En ik heb het al een paar keer gevraagd aan hun, ook omdat ik zelf met mijn paarden langs hun wei moet lopen.. en nou is het pad wel een meter of 4 breed, maar er moet er maar één zijn die het in zijn bol krijgt..
hopelijk wordt het ooit nog verboden, dat prikkeldraad.. maar ben bang dat ik daar nog lang op moet wachten..

Avelyn hoeven zien er stukken beter uit! :D super fijn.

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 11:17

draaakje schreef:

hihi je ziet het er niet aan af hoor aan Izzy. Shakiro is ook geimporteerd, ze schatten hem op 18 jaar maar ik denk dat hij flink wat jaartjes ouder is.
maar dat zullen we nooit weten.

jaa je komt zeg maar via het grote weide hek langs alle weides daar loopt één lang pad. (doodlopend)
ik denk dat het pad zo'n 100m. lang is, en helemaal aan het eind staan die van mij..
Ik heb daar ook nog zo'n groot toeganshek hangen, eerst zat deze vast met touwen, maar nu met een ketting.
dan is er nog een stuk afgezet (om evt. te poetsen etc.) en dan pas komt de omheining van mijn weide.
dusjaa je moet toch wat hindernissen nemen om ze er uit te halen, maar dat is overal zo maar als ze ze echt willen meenemen lukt dat toch wel..
maar daar ga ik niet vanuit.

Afgelopen week is het goed gegaan, had het ook op FB geplaatst misschien dat iemand er van geschrokken is, al ga ik er niet vanuit dat het een bekende is maar je weet het niet. de verzorgsters van Shakiro zijn twee weken hier op vakantie en die meiden komen op verschillende tijden bij mijn wei. toch wat extra controle.

Jaa, sorry voor mijn woorden maar ik vind het ook achterlijk dat nog steeds die weides omheind zijn met prikkeldraad. Zeker omdat ze allemaal vorig jaar mijn jaarlinghengst dood hebben zien liggen in mijn wei.
(die is toen door de omheining gegaan en in het prikkeldraad beland)
maar blijkbaar moet het hun eerst zelf overkomen willen ze er wat aan gaan veranderen.
En ik heb het al een paar keer gevraagd aan hun, ook omdat ik zelf met mijn paarden langs hun wei moet lopen.. en nou is het pad wel een meter of 4 breed, maar er moet er maar één zijn die het in zijn bol krijgt..
hopelijk wordt het ooit nog verboden, dat prikkeldraad.. maar ben bang dat ik daar nog lang op moet wachten..

Avelyn hoeven zien er alweer beter uit... jaa het is nog steeds niet mooi, maar als je gaat vergelijken.
Ik zag van shakiro's hoeven eens foto's voor je maken, dan kan je zien hoe het eruit ziet, na een half jaar kanker vrij.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 11:17

Heerlijk gereden op wat ettermomentjes na. Kan rustig bij een hengstige merrie in de bak lopen geen probleem maar o wee als er een paard gaat hinnenken dan moet ie weer de man uithangen. Had weer ff achter het behang plak momenten. Maar hij was verder erg braaf en de linkergalop komt ook zo heel langzaam aan ook wel vind ie nog wel erg moeilijk maar hij doet het netjes. Stiekem ergens toch trots op poown :D

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 11:26

dat gaat de goede kant op hoor ik zo!!
ben je er al over uit, nieuwe stalling enzo???

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 11:46

Ik heb samen met ene vriendin afgesproken dat we het nog 1 maand aankijken verbeterd het niet dan zijn we er klaar mee. Amigo staat weer bij zijn vriendje een Qaurter horse hengst die iets jonger is en die twee zijn beste vriendjes. Mijn shetje gaat er wel weg die is weer ana het vermageren. Heb het idee dat ie aan huis komt te staan.

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 12:47

oke jaa verstandig om het gewoon even aan te kijken.. en veranderd de situatie niet.. kan je altijd nog weg.
het is zonde, heeft hij geen wormen??? flinke vitamine spuit wil ook nog wel eens helpen.

succes

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 13:39

Even een dringende vraag aan de gene die hier fotograferen. Ik zou bij een vriendin haar sinds kort shetlander gaan fotograferen deze is bruin-bont. Nu is het wel vresselijk hard licht en ze kan nu alleen rond de middag of maximum 5/6uur. Wat zouden jullie doen het gewoon proberen of wachten tot volgende week dat het wat minder warm of gewoon zeggen dat het echt s'avonds of s'morgens gaat moeten.

Het probleem met het harde licht is dat ik niet wi dat het wit uitgebrand is, ik kan wel m'n witbalans etc verzetten maar dan nog.

Lees zo wel bij eerst dit vragen.

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 13:45

Als het kan zou ik een schaduw plekje opzoeken, dan wordt het wel mooier. Anders worden het inderdaad van die uitgebeten foto's (met lichte onderwerpen). Maar omdat de Shetlander bruin/bont is dan zal dat wel meevallen ga ik vanuit.

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 13:46

En anders tegenlicht gebruiken en inflitsen, maar weet natuurlijk niet wat voor apparatuur je hebt.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 13:49

Oke alles bijgelezen.

Ben blij dat het goed gaat met Avellon.
Jessica gewandeld met Luna :)
etc.

Nu gisteren Jack gewassen, deed meneer duidelijk deugd (kwam terug bezweet van de weide af).
Nu ga het zien of dat fotograferen van de shetje doorgaat of niet voor morgen, ga anders vroeg m'n bed
in en m'n wekker vroeg zetten (maximum 7/8/9u) om een buitenrit te maken.

Ga het nu eerst zien of ik ga gaan fotograferen daar of niet. Het zou de eerste keer zijn sinds m'n spiegelreflex dat ik echt op "afspraak" een pony van iemand ga gaan fotograferen.