[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Spetter

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 13:06

Chev, fijn dat je tante niet gedotterd hoeft! Koetje, lekker paardrijden volgende week dus. ben benieuwd naar uw vlam! Kom gauw eens langs om kennis te maken, hahaha kijken of ie door de keuring komt
Roos, sneu voor het paardje, ik duim dat alles goed komt.
Gister was erg leuk. Ons groepje had de eerste prijs! Joepie!! Enorm gelachen. Mijn buurvrouw en ik hebben onze kerels eens te grazen genomen. We hebben toen we op de terugweg waren in de auto gebeld dat we verdwaald waren en net gedaan of de verbinding slecht was door de telefoon uit te doen en weer aan. Gezegd dat we bij de witte berk (komt je wel bekend voor he Koetje? ) waren en dat ze even op internet moesten zoeken naar een plattegrond. Toen de verbinding verbroken. Toen de auto snel geparkeerd en zachtjes naar huis gelopen. Toen belden ze op dat moment. Konden we zien dat ze idd op I net een plattegrond aan het bekijken waren. Whahahaha wat voelden ze zich beetgenomen!!!! Mijn buurman houdt altijd iedereen voor de gek, dus we hadden ze nu eens tuk. Helaas zal hun wraak wel weer zoet zijn!!!
Zo nu strakkies aan het werk. We krijgen een nieuwe bewoner en die mag ik rondleiden.

Koetje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 14:17

Roos wat erg voor dat paardje, ik hoop dat het met een sisser afloopt...

Leon jij heel veel plezier met JP.
Was hij al wel eens bij jullie thuis geweest?

Spetter, leuk grapje met de witte berken.
Werkt altijd .
Hebben we een x eerder gedaan in het bos met de paardjes en het werd al schemerig, hebben toen gezegd dat we bij 3 witte berken stonden en verdwaalt waren, het hele bos staat met berken
Enneh dat keuren scheelt me niets wat je er van vindt, ik vind hem
GEWELDIG .
Heb je nog niet verteld waarom je zo om mij hebt gelachen om mijn dates.............................

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 17:59

hello lady's

ik ben alle 374 foto's aan t verwerken op mijn pc van de inlagen rit van vandaag... hopelijk krijg ik er straks al een paar op bokt

desillies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 18:12

Debo schreef:
hello lady's

ik ben alle 374 foto's aan t verwerken op mijn pc van de inlagen rit van vandaag... hopelijk krijg ik er straks al een paar op bokt

pppffffffffffffff wat een berg ,ik zit hier met gloeiende wangen achter een kom overgebleven snert,ik ben versleten geen verslag nu van mij!!
straks idols kijken nu even onze eigen foto's op de comp zetten en na genieten
morgen meer van mij......

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 18:40

SuperRoos schreef:
als ze nou zou eten en de verstopping zit er nog kan ze perforatie van de darm krijgen geloof ik... of je maakt die verstopping alleen maar erger en dat kan dodelijk zijn...

ik dacht dat die al weg was door de paraffine, niet dus...

Lucy_1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 19:34

Fijn dat de tinkerrit goed is bevallen. De volgende keer ga ik ook mee.. Heb mijn man al gezegd dat hij me effe moet brengen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 19:44

Ik snap 'm Pellie

Mooi dat tinkerrit goed bevallen is, ben benieuwd naar de verslagen en ga zo foto's kijken. Wel makkelijk bijlezen zo Achteraf bezien had ik wellicht wel meegekund door nek en alles, maar ach.. Heb nu heerlijk met vriendin kunnen rijden die ik zelden zie, dus volgend jaar ben ik wel van partij

Vanmiddag heerlijk gereden, was bezig met een appeltaart af te maken waar mijn moeder aan begonnen was. Word er ineens gebeld, sta je daar met je handen vol deeg. Dus ik vloeken, even over nagedacht, en toen maar opgenomen En dat was maar goed ook, vriendin belde of ik zin had om te rijden. Zij heeft het echt superdesuperdruk met studie en vriendje en sporadisch paard enzo. Dus zoveel kunnen we niet meer rijden, dus was erg blij om van dr t horen. Dus dat hebben we gedaan. Was heerlijk zonnetje, en lekker kunnen kletsen. Alleen was Amanda een beetje erg de bitch aan het uithangen tegenover brave Actief... Nja.

Daarna zijn we nog bij mijn huis gestopt en hebben we van zadel gewisseld. Zij mijn western op Actief, en ik haar Randolls (boomloos) op Amanda. Gewoon eens proberen. Haar boomloos lag erg goed op Amanda, net de singel was te lang, maar zij vond hem qua ligging gelijk goed liggen. Westernzadel lag spijtig genoeg maar redelijk, paard is bij de schoft iets te breed, en dan lager op de buik te smal voor het zadel. Maar voor even kon het best. En de conclusie was dat beiden het leenzadel wel lekker zitten vonden Heb ook nog wat foto's van Aman met zadel, ga ik straks uploaden.

Daarna lekker de stallen gemest, nog beetje af en toe gekroeld met de pony's. Daarnet gevoerd en ze dik opgestrooid. Toch fijn altijd, een brandschone stal

yarka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 19:48

Laatst bijgewerkt door Sjoert op 19-11-05 19:57, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: erg grote foto's veranderd in links!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 20:15

Topicje met foto's van vanmiddag --> viewtopic.php?f=53&t=496755

Jeeetje Yarka! compleet met rijp, mist en alles... hier dus echt zacht weer, zonnig.. etc. etc.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-11-05 20:16, in het totaal 1 keer bewerkt

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 20:16

Debo --> heb al gereageerd in je topics

desillies --> hè moeten we nog wachten op verslagje

spett gewonnen en goede grap uitgehaald

Koetje --> fijn dat de kinderen er zo goed mee omgaan puberende of oudere kinderen hebben er vaak meer moeite mee, maar als ze zien dat je gelukkig bent weten ze ook wel dat t beter is zo --> zo te lezen weet je 18 jarige dat ook
Nu dus ook samen rijden enzo

cheveyo --> fijn dat toch niet gedotterd hoeft

Roos --> heftige dag dus ...

chub --> dus lekker rond kunnen sjouwen

indezz --> goed gevoel hè dat ken ik ook ... ma kon net af en toe een manegelesje betalen en ik was koning te rijk . Later door hard meehelpen op manege mocht ik meer rijden en via manege ook leuke verzorgponies gekregen enzo ...

Pell --> behoorlijk druk dus in de buurt snap dat t er een beetje veel zijn
Wij wonen nu in een super rustige straat, geen jonge kinderen en slechts aan 1 kant huizen vindt dat wel relaxed ...

Maya --> merk dat hier ook dat kinderen vooral reageren op bont.... willen in bos ook altijd aaien en sommigen zelfs erop zitten, maar ga ik niet aan beginnen er lopen zoveel kinderen in 1ste stuk bos ivm kabouterpad (speciaal voor kinderen) dan zou ik niet meer wegkomen en er een dagtaak aan hebben.
Maar wel flauw dat ze je haf niet zien staan --> vond hafjes toch ook altijd leuk, heb nog een hele tijd een hafkruising gereden

Klinkt als leuke rit met vriendin

Leon --> klinkt goed --> zal vast erg gezellig zijn

Peetorlan --> klinkt goed die verhuizing

Yarka --> gezellig aan t eten in de vorst

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 20:26

o, ja

Op Say hebben trouwens nog niet zo heel veel mensen gereden, ze is nogal overgevoelig
Mijn beste vriendin heeft geholpen bij inrijden, verder heeft t nichtje van mijn vriendin/ stalgenootje wel eens op Say gereden . Is 1 van de weinige kinderen die ik erop durf te laten . Ik weet precies hoe ze is/ rijd en zij is zo voorzichtig en lief en luistert ook zeer goed dus dat klikte wel

Is ook zo sneu als ze staat te wachten en zus op hun pony rijdt (die delen ze) dus als ik dat zag liet ik haar vaak op Say
Heb er nog wel foto van (sommigen wellicht al vaker gezien ), zo lijkt Say wel een stuk breder/dikker
Afbeelding

Verder 1 x een verkeerde keuze maakt om iemand op Say te laten:
Een oud stalgenoot wilde een keer mijn zadel uitproberen dus ik dacht ach dat zal wel gaan Say was ondertussen al súper relaxed enzo
Dus zij even op Say --> maar die stalgenoot vond het een beetje spannend en pakte meteen de teugels erg strak en klemde ook .
Ik zei nog: wel even lang laten en benen ontspannen, maar ZOEF toen zat Sayla al in galop in bakje van 20x30 --> kon omdat t vrij klein is dus snel haar teugel pakken --> toen stopte ze wel, maar ze waren allebei erg geschrokken
Dat was dus niet voor herhaling vatbaar

en pas heeft trouwens ook de eigenaresse van de pensionstal even op Say gereden
--> zij vond t geen verschil met haar (pittige/gevoelige) KWPNer, ze had veel meer verschil verwacht en de hoge opgooi zoals bv bij een fries, maar dat voel je dus bij Say helemaal niet
Was wel grappig hoe ze reageerde... moeilijk uit te leggen ....
Ze was verbaasd dat ze er zo op wegreed, en t allemaal zo soepel ging en Say dus ook meteen zo lekker/ ontspannen liep --> dat laatste verbaasde mij wel even, want dat doet ze bij mijn vriendin dus niet meteen daar moet ze altijd eerst even klieren

Vandaag nog lekkere vlotte rit gemaakt in de kou/mist en weer opgewarmd bij kopje koffie

Morgen waarschijnlijk nog een keer en dan na de middag bij vriendin op bezoek en daar blijven eten, daar heb ik ook al zin in: Het is hoog tijd om weer eens bij te kletsen

zo nu hebben jullie weer wat te lezen

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 20:33

Zo te zien gaat dat wel goed met Jane. Wat wit en mistig bij jullie!!

Sayla...... wat is het toch een leuke merrie!

grid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 20:43

fjordkootje schreef:
Zo te zien gaat dat wel goed met Jane. Wat wit en mistig bij jullie!!

Sayla...... wat is het toch een leuke merrie!

... Mira is ook erg leuk

en hier is t ook zo wit en mistig

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 20:48

haai allemaal,

even hoor, moet op verjaardag, maar zat nog even snel snel de laatste 2 pagina's te lezen!

Koetje...we hebben vreselijk gelachen (lees "om je gelachten niet uitgelachen" om je wilde verhalen van je dates! Geweldig gewoon!!!

Enneh Cindy...ik heb de primeur al gehad...'k heb al even zitten kletsen met Rudy (Rudi?!?) op msn...net als Tinus...niet op z'n mondje gevallen! hihihihi.
Ik vind het hartstikke leuk voor je Tinus, dat je zoveel plezier met 'm hebt....op alle punten

Lekker ding die Sayla ! En inderdaad...Mira mag er ook zijn Fjordkootje !

Cindy cindy...je kunt het nu inderdaad weer een keer terugverwachten natuurlijk! hahahaha
Mutsen!!!

Hee Yarka, zie dezelfde handige voerbakken/hooibakken bij jullie in de bak die wij ook gebruiken, zijn echt superhandig!

Jee Maya, jullie hebben idd ook een flink natte paddock. Die van ons was vanmorgen weer ietsiepietsie droger...en de plassen die er nog lagen...waren veranderd in ijs! Hoop dat het water de komende dagen weer een beeetje wegtrekt...loopt namelijk zo zwaar met je kruiwagentje mest door de bak zo!

Ga zo nog even snel de foto's van de Tinkerrit bekijken...en dan gauw foetsie...

Ow nog even snel een leuke foto, gisteren gemaakt van Shathu en Reilly...(Reilly lijkt nu ineens wel een hele iniminie! hahaha)

Afbeelding

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 20:52

Leuke pic van Shathu en Reilly en jou Indy is ook TOP hoor

Veel plezier op verjaardag

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 20:56

Ja, Indy is ook TOP inderdaad!
Lieve foto van Reilly en Shathu!

Mira heeft veel verschillende "gezichten" zowel d'r koppie als d'r lijf.
Vandaag heeft ze trouwens weer theezakjes (ja, voor 20 personen ). Ik heb het dus over d'r uier/spenen he. Ik raak er meer en meer van overtuigd dat het puur met d'r cyclus te maken heeft, en dat haar buik a) uitgezakt door veulens en b) een hooibuik is.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 21:16

FK --> dat ken ik van meer tinkers

Ook Say lijkt op foto's soms heel chic en dan weer veel grover

Verder heeft ze ook een beetje een buikje door veulen(s)

Dan lijkt ze van voor soms dik/ met van die zijtassen, maar je kunt haar ribben makkelijk voelen en ook haar uiers zijn best "uitgelubberd" maar ze veranderen niet en zijn mooi droog/ leeg.

Ken een tink (die pas uit Engeland kwam) die uitgelubberde uiers had die vol leken te zitten (en ze bleek niet dragend). Na melken bleken ze vol met stinkend vocht te zitten --> na een paar dagen uitmelken en puntjes ontsmetten met betadine bleef t voortaan mooi droog/ leeg en is ook niet meer teruggekomen.

Vaak lubberen uiers trouwens zo ver uit als een veulen erg lang bij moeder mag blijven staan
En ja dat "veulenbuikje" hoort 'n beetje bij merries en meestal valt t nieteens echt op alleen in bepaalde stand/ houding als ze tenminste daarnaast ook niet té dik zijn want dan gaaat t extra hangen lijkt wel

ga zo maar even sociaal doen want zusje van vriend is ondertussen gekomen

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 21:36

ik vertrek mijn bedje in....................

Whis_Serada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 21:59

zo wij hebben ook een fijne middag gehad met whis.
we zijn lekker naar de stad gewandelt en hebben sint en piet bekeken.
nou ze was weer van ouds heel lief.
whahaha muziek mensen auto's bruggen het maakte haar weer allemaal niks uit.
o wat is het toch een lekker ding he die whis.
als ik dan zo op haar rij door de stad en ze is zo lief.
dan weet ik weer hoe gek ik op haar ben.
HEERLIJK

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 22:18

Leon, fijn dat het bij jou nu lekker gaat!

Sox, fijn dat het bij jullie goed gaat. Hebben jullie al natte sneeuw gehad?

Jean, suc6 met geregel.

Mazzel, geluk dat je niet meer in een kas hoeft. Tuincentrum lijkt me ook erg leuk!

Il, balen v.d tinkerfarm’s zadels….

Flet, was is een olifantenpoot? Fijn dat je zo lekker gereden hebt! Wordt gewoon jaloers van je verhaaltje..

Cindy, fijn dat er vooruitgang in zit bij je woefie Jij nog wild aan t dromen geweest Ben erg benieuwd naar dat ligzadel, dan echt een x foto´s maken leuk zo´n speurtocht!

Peetorlan, je verhuizen schiet al op!

Koetje, goed teken dat je je nieuwe lover mist als ie er niet is. Leuk dat hij met zijn paard komt rijden met jou!

Grid, die vent van jou krijgt vast ook nog de smaak van rijden te pakken

voor de -2kg van Roos Gisteren helaas zalfje niet gevonden. Dus hoop t van de week op de kop te kunnen tikken. Ik hoop dat Reza opknapt

Chubje ook een nieuwe kriebeltic

Chev, fijn dat je tante niet gedotterd hoeft te worden.

Nou, heb tot chev bijgelezen, ga nu film kijken anders hoeft dat niet meer.

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 22:24

Poeh gelukkig niet zo veel geschreven zeg! Zo te lezen hebben de zeeuwen een mooi ritje gehad!
Koetje, ik ben heel benieuwd naar Rudi!
Annemarie, leuke foto van onze baby's!!!
Nou ik ben net terug van het werk, dus even lekker voor de buis en dan op bed. Morgen staldienst. Spet staat nu 1 week binnen en zijn vlasstal is nu al zo ranzig. Snap er niks van. Elke dag poepies er uit, maar hij is echt goor. Denk dat hij gewoon meer zakken nodig heeft als 4 in het begin. Dus morgen pisvlek er uit en 3 zakken vlas er bij op. Hopelijk blijft ie dan wat droger en schoner.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 23:57

Mijn dag was toppie!

De vonken zijn duidelijk heen en weer gegaan

Met Snow klikt het ook! JP heeft al gemend en nadien zonder zadel uitgestapt Hij probeerde zelfs mij na te doen, door er zo in 1 x op te springen, maar dat viel hem toch even tegen hahaha

Whis_Serada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 00:13

ik heb het toch gezegt snow hihihi

POLLO

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 00:14

verslag tinker

Ik ben vandaag met de rit mee gereden op Baggio omdat Leonoor ziek is.
Het weer zag er goed uit en om 9.30 zijn we naar Lien gereden.
Om 11.00 zat iedereen op zijn paard nadat we veiligheid hesjes en consuptiebonnen hadden ontvangen.
We waren met ongeveer 20 ruiters(toch)en wij reden achterTommie en baileys. }>
Nu moet ik zeggen Baggio vond het niet zo geweldig om Tommie voor zich te zien(2 hengsten) en reageerde nogal als Tommie een gil gaf naar Baileys dat is wel mijn vriendinnetje daar moet tie het liefst uit de buurt blijven.
nadat Lien naar achter verhuisde en Baggio naast Baileys kon gaan lopen kwam alles tot bedarenen kon ik ook wat ontspannender gaan zitten.
Het weer bleef mooi,en we hebben een poging gedaan om te draven,al gauw kwam het tot een stap terug want er was een fries bij die de rit 2x wilde doen in draf naar voren omdraaien en in draf weer terug.
Dus toen wij gingen draven wilde zij waarschijnlijk galoperen ik weet het niet dus zijn we blijven stappen .
Met zon groep gaat de tijd toch snel want je bent lekker met de buren aan het kletsen dat was in dit geval Chubby en die had ik ook nog nooit in het echt gezien zeg maar
Net toen we bij de stop aan kwamen begon het te regenen de paarden konden onder een afdakje staan en de 2hengsten konden in een box wat wel prettig was want dan had ik mijn handen vrij
Die regen duurde niet te lang en toen we vertrokken naar het strand was het weer droog.
Eenmaal op het strand had iedereen wel genoeg gestapt en gingen ze in draf en in galop ieder voor zich en toch een beetje tegelijk
Ik had daar een beetje op moeten letten maar iedereen zat wel stevig dus ik heb niks gezegd en ben in een rustig galopje er achteraan gereden (was ik voor plan) Baggio dacht daar heel anders over en die wilde er zo vlug mogelijk achteraan, nou zon bink is dan niet tegen te houden
Dus ik was heel vlot aan de andere kant van het strand.
We hebben lekker op het strand gespeelt en toen zijn we weer verder gereden onderweg naar huis.
Ze waren een beetje uit geraast en ging de draf ook beter.
Thuis aangekomen wachte er lekker soep en limonade.
Paarden in de trailer en even napraten weer nieuwe mensen leren kennen en toen naar huis.
Het was een leuke dag en Lien goed georganiseert
bedankt en groetjes ilona

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 00:17

Klinkt goed en gezellig, Ilona!