Jammer dat niet alle eitjes bevrucht zijn Maartje.
Euhm ik kan je niet helpen wb zadelbuigen
Ik ben vandaag met een stalgenootje op buitenrit geweest. Hebben ook een stuk gegalopeerd, maar Feike ging weer vet raar bokken, hij bokte en sprong daarbij overdwars en dat deed hij 2x achter elkaar, echt totaal niet leuk. Snap niet waarom hij altijd zo naar moet bokken met galoperen, dus ik galopeer liever ook niet met die draak. We hebben meerdere stukjes gegalopeerd en gelukkig bokte hij niet meer zo naar, wel kleine vreugdebokjes maar erger gelukkig niet meer. Wel was hij vandaag niet te houden, hij ging alleen maar sneller en sneller en was niet terug te krijgen pff en dat ging me toch een partij HARD Verder was hij wel braaf en heb ik lekker gereden, maar pff 't is me er eentje Mafketel. Hij was ook niet moe te krijgen, wilde alleen maar harder en meer
Als je durft zou je hem eigk eens ff flink moeten laten gaan, als je hem niet terug krijgt, het tegenovergestelde: nog meer gas. En als ie t zat is? Nog een stukje. Helpt je ten eerste met t bokken, hoe harder ze gaan hoe minder ze kunnen bokken, en hem harder laten gaan zorgt er dan voor dat jij het tempo weer over kunt nemen. Maar das makkelijk kletsen hoor.. ik vind dat zelf ook heel eng
Qua zadel.. pff tis iets met op een bepaalde manier eraan duwen of trekken.. maar precies.. geen idee
Concours ging goed. Meneer was beetje bokkig en springerig met inrijden. Spanning omdat er men karretjes waren. Eerste proefje was wat chaotisch, maar 189 punten en een 3e plaats Tweede proefje ging voor mn gevoel veel netter, fijne aanleuning, stelling en buiging, alleen galop moeten herstellen vanwege overkruizen. En die had ik 176 en 8e ofzo.. grappig dat dat zo kan verschillen. Hoewel ik wel t gevoel heb dat de 2e realistischer gejureerd is. Mgoed, erg tevreden over vandaag
Nu ff bankhangen en dan straks mn tas inpakken voor een midweek Ameland. Helaas zonder Zac
_Clocloken_
Geplaatst: 21-06-15 20:29
Wat een gekke kerel is die Feike toch
Super dat het concours zo goed ging
Ik zit hier even op een roze wolk voor degenen die het niet zien dit is Cas Ik kon het niet laten om er weer even op te klimmen
_Clocloken_
Geplaatst: 21-06-15 20:33
En nog een kostbare foto voor mij, Casanova en zijn moeder Dusty
Misschien kun je hulp van iemand vragen die meteen mee kan kijken of het zadel past? Wellicht dat je met de verkopers af kan spreken dat je het eerst wil passen en dat het terug mag als het niet past? Gaaf zo op Cas!
Feike die alleen maar sneller en sneller wou. Wat gek dat hij steeds zo bokt met aangalopperen. Doet hij dat in de bak ook?
Fijn dat je zo tevreden bent over de dag Dott. En alvast veel plezier op Ameland.
Vandaag 2 keer een enorme bui over ons heen gehad waardoor we helemaal nat waren, maar toch enorm lekker gereden. Hele stukken gedraafd en nog naar het water geweest. (nat waren we immers toch al) Thuis nog lekker met de shetten gespeeld, Aika en Fay gelongeerd terwijl Khaleesi "mee kwam helpen" door naast ze te gaan lopen. Die pony's vinden echt alles goed, zijn echt zo super makkelijk.
Mandyy
Geplaatst: 21-06-15 21:50
Leuke foto's van met Feike in het bos. Irritant dat gebok.
Dott, gefeliciteerd met je 3e plek! Have fun in Ameland!
Een gebroken boom kan je het zadel van bewegen aan de voorkant. Een hele boom kan vooraan niet "bewegen"... Dus heb je echt speling grote kans op een gebroken boom...(lastig uitleggen)
Wat ik ook altijd check: Zadel met de boom op je schoenen zetten dan kan je met handen langs kussen duwen hoe de vulling is of het gelijk is en of het niet scheef zit als je van boven af kijkt.
Hehe hij ging vandaag echt kneiterhard en dat vond ik wel een beetje eng In de bak bokt hij idd ook met de galop, daarom richten we ons daar op andere oefeningen.
Goed gedaan Dott
Wat een heerlijke foto's Claudia
Lekker Maartje! Ik ben onderweg ook natgeregend, maar dat deerde me nieteens Het had wel iets.
Wel fijn dat je lekker gereden hebt Draakje, en jij ook Nientsje Ik vind dat ook moeilijk hoor, Zac bokt soms ook in galop. Vandaag nog zelfs, zittie ook meteen overkruisd
Supermooie foto's Chocloken
Iedereen bedankt met de felicitaties en plezier wensen
Feike krijgt de laatste tijd steeds meer pit, ook in de wei is hij aan het rondscheuren bokken en spelen puber. Afgelopen zondag was hij vreselijk op buitenrit en vandaag al een stuk beter dus ben verder wel trots op hem dat hij het op dat bokken en hard gaan na, heel braaf was
_Clocloken_
Geplaatst: 21-06-15 23:06
Dankjullie ben er zo blij mee wou Cas al lang samen met z'n mama op de foto en kon het niet laten van erop te gaan zitten
Nien@ Inderdaad harder laten gaan en dan doordrijven maar dat hangt van paard tot paard af er zijn er die het enkel maar extra leuk vinden dan... jij kent 'm 't beste .
Sommige hebben 'm al gezien maar dit diertje is ook een deel van mijn leven geworden. Het is geen vervanging voor mijn verdwenen kaketoe wilde deze al van daarvoor. Moest voor school een zelfportret maken en die speelt daar een rol in . Zit nu ook terug op mijn arm .
Nien lastig hoor zo'n bokkende galop... Misschien gewoon Pubertijd... Zag op MN fb een 2e feike te koop... Leek precies (althans ik zag 4 benen, manen en een kont) paard stond in de trailer... Goeie verkoop foto....
Nou ben ik benieuwd Nienke Wil je me de foto eens pben? Edit: ik kwam hem net ook tegen
Lori
Geplaatst: 22-06-15 11:06
Ben echt blij ermee en op groot formaat is die nog véél beter .
Bokkende galop, in het begin had Jack altijd last van een cross galop vroemmm en dan in het begin van bitloos (daarom nu altijd een springzweepje mee < waar ik ook dazen mee wegjaag) altijd de hoofd in het gras galop (+ plotseling op de rem voor een grasspriet) gaf 'm toen een tikje even van voor als ik merkte dat dat hoofd wel héél erg naar beneden ging.. .
Wij zijn heel aangekomen, en heb hier al fijn een stuk hardgelopen. Morgen een beginnersritje maken met mn moeder en donderdag een strandrit van 1,5uur
Hier mijn cursus aan het leren een groot deel politiek wat mijn geen z*k interesseert maar goed moet erdoor vooral omdat ik dat vak in zelfstudie doe ben ik niet zeker of ze na de toets dat stuk heeft weggelaten of niet.