[TI] [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mira283

Re: [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 00:55

Zo is mijn shet ook als ie weer wat in de kop haalt wat niet mag en ik verhef mijn stem... Emi is er minder vatbaar voor helaas

Kerry_Tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 01:25

Kerry is er wel gevoelig voor, maar ik geef maar heel zelden een schreeuw. Hij moet wel weten dat er dan echt wat aan de hand is...;)

Ohw die Tinky , lekker eigenwijs zo. Ik leef wel met je mee kaat, zou me ook bezwaard voelen als hij zo loopt te stunten .. Oh oh..
Maar mijn rij-prestaties zijn dan ook direct gevolg van de hoeveelheid toeschouwers. Wij rijden dus heeeeeel vaak alleen (Ahum). Ik ben om die reden al geen geschikt wedstrijd materiaal ;)

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 01:27

Ik haat ook mensen die toekijken hoor en rij bijna altijd wel alleen of met een select groepje waar ik wat aan heb aan commentaar

Kerry_Tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 01:36

Sommige paardenmensen kunnen gewoon hun mond niet houden als het om de rijstijl van anderen gaat. Ik kan dat heel vermoeiend vinden... Maar ja...
Kerry rijdt ook het liefst alleen, ik begrijp er ook niks van maar het is zo, gaan we met andere paarden dan heeft zijn oren constant plat, hij stampt nog eens op de grond tijdens het rijden om zijn ongenoegen kenbaar te maken en is nauwelijks te sturen. Als we dan weer met zijn twee rijden is alles goed. Ik heb laatste bewust een groep verlaten waar ik Mee vertrokken. Toen we omdraaien en de andere paarden de hoek om waren was hij direct weer vrolijk. Nog iemand zo'n solo tinker ;)

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 01:52

Ik heb het tegen overgestelde. Die van mij raakt in paniek als er een paard weggaat op de poetsplaats gaat het al beter maar met rijden nog een drama... Wil je een keertje ruilen mag je op mij bonte KWPN peuter :P

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-13 10:31

Ja, was mijn eerste keer met zoveel toeschouwers. Als ze maar te dicht op de omheining kwam hoorde ik ze al tieren van 'Blijf uit de buurt met dat paard!' *Zucht* Niet echt een boost voor je zelfvertrouwen dus.. :P Hier ook geen solo-paard.. Alleen is ze wel vaak een stuk rustiger en beter te houden. Vind ik veel fijner om te rijden. Met Boris erbij is ze sùper voorwaarts en loopt ze al gauw door hulpen heen. Is altijd zo als ik in groep rijd. Dan let ze op de andere paarden, (bijna) niet op mij.

Als ik mij boos maak op Tinky gaat ze jùist lopen klieren. Beste is kalm blijven, rustig proberen oplossen en als ze braaf is uitgebreid belonen. Heb dat ook gezien bij dat grondwerk. Boos maken heeft geen zin, consequent en zacht zijn wel..

Dat truukje van een appeltje ga ik eens proberen vandaag Andrea. Thanks!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 11:00

Nou succes er mee Kaat. Het is dat Jack een ruin is heb anders al zitten denken eens mee te doen aan de keuring daar met werkproef. Maar persoonlijk voor een dagje naar de keuring + 40euro kwijt zijn is wat veel, zeker als het een ruin is dus geen dekwaarde heeft (als hengst had die dat wel zeker). :)

Is hier heerlijk nat buiten ga zo dadelijk Jack borstelen al oppervlakkig en eten geven, dan straks zijn staart en meneer is terug gedaan (als het een beetje droog blijft zwier ik het zadel er op).

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-13 11:11

Is wel een goede zaak voor zijn broertjes en zusjes hé ;) Voor de gehele bloedlijn.. Tinky fok ik ook niet mee, al is ze een merrie. Dus komt op hetzelfde neer. Borisje gaat misschien volgende keer ook mee.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 11:14

Kaat er is niks bekend over broertjes, zusjes, mama of papa met dat die uit Engeland komt. Of kunnen ze dat allemaal terug vinden met een bloedtest ? (ben stiekem wel benieuwd naar hoe zijn ouders er uit zouden zien < ahoewel ik daar een bloedtest niet perce voor over zou hebben, zou leuk zijn moesten ze hun vanzelf aanmelden :') ). Of ik weet minder dan dat er over Jack geweten is, kan altijd natuurlijk.

Is meer Jack word niet bepaald waardevoller als die een "1ste premie" haalt maar een merrie wel, het zelfde met een hengst. Ook al word er op dat moment niet mee gefokt.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-13 11:50

Tis sowieso geen bloedtest, maar DNA-test. Ze pakken een plukje manen :)

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 12:08

Oh Tinky, wat een boef!
Gijs is meestal niet zo heel smerig (geen poep/piesplekken), wel wat modder, maar hij staat ook buiten.
Ik hou zijn manen en staart netjes bij, kam ze regelmatig uit met cowboy magic (ben er echt fan van!), en dan antibijt erin (heb een van zijn vriendjes er een pluk uit zien trekken, dus blijf het er maar preventief in doen).

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 12:34

Ow zo nou tja is meer zou leuk zijn voor te weten maar is nu niet dat het levensnoodzakelijk is. Zou wel heel graag weten wie zijn ouders zijn.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 14:36

Het heeft weer even lekker hard geregend en Caillin is net ietsjes witter :')
Lang leven de regen.

Ik woon in een nors boerendorp, zelfs al hadden ze kritiek op m'n rijstijl zouden ze het nog niet zeggen haha.
Ik rij sowieso toch bijna alleen buiten en altijd alleen (alleen buiten rijden is saai!) dus zo vaak rij ik niet meer.
Maar lijkt me inderdaad vervelend. Gewoon niet op letten verder. Ik stond niet graag op een manege vanwege die kliekjes enzo maar nu ik alleen sta is het ook weer saai... Drama :+

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 14:40

Ik sta op een pensionstal die wel te doen is op wat kliekjes na. En ja wat moet je met een shetlanders als je 21 bent? Die blikken krijg ik nog wel eens :P. Trek er me niets van aan. Met rijden is dat lastiger en buitenrijden is not done voor paniekstresskip van een KWPNer

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 17:02

Zo er in geslaagd Jack zijn staart in 2uur uitgekamd en gevlochten te krijgen. Is terug bijna even dik als voor een veulen het een beetje had afgeknaagd op sommige plekken. Jeuj

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-13 17:03

Eerste rijlesje overleefd, dames!

Tinky was heel braaf in de piste. Deed haar best ondanks dat ze af en toe nog wel eens probeerde uit het werk te komen. We hebben geoefend om netjes aan de teugel te lopen (ze zoekt al steeds meer contact, maar dan gaat ze achter de loodlijn en dat moet gecorrigeerd worden). Ik moet ook anders gaan rijden, rijd veel te veel met mijn bekken en ik was eigenlijk deels de oorzaakt dat ze zo afgestompt is. Vele werkpuntjes, maar lesgeefster zei ook dat het wel echt dik meeviel. Trots! :D

Alleen de heen- en terugweg naar de piste waren heel wat minder.. Op de terugweg is ze met mij in volle draf over een drukke straat gecrosst. Zat hélémaal geen rem meer op. |o Levensgevaarlijk.. Ik heb hééél veel geluk gehad. Was de eerste keer dat ik alleen naar de piste moest, aangezien er mensen kwamen en mijn mama dus thuis moest zijn..

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 17:07

Heb je het toevallig gefilmd Kaat ? Is altijd een super manier om bij te leren dat naast de les :).

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-13 17:08

Nope, spijtig genoeg niet. Ik was alleen.

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 17:30

Leuk je les hoor kaat, fijn dat het goed ging!

Vandaag weer menles gehad met Dublin, ging niet echt goed.. Hij bouwt heel veel spanning op voor de wagen, waarschijnlijk is er ooit iets gebeurd waardoor hij zo angstig is. Het ging al een tijdje best goed, alleen vanwege het weer hebben we een tijdje niet af kunnen spreken waardoor we nu eigenlijk weer een beetje 'opnieuw' moesten beginnen. Ook hadden we mensen mee waardoor de kar zwaarder was.

Hij heeft altijd heel veel spanning op het moment dat hij moet vertrekken, hij durft zijn borst nog niet goed in te zetten waardoor hij in het begin alle kanten op sprong behalve naar voor. Nu was de kar dus ook zwaarder en sprong hij heel raar naar voor, ging een stuk draven, viel toen stil en liep zijwaarts de bosjes in. Daarna zette hij zich vast en sloot zich helemaal af. De instructrice vroeg hem steeds voorwaarts en sloeg hem met de zweep (niet hard maar weer niet hoe ik het anders kan noemen) het haalde echt helemaal niets uit! Heb hem toen op de grondwerk manier opzij gezet en heb hem toen vooruit gezet bij zijn hoofd met de instructrice vanaf de bok. Hij had echt de hele tijd heel veel spanning en op het einde bij het oprijden van het erf echt even paniek en schoot er een stukje vandoor.

Kortom heel veel stress, wel heel jammer want het ging juist zo goed! Ga nu ook vaker dubbele lijnen oefenen en de volgende keer niemand meer meenemen, waarschijnlijk en hopelijk zal hij dan weer gaan ontspannen.

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 17:43

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 14:59

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 17:29

Heb gestemd hoor Marja :)

Pff het is erg lang geleden dat ik op bokt ben geweest.
Ik heb het super druk gehad. Werken, Vlindertje, Hondjes, dozen inpakken en dat alles nu als alleen zijnde.
Ik heb nu al mijn spullen in dozen en bij mijn moeder gestald.
Waar ik nu ook al 2 weken verblijf. Niet het meest ideale, maar goed het werd wel tijd.

Nu wacht ik met smart op code groen om mijn nieuwe appartement te verbouwen dwz vloertje leggen, verven etc.
Met Vlinder gaat het super. Ze staat nog lekker buiten en ze is al een echte buffel. Dus dat gaat wat worden. Ze moet nog 2,5 worden. We doen nog lekker rustig aan. Ik borstel dr een beetje op het weiland. Bij lekker weer een stukkie lopen, maar laat dr nog even paardje zijn :) Erna ook nog wel even hoor. Ik heb alle tijd.
En het komt ook wel goed uit want ik heb het enorm druk...

Hoop dat ik het hier weer een beetje kan bijhouden met lezen en evt reageren, maar ik dacht laat ik eens iets van me horen :)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 18:23

Lekker drukkies dus! wanneer verwacht je de sleutel van je nieuwe thuishonk?
Denk aan jezelf he! loop je zelf niet voorbij ;)

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 18:31

verwacht de sleutel een dezer dagen. denk dat ik per de 15e een huurcontract krijg.
Ja ik ken het.. te druk met vanalles.

Maar ook leuk nieuws, al komt het niet zo goe duit qua drukte.
Jess heeft sinds 1,5 maand een nieuw vriendje :D

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 18:33

Vertel over nieuw vriendje :D