[TI] [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Poosje81

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 18:29

Voordroog is het beste eigenlijk, qua voer voor een astmapaard. Baggio heeft het ook en is al jaren hoestvrij :j
Koudgeslagen honing over het voer is een wondermiddel, zweren erbij!

dianalamboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 18:43

Koudgeslagen honing bij hoestende paarden? Ook bij chronische bronchitis?

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 18:44

Jeps, het geneest niet, maar verzacht dusdanig dat de klachten vaak (bijna helemaal) verdwijnen.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 19:26

Even een kleine tip: Ik heb zelf 2 jaar een chronisch zwaar dampige tinker gehad. Die gaf ik op het begin ook altijd geweekt hooi maar het nadeel daaraan is dat het water waarin je het week de meeste voedingswaardes eruit trekt.
Wat leonoor zegt inderdaad goed zorgen voor mooi kwaliteits voordroog, bevat ook minder stof. En anders inderdaad kuil maar er zijn veel tinkers die daar heftig op reageren.
Daarnaast gaf ik Mallow altijd foenegriek, tijm en koudgeslagen honing, dat werkte ook heel goed.

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 19:27

klopt heb ik ook vaker gehoord... maar eigenlijk nog nooit geprobeerd...
waar haal jij het leonoor???

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 19:27

Hier voer ik al sinds ik Tinkers heb , kuil.
Ik zweer erbij hoor , de paarden doen er veel langer over dan hooi ... en ze doen het er lekker op.

Ik heb alleen geen ervaring met astma en hoestende paarden

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 19:31

fayem89 schreef:
klopt heb ik ook vaker gehoord... maar eigenlijk nog nooit geprobeerd...
waar haal jij het leonoor???

Imkerij :j

Lepel schreef:
Hier voer ik al sinds ik Tinkers heb , kuil.
Ik zweer erbij hoor , de paarden doen er veel langer over dan hooi ... en ze doen het er lekker op.

Ik heb alleen geen ervaring met astma en hoestende paarden

Echte koeienkuil of is het kuil wat een paar dagen op het land is gedroogd en daarna de pakken ingegaan is?

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 19:45

bij ons is het eveneens voordroog, maar zit veel minder stof in dan in gewoon hooi.

ooh de imkerij.. dat is bekend... zal het met de winter eens gaan proberen bij sjaak, tnx

zag Grace te koop staan, heb het nogmaals gezegt tegen die vriend... maarjaa mannen.....

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 19:48

Grace staat idd te koop... Helaas geen centjes hier, anders stond ze hier al op de wei :j

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 20:48

Hier ligt al het kuil , dus ook voor de koeien , een dag of wat op het land.
Elke boer doet dat verschillend en mijn man houdt van het drogere kuil voor de koeien.

Hij heeft nu een hectare of wat voor mij gemaaid en maakt daar nu hooi van , ter afwisseling of tegelijk erbij voerend met de drogere kuil, moet maar even zien wat ze lekker vinden, anders gaat het hooi naar de kalfjes van de winter.
Laatst hadden we ook hooi , maar die pakken vlogen erdoorheen , 1 pak in 1 week , terwijl als we droger kuil voeren , doe ik er 2 weken mee.... Hooi zit gewoon meer licht tussen in de pakken...

Maar goed , ben een voorraadje aan het maken voor van de winter en wil niet tekort komen , hahahahah

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 22:43

ga het zeker doorgeven, bedankt voor de tips! Moet morgen eerst werken, maar morgenavond weer lekker knuffelen met spock, alweer veelste lang geleden door alle drukte vorige week!

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 09:42

Na mijn vakantie ga ik met Jack verhuizen naar een andere stal. De stal waar ik nu sta is voor mij te rustig. En Jack staat nog steeds alleen in de wei. Hij is nu wel heel blij om mij te zien, maar ik denk dat hij het leuker vind om met een kudde in de wei te staan.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 13:10

Hoi iedereen!

Gisteren heb ik gewerkt aan een filmpje, die redelijk gevoelig lag. Het gaat over het voorbije jaar met Tinky. Het liedje is 'At the beginning' van de film Anastasia, oud liedje, maar de tekst klopte helemaal! 6 augustus zal het lijken dat ik terug aan het begin met haar sta. Aan het begin van een nieuw geweldig leuk jaar samen met super leuke plannen! (Ga volgend jaar naar het strand :) En dan in de herfstvakantie naar het bos, .. ) Met dit filmpje (klinkt raar, want een paard heeft geen youtube :+ ) wil ik haar bedanken voor de leuke - en soms ook minder leuke momenten - die we samen beleefd hebben.

Als donderdag mijn Horsebead geleverd is, doen we een fotoshoot. We zijn van plan om een stuk geheel zonder tuig te rijden. Ik hoop dat het lukt, maar met mijn meisje lukt werkelijk alles, ze verrast me keer op keer. Ik ga op de wegen wél gewoon met bit rijden, anders is het echt te gevaarlijk. Maar op het galoppad helemaal zonder. Dat pad is ze gewoon en daar vertrouw ik haar voor de volle 100%. Het plan is dat ik in een houthakkershemd ga met een jeans shortje en ook een manebead in mijn haar. ( gaat gewoon los, maar met extra krullen want ga het de dag ervoor invlechten) Tinky liefst spierwit, hoefjes ingevet, met vingerverf cirkel om het oog én de mane + horsebead om :) Deze shoot moét bijzonder worden! En wil er zeker een van de foto's uitvergroten. We zijn van plan heel vroeg te vertrekken en haar de dag er voor te wassen, donderdag namiddag is het namelijk stikheet en dat is niet erg handig. Ik moet woensdag nog gaan winkelen achter een nieuw deken (0 grams regendeken, had het nodig voor de winter en ga het omdoen woensdagnacht omdat ze volgende dag anders weer helemaal vies is, Tinky kennende..) en vingerverf. Misschien ook zilvershampoo :P Drukke dagen dus, haha!

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 13:22

Wat een mooi filmpje Kaat, prachtig! Succes met de voorbereidingen voor de fotoshoot, ben erg benieuwd naar het resultaat :D

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 13:47

Mooi kaat, je hebt wel geluk met de mensen die af en toe komen foto's maken en filmen van jullie beide samen. Heb ik hier niet. Als ik stukjes heb van tijdens het rijden zie je z'n hoofd. En anders foto's van op de weide. Veel geluk met de fotoshoot alvast :). Ga eens rondvragen of niemand het zou zien zitten eens een dag mee te gaan om stukken te filmen en foto's te maken...

Heb gisteren nog een stukje gaan lange lijnen/droog mennen, het ging terug super ! Ga nu zo door gaan en het steeds wat uitbreiden, ga zorgen dat die stap goed zit en dan pas eens op het erf proberen met een drafje. Vind echt dat die het goed doet. Ga misschien meer rond de avond nog een rit gaan maken, het hangt van de warmte af grotendeels. Of staks gewoon een stap rit.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 14:08

Hier druk druk druk,gister en vandaag vrij kunnen we ff bijtanken wat we ook hard nodig hebben.

Patje gaat gelukkig nog steeds goed, mag eigenlijk niet op de wei.
Maar hebben een klein stukje afgezet zodat hij toch gewoon lekker kan grazen zonder dat hij gekke bewegingen kan gaan doen.
Al heeft hij dat van de week aan de hand erg gedaan bokken steigeren waarschijnlijk door de pijn(heb het al eerder mee gemaakt dat hij dat doet door de pijn)
Maar de laatste dagen gaat het goed.

Whisper gaat ook goed gelukkig, die zie je al wel wat dikker worden.
Gister was het veulen aan het bewegen leek wel ze schrok ineens terwijl ze stond te dutten.
Heb het nog niet eerder gezien bij haar.

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 15:10

dat is wel fijn voor pat marja! kan hij toch ook een beetje van het mooie weer genieten!
tiss altijd zonde als ze pijn hebben en je kan ze niet helpen.

leuk dat het veulentje bewoog, zal als het goed is alleen maar vaker gaan gebeuren!! :D

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 15:40

Hier nog wat foto's van de ingerichte poezenren..

voor;

Afbeelding

Afbeelding

nu;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

bella bij de mini vijver

Afbeelding

flo lekker relaxen
Afbeelding

zodra ik nog een mooie dikke tak/boomstam heb gevonden komt die er ook nog in.. en vermoedelijk komen er ook nog wat hogere plankjes in, zodat ze nog een stukje hoger kunnen klimmen, maar we moeten nog even uitvogelen hoe we dat gaan bevestigen...
ideeen en tips... graag! ;)

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 17:27

Hier even een fotootje van Karlijn met haar vriendinnetje !!!!

Afbeelding

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 17:44

Karlijn is in de zomer veel witter dan in de winter .. of zie ik dat verkeerd

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 17:48

Klopt , in de winter heeft ze iets voskleurige haren door de vacht heen !

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 18:13

Hier even een super trotse ego post:
Net bij dietiste geweest en van de 25 kilo die ik kwijt ben is ook daadwerkelijk 23 kilo vet, daarnaast ff ruim 1,5 kilo vet en wat vocht.
De stelregel is dat je 1 kg spier mag verliezen op 4 kg vet. Zit ik dus heeeeel erg dik vet onder...
Super blij en trots op mezelf dus!!!!

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 18:15

Gefeliciteerd hoor !!!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 18:48

Super !

Mooi hoor somen aan het grazen Lepel :)

TurboTinker