Hier hele rare middag gehad. Eerst heerlijk gereden met nieuwe wagen, erg genoten! Toen we thuiskwamen stonk het heel erg, maar we gingen niet kijken ofzo. Tot m'n vriendin zei, moet je niet even kijken, want er is hier echt ergens brand. Dus Mees liep even om het huis, komtie terug: 't Is de hooischuur! Ik zei: Echt niet, geloofde het niet...! Maar er kwam dus heel wat rook al uit het dak. Dus m'n vriendin belde meteen de brandweer, terwijl Mees met een ladder erin klom. Hij zag meteen wat er was, stonden twee balen ietsie in brand. We hadden 112 nog aan de lijn, dus zeiden, 't hoeft toch niet, we redden ons wel. Maar zij wilden toch perse een wagen sturen, voor de zekerheid. Dus twee balen eruit gegooid, water eroverheen, en uit was het... We waren ook al binnen een minuut achter de oorzaak, vriend had lamp in de schuur aan gezet, die tegen het hooi aan gloeide.
Maar.....
daar kwamen ze hoor, met loeiende sirenes, een heel team stoere brandweermannen en politie. En natuurlijk meteen een groep Puttense sensatiekijkers.... Schaamde me rot, maar ze stonden er zelf op te komen, ze hebben alles nagekeken, maar konden verder niets doen.
Wat je allemaal binnen een paar minuten doe he, ik wilde m'n hooi niet meteen natspuiten, kon ik het ook weggooien, 400 baal, paarden weg, waar is m'n kat? enz.... Hele buurt liep meteen uit.. Daarna op de verbrande balen maar even met elkaar een biertje gedronken, maar had dus goed verkeerd af kunnen lopen.
De rit met Mirthe was trouwens super, ze was zo lekker voorwaarts!Heb foto's!