timokyana schreef:Ik wil jullie toch even om advies vragen.
Waar wij onze accomodatie huren staat een woonhuis wat ook apart verhuurd word.
Hier woonde een man in ( spanjaard/italiaan) die dus enkele weken geleden op vakantie ging.
Afgesproken dat de eigenaar van het huis ( en onze accomodatie) zijn hond ( engelse stafford van nog geen jaar oud zou voeren en verzorgen).
Nu heeft deze italiaan gebeld dat hij niet terug komt naar NL wegens problemen hier.
Zijn hond heeft hij dus achtergelaten. Hij zei dat de nieuwe huurder de hond zou overnemen, maar helaas is dit niet het geval.
Nero zit nu nog steeds in zijn buitenren,krijgt dagelijks zijn portie eten en water en thats it.
Hij komt er niet uit hooguit wanneer ik de tijd zie laat ik hem uit en mag hij los. wel krijgt hij dagelijks een kroel door de tralies.
Ik heb vreselijk veel medelijden met dit dier en wil dus op zoek naar een nieuwe thuis.
Hij is niet waaks en ontzettend mensgericht vandaar dat ik het ook zo sneu vind.
Hoe kan ik het het beste aanpakken?
adverteren? ( ben zelf niet zo'n voorstander voor marktplaats), dierenassiel ( al schaam ik me kapot dat ik een hond kom brengen,vind het zo erg voor hem)
Ik heb hier niet het uitgebreide verhaal getypt,dit is enorm lang.
Wat zouden jullie doen in een soortgelijke situatie?
De eigenaar van het huis heeft absoluut niets met honden ( dieren in het algemeen) dus wil hem ook niet zelf houden.
Hij vind dat nero het op zich niet slecht heeft zo.
iemand tips?
Kan hij bij andere honden?