[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Koetje4

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 08:15

Ja is zo, wij fokken met haar.
Ze heeft begin juni een nestje gehad en heb met de da overlegd dat ik haar een paar x dan maar een nestje geef en dan laat steriliseren.
De andere hondjes zijn al loops geweest, en zij is laat of slaat een x over maar dat is nu helemaal niet erg.

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-05 08:21

goeiemorgen!

Las net op vvdd dat ze de zadel weggehaald hebben bij de tinkerfarm in Uden, pff het zal je maar overkomen!

flettie

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 09:08

Morguh

Brrrr, lekker vrieskoud weer hier in het (noord)oosten van het land!

@ Spetter: sterkte met je JR. Is ze alweer wat opgeknapt?

@ Shayla: jij ook sterkte toegewenst met Shayla. Wel kl*ten dat ze steeds slechter gaat lopen. Neem anders eens contact op met Noelle van Tinkercottage O'Britain. Bij een van hun ruinen is vorig jaar ook artrose geconstateerd maar dankzij bepaalde poedertjes, e.d. kunnen ze nog redelijk met hem rijden (buitenritjes in alle gangen).

@ Cheveyo: sterkte met je tante maar wel fijn dat ze zo snel ingrijpen. Hopelijk zijn ze er bij je tante ook op tijd bij.

@ Leon: Geniet er van zou ik zeggen! Eindelijk breken er weer goede en sterke tijden voor jou aan!

@ Koetje4: leuk weer eens wat van je te horen. Je hebt zo te lezen heel wat meegemaakt de laatste maanden maar je bent er ook weer veel sterker en verliefder uitgekomen! Tinkerpraat is trots op je

fjordkootje schreef:
Ik had een gulle bui en heb de 11 jr jonge kleindochter van de boer Mira naar stal laten brengen, ze heeft een 300 meter op Mira's rug gezeten, en wist dat het heel bijzonder was dat ik dat aanbood. Kind d'r dag ook weer goed, ze zit al beginnend in de pubertijd, dan weet je 't wel....

Hahaha, zo klink je net als mij als ik eens in de zoveel tijd over mijn hart strijk en een van mijn pennybuurmeisjes Flet eens laat uitstappen

@ Pellie: kort maar krachtig

@ Jean: gefelici met je eigen zaak

@ Jellie: sterkte ook nog met Flanna. Zo'n hoefzweer is vaak geen pretje voor het paard maar ik heb er al zo vaak eentje bij Pepper meegemaakt dat ik weet dat het ook niet iets is waar je je ernstige zorgen over hoeft te maken. Zodra de zweer is uitgebroken lopen ze vaak weer helemaal goed en zijn ze van de pijn af.

Wat betreft ruinen en hengsten: ik heb altijd begrepen dat hengsten meer in de breedte (spieren, hengstennek) groeien en ruinen juist meer in de hoogte.

@ WenK: Lisje laten opvoelen? Wil je zeker weten of beeb er nog in zit?

Gisteren nog lekker met Flet gehobbeld. Omdat ze de laatste twee keer met zadel en de longeersingel aangaf dat ze het aansingelen niet zo prettig meer vond, heb ik gisteren zonder zadel met d'r gereden. Wel mijn olifantenpoot gebruikt om op Fayette te komen maar ach
Het rijden ging op zich lekker. Beeb was blijkbaar aan het slapen en we hebben lekker gestapt maar ook hele stukken gedraafd. Ook netjes afbuigen en nagevelijk zijn. En mijn zit was nog redelijk zo zonder zadel! Op de manege reed ik soms wel hele lessen zonder zadel maar dat is ook alweer jaren geleden dus het is maar afwachten hoe dat ging. Maar Flet was lekker ontspannen dus ik ook. Direct na het afstijgen voelde ik het wel in mijn bovenbenen en ik had verwacht spierpijn te hebben maar ... ik voel helemaal niks op het moment!
Daarna nog lekker gepoetst en gekroeld. Dekentje op en hops d'r stal in met d'r avondeten

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 09:18

Goedemorgen!!!
Hee KOetje eindelijk ! We hebben wat afgelachen om je datingsperikelen hiero, sorry Cheveyo wat een schrik zeg van je tante.
Tinkermuts, goed nieuws van je hond dus! Heerlijk!
Leon, Fijn dat het zo goed gaat!
Dusty leek iets beter vanmorgen. Hij kan zijn koppie niet schudden en als de andere honden druk zijn kruipt hij weg. Maar het is iig beter als gister. Pijnstiller werkt ook 48 uur. Dinsdag moeten we voor controle komen en als het niet goed gaat het weekend. Nog even afwachten dus.
Bonte bedankt voor je kaartje! Erg lief!

Ooo Leon...... ik heb over je gdroomd vannacht Een hele vreemde droom. Je was de zoon van mijn overspelige zus en er werd niet voor je gezorgd. Zielig he. Maar het ging best goed met je. Je zou over een paar weken naar australië gaan. Dat vond ik niet zo leuk want ik kende je nu eindelijk! Maar in gedachten was je een halfbroertje van me, dat klopt dus niet. Zowiezo, mijn overspelige zus is 12 jaar ouder dan jij, dus dat kan ook niet. Hahaha ik lag helemaal in een deuk, wat kan een mens toch raar dromen.

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 09:39

Mazzel-meid schreef:
FK; lekker gereden dus met Mira, en ja, die ik-ben-een-dame-buien zijn hier ook wel bekend!

Nee, lekker even 10 minuutjes "gelongeerd" en toen laten spelen/draven in ons bakje. In 't weekend wil ik er weer even op. Daarom liet ik Paulientje er even op, als voorbereiding. Nu ik weet dat die achterhand zo vast zat/zit wil ik toch nog voorzichtiger met 't Miertje zijn.

Goed dat Dusty iets beter lijkt, Spetter! Heb je pijnstillers voor hem in huis?

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 09:39

Heeft iemand trouwens de Tinkerkerstkaarten al binnen??

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 09:53

goede morgen even bijgelezen maar geen tijd om te reageren ga zo naar de aldi.

fjordkootje ik heb de kerstkaarten ook nog niet binnen,

yarka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 10:38

Goedemorgen!

Weer niet gelukt met de foto's, sorry. *schaam*
Zal het groot op mijn voorhoofd schrijven, met een edding!!

Sterkte met je hondje Spetter!

Shayla ook heel veel sterkte, ik hoop dat een paar maandjes rust haar goed doen.
En je ei kun je altijd hier kwijt.

Fijn dat het een onschuldige bult was Tinkermuts.
Achterlijk van die vent zeg! Gelukkig heb jij het kenteken kunnen doorgeven.

Mijn dierenarts vertelde mij toen ik Hilton liet castreren dat hij wat groter zou gaan worden dan wanneer hij hengst was gebleven.
Als je hem langer hengst houdt krijgt hij wel die typische hengstennek.

Koetje4, wat een verhaal.
Wel fijn dat je nu verder kunt met je leven en iemand gevonden hebt.

Sterkte voor je tante Nicole!

Ik hoop dat Damian snel opknapt. Geef hem maar een dikke knuffel.

Silas lekker met je paardje getut, heerlijk!

Met Snows realtie gaat het ook goed, top!

Nu weer aan de slag. Fijne dag allemaal!

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 11:00

z'on hengstennek krijgen ze niet allemaal hoor

yarka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 11:02

Nee, dat klopt inderdaad. Ik bedoelde ook eigenlijk dat je dan meer kans hebt op die hengstennek. Te snel geschreven...

Lucy_1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 11:46

fjordkootje schreef:
Heeft iemand trouwens de Tinkerkerstkaarten al binnen??

Goedemorgen.... Ja, ik heb de kerstkaarten vanmorgen binnen gekregen en ze zijn harstikke gaaf....

Ik ken dat gevoel van jouw wel hoor Fjordkootje : iemand per "gratie" laten rijden op je paards rug. Maar ik doe het wel al snel als ik die meisjes vol verlangen zie kijken..... Ik weet namelijk nog hoe gelukkig ik was als jong meissie als ik effe alleen al op een paard mocht zitten, laat staan eens stukkie rijden... Dat gevoel vergeet ik nooit!!

Maar als ze Lucy effe mogen uitstappen, houd ik ze wel scherp in de gaten hoor... Mogen er niet met haar vandoor

Snowdon : fijn dat het goed klikt tussen jouw en JP. Zou helemaal super leuk zijn als hij ook nog een "echte" cowboy wordt. Samen rijden is wel heel gezellig.....

Verder lekker bij gelezen... wens iedereen sterkte met verzorgen van de zieke beestjes.... Ben lekker thuis vandaag en heb de stallen al lekker uitgemest. Het weer is prachtig en ik vind het vreselijk jammer dat ik morgen niet mee kan met de strandrit.... Maar ja, that's life!

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-05 11:49

ARGH verdomme verdomme!

Kom ik net thuis is mijn nieuwe ( van sinterklaas gekregen) wasmachine aan de loop gegaan, volle fles wasmiddel op de grond gedonderd over AL mijn spullen heen, snik snik. Dat wordt mijn onverwachtte vrije middag schoonmaken ipv van lekker naar irish!

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 12:35

grid, hihi had het niet negatief opgevat hoor van het uitkuren
zo leuk hoe snel iets fout begrepen wordt op internet haha achja

chubby, jammer dat ze zo schrikkerig was in die hoeken..

koetje, hihi leuk dat je dr weer bent, sorry voor t grote verslag haha
wat een rotsituatie bij je thuis zeg, maar voel me bijna opgelucht na je verhaal... hoop dat dit goed overkomt hihi
het lijkt alsof het nu gewoon goed is zeg maar voor jou... knap ook zoveel afgevallen, lekker een willem die weer relaxed is en een leuke rudi... hoop dat je ontzettend veel geluk tegemoet gaat...

nu ff eten, zo reageren op de rest

weegschaal was vanochtend 73

2 kilo eraf in 1 week, *juichend poppetje*

Lucy_1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 12:51

Nou, dat red ik niet hoor deze maanden. Zie over gevulde speculaas en marsepein. Ben ik harstikke gek op!!! Deze maanden probeer ik nooit af te vallen, ik probeer alleen niet aan te komen....

Maar knap hoor SuperRoos!! In deze tijd afvallen.... Harstikke goed.

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 13:15

cheveyo, wat naar van je tante... hopen dat ze er snel wat aan kunnen doen, sterkte ermee

annick, heel veel beterschap voor damian, hopen dat het toch snel overgaat

dobbel, hopen dat de DL een goed voorstel doet en niet met iets belachelijks aankomt...

jellie, hoop dat het zalfje goed gaat helpen, het is ook handig op jezelf als je kloofjes hebt ofzo of droge vingers, puisten haha etc ik smeer het bijna overal op hihi
kan me goed voorstellen dat je er emotioneel onder blijft, het is wel je paardje he, had dat met king ook vaak hoor, dat ie door een glazen ruit is gesprongen enzo... maargoed, flan heeft nu gelukkig een heerlijk leventje
zonder handen gesprongen, gaaf hoor, nu nog je zadel eraf haha, fijn dat flan beter liep!

silas, fijn dat het allemaal goed gaat met silas, longeren enzo, en lekker tutten

leon, fijn dat het allemaal ff goed gaat, lekker rijden met snow met volle concentratie, en je ex die je niks meer doet, heerlijk gevoel dus, super hoor, lekker van genieten nu en wat in de toekomst komt zie je wel weer

FK, niet buigzaam omdat je dan de druk niet kan opvoeren zeg maar want dan buigt hij mee
en ook als veiligheid, met een onbuigzaam ding kan je het paard eigenlijk altijd bij je weg houden
het stokje is het lichaam zeg maar, jouw lichaam, en het touwtje eraan is je staart
zo kun je met de friendly game je paard overal aaien met de stick en het touwtje, de staart dus erover heen gooien zachtjes waarmee je de liefde van de merrie nabootst op haar veulen
met de staart over de rug strelen zeg maar...
trekken doet ze dus ook, deed fig ook, wat ik heb geleerd is dus op een kleine volte beginnen, waar je haar kan raken met de stick
dus je houdt een open hand, gaat ze hangen, sluit je je hand en tik je haar zachtjes onder dr buik, ze kijkt dan naar binnen als het goed is en je hand gaat weer open, zo heb ik het bij fig gedaan en dat gaat nu super, als ze het op een klein rondje goed doen geef je ze steeds meer touw
fijn dat je vind dat ik niet vaag klets haha
lief dat je dat kindje op mira hebt laten zitten zal zich wel vereerd hebben gevoeld haha

jean, gefeli dan maar, eigenaar van een zaak

mazzelmeid, balen dat je de opdracht niet begreep, hoop dat het goed komt

flettie, gaaf hoor, zo lekker zonder zadel gehobbeld!

spetter, fijn dat dusty wat beter lijkt, arm dier
super droom over leon haha

indezz, lekker vrij daggie

IL, schoonmaakse

zo vanochtend 3 uur buiten geweest met de honden, was naar de paarden gelopen
ziek paardje, reza 3 jarige merrie
koliek dus, liggen en rollen in de stal, buik optrekken
ik en haar verzorger (oudere vrouwe hoor, verzorger klinkt zo kinds haha) haar eruit gehaald, ik wilde mn handen op dr buik liggen en toen dreigde ze al met trappen, dus meegaan lopen
da erbij gehad, maargoed lang verhaal, spuiten gehad en ging nu redelijk
moet er nu heen dus jullie horen het wel weer

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 13:28

Owww Spetter, ik lig nu helemaal in een scheur! Zou ik trouwens niet eens zo heel erg vinden, dan hoorde ik bij een echte Tinkerfamilie met geweldige Tinkers! hahaha

en ik heb de kerstkaarten ook binnen!

Spetter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 13:33

snowdon schreef:
Owww Spetter, ik lig nu helemaal in een scheur! Zou ik trouwens niet eens zo heel erg vinden, dan hoorde ik bij een echte Tinkerfamilie met geweldige Tinkers! hahaha

Hahahaha ik was ook helemaal verbaasd wat jij nu weer in mijn droom deed! Enneh je gaat naar Australië! Is dat niet leuk? hahaha kon beroerder of niet dan?
Vanmorgen naar de zorgboerderij geweest, helpen paardrijden. 1 Bezoekster heeft nu ook gewoon les op een manege. Je ziet per week het verschil. Erg leuk om te zien. Ze hebben een speciaal zadel besteld voor een bezoekster die alleen maar kan liggen. Geen huifbed, maar een heus zadel. Ik ben heel erg benieuwd en als hij er is zal ik eens foto's maken. Ze rijden op een fjord, en ze is er niet bang voor gelukkig!

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 13:36

Ik moest trouwens iedereen bedanken van Jos de Groot van de manege zonder drempels. Ik had hem van dit forum verteld en dat er zoveel besteld was en hij vond het SUPER
Ik heb mijn kaarten nog niet, maar had er al een paar daar gekocht, dus ken ze al.

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 13:42

Mijn 'stiefzus' rijdt ook paard bij een gehandicapten ruitervereniging, of hoe je dat ook noemt. Dat is op de manege waar ook Chubby staat in elk geval. Astrid, m'n 'stiefzus' dus, zit altijd op een westernzadel (op n fjord!), een gewoon engels zadel ging niet ivm haar beenstand. Maar daar weet ik het fijne niet van verder. En die heeft nu na enkele weken ook goed de smaak te pakken! Straks moet ik Snowdon nog gaan delen haha.

Overigens zag m'n moeder net die kerstkaarten van de Manege zonder Drempels en ze slaakte een kleine gil van herkenning, hihi. Ze is nl geboren en getogen in en om Ede-Lunteren-Bennekom Zal haar nog proberen over te halen, ook enkelen te bestellen, anders zal ze het vast en zeker volgend jaar wel doen!

Bonte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 13:48

snowdon schreef:
Overigens zag m'n moeder net die kerstkaarten van de Manege zonder Drempels en ze slaakte een kleine gil van herkenning, hihi. Ze is nl geboren en getogen in en om Ede-Lunteren-Bennekom Zal haar nog proberen over te halen, ook enkelen te bestellen, anders zal ze het vast en zeker volgend jaar wel doen!

Wat leuk dat ze dingen herkent. Dan mag je ze vast niet allemaal versturen.

Kytha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 15:36

irish_lady schreef:
goeiemorgen!

Las net op vvdd dat ze de zadel weggehaald hebben bij de tinkerfarm in Uden, pff het zal je maar overkomen!

Dat las ik vanochtend ook, echt vreselijk voor Robin en de anderen daar ..
Ik heb m'n kaarten van de manege zonder drempels ook binnen trouwens Zijn erg leuk!!!

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 15:47

Hé leuke kerstkaarten dus ... heb denk ik iets gemist, waar kun je die bestellen of zullen ze dan niet meer op tijd zijn ?!

[edit] zie al meer info op site

Zou er anders wel paar willen. Wil er eigenlijk ook van Sayla maken, maar dan moet ik er wel mee beginnen

Leon --> lekker zoveel positiviteit ben benieuwd of je JP kunt overhalen tot ruiter
is bij mij nog niet gelukt, maar bij mijn vriendin wel al bijna en bij Jellie ook dus er is nog hoop mennen vindt ie wel al heel leuk en gewoon wat wandelen of ze uit wei halen ook

Pff koetje --> dus ineens je hele leven omgegooid... pa was er dus toch al weinig voor kids, maar denk dat ze toch wel moeten wennen aan snelle nieuwe liefde of valt t mee ... Succes ermee Klinkt GOED

roos ja vandaar ook al die smilies dan kun je t nog een beetje aangeven ... maarja soms lees je t toch nog anders

Silas --> gewoon blijven vragen hoor geloof niet dat hier iemand er echt moeilijk over doet ...

Jell --> dus zonder handen gesprongen
hier in huisje goed naar ons zin
Ik kreeg later pm ook weer open vaag

pff cheveyo tante ineens in ziekenhuis hopelijk op tijd erbij en gaat alles goed

en Flett-- > lekker zonder zadel dus

spett --> vage droom en hopen dat je JR er snel weer bovenop is

Annick --> hopelijk slaat de antibiotica snel aan maar beter dat t eruit komt dan dat het vastzit

mazzel meid--> tuincentrum lijkt me ook wel leuk succes met zoeken

Irish Lady --> argh balen , maaruh dan staat ie waarschijnlijk niet goed waterpas even controleren en waterpas zetten en dan gebeurd dat als t goed is niet meer

FK--> zo te horen lekker aan elkaar aan t wennen

Dobbel --> succes met werk enzo

WenK --> druk druk dus maar volgende week dus lekker verwendagje we zien je wel weer vaker als je t weer wat rustiger hebt

Verder niet veel te melden ... ben rapportages aan t afwerken... wel fijn dat dat nu thuis kan (ivm ADSL), hoef ik wat minder vaak op en neer naar Eindhoven ... wel moet ik mezelf aan t werk houden anders ga je al snel iets anders doen (zoals de was, stofzuigen e.d.) maar dan moet ik weer langer doorwerken, omdat het anders niet af is dus kan beter eerst alles afwerken en hopen dat t snel gaat zodat ik vroeg klaar ben

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 17:48

Hee het is voor de verandering eens rustig hier!
Ik zit achter een bordje warm eten uit de magnetron. Aardappels, slavink en brocoli en bloemkool. Stoommaaltijd van de AH. Nou aardappels zo vind ik niet zo geweldig. Poeh... ik droom over mijn nieuwe keuken en lekker eten.....
Vanavond een oriëntatie/speurtocht van de buurtvereniging. Ben benieuwd. Lekker door het bos in het donker.....
Murphy is vandaag naar zijn nieuwe eigenaresse gegaan. 10 minuten rijden vanaf hier, dus lekker dichtbij. Erg leuk baasje heeft ie gekregen. Nu is alleen Collin er nog. Ramona staat bij een vriendin van Annemarie om goed doorgereden te worden, gaat trouwens erg goed!
Nou ik zal me warm gaan aankleden voor de tocht. Lekker snert na

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 18:08

Houden jullie Reilly aan voorlopig?

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 18:41

flettie schreef:
@ WenK: Lisje laten opvoelen? Wil je zeker weten of beeb er nog in zit?

Jep, en hij/zij zat er nog heeeeeeel veilig in... DA vond 'm goed voelen..

Het koste wel wat drama voor we er bij konden (ik heb de DA nog nooit horen schelden, maar op een gegeven moment riep ze: Klotebok! Als jij 'm niet op z'n flikker geeft doe ik het!!!

Ik was al bezig met d'r op d'r lazer geven...

Ze kwam constant omhoog, accepteerde geen praam, de DA kon er niet bij om d'r een roesje te geven etc.

Na een half uur vechten kon ik bij de neus komen, praampje er op, roesje er in en voelen...

Waarom doorgaan? Omdat ik weet dat ze op een gegeven moment wel opgeeft en dat als ik eerder opgeef ze de volgende keer langer door gaat.

Verder geen tijd om te reageren. Ga zo lekker rijden, was echt gekkenhuis op het werk!!!