[TI] [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

cp112

Re: [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 17:13

Hoihoi, Mag ik hier ook weer eens mee komen kletsen? Eerder zat in de verschillende tinkertopics vaak dezelfde mensen maar volgens mij ken ik een heleboel hier niet en das ook wel weer eens leuk :D Nieuwe tinkerfanaten :D

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 17:36

kom er bij,hoe meer hoe beter..

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 19:42

T'is hier wel stil :P
Net even het land in gelopen met de camera, was zo 200 foto's verder Komen zo dus wat mooie plaatjes aan. Zitten hele gave tussen :j

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 20:00

Hallo!

Ik ben net even bij mijn (misschien) toekomstige stal gaan kijken (: ik was opzoek naar een stal waar Pride ook s'winters naar buiten kan ;)

zijn hier mensen die hun Tink s'winters buiten hebben? en wat voor ervaring hebben jullie daarmee?

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 20:26

Hier staat alles altijd 24/7 buiten. Ideaal, en mijn ervaring is dat tinkers dit als veel fijner ervaren dan op stal staan. Ze zijn er hard genoeg voor :j

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 21:00

Ruana en kyona staan overdag buiten en staan snachts binnen.Niet dat ze er niet tegen kunnen ,maar ik vindt het een fijner gevoel dat wanneer er geen toezicht is snachts(dan ligt iedereen op bed)mijn paarden binnenstaan.De stal zit dan ook op slot.
Maar ik vindt het wel belangrijk dat ze zoiezo iedere dag buiten komen.

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 23:20

Hier in het hoge Noorden staan al onze tinkers 24/7 buiten,zomer en winter.Ze zouden niet anders willen :D ondanks dat het soms wel een natte boel is.
Het nadeel is wel dat je land natuurlijk compleet stukgelopen wordt,gelukkig kunnen we ze s'zomers naar de zomerweide brengen hier vlakbij,dan is het wel te doen.

Ellie,wees blij dat het met deze mensen niks geworden is,dan was de interesse dus ook niet al te groot.... ;(

Welkom cp112,kom maar op met je foto's!

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 23:53

tinkerplein,ze hebben vanavond weer gereageerd.ze willen dinsdagavond komen.Ik wil eigenlijk dat ze eerder komen,want ik heb al een geintereseerde laten schieten,niet nog een keer .excuus voor de late reactie,ja ik had het gister zo druk.
heb ze het adres nog niet gegeven.eerst maar een precieze datum en tijd!

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 00:06

Dat is fijn om te horen Ellie,ik hoop echt dat je en superbaasje voor haar vindt. :j

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 03:06

Nou komt ie. Eerst de ukjes even. En mooie Maya (vosbonte pony), ga die pony toch wel missen ondanks dat ik niet echt wat met haar had. Morgen gaat ze naar Duitsland :j
Binqje (vosroan shetje) gaat haar ook missen, nu valt hij straks helemaal buiten de boot tussen 4 zwart bonten en 1 zwarte :(:) :')
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En de andere club.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En toen kreeg Noedel het in de bol :')
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zo mooi, maar jammer dat zijn achterbenen er niet op staan :(
Afbeelding

Afbeelding

Mooie Elise ook nog even dan
Afbeelding

Sjouwen kan ze wel :D
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Elise zegt daaag :wave:
Afbeelding

Zoooooooooooooooooooooooo. Eindje fotobom :D

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 08:56

Hoop dat zij een goed baasje zijn voor dr Ellie!

Mooie tinkerfoto's en wat een leuk veulen is Elise!

Hier staan ze 's nachts binnen. In de omgeving is ook niet echt plek die paarden s nachts buiten hebben.
Maar overdag vindt Grace al heerlijk!

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 08:57

oh ja en welkom cp112!!

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 11:51

helaas vanmorgen nog geen bericht terug gehad,Ik begin toch wel m'n twijfels te krijgen of ze echt zo super geintereseerd zijn.Als ik verliefd wordt op een paardje kijk ik om t kwartier op de mail of ik bericht terug heb.Nu kan ik me voorstellen dat niet iedereen dat doet.
Ze hebben naar eigen zeggen nog een paardje een kruising tinker.dat is wel leuk voor kyona natuurlijk.
Maar het vreemdste vindt ik dat ze eerst zegt van er is nu niet genoeg geld en vervolgens zegt ja ik wil toch komen kijken en het is gewoon veel geld om in 1 keer af te halen????
ik weet het zo net nog niet
O ja vreemde vraag tussendoor:kent iemand een tinker met de naam atlantyco van de geldersche tinkerhoeve?of wie die nu heeft?ruin van 2 jaar

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 08:28

Wat een leuke foto's. Stoer veulen!!

Ik heb via marktplaats een australian stockzadel gekocht voor de buitenritten. Het past gelukkig. Zaterdag komt de zadelmaker nog even kijken voor de zekerheid. en dan rijden!! Lijkt me zo lekker zitten :j

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 09:35

@Kailonne ik heb ook een stock zadel en het zit heeerlijk :)

@cp112 wat een geweldig veulen heb je daar bij lopen :+:

Ik ben er over uit ik ga inderdaad mijn tink ook s'winters buiten laten maar s'nachts doe ik hem dan wel naar binnen.

Gypsylady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 12:42

Wat een geweldige foto's
Die van mij loopt ook 24/7 buiten zomer en winter met een schuilstal
Wat ze trouwens alleen maar s'winters gebruiken als het heel erg nat is
En ze krijgen hun eten in de schuilstal
Maar zo gauw dat op is gaan ze weer gezellig buiten staan
Ook al is er een koude wnd en vriest het weet ik niet hoe hard

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 21:13

Afbeelding
ruana ,hier kun je best goed zien dat er straks wel wat bij mag aan gewicht.
deze is vorige week gemaakt,wat me opvalt is dat ze in de grote zwarte vlekken,steeds meer wit krijgt.net als op haar hoofdje.wel apart hoor,ruana als toverbal

Afbeelding
kyona,hier was ze(vorige week)6 weekjes.tjeempie wat groeit die hard.begint de lompe trekjes van mams te vertonen.de melkbar is haar grootste genot.nog een week of 7 en ze wordt al gespeend.Morgen komt er iemand kijken die interesse heeft.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 22:26

Elliecuijk, ga je serieus menen dat ze met 3.5 maand al wordt afgespeend? :oo
Dat is echt veel te vroeg, 4.5 maand is al vroeg. Normaal is 5-6 maand.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 22:37

bij ons op de stal zijn nog een paar veulens meer,geen tinkers maar kwpn-ers.die zijn nu respectievelijk 3,5 en 4,5 maand oud.Beide zijn met de 3 maanden gespeend.En als het niet kan dan wachten we nog even ,maar ze doet het goed.
Nogmaals ik heb geen verstand van veulentjes,maar ik vertrouw op de kundigheid van iemand die al jaren met paarden omgaat.overigens eet ze al lekker met de brokken van mams mee(ik pak gewoon een handje voer als ze er niet bij kan)
Overigens zijn er meerderen bij die zeggen dat ze dan al van mams weg kan.

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 22:57

Ellie,dat is echt te vroeg hoor!Bij ons lopen ze erbij tot ze een half jaar zijn,mentaal heb je dan veel sterkere veulens.Ik vind 3,5 maand echt veel te vroeg,zeker voor een Tinker,die zijn nu eenmaal wat "slomer".

cp 112,mooie foto's hoor!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 23:06

Het is niet alleen of ze genoeg eten enzo. Maar mentaal is het gewoon te jong. Ze leren zo ontzettenbd veel van hun moeder.
Als je ze met 3/4 maand vna hun moeder weghaalt hebben ze simpelweg niet de dingen geleerd die ze moeten leren als jong dier zijnde. En hebben ze dus een achterstand.

Echt veel en veel te vroeg hoor. Ik speen op zijn vroegst! met 5 maand af. Als ik denk dat ze er nog niet klaar voor zijn blijven ze lekker staan tot een maand of 6 en misschien nog wel langer. Maar voor de 5 maand. No-way.

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 11:19

Ik wil ook graag gezellig mee komen kletsen :) Ik ben nieuw op Tinker gebied, maar wel een echte liefhebber! We zijn afgelopen weekend wezen kijken bij Hof van Ede, naar Ismaël en heb gister gebeld dat de koop doorgaat, nu gaan we het weekend van 3/4 september weer voor een tweede bezichtiging en om alles rond te maken! Heb er zin in :D

Over het afspenen ben ik het ook eens, ik vind de leeftijd echt veel te jong. Zelf ben ik een voorstander om niet in maanden te denken maar gewoon naar het veulen zelf te kijken hoe lang deze nodig heeft (wel vanaf max 6 maanden en misschien heeft het ene veulen wel 7 maanden nodig).

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 11:39

Mag ik hier ook mee komen kletsen :D?

Ik heb dan wel maar een halve tinker, maar ze heeft 't gedrag van een hele hor :D

Hee vende! leuk! Ik heb mijn Clover ook van hof van ede! Doe Petra de groetjes ;)

Pfoe dat afspenen, daar schrik ik ook wel een beetje van :oo! Het feit dat iemand dat altijd zo doet hoeft nog niet te betekenen dat dan dan ook per definitie goed is toch :o?

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 12:35

Wat leuk Mallow! Heb even in je profiel gespiekt en heerlijk paard heb je, straalt ook vertrouwen uit tussen jullie :) leuk dat je ook bezig bent met grondwerk en vrijheidsdressuur enzo, liggen ook wel mijn interesses.

Vind het leuk, heb al 3 reacties van mensen die hun paard bij hof van ede vandaan hebben of bekend ermee zijn :D!

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 12:47

vende,mijn paard is ook geboren in het hof van ede.ben er onlangs eens wezen kijken en was zeer onder de indruk.Ismael is een mooie hoor.vooral dat vlekje bij zijn oog is geweldig.Ik heb nog een foto van hem gemaakt mocht je hem willen.
ik weet dat veulens veel leren van de moeder,maar in het geval van kyona is dat anders.Ruana geeft de melk die het veulen nodig heeft,maar doet verder niks met het veulen.dat is al vanaf de eerste dag.Ze accepteerd het maar dan heb je het ook gehad,Ruana is een jong paard,wat er totaal niets van snapt.Misschien was het voor ons dan ook anders geweest.
Een klein voorbeeldje:kyona is al net zo brutaal en duwt gewoon door als ze iets wil.Nou mams doet er niks aan.die doet een lekker potje mee.
Ik heb haar in al die tijd maar een keer een waarschuwende blik/por doen zien geven.
Ze kan er niks aan doen.