[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Koetje4

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 22:15

Ktetje......................

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 22:28

Verdorie krijg net een bericht dat mijn tante is opgenomen met hartklachten.....ze heeft verteld aan de arts over mijn hartoperatie en gelijk gingen bellen rinkelen bij hem en hup naar het ziekenhuis. Morgen wordt ze gelijk gekatheteriseerd en dan kijken wat ze kunnen doen.

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 22:38

Jeetje Nicole, dat is schrikken. Hoop dat ze er op tijd bij waren en dat het weer helemaal goed komt.

Annick

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 22:47

Hallo allemaal.
heb nog niet alles bij gelezen.
shayla : wat erg voor je meid, heb er geen worden voor, heel veel sterkte

tinkermuts: gelukkig heb jij goed nieuws wat fijn dat het goed is met chital.
wat erg van die man om gewoon door te rijden.

Bonte: wat een lief kaartje .

Koetje4: wat een verhaal zeg, hoop dat je nu iemand gevonden heb die je gelukkig zal maken.

Cheveyo: jeetje wat erg van je tante zeg, het zal vast wat naar boven halen bij je, sterkte hoor.

het houd niet op hier op TP hoop dat het kaartje van Bonte klopt en dat straks alles weer normaal is .
Met damian ging het niet echt beter, hij eet wel en kijkt goed uit zijn ogen, maar die hoest gaat door merg en been.
moet nu 7 dagen antibiotica geven en als hij een hoge temperatuur krijg gelijk bellen.
hij had vanavond 38.1 dus dat valt mee.
nou mensen heel veel sterkte, en nu alleen nog maar goede berichten hoor.
Laatst bijgewerkt door Annick op 17-11-05 22:48, in het totaal 1 keer bewerkt

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 22:48

Jeetje nicole dat is schrikken hopen dat ze er wat aan kunnen doen sterkte,

Koetje4 hier gaat het niet zo heel lekker ben erg kribbig zaterdag gaat het feest weer beginnen dus dat helpt ook niet echt maar moet er maar even door heen, afgevallen ben ik nog niet echt rond de 88 kilo,
Als het allemaal een beetje mee zit ga ik in januarie weer fitnissen en flink lijnen,
Rot van je scheiding maar zo te horen heb je er wel een leuke liefde voor terug gekregen fijn dat het allemaal weer een beetje gaat en dat hij goed is met kinderen,

Shayla heel veel sterkte de komende tijd,

verder weing te melden Lonan vandaag een rustdagje gegeven vanavond even geschopt en wat nieuwe kleren gekocht zaterdag namenlijk een familiefeestje,

Morgen weer naar de aldi gesprek met de DL heb er geen goed gevoel over maar ja maar even afwachten wat ze te melden hebben, ik hoop enigzins op inschakeling van een reintergratie bureo aangezien het werk bij de aldi echt ligamelijk te zwaar is geworden, even afwachten dus,
zal wel weer met belachelijke voorstellen komen gelukkig gaat ludie mee,

genoeg geklaagt

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 22:49

Hoihoi,

CJ, je hebt t goed daar he!

Chev, zijn ze niet zo sociaal geweest om je mail even op een cd te branden? Irri zeg

Chubby schreef:
Wij mishandelen onze paardjes hier niet, daar ben ik van overtuigd. Volgens mij doen wij TPers er alles aan om onze knollies een zo fijn mogelijk leven te geven. Of dat nu een stal is van 2,5 bij 2,5 of een weide van 3 ha... We doen wat we kunnen...(

Fk, haha ja idd wel bij de paarden! Goed gedaan met dat gesprek

Roos, wat gaaf dat de beeb van sonja op die site staat! Morgen ga ik s’middags winkelen met mijn beste dinnetje en dan gelijk op zoek naar die zalf! Roos, ik probeer wel posi te blijven, zat vandaag nog wel erg te snotteren toen ik t aan lesgeefmens vertelde. Voel dan zo’n boosheid/machteloosheid in me… maar goed er zijn zo veel dingen erg in de wereld. Ik wil gewoon een klein paradijsje van ons leven maken Wat goed dat je al 1kg eraf hebt Wat ben je toch heerlijk bezig met Figje

Cindy, wat akelig dat je zo’n zorgen om je hondje hebt. Ik hoop dat het morgen beter gaat. Dikke knuffel voor dusty en jou.

Teuntje, leuk dat je daarheen gaat verhuizen! Spannend

Ingrid, in drukke bak gereden. Succes met je presentatie.

Mazzel, jammer dat je stage daar al op een einde loopt. Mag je echt niet een 2e x daar? Wij moesten een halfjaar bloemwinkel en een half jaar plantenkas doen. Ik kon na een halfjaar kas
geen kaapsviooltje meer zien

Shayla, wat erg zeg! Dat had ik niet verwacht zeg Ik zit hier ook met een brok in de keel….

Tmuts, goed nieuws bij jou Goed dat die vent gepakt is!

Indezz schreef:
Eigenlijk zouden onze viervoeters gewoon nooit iets moeten gaan mankeren....Het geeft zo'n ontzettend rot gevoel.... Als ik iets heb hier met 1 van mijn lievelingen ben ik gelijk stik chagerijnig, slaat gewoon op mijn humeur.....

Helemaal mee eens

Bonte, leuk kaartje!

Grid, wel een interessante docu denk ik! Bevalt het huisje goed? Geniet er lekker van met je vriendje. En fijn gereden Foto is duidelijk! Ik kreeg mijn pm wel open!

Peetorlan, mooi dat ze weer loopt!

Koetje ook weer terug Wat een tijd heb jij achter de rug. : ) voor je scheiding maar voor Rudi! Je mag best verder zwijmelen hoor Die willem he, top paardje

Chev, sterkte voor je tante

Annick schreef:
nou mensen heel veel sterkte, en nu alleen nog maar goede berichten hoor.

Sluit ik me bij aan!

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 22:54

Ik heb vanavond op Korritha gelest. We gingen zonder handen springen. Eerst zonder handen balkjes draven. Dat werd steeds iets uitgebouwd.
Later Flan met hoefje in de sunil gezet. Op een oa manier vind ze t lekker en t lijkt te helpen. Ze liep zelfs iets beter als gisteren
Morgenvroeg nog eens doen.

morgen lekker vrij dus voor mij weekend. iedereen die nog moet werken morgen, werk ze!

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 22:57

Koetje, Shayla, Spetter, Annick, Cheveyo

Tinkermuts, mooie foto van een gelukkig gezonde Chital!

Ktetje Gelukkig ook weer mooie momenten!!!

Ik zie de littekens ook, grid.

peetorlan, deed whis dat eigenlijk alleen bij jou of ook bij anderen in de bak?

Roos, wat leuk voor Sonja zeg... van de baby bij Anne Geddes!

Ik heb eigenlijk alleen maar goed nieuws, maar ga eerst dit even verzenden.

silas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 23:06

Maya schreef:
Ontken ik dat? Maar dan voldoet het voor dit moment nog best.... Vind het gewoon gemuts. En het is niet 100 % zeker dat ie 1.65 wordt... Dat weet je weer pas over 4 jaar...

ik bedoel het ook niet rot hoor.... vroeg het me alleen af..... was goed bedoeld....

Hee even heel algemeen Dobbel en iedereen.... ik vroeg mij dit gewoon af en zeik hier echt niemand af hoor.... zoals gewoonlijk mag je blijkbaar geen serieuze vragen stellen hier zonder dat mensen hun haren overeind gaan staan....jammer

#Teuntje111: laat het nou eens een keertje los en probeer niet elke keer opnieuw Ingrid aan te vallen, sorry maar irriteer me er nu wel een beetje aan!

#Shayla: vreselijk meid, heel veel sterkte en houd moed! Weet verder even niks te zeggen...

#Tinkermuts: WOWIE gelukkig goed nieuws over Chital! en jeetje een oude man die een scooter aanrijdt en wegrijd..... bah!

#Koetje4: heel veel sterkte....wat een verhaal....wel fijn dat er toch nog iets goeds uitgekomen is

#Cheveyo: jeetje wat schrikken, we gaan hier allemaal duimen voor je tante!!!

#Dobbel: Heel veel sterkte morgen! Hoop dat ze je gaan helpen!

Vanavond lekker silas eventjes (lees: 10 min.) zijn energie laten gebruiken aan de longeer lijn en daarna nog lekker gestapt over het erf en wat geknuffeld.....
Heerlijk weer om zo te tutten met je paard!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 23:08

Tsja, na tijden van slecht nieuws over mijzelf en na al de ellende bij iedereen hier op Tinkerpraat, nu maar eens het begin van een goede periode voor ons allen??

Ik heb vanavond met Snowdon in de drukke bak gereden! Ik verloor af en toe nog wel mijn concentratie en coördinatie, maar Snowdon bleef voor 90% ontspannen en relaxt! Wel was hij behoorlijk stijf En wat nukkig, maar dat komt met de tijd wel weer goed.

Ook kwam m'n ex nog langs op de stal en voor het eerst voelde ik geen wrok of haat en veranderde mijn humeur niet! Ik besefte dat eigenlijk vrijwel direct en dat deed me uiteraard nog meer goed. Hij heeft totaal geen grip meer op mij en dat zagen anderen zelfs ook...

En morgen komt JP weer deze kant op, jaja... we worden closer en closer. Ik besefte van de week dat ik echt verliefd ben op hem, maar nu nog even zien of het andersom ook echt iets is. Voorlopig genoeg afspraakjes staan in elk geval, met hem! Morgen gaan we mennen met Snowdon, mits goed weer. Anders gaat hij voor het eerst in z'n leven TE paard zitten.

Nu nog weten wat ik met m'n (nabije) toekomst wil, want daar ben ik nog steeds niet aan uit, struikel nog steeds over allerlei blokken. Maar zit er in elk geval niet meer zo heel veel over te piekeren.
Laatst bijgewerkt door snowdon op 17-11-05 23:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Whis_Serada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 23:08

snow ze deed het ook bij andere.

koetje veel liefde en geluk voor de tijd die komen gaat

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 23:13

Silas vragen mag altijd maar ja als ik dan een maal uitleg geef en er dan weer op terug gekomen wordt voel ik me wel aangesproken, het is ook niet rot bedoeld zit ook niet echt happy in mijn vel, we houden het maar op miskominikatie ,

mooi dat het zo lekker gaat met Silas,

snow dat klinkt aardig positief en lekker gereden met snow de rest komt wel weer goed, veel men plezier morgen als het weer mee zit,

Whis_Serada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 23:14

snow lekker joh dat het je niet meer raakt.

en jp zal jou ook wel zien zitten toch anders maakt hij niet zoveel afspraakjes met je. (denk ik).

plus piekeren heeft geen zin (dat zeg ik).hihi
ik doe ook niet anders de laaste tijd en het enige wat het doet is me wakker houden uit me slaap.

en de blokken die in weg zitten moet je denk proberen een voor een op te ruimen daar ben ik ook nu mee bezig.
en het maakt mij al wat rustiger dus ik hoop jou ook.

nou ik ga stoppen lieve mensen morgen weer werken (bah bah).
doei doei

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 23:17

Truste

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-05 23:27

alles bijgelezen, maar ik ben helemaal stuk, ik ga slapies doen!

Iedereen een dikke knuffel!

blessed be

Lon

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 23:31

Ik kan het niet meer bijbenen op TP dus vandaar mijn afwezigheid. Maar gisteren was de pc een keer niet zo traag dus kon ik weer even bijlezen.
Met mij, Sox en de hondjes gaat het goed. Hondjes zijn net loops geweest dus Twister zal binnenkort wel weer schijndrachtig worden en moet dan weer een week aan de Contralac.

Sox staat prima op haar nieuwe stal, véél weiland dat mooi droog blijft en ze kan 24/7 buiten blijven maar ik heb haar nu al een paar nachten op stal vanwege de hagel en natte sneeuw. Zit meer bij mij tussen de oren dan bij Sox. Ze vindt het wel prima binnen trouwens, heeft de eerste box bij de ingang, raampjes om naar buiten te kijken en staat op vlas dus d'r sokken kunnen fijn drogen.

Hm Leon, ik begin de auto nu een beetje te missen maar nog niet heel erg. Sox staat op loopafstand en de rest kan ik met een kwartier fietsen bereiken. Maar de echte winter moet nog beginnen.... Er komt vast weer een auto maar ik wil geen bestel meer. Wat ik beslist niet mis zijn de benzinekosten Sox stond immers van de zomer op pachtland een paar dorpen verderop en juist met die korte stukken rijden zoop die bestel benzine, ik moest wel met de auto want het zadel moest mee en jerrycans water en de hondjes soms. Nu hoeft dat allemaal niet meer en dat geeft ook een stuk rust.
Las net toen ik deze post wilde verzenden over je nieuwe liefde en minder gepieker, hartstikke goed

Nog even over Flanna. Jellie, bij een dekking werden de merries van mijn tante vroeger ook gekluisterd maar slechts aan één achterbeen en dat was natuurlijk van korte duur. Dat was alleen maar zodat de merrie niet kon slaan naar de hengst. Maar het lijkt mij sterk dat ze daar nu nog zulke sporen van heeft. Maar zoals je zegt, wat geweest is, is geweest. En het is denk ik ook niet meer te achterhalen.
Soda ontsmet heel goed, prima om de voet(en) erin te zetten. Groene biotex is goed tegen rasp (volgens mijn DA destijds).

Zag mooie auto van Chubby, felies!

Ik kom af en toe nog wel even buurten hoor.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 00:37

SuperRoos schreef:
FK, haha ja wortels aan elkaar binden
ney kijk het gaat erom dat zo'n stick of iets anders wat je gebruikt niet buigzaam is, callippo op bokt verkoopt dr eigen gemaakte versie van zeer goede kwaliteit, stukken goedkoper dan van www.parelli.nl

Waarom niet buigzaam? Wat is het nut daarvan?

SuperRoos schreef:
of je moet al iets anders hebben wat dus de halfe lengte van een lange longeerzweep is zeg maar en niet buigzaam is, erg lastig, hihi een grote stok haha
Heb het menzweepje maar gepakt en een lijn van een meter of 3-4. Ze reageerde eerst goed, maar ging toen hangen, waar ik weer een lamme arm van kreeg. Toen overgestapt op longeerlijn, maar ze leek te weten dat ze dan nog meer kon hangen omdat ik nog zat lijn in mijn handen had. WEL bleef ze VEEL beter doordraven. Morgen of in het weekend zet ik maar even een stukje af en probeer het dan ook even los, ik heb het gevoel dat ze eerst beter op haar eigen benen moet gaan lopen. Wat beter haar balans vinden.

SuperRoos schreef:
ben benieuwd
over je collega, geen energie meer in steken, alles waar je energie in steekt wordt groter, in deze gevallen op een negatieve manier, geleerd van mams spirituele cursusjes hihi maar het is echt zo
zelf ondervonden ook weer, confrontatie gehad, geen energie in gestoken, diegene is nu ziek, die steekt er energie in maar krijgt niks terug van mij, och wat loop ik weer vaag te l*llen hihi

Ik vind juist niet dat je vaag kletst, ik begrijp in ieder geval goed wat je bedoelt.

# Spetter, sterkte met je hondje, hopen dat de meds snel aanslaan

# Tinkermuts "eosinophile granuloom" misschien? Fijn dat het niet kwaadaardig is!

# Cheveyo, oliebol van je tante, ik hoop dat ze gauw weten wat het is en dat ze snel opknapt!

# Leon vlieft, goedzo knul! Ben trots dat jullie het zo goed deden met rijden, superSnowdon en superLeon! Het begin is er weer.

# Shayla, krijgt Shayla voedingssuplementen, Glucosamine bijvoorbeeld? Kootje's beste vriendje TurboFjord Ucky heeft ook artrose, en staat sinds kort ook 24/7 buiten. Het steeds kunnen bewegen doet hem heel goed. Staat Shayla nu nog op pension? Kusje op d'r snuitje van mij.

# Koetje4, na regen komt zonneschijn. Wat super dat je Rudi gevonden hebt!!

# Annick, meestal heeft antibiotica een dag of 2 nodig voor 't echt gaat werken. Hopen dat het snel aanslaat! 't Is 3x niks als je maatje ziek is. Knuffie van Mira voor hem.

Vanavond weer kunnen genieten bij Kootje en Mira, gisteren lukte me dat niet.
Ze hebben lekker gerend, Koot was knettergek, Mira had een "ik ben een dame"-bui en verzette geen stap te veel. Ze leek wel minder last te hebben van de achterkootholtes... Ik had een gulle bui en heb de 11 jr jonge kleindochter van de boer Mira naar stal laten brengen, ze heeft een 300 meter op Mira's rug gezeten, en wist dat het heel bijzonder was dat ik dat aanbood. Kind d'r dag ook weer goed, ze zit al beginnend in de pubertijd, dan weet je 't wel....

Trustuh allemaal, jullie worden nog steeds ZEER gewaardeerd (nee, ik ga 't niet iedere week zeggen).

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 01:20

all read, sterkte her en der voor paardjes en eigen gestel, blije hondjes en baasjes, minder blije hondjes en baasjes... come back van koetje...
trusten!!

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 05:01

Goedemorgen,

Heb bijgelezen, ga niet reageren voor iedereen die het nodig heeft

Ben gisteren op cursus geweest bij KvK en ben nu eigenaar van een eigen zaak, voelt wel leuk, nu de rest nog.

Bedrijfsplan zo goed als klaar, volgende week vergunningen aanvragen en alles naar gemeente, zoals bestemmingplan wijziging en horeca vergunning aanvragen en zo.

Hoofd loopt om iedere dag met wat ik allemaal moet doen en invullen, dus vandaar even meelezen en niet reageren.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 06:26

MOGGUH

FK ja dat is het
Bonte lieve kaart en komt uit voor Leon, Koetje en mij op dit moment.
Chev sterkte met je tante
Dikke knuf voor Dusty
Koetje, tis een siberische husky
oei, nu ben ik het ff kwijt,
nou, voor ieder die het nodig heeft een en een fijne dag, bijna weekend.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 06:47

Goeiemorgen!

Koetje; wat fijn dat je nu wel je geluk hebt gevonden, wat een verhaal, zal allemaal wel vrij heftig geweest zijn!

Oei, Chev, dat is flink schrikken zeg! Heel veel sterkte!

Wat erg dat het nog steeds niet zo goe3 met Damian gaat, Annick,
Gelukkig was de temp. niet zo heel hoog vanavond. Hopen dat ie vandaag wat meer gezakt is!

Jellie; gelukkig hoeven wij niet in een kas. (heb ik vorig jaar een jaar tussen de tomaten gestaan, moet er niet aan denken om wéér in de kas te staan!), wij moeten een bloemenwinkel of een tuincentrum.
Lekker gereden dus verder, en Flanna gaat ook beter, super!

Hee Leon, wat een leuk nieuws allemaal. En super dat het met Snow in de bak ook al goed ging!

FK; lekker gereden dus met Mira, en ja, die ik-ben-een-dame-buien zijn hier ook wel bekend!

Sox; je paardje lekker op stal. De mijnen lopen nog gewoon 24/7 buiten maar als het heel slecht is, dan wil ik ook welleens dat ze lekker binnen konden
Zelf vinden ze het niet erg

Leuk. Jean dat je nu echt eigenaar bent van je bedrijf, succes met alle zaken die erbij horen!

Ik moet zo naar school, maar heb de praktijkopdracht helemaal verkeerd begrepen en het gaat dus helemaal mislukken ben ik bang. Zit te twijfelen of ik wel ga…

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 06:52

oh ja, volgens mijn da worden ruinen na een vroege castratie groter dan hengsten

Koetje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 07:40

Goedemorgen allemaal.

Leuk Leon jij ook flieft...............hij is het ook vast op jou hoor, zo'n leuke vent ben je................
Prettige dag met JP.

Bedankt voor jullie lieve woordjes!!!!!!

Sox wat is dat voor spul voor je hond voor de schijndracht?
Is het duur?

Volgens mij is het ook zo dat vroege ruinen smaller en groter worden en hengsten breder.

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 07:59

Goedemorgen!

Ik heb lang niet gereageerd, en ook nu niet bijgelezen...

Ik ben momenteel even echt heel erg druk, moest steeds naar de fysio en er moest weer kuil komen etc. Op mijn werk is het momenteel echt een gekkenhuis, er gaat vanalles fout en wij moeten het dan weer uitzoeken. Daarnaast gaan de "gewone" werkzaamheden ook door, dus is het druk.

Vandaag kan ik lekker wat later beginnen, de DA komt zo om Lisje op te voelen.

En dan is het bijna weekend!!

Volgende week vrijdag ben ik lekker vrij, dan ga ik gelnagels laten zetten en naar de kapper en ik denk dat ik dan ook eens een zonnebankje uit ga proberen. Even een dagje relaxen....

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 08:04

Koetje, waarom laat je de hond niet sterliseren, met die schijndracht komt er ook het risico bij kijken op tumoren en baarmoederkanker, wij hebben 1 van onze honden laten sterliseren hierom, zij werd ook enorm schijnzwanger en had daardoor ook steeds vaker baarmoederontstekingen, of je moet willen fokken dan snap ik waarom geen sterlisatie.