[TI] [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tamadine

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 21:38

das jammer :-)
Als het goed is en voor zover ik weet is dit een maatje 2...

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 21:47

Ik heb laatst in een maatje in gereden en dat paste SUPER , dus lijkt me niet dat ik groter moet gaan .... Sorry ....

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 21:54

nee natuurlijk moet je dat niet doen ha ha, zo bedoelde ik dat ook niet :-)

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 21:55

Ja , of ik moet gaan aankomen , maar dat ligt nou net niet in mijn planning , hahahahhhaha

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 21:57

wil je er een paar van mij? ik moet er nog 10 kwijt, hahaha Dan krijg je het zadel er gratis bij :-)

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 22:08

ik vond je zadel wel mooi, maar mis even de centjes hihihihi
;)

by the way.. de poezenren is zo goed als af!!! nu de afwerking en de inrichting nog! :D jee

Afbeelding

Chantallll *\o/* voor ik het vergeet, veel succes morgen met Karlijntje!!! ben zo benieuwd! al denk ik het stiekem al te weten wat het wordt hoor! ;) heb mijn voorkeuren haha
Laatst bijgewerkt door DeCobvan op 20-07-12 22:14, in het totaal 2 keer bewerkt

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 22:10

Ja dat is altijd een lastige haha...
Maar goed, voorlopig is ie nog niet weg denk ik :-)

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 22:11

ooo wie weet krijgt hij dan een enkeltje zeeland ;)

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 22:14

:-) kijk maar....

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 22:35

Leuk die poezenren! Hier lopen de katten lekker los, ze kunnen lekker in de velden en weilanden crossen en jagen :)

Ik ben van plan om me volgend jaar een Barefoot Cherokee te kopen en liefst ook zou ik willen overschakelen op bitloos. Jammer genoeg ben ik soms nog te aanhankelijk aan het bit, maar dit komt puur omdat Tinky echt soms verschrikkelijk slecht reageert en ze echt super hard in de mond is.. Als ze er vandoor wilt gaan zou ik haar never nooit kunnen stoppen.

Met een dubbel gebroken werd ze helemaal gek, zo'n bit doe ik echt nooit meer in :n

Terwijl ze op een touwhalstertje echt super reageerde. Met mijn leren halster reageerde ze in het begin prima, maar had ze op het einde door dat het toch niet zo hard inwerkte en ze haar zin kon doen. *zucht*

Momenteel heb ik oog op de Barefoot Acorn 2 in 1. Origineel is het een side-pull, maar stel dat Tinky hier slecht op reageert kan ik het ombouwen tot een simpel hoofdstelletje met bit. Ik heb ookal gedacht aan een bloemetje, mits dit meer inwerking heeft en het ook gewoon simpel weg andere neusriem erop en bloemetje eraan en gewoon wegrijden is.

Ik hoop dat bitloos een oplossing zou kunnen zijn, om extra ontspannen te gaan rijden en het leuk voor ons allebei te maken. Ik hoop ook dat het boomloze zadel helpt om nog extra te ontspannen en haar wat minder kort te doen lopen. Comfort voor ons beide gaat voor! Ik hoop dit alles volgend jaar waar te maken, maar eerst dit jaar het mennen met Jacky er goed in stoppen :)

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 23:03

@ Snackie ik kom zoveel anti-hengsten-mensen tegen. Je bent niet de enige en ik zie er gewoon er tegenop. Ben bij de castratie van mijn shetje geweest en vond het wakker worden uit de narcose er eng om te zien. En dat was nog een kleintje. Ben gewoon zo bang dat ie zijn benen breekt

@Leonoor weet het staan op stal goedgekeurde dekhengsten die geen dekking krijgen dit jaar.
Zal wel aan de economie liggen en er is gewoon een overschot plus de markt ligt op zijn gat.

@Tamadine hij heeft het nu gewoon goed met vriendjes en hij staat lekker buiten overdag. En voelt zich prima daar en hij word gewoon als een paard behandeld en niet als hengst. Tuurlijk er staat wel flink wat strom op de draden en ze zijn hoger dan normaal maar verder is hij gewoon paard. En dat kunnen niet alle hengsten houders zeggen. (Heb schrijnende omstandigheden gezien die ik absoluut die van mij niet wil aandoen0>

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 23:14

Ik ga op bed , tot morgen in Pesse !
( voor diegene die daar zullen zijn )

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 23:18

ik kan het me voorstellen. was dag een castratie via de.lies? ik ben niet tegen hoor. heb een ruin. kan een hengst niets mis mee doen. jaron zijn buurpaard was ror voor kort nog een echte vent. die is gewoon verdoofd in de hals. daarna in zijn ballen. zakje open snijden. ballen vallen eruit. afknijpen en klaar.
bloed een paar dagen. kreeg een dikke koker. en na 1.5
week was hij helemaal de oude.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 23:18

succes met karlijn!!

en sorry voor mn slechte schrijven. kan met deze telefoon zo slecht omgaan.

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 05:47

Veel plezier voor iedereen die naar Pesse gaat ! :-) wij zouden ook heen maar nu moet mn vriend overwerken, ochtenddienst dus ik baalde al wel behoorlijk; had het graag willen zien. Een gister had ik ook al zo'n baal moment. Was bij de kapper geweest en het duurde zo vreselijk lang en wilde nog naar de eppeljeck in Groningen voor 21 uur om een bitloos hoofdsel te kopen waar ik mn zinnen op had gezet. Dus mn vriend en ik direct na de kapper naar Groningen rijden, dacht ik ineens ... oliebol ... Ze hebben geen koopavond vandaag ... Grrr ik vergis me daar vaker mee, want hier in Hoogezand hebben ze vrijdags koopavond en daar dus donderdags... Naja beetje dom dus. Dus heb een beetje een off-day vandaag haha. Vanavond dan wel weer naar Luna gelukkig, zij weet elke keer al precies hoe ze me moet laten lachen met haar verslaving aan kusjes geven haha. Wat is ze ook een schat! En ow ja het is nu officieel hoor! We gaan helemaal voor Luna maar dat was vast alwel duidelijk hihi.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 06:58

jeeeeee gefeliciteerd!!

en balen van de keuring! volgende x beter

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 10:04

Gefeliciteerd jessica!! En Lotte natuurlijk ook!!! :D. Veel plezier in Pesse!!

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 10:12

Dankjullie :-) Het was eerst een soort van proef periode wat we hadden, en heb nu alle kanten gezien van Luna :D
En naar mijn gevoel gaan we echt een mooie tijd tegemoet <3 ben nog steeds helemaal in love haha :))
We doen het lekker rustig aan en zijn bezig om een vertrouwensband op te bouwen :)
Dit samen met mijn vriend die ook helemaal gek van Luna is :+:

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 10:24

dubbelop leuk.

gister jaron door de wasstraat gehad. vandaag paard zwart hahaha

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 10:27

Hahaha dus de wasstraat was voor niks ;-) nu hogedruk spuit er op? ;-)

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 11:38

Snackie schreef:
ik kan het me voorstellen. was dag een castratie via de.lies? ik ben niet tegen hoor. heb een ruin. kan een hengst niets mis mee doen. jaron zijn buurpaard was ror voor kort nog een echte vent. die is gewoon verdoofd in de hals. daarna in zijn ballen. zakje open snijden. ballen vallen eruit. afknijpen en klaar.
bloed een paar dagen. kreeg een dikke koker. en na 1.5
week was hij helemaal de oude.

Nee gewoon zoals jij het omschrijft. En mijn mini heeft nergens last van gehad omdat ik hem 1 week lang antibiotica moest geven. Ik ga denk ik maar in overleg met mijn dierenarts.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 11:51

Magica, gefeliciteerd!!

Ha ha, Andrea, Mona moet ook door wasstraat aangezien ze behoorlijk onder de bagger zit met dr 24/7 buiten en al die regen de laatste tijd en met 7 paardjes op een kwart hectare (geen binnenkort wat weg en worden weer verweid en krijgen nu hooi bij), maar ja, als ik dr dan weer terug zet heb ik dezelfde ellende weer haha.

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 13:30

Gefeliciteerd Jessica en Lotte.
Dat je maar veel plezier mag beleven aan Luna en andersom.

Hier is het land ook drassig, maar niet stukgelopen gelukkig en er zitten ook hogere droge stukken in. Ben erg moe nog na de nachten dus ga zo maar lekker tukken.

Gisteren gereden maar het moment dat ik ook maar iets doe met de teugel schiet ze in een soort verzet. Nu gebruik ik nooit echt druk erop maar voor het contact toch wel iets. Ze gaat dan zwaaien met haar hiifd, hoog en laag. Zodra ik haar haks wil laten strekken zakt ze wel, maar gaat dan weer hard...ik ga het teugelcontact dan weer langzaamopbouwen want het is gewoon een fase waar we doorheen moeten haha. Ze protesteert gewoon een beetje. Vorige maand was er niets bij de tandarts, maar nog wel twee te wisselen.
Maar we hebben ook wel buitengereden en de bak een beetje laten versloffen. Volgende week zaterdag heb ik weer privéles.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 13:33

Tamadine schreef:
Magica, gefeliciteerd!!

Ha ha, Andrea, Mona moet ook door wasstraat aangezien ze behoorlijk onder de bagger zit met dr 24/7 buiten en al die regen de laatste tijd en met 7 paardjes op een kwart hectare (geen binnenkort wat weg en worden weer verweid en krijgen nu hooi bij), maar ja, als ik dr dan weer terug zet heb ik dezelfde ellende weer haha.

Heb jij ook al zo'n heerlijke modderroller? Die van presteerd het elke keer in de modder te gaan liggen rollen vooral als je net hem schoon gepoetst hebt... -O-

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 13:35

Leuke poezenren fayem !