[TI] [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bommeltje_

Re: [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 23:09

Haha ja is het ook! ik ben het ook niet gewend ik sta normaal bijna midden in Utrecht.

Zijn er hier nog meer mensen met een Tinker in Utrecht? ik ken er zo weinig ;)

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 17:23

Ik zal voortaan toch meer in dit topic gaan reageren. Ik merk dat het toch best handig is als ik wat ervaringen lees en ook daarvan gebruik kan maken.

Ik heb voor nu alleen even 1 vraagje wat een beetje spoed heeft. Ik heb een beste rond geribte (kruising) tinker. Zonder schoft en erg brede schouders. (zie profiel voor foto's) Stafanja. Nu kwam ik er niet uit met boomzadels en heb nu dus een boomloos gekocht, type cherokee. Maar zijn er hier meer mensen die boomloos rijden en welke pommel hebben jullie dan in het zadel? De soft XL of de gewone harde maat L?
Alvast bedankt.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 22:33

Afbeelding

toch weer een lieve foto van alweer twee weken geleden

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 09:09

aah wat een knap veulen zeg! (:

Vandaag ga ik als het lekker weer is zwemmen met Pride :D

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 10:05

ik kan je niet helpen qua zadels betreft. Heeft geen boomloze (nog).
Geloof dat er wel veel topics zijn w.b. boomloos.

Ja heel leuk veulen Ellie, zou er zo voor smelten hihi

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 12:27

thanks jess,ik zou willen dat ik haar kon houden.

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 12:51

haha ik wou dat ik leuke stallingsmogelijkheden had voor n veulen haha

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 16:37

@jESS_VH : Gewoon in de buurt anders informeren, er is vast nog wel een plekje over waar de merrie kan staan met veulen... :D

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 17:15

merrie gaat niet fayem,alleen het veulen ,als het aan mij ligt half oktober begin november.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 17:29

Tamadine schreef:
Ik zal voortaan toch meer in dit topic gaan reageren. Ik merk dat het toch best handig is als ik wat ervaringen lees en ook daarvan gebruik kan maken.

Ik heb voor nu alleen even 1 vraagje wat een beetje spoed heeft. Ik heb een beste rond geribte (kruising) tinker. Zonder schoft en erg brede schouders. (zie profiel voor foto's) Stafanja. Nu kwam ik er niet uit met boomzadels en heb nu dus een boomloos gekocht, type cherokee. Maar zijn er hier meer mensen die boomloos rijden en welke pommel hebben jullie dan in het zadel? De soft XL of de gewone harde maat L?
Alvast bedankt.

Bij ons op stal worden heel veel paarden gereden met boomloos, 1 met cherokee, 1 met cheyenne met vps en 1 met cheyenne zonder vps, en 2 met een torsion. Tinkerplein ff vragen, volgens mij hebben we alleen harde pommels

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 18:44

Helaas gaat t hem niet worden hoor ;-)
Heb momenteel net tijd voor 1 met mijn opleiding in volle gang en mijn fulltime wisselende diensten. Buiten dat is mijn geldput na de aanschaf van Gracey flink opgedroogd.
Maar ben gewoon gek op van die puppies hihi

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 23:18

dat snap ik wel jess,ik vindt ze ook prachtig.alle tinkies trouwens.
hoop gewoon dat ik haar snel kan verkopen,anders is dit "leuke" verasinkje een hele dure en gaat het me meer kosten dan dat het gaat opbrengen.Ik hoef geen dikke winst te maken zeker niet,maar waar ik het meest van baal is dat ik met ruana nu zeker tot december niet echt iets kan beginnen!
Dus wat dat betreft kan ik hier niet met volle teugen van genieten.helaas vinden veel mensen die reactie van mij vreemd,maar sommige beseffen niet wat het voor mij betekend!
ach ja hoop houden :\

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 09:16

wat is je vp? Kani k het hier in de buurt promoten. Ga mijn best doen voor je hihi.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 10:15

vp is 750 euries.fijn dat er iemand is die wilt helpen.krijg in mijn omgeving(behalve van echt mensen die me kennen)veels te vaak te horen,ach joh alles wat t opbrengt is toch meegenomen,nou niet dus !
thanks jess

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 16:31

opfokweiden kosten meestal niet zoveel, die heb je door heel het land. kan ook een optie zijn.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 16:36

nee,fayem ik heb altijd maar een paard gewild.is wel mooi zo'n klein frotje,maar t kost je evengoed geld.en ik heb maar een simpel salarisje.1 paard kan zonder problemen gemakkelijk,ook omdat die van mij verzekerd is,maar 2 nee,ik wou dat dat kon.(in de zorg wordt nog steeds weinig salaris gegeven)

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 20:59

O ik had ook graag nog een paardje gewild (: maar hier in de stad is een paard houden echt belachelijk duur :(

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 23:36

Hey Tamadine,wij rijden onze tinkers idd boomloos en allemaal met harde pommel.Ik kan zo niet beoordelen wlke pommel je nodig hebt,je kunt op de site van Barefoot een mal uitprinten om op te meten welke pommel je nodig hebt,heel handig.
Gewoon ff naar de site gaan,dan wijst het zich vanzelf.

Ik heb zelf ook de cherokee,heeeel fijn zadel

Ellie,ze is echt een schatje,het is dat we al zoveel tinkers hebben.....Kun je haar niet in de opfok zetten,dat hoeft toch niet zo duur te zijn en over een paar jaar je situatie nog eens bekijken?

Heb net 2 dagen op bed gelegen met een flinke keelontsteking,gelukkig heeft dochterlief de paardjes voor mij verzorgd.
Waar een mens zich al niet druk om maakt als ie ziek is,ha,ha.....

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 09:36

graag gedaan, zal even rondvragen.
Ik ga zo lekker Grace rijden, hoop dat ik het droog hou! Met de tinker van een vriendin gaat het goed. Na weer even bij te zijn gekomen door het rijden aan de longe is ze er weer op zonder longe. Ze was in eerste instantie onzeker geraakt omdat ze vroeger goed kon rijden en zij zichzelf is tegen gevallen. Het inzien zorgt ook voor erg veel vermindering in zekerheid. Maar het gaat goed nu en na een half uurtje in de bak rijden we saampjes al een rondje buiten in stap. Dit gaat heerlijk.
Heb een heel mooi dekje gehad als bedankje :-) Vond ik wel erg lief.
Trouwens ik heb zo'n lieve schoonmoeder. Ik mag een Aygo uitzoeken :-) Nieuw of tweedehands, maakt haa rniet uit. Was er gisteren erg verbaasd over! Ook opgelucht want ik zag wel tegen de keuring in nov op omdat de schokdempers iig vervangen meosten worden a 480 euro.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 10:50

leuke schoonmoeder jess die wil ik straks ook wel krijgen.
soms denk ik wel eens aan een opfok,maar wat het inhoud of wat het kost....en waar kan ik er een vinden?ik heb er nog niet van gehoord bij ons.moet ik denken aan duizend euries per jaar of....vragen genoeg en eigenlijk wil ik zulke vragen niet hebben.mijn hoofd zit vol en ik heb vakantie ,aaahhhhhhh ik wordt gek van mezelf

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 21:30

Hallo allemaal!

Druk dagje gehad. Daar het gister super ging het rijden op Gracey (zelf super nageeflijk en soepel), was het vandaag anders. Neus strak vooruit en lekker niet luisteren hahaha. Lekker pubertje gelijk ook haha. Vind het ook niet zo erg... ze doet het goed voor de paar maanden dat ze onder het zadel is en pas enke weekjes dat ik ook echt wat meer ga vragen.
Morgen hebben we lekker weer een wandelsessie voor de boeg en ga ik dr bij mooi weer een lekkere douche geven.

Vandaag mijn nieuwe auto besteld. Het is de Toyota Aygo Dynamic Navigator besteld. Nu 8 tot 10 weken geduld....
Wel moet ik wennen aan de luxe: speciale velgjes, getinte achterramen, navigatie ingebouwd met bluetooth en USB etc. Airco, centr. deurvergrandeing + afstandsbediening ......
Heb altijd oude brikjes gehad hahah en reed die weer op en dan op naar t volgende brikje hihi

Maar HELP u8 weken wachten, dat is wel 2 hele maanden :D _/-\o_ :')

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 22:21

mmm klinkt luxe inderdaad.Maaaaarrrrr wel erg lekker natuurlijk,zeker speciaal gedaan voor een trailer achter te kunnen hangen.
Met m'n dames gaat alles goed hoor.ruana is hengstig en kyona is aan de diaree.schijnbaar door de hengstigheid.(wat leer ik toch veel op het moment)
er zijn gelukkig gegadigden voor kyona.spannend ,maar ik weet dat het beste is dat kyona straks naar iemand anders gaat.Ik kan haar niet alles geven als ik haar houd

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 14:11

Gefeliciteerd met de gegadigden. Het is denk ik wel beter als ik zo jouw situatie gelezen hebt.
Hopen dat het dan alleen wel leuke mensen zijn, maar ja zeker weten doe je nooit.

Nee geen trailer haha een Aygo trekt dat echt niet hahaha.
Nee gewoon voor woonwerkverkeer (6 km heen en 6 km terug haha) en naar stal en boodschapjes.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 14:24

hopen dat ze nog steeds gegadigd zijn.Ik zou gisteravond te horen krijgen wanneer,maar helaas nog niks gehoord.Ondertussen had ik er een op de ''wachtlijst'' staan,Maar die ging alvast kijken voor een mogenlijke stalling en raad eens....daar staat net een merrie met ...juist ja een veulen.Een totaal ander paardje maar ja ze viel er voor en heeft m gekocht.grrr

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 16:38

Ach zulke impulsieve mensen wil je toch niet