[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bonte

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 20:58

SuperRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 21:00

lief kaartje bonte

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 21:02

Roos , bedankt. Op stal staan we nu in totaal met 4 personen. We zien elkaar nouwelijks , je loopt elkaar altijd net mis. Zodra ze weer thuis staat is daar al helemaal niemand die het begrijpt of die het ook maar iets interesseert.
Dat is weer een nadeel aan m'n vriend en m'n schoonouders (boeren) , ze zien elk dier als iets wat geld op moet brengen en daar hoor je geen gevoel voor te hebben.Voor hun is een paard gewoon een "gebruiksvoorwerp". Ik heb al vaak zat uit proberen te leggen dat ze het eens moeten gaan zien als huisdier , net als je hond.Maar ze snappen het niet of willen het niet snappen.

Indezz : Shay heeft artrose (dat weten we sinds ong. een jaar) wat ontstaan is door stijve kootgewrichten. Maar ze gaat de laatste anderhalve maand erg hard achteruit kwa beweging met rijden enzo.

Wat het nog moeilijker maakt om het te accepteren en begrijpen is Shay d'r leeftijd. Ze is nu 7 of 8 jaar.

Edit : Lief / leuk kaartje Bonte. Hoop ook dat het inderdaad gaat gebeuren.

Lucy_1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 21:05

Oh, bale zeg!!! Vreselijk.... Maar dat van die 'boeren' medeleven ken ik hoor.... Ben zelf getrouwd met een boer en die snapt net zoveel van paarden (of wil net zoveel snappen) als varken van een olifant!
Mijn schoonouders hebben ook niks met paarden. Schoonpapa vind het een beetje leuk, maar het is een tinker he. Geen fries.... Dus niet zo interessant voor hem....

En dan sta je alleen met je gevoel en verdriet... Ken het helemaal....
Dikke knuffel van mij!!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 21:07

Jeetje, Shayla, ik heb helemaal kippenvel van je verhaal.
Wat vreselijk zeg, ontzettend veel sterkte!
En wat vervelend dat je je verdriet met niemand kan delen.. hopelijk komt er voor jullie inderdaad snel zonneschijn!

Tinkermuts; toch niet normaal meer, mensen die gewoon doorrijden ik begrijp dat echt niet zeg. Super dat je dat meisje geholpen hebt, en het kenteken onthouden hebt!
Supernieuws van je maatje zeg!!

Spetter; hopelijk valt het mee voor je hondje! Sterkte!

Super roos, dat het met Fig weer zo goed ging, je hebt wel een superfjord hoor!

Lief kaartje Mariel!

SuperRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 21:11

shay, boeren, ja ik ken het, de leeftijd maakt het idd erg moeilijk... was met sky ook
de da vertelde ons daar dat een jaar of 6 de leeftijd was voor HKO en 8 a 9 dus ook al voor artrose, daar schrok ik ook van...
ik wou dat ik je kon helpen ergens mee, echt waar
het is gewoon afwachten even, dit is gewoon de slechtste tijd van het jaar he, merk het ook aan mezelf met mn knieen enzo
het is gewoon k*t, zijn geen andere woorden voor maar hier kun je echt je verhaal kwijt hoor!!!

mazzelmeid, hihi thanx ja figje is wel een toppertje ja, wil ook echt met hem gaan cutten denk ik nu
teampenning met cheveyo heb ik al afgesproken haha

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 21:15

Ik kreeg deze vraag via mail. Weten jullie het antwoord hierop??

Citaat:

weet u misschien als je een paard hengst laat of die dan kleiner blijft of groter wordt.
Ik denk namelijk groter maar er zijn een aantal mensen die er de hele tijd op aan-
dringen dat hij zo alleen maar kleiner blijft.

Laatst bijgewerkt door Bonte op 17-11-05 21:30, in het totaal 1 keer bewerkt

SuperRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 21:25

groter maar smaller dacht ik altijd
als hij geruind wordt groeit ie nog iets maar meer in de breedte zeg maar

daarom zijn ruinen die lang hengst zijn geweest vaak zo sierlijk gebouwd nog, ook wat slanker, hoewel er ook erg brede hengsten zijn

maargoed, dat is mij verteld, als iemand het zeker weet dan hoor ik het graag

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 21:31

Heb t op discovery gezien dat ging over "wilde" ponies in Wales.

Dan leggen ze touw rond benen en trekken ze hem onderuit, dan gaan ze op hoofd/nek hangen en 1 achter en 2 anderen houden touwen vast en dan worden snel alle voeten bekapt en ze ge-ent of bv wonden behandeld enzo. Dat deden ze ca 1x per jaar en dan lieten ze ze weer lopen.

Sayla heeft zover ik weet alleen een prikkeldraadliteken (zijn heel herkenbaar) op haar bil, waarschijnlijk dus langs prikkeldraad geschaaft, paar strepen onder elkaar. --> zal eens kijken of ik t op een foto kan inzoomen

en leuk weer bijkletsen met vriendin

spett niet leuk voor jack russel

Annick --> dus toch maar antibiotica nou hopen dat zijn darmen niet weer van slag raken en hopen dat ie snel weer opgeknapt is !!

ranzige praat hier

oh leon vergeet ik nog te melden hoe erg ik t vond dat er alweer een paardje in je omgeving aan koliek is overleden ...
en zag pas nog een reactie van sonja op foto's van fig, pocahontas niet meer gehoord of gezien

Hé chantaljamie leuk weer iets te horen, maar hier in Zuid oost brabant ook maar heel weinig regen gehad, gister en vandaag toevallig maar erg veel mooi en zonnig weer verder, wel laatste tijd wat frisser

Wij op stal gelukkig stallen van ruim 4x4 m (weet afmetingen niet precies) en daar hoeven ze alleen snachts in, omdat ze anders geen eten krijgen

Eerst hadden we een super grote inloopstal, maarja daar stonden ze ook met meerderen in --> vindt deze voor say een mooi maatje, maar ze moet ook vooral veel buiten met vriendjes

rustig dobbel denk dat je je niet zo aangevallen hoeft te voelen hoor

pff chev die was wel erg drastisch met opschonen moet mijn werkmail ook nog opschonen staan nog mailtjes van 2001 in , maarja dan moet ik eerst weer kijken wat ik wil bewaren enzo

FK --> pff heb je dat 12 jaar binnengehouden, dan komt dat misschien ook wel ineens hard aan ...
Zelf zou ik dat niet in kunnen houden --> ik ben echt een recht voor z'n raap flap-uit dus bij mij komt dat er meteen al uit

Maar... goed dat t eruit is, lucht vast erg op ...

en roos --> mag best maf l*ullen hoor zit waarheid in
En ja erg fijne DA, maar kende van school en stages e.d. al genoeg van die andere ... dus heb er ook echt gewoon een paar "uitgeprobeerd"
Deze ken ik ook door stalgenootje die daar werkt op administratie en dus veel insite informatie heeft enzo... is ook niet zo'n geldklopperij, kun je op paardendrogist iets vergelijkbaars goedkopers vinden dan gebruik je toch lekker dat enzo ... en liefst zonder middeltjes en spuiten oplossen e.d.
echt fijn
Ze is bovendien ook een hele goede paardentandarts dus ook nog 2 in 1

en figje dus eerst even uitkuren , maar ook lekker gespeeld/gewerkt

ingrid --> succes met presentatie .. en santana dus loltrappen in bak

mazzel-meid --> naar wat voor iets moet je op zoek, en ja als je t naar je zin hebt is t moeilijk om iets anders te zoeken/vinden ...

Teuntje 11 heb iets gemist denk ik ... weet dus niet wat het is, maar meestal kun je het beter persoonlijk proberen op te lossen
Geschreven tekst kun je snel anders lezen dan bedoeld is, zeker als t toch al even niet lekker zit ...

pff Shayla niet leuk dat t (weer) niet gaat, maar fijn dat ze in wei enzo wel vrolijk is en misschien gaat t na de winter (met beter weer enzo) weer beter ... ?!?!

tinkermuts, goed van je dat je zo snel nog aan kenteken dacht .. velen vergeten dat in hectische situatie...
en idd een kwijlhondje

lief kaartje van bonte

en over de vraag, na een castratie blijven paarden vaak even achter in groei omdat ze dus een wond/operatie achter de rug hebben. Meestal scheelt dat niet zoveel (maar t scheelt dus wel)
Maar als een paard erg zwak is, snel dun wordt of zowiezo al achterblijft zal castratie dat alleen maar versterken (zeggen meerdere DA's).

zo volgens mij heb ik nu iedereen gehad... nog even kijken voor foto van sayla's littekens

en mijn vriendje is ondertussen oo kweer thuis dus effe sociaal doen

vandaag trouwens ook lekker gereden, was alleen nog een schattig dartmoorponietje in de bak (ja weer binnen, want pletste weer)

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 21:33

wel veel te reageren en dat van maar een paar bladzijdes

Hier trouwens Sayla's bil met littekens, bij mij is t te zien op computer, hopelijk op bokt ook

Afbeelding

Zijn echt van die streepjes die je krijgt van prikkeldraad

is alleen in de zomer te zien, op foto vervaagde het alweer een beetje

[edit] ik kan trouwens een pm niet openen in mijn box, meer mensen last van
Laatst bijgewerkt door grid op 17-11-05 21:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Whis_Serada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 21:34

TM fijn van je hond zeg dat het niks ergs is.

Ik heb whis weer aan het lopen gekregen door haar even aan te pakken.
omdat ik ook het idee had dat ze me aan het uitproberen was.
dus nu loop ze weer vooruit in de bak inplaats achteruit.
ik heb wel even sporen om gedaan die dag en dat heeft wel geholpen.

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 21:38

Ik dacht juist dat het andersom was....ruinen betekent meer de hoogte in (is geen garantie) omdat hengsten de krachten sparen voor het breder (spieren) worden.

Jellie, zielig verhaal zeg, krijg er de kriebels van

Chubby, gefeliciteerd met je mooie auto

Teuntje, nieuwe stalling, lekker hoor

Tinkermuts, goed van je hoor! Daar kan ik zo boos om worden dat mensen doorrijden, echt asociaal. Wel goed nieuws over Chital.

Shayla, sterkte joh. Hoop snel op betere tijden voor jullie.

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 21:44

grid, ow ik vind dat heerlijk hoor dat uitkuren, dan is ie zo lekker echt paard en echt jong... het zag er ook niet uit, hij zat echt met zichzelf in de weg ofzo haha, mag ie ook doen als ik erop zit geweldig haha
op iedereen gereageerd hihi, was er vanmiddag ook een half uur mee bezig ofzo
fijn dat je weer lekker hebt gereden! in de binnenbak door regen, hier is het vanaf vanochtend al lekker droog
apart trouwens die littekentjes op say's bil...

peetorlan, fijn dat het op die manier gelukt is

boya, hihi was het andersom? zou ook kunnen hoor hihi

ga zo denk ik van de pc, enorms stijfe en pijnlijke knieen, dus ff de trap afrennen haha

geen last van pm problemen trouwens, maar bij mij loopt dat in 1x door geloof ik hihi wordt er soms gek van :p

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 21:44

Grid; Ik moet op zoek naar een bloemenzaak
En ja, het is eigelijk veelste gezellig hier, zo'n gezellig plek vind ik niet meer ben ik bang!

Bonte:
Boya; dat dacht ik dus ook. Hengsten gaan meer de breedte in, omdat ze zich heel erg ontwikkelen en hebben alles dus nodig voor die breedte etc.
terwijl ruinen wat smaller blijven maar wel meer de lucht in schieten.

Helemaal zeker weten doe ik het niet, maar dacht dat het zo was..

edit; PM-box loopt hier ook vollop, net eindelijk een 2e hoofdstel overgenomen van een bokker. Toch handig als ze 2 Tinkers hebt om te rijden en 2 ipv 1 hoofdstel hebt

SuperRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 21:45

zou ik in de war zijn of heb ik er gewoon echt geen verstand van haha
geen zin om blond poppetje op te zoeken

tot morgen, fijne avond iedereen!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 21:47

Hallo allemaal,

net een half uurtje gestapt met Chubje. Drie van de 4 hoeken in de bak waren bijzonder spannend, dus had ik er al gauw genoeg van. Wilde haar erna graag ff loslaten, maar er ging iemand anders rijden dus kon dat niet

TM, goed nieuws dus over Chital... Gelukkig maar!

Spetter, ik hoop dat JR snel opknapt!

Peetorlan, fijn dat het met wat optreden weer beter ging.

Bonte lief kaartje...

Shayla, heb er ff geen woorden voor. Sterkte! Ik hoop dat je komend voorjaar weer lekker aan de gang kunt, in dit slechte jaargetijde op rust kan inderdaad geen kwaad waarschijnlijk.

Heb koude voeten, ik ga dus maar 'ns snel ff lopen met hondje en dan warme douche en slapie... Misschien kan ik mijn Ludlum wel uitlezen vanavond, dan kan ik morgen in een ietwat spannender boek beginnen

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 21:48

Prettige avond en voor strax truste.

PS weet niet of ik morgen nog tijd zie om te bokken, maar anders heel veel plezier tijdens de rit zaterdag (ben beste een beetje jaloers )

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 21:52

bedoelde t niet negatief hoor Roos
vind het ook juist geweldig als ze zich uitkuren , maar sommigen blijven dan bezig en willen dan ook even niet aan je eigen spelletjes meedoen (kun je uren wachten ) dat bedoelde ik met dat ie toch lekker aan t werk ging (naar je wilde luisteren)

heb de littekens eerder gezien en dat was dus van prikkeldraad schijnt zo herkenbaar te zijn door de prikkels die dan steeds streepjes achterlaten, vandaar dat ik wist waar t (hoogstwaarschijnlijk) van is gekomen

hm chubb jammer van t rijden en kan je dus alleen in bak loslaten dat is dan ook even balen ...

nu echt kappen

Koetje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 21:57

Hoi allemaal, ik ben er na 162 blz gemist te hebben weer.

ik heb nu vanaf blz 280 bijgelezen en was erg blij met Roos haar grote verslag.

Ten eerste Shayla wat zul jij zelf daar ook een pijn van hebben, geen begrip en je paardje zo zielig.
Zijn er geen pijnstillers voor haar?
Heel veel sterkte.

Ik zal nu eerst wat over mijzelf vertellen.
Mijn huwelijk is sinds een jaar of 4 al niet goed meer.
Nu hebben we in augustus besloten om er toch maar mee te kappen.
In januari stond mijn man met mijn beste vriendin te kussen en toen was het voor mij eigenlijk al helemaal gebeurd.
Ik vond het nog het ergste op dat moment dat ik mijn vriendin kwijt was, dat zegt al genoeg................
Ik heb daarna het toch nog geprobeert om goed te krijgen, al was het maar voor de kinderen.
Maar dat mocht niet baten, Wim liep maar met zijn ziel onder zijn arm en zei dus in augustus om niet meer door te gaan.
Ik wist het dat het komen zou maar was er toch even kapot van, ik heb hem gevraagt om het nog even voor ons te houden.
Dat ging gemakkelijk want we leefden al 4 jaar als broer en zus.
Totdat ik het een beetje verwerkt had en sterk genoeg zou zijn t.o. de kinderen.
In september hebben we het hun verteld en ik had ze een klein beetje voorbereidt voor hoe ver dat kan.
Ze reageerden heel goed en hebben het de volgende dag op school verteld in de klas zodat de juffrouw hun kon helpen met vragen van de kinderen.
Het is nu gelukkig voor ze dat hun vader er alleen maar in het weekend was, en dus missen ze hem minder erg dan kinderen die hun vader iedere dag zien.
Het gaat echt goed met ze.
En ik hoop zelf dat ik de ergste tijd heb gehad.
Nu ben ik iemand die niet zo heel gauw bij de pakken neer gaat zitten.
Ik heb ook meteen tegen hem gezegd ik heb al jaren zonder liefde gedaan en ga meteen op zoek naar een nieuwe liefde.
Jeetje wat zijn er een mannen eenzaam...................
Ik had me ingeschreven op een relatie-site en had geen tijd meer om te bokken, ik had er gewoon een dagtaak aan.
En dan gaan selecteren, mailen, msn'en en bellen en afspreken.......
Dat deed ik meestal met een etentje, jaja lekker ben nu 36 kilo kwijt dat moet nu kunnen .
Ik had soms wel 4 afspraken in een weekend en moest van te voren kijken hoe ze heten .
Gelukkig ben ik er al gauw 1 tegen gekomen met wie ik verder wil.
ik weet niet wat me overkomt zoooooooooooooo errug verliefd.........
Hij gelukkig ook.
Hij heet Rudi en houdt gelukkig net als ik ook van paarden.
Hij heeft zelf een kwpn'er en vind het leuk om samen te rijden en mee te gaan als ik alleen rij, geweldig leuk.
Hij is heel lief voor de kinderen en was nog single.
Zal nu stoppen met mijn gezwijmel .

Roos ook van jou goed een kilo er af.

Cheveyo kan ik jou collegaatje niet lenen, mijn computer zit ook erg vol krijg steeds berichten dat mijn mailbox te vol zit.

Annick, ik hoop dat de antibiotica snel aanslaat BETERSCHAP.

Chubby leuke totoo, en ook aan het daten LEUK HÈ?

Jellie wat erg voor Flan, begrijp dat je haar oude pijn voelde, grrrrrrrrr

Dobbel fijn dat het zo goed gaat met je lessen.
Hoe gaat het verder met je?
Al aan kleinere rijbroeken toe???

Spetter hoop dat het morgen wat beter gaat met JR.

Tinkermuts mooie foto's via Jelli gezien van je.
Fijn dat het goed is met je mooie hond, wat is het voor soort?

Pellie klinkt goed al die plannen.

Silas beterschap .

Vasthi jammer dat er echt geen veulen komt, ik hoorde dat er heeeeel veel paarden niet drachtig zijn.
Zal wel met de koude zomer te maken hebben misschien.

Mazzelmeid, jammer dat je geen tijd meer hebt voor de paardjes na je stage.
Het is ook al zo vroeg donker.

Chantal-Jamie
vertel je als je iets meer weet over dat zomereczeem en vitamine c?
Ik heb er ook 1 die er behoorlijk last van heeft.

Flettie wat goed dat je bent afgevallen, wil je er nog veel af?

Willem is trouwens heel rustig geworden, meteen nadat de kogel door de kerk was.
Altijd was hij heel druk kon niet normaal draven in de les...........
Hij heeft me gewoon heel goed aangevoeld de schat terwijl de mensen om mij heen niets aan mij konden merken.

SORRY VOOR MIJN LANGE BERICHT
maar ben blij dat ik weer bij jullie ben.....................
Heb jullie best gemist

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 22:04

Jeeeeetje Koetje4, wat een verhaal! Gewoon een heel nieuw leven in zo'n klein berichtje! Goed om te lezen dat je nu je geluk hebt gevonden! Klinkt goed hoor!

NB: morgen overdag ben ik er ook niet om mee te ransbakken. Zit in Oudenbosch....

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 22:09

Ik ben ook blij dat jij er weer bent Ktetje!! Jeetje wat een happening allemaal. Gelukkig bennen jullie er allemaal redelijk/goed uitgekomen. Pfff lekker zo'n vriendin (en man natuurlijk..). Nu lekker weer verliefd en nog een paardenman ook!! Geniet lekker van je gelukzaligheid en van rustige Willem (heerlijk zijn dieren toch!).

Ik moet morgen werken dus van mij ook weinig ransigheid

Oh ehhe Koetje!! Gewoon 'select all' en de delete

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 22:10

mien god, tiep ik Ktetje in plaats van Koetje

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 22:11

Chev, gewoon 'edit'

Maar ik vind Ktetje wel schattig

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 22:11

Koetje: wat naar voor je van je scheiding, maar wat fijn dat je weer iemand hebt gevonden waar je verliefd op bent. Geniet ervan.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 22:13

Chubby schreef:
Chev, gewoon 'edit'

Maar ik vind Ktetje wel schattig

Ik lag er zelf helemaal in een deuk om dus heb het lekker laten staan