[TI] [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 20:18

Ha Lot,

Leukerd is het hoor, die Mickey. Doet me als ik zo vanaf zijn boeg naar boven emt de voorkant en nek nog op een ander ras lijken, maar ik kom er zo even niet snel op.
Luna zwaart lekker nu he? Mooi hoor! Kan mij ook helemaal voorstellen dat je geluk niet op kan nu je lekker buiten kan wandelen, want dat was nog eens anders geweest kan ik mij herinneren.Ja Grace en ik hebben echt de ouderwetse klik. Gisteren wilde een 9 jarige tinker niet de brug over tijdens het buitenrijden en Grace en ik lieten het wel even zien en hopla, de andere tinker volgde ons braaf over de brug haha. Hij moest een voorbeeld nemen aan een vierjarige, Gracey. kn dr dus ook wel eigenlijk bomproof noemen gezien we al van alles en nog wat tegen zijn gekomen. In het voorjaar wil ik een stukje strand proberen, nou ja proberen, dat zal wel goed gaan hoor, maar op lange zandvlaktes kan ik het mij voorstellen dat ze een flinke sprint wil trekken.

@ Ellie: Als ik klaar wa met mijn opleiding en daar een bijbehorende baan te vinden had ik wel een plkje over hihi. Maar eigenlijk is dat plekje in de toekomst een beetje gereserveerd... een stoute droom (en msschien blijft het wel een droom) is om een baby-gracey te hebben en te houden.

Ja ik heb Karlijn al een poosje niet meer zien posten op topics waar ik ook wel eens kwam..
Ach zo heb ik ook mijn drukke en mijn stille momenten.

Ik had het echt even druk met school, as die opdrachten, klinische les geven, en fulltime werken, Gracey alle aandacht geven, met de hondjes wandelen en huishouden. Daarbij is mijn vriend ook een enorme hulp in huis, maar toch moet er ergens nog aandacht voor hem overblijven hihi.

elliecuijk

Re: [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 21:41

het is ook echt een mooi ding hoor,als ik m kon houden deed ik het.helaas geen foto's kunnen maken.geen goed licht ,ik was er wat later en m,n meisjes moeten vannacht in een buiten kooi staan.een paar jaarlingen staan in hun kooi,waarvan 1 gewond is.getrapt door een ander paard.daardoor geen mooi licht om te kunnen fotograveren.en zwart wit is al zo moeilijk..
morgen staan ze als het goed is weer binnen.dan kan ik weer nieuwe pics maken.

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 23:49

Grace was moe Afbeelding

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 19:57

Hallo!

Ik ben weer terug van vakantie! ik ga zo alles is goed bijlezen! ;)

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 22:44

Welkom terug Bommeltje!!

Hier ook.maar eff trotst zijn oo.mijn inmidels flinke aan het verzwaren Grace. Ze raakt steeds meer pupy-af he?
Afbeelding

Lekkere billen
Afbeelding
Afbeelding

Vergeleken bij afgelooen winter:
Afbeelding
Was ze nog heleml puppy, awww

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 10:28

Wauw Jess_vH jou tink ziet erg heel goed uit!

Ik zal mezelf en mijn tinker ook wel even opnieuw voorstellen! ;)
Ik heet Hilde en ik ben 17 jaar oud! ik heb een lieve 'kleine' (hij meet 1.36) tinker ruin van 7 jaar en zijn naam is Pride van tinkerstal Mccloud :Afbeelding

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 19:50

Wat een leukerd! Je zou zo op het ook biet zeggen dat hij niet zo groot is.

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 20:36

Nee inderdaad! maar als je er naast staat is het een klein dropje :)
maarja.. er zijn volgens mij nog heel veel meer kleine Irish cobs?

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 20:16

Zo ben weer terug van vakantie. Jack heeft genoten van zijn vakantie. Hij zag er goed uit.
Ik heb weer lekker gereden. Eerst even gelongeerd en daarna weer opgestapt. Niets aan de hand.
De dag erna weer een lekkere buitenrit gemaakt. Geweldig.
Jack is ook een kleine tinker. Een ruin van 4 jaar oud en ongeveer 1.40.

Eind van deze week gaan we weer lekker met hem oefenen voor de kar.

Afbeelding

Afbeelding

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 20:34

Zo,fijne vakantie gehad?

Jack lijkt helemaal niet zo klein en Pride ook niet trouwens :D
Hallo trouwens Bommeltje_ :j

En Jess,wat ziet ze er schoon uit!Lekker ding hoor,ik hou wel van veel zwart,ha,ha,en afgelopen winter was ze echt nog een puppy.

Mijn dochter heeft vanmiddag met Madelief(Dit is wel een grote Tink!)geoefend voor de Noordlaarder Bokaal.
Dit zijn onderlinge wedstrijden voor mensen die in Noordlaren wonen,hun paard daar hebben staan etc.
Wij organiseren hem dit jaar bij ons thuis op 11 sept,een hele gezellige dag met allemaal paardenvrienden en onze bonte vlekkenparade is altijd erg aanwezig...... <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Leuk stel he?

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 21:14

ik heb een heerlijke vakantie gehad. we zijn lekker naar Italie geweest en we hebben goed weer gehad.

tinkerplein. leuk dat je dochter ook rijdt. Leuke tink die madelief.

Gister is er bij ons op stal een tinker overleden. Hij had een hele erge koliekaanval. Ze zijn nog naar een kliniek in Belgie gereden maar hij was niet meer te redden. Wat een verschrikkelijk nieuws. Ik ben er nog niet overheen.

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 21:49

Kalionne: zozo klinkt goed, Italie! Kun je er weer lekker tegen aan met Jack hihi. Hij toont ook wel groter dan 1.40. Grace is maar 9 cm groter hoor hihi

@ Tinkerplein: Wat is het toch een leuk gezicht zo met Madelief en dat springen. Klinkt wel leuk zo'n Noorlarens feestje hihi. Heb alleen eff helemaal geen idee waar het ligt..

Grace was inderdaad erg puppy he van de winter. Het gaat nu ineens hard!
Vandaag mijn 2e les gehad. Ze was wat aan het puberen door met neus rechtvooruit te lopen, maar af en toe zocht ze toch de ontspanning op en was zelfs een beetje sloom hihi. Heb wel weer handige tips meegekregen, dus we kunnen er weer mee aan de slag.
Het voelt wel lekker aan op het doorrijden nu op te pakken. Merk dat Grace er wel klaar voor is. Morgen nog even wat oefenen in de bak (ons huiswerk) en dan lekker een rondje buiten uitstappen.

Ook heb ik de tinker van een vriendin gereden. ZIj was gisteren gevallen en was er erg in paniek over. Ze heeft hem nl. net en paar weken en eigenlijk viel haar droom een beetje in duigen. Ze was zichzelf ook tegen gekomen op rijvaardigheidsvlak dat het toch niet meer zo makkelijk gaat als 10 jaar geleden.
Heb haar dus vandaag geholpen. Ik heb er het eerste half uur op gereden en erna ging zij nog even een 20 min. aan de longe rijden. Ik heb wel heerlijk gereden op haar Tink. Hij loopt als een trein en mooi ook! Alleen hij is uiterst gevoelig voor de houding en gevoel van degene die erop zit. Ik stap vrij snel overal op en daarom ging het ook goed denk ik. Zo gaan we het de komende weken doen, en stapje voor stapje vooruit. Zij zal opnieuw moeten leren rijden en vertrouwen. Zie er wel een uitdaging in :-)

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 21:55

Dit is haar tink :-)
Afbeelding

Afbeelding
en ik.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 22:55

jess,die tink is goed voortwaards zeg.en echt wel mooi,daar kan je vriendin trots op zijn.

vandaag ben ik gaan kijken naar de stoeterij waar ruana geboren is.heb haar vader en moeder gezien.tevens nog een paar broertjes en zusjes.ik was onder de indruk zo mooi.we werden gastvrij ontvangen en helemaal rondgeleid.
tevens bleek de eigenaresse ook helemaal verzot op dalmaatjes en liepen er daar een paar van rond.
kon me maar net inhouden tussen al die tinkies.een overvloed aan bontjes om me heen :#

vanaf vandaag staat kyona te koop,dus wie interesse heeft....

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 09:17

O wat leuk tinkerplein dat je dochter zo leuk op Madelief kan rijden (:

Jess_vh Mooi getekende tink hoor die van je vriendin! ziet er inderdaad wel uit als een hele erge voorwaartse ;)

Ik ben een weekje uit logeren in Flevoland bij mijn nichtjes! En pride vind het geweldig daar!
Ik ben net sinds een maandje met Pride overgestapt op western en dat bevalt super!

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 11:06

@ Ellie: had dr graag een plekje willen geven, maar ben nog volop met studie bezig... Heb er net tijd om 1tje elke dag te bezoeken.

@ Bommeltje: Ja het is een erg voorwaartse tink, maar geeft je wel ruimte om oefeningen te doen. Het paardje moet uitgedaagd worden zeg maar. Tot hij wat stabieler is help ik haar erbij.
Lekke ruit logeren hoor, dus je Pride is mee? Leuk hoor. Hoop dat je lekker weer hebt en lekker naar buiten kan :-)

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 18:13

Kailonne schreef:
ik heb een heerlijke vakantie gehad. we zijn lekker naar Italie geweest en we hebben goed weer gehad.

tinkerplein. leuk dat je dochter ook rijdt. Leuke tink die madelief.

Gister is er bij ons op stal een tinker overleden. Hij had een hele erge koliekaanval. Ze zijn nog naar een kliniek in Belgie gereden maar hij was niet meer te redden. Wat een verschrikkelijk nieuws. Ik ben er nog niet overheen.

HEEEEEEL LEUK :) ;)
Supertink!!!

Jess, Noordlaren ligt in Groningen, vlakbij Groningen stad. ;) en de Noordlaarderbokaal wordt euhh.. Bont in elk geval!

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 18:20

@Jess_vH nou heerlijk toch een tinker die van een uitdaging houd! ik hou daar zeer zeker van :)

Ja Pride is mee naar Flevoland en hij vind het heerlijk! vandaag wat boomstammetjes gesprongen :)

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 13:01

goede middag!
Het is een beetje wisselvallig buiten. Maar geeft nu niet haha ik zit toch op t werk.
Dalijk met een bewoner zijn bril ophalen in het winkelcentrum, ben ik er eff uit :+

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 15:43

Hier is het al de hele tijd droog en nu zelfs een zonnetje *\o/*
Net bij Luna geweest, net zo lief als gisteren, ooh, I'm in love :o

Maandag de hoefsmid, kijken of madam dan nog zo lief is. De vorige keer 3 kwartier bezig geweest met haar, maar heb nu weer de hoefsmid die haar de eerste keer ook gedaan heeft. Die maakte korte metten met haar, praam op en het was goed. Klinkt niet leuk, maar liever dat dan er zo'n lang drama van maken. Al hoop ik natuurlijk dat het zonder praam kan deze keer, bij mij doet ze het nu immers ook supergoed!

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 12:54

Succes maandag bij de hoefsmid!

Ik werk eerst vandaag tot 15.30 uur en dan hoop ik dat het droog is. Neem ik de hondjes mee naar stal. Gisteren ook eff geoefend of ik ze naast de bak vast kon zetten zonder dat ze blaften of druk deden. Nou ze zaten de heletijd mij aan te kijken en gingen toen lekker liggen hihi.
Wel leuk kan ik ze vaker meenemen. Vind t vaak zo zielig omdat ik niet gewend ben om ze vast te zetten, maar ben daar echt een muts in hahaha.

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 18:21

Ha,ha,Lotte,succes bij de hoefsmid.Geen Diablo taferelen he?

Jess,succes met je hondjes.

Die van ons hou ik achter het hek,ze zien de gevaren totaal niet in,zijn van die sullige Duitse Doggen die ze alleen maar een likje willen geven,maar daar is niet ider paard van gediend <3

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 18:31

Zo Grace bijna letterlijk met dit weer van het land gevist haha. Haar manen beginnen lekker te groeien! Zoooo trots Afbeelding

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 19:53

Jess_vH wauw! ik ben jaloers op de manen van Grace!! :D

Pride was vandaag weer super lief in het bos! hij rijd nu in het bos naast Walibi en hij kijkt de hele tijd naar waar het gegil vanuit de achtbaan vandaan komt :P

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 21:12

Zoo en ik ben jaloers op jouw bosrit. Lijkt me heerlijk in zo'n bosrijke omgeving :-)