[TI] [HK]Kontenkletsers klinken kletsend t knallende nieuwjaar in

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ellieellende

Re: [HK]Kontenkletsers klinken kletsend t knallende nieuwjaar in

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 12:21

Goedemorgen,

ff snel voor cecile, klets teveel vandaag bij klanten, dus ga niet hard...

Niamh had dus afgelopen zondag ook koliek verschijnselen, wss ook door een enorm actief veulen, de va had opgevoeld en voelde er een spartelen... als ik nu ga poetsen, maak ik m schijnbaar wakker, want dat gaat niamh's buik echt behoorlijk op en neer en niamh is 10 dagen later uitgerekend nog...
Volgens VA dus heel normale verschijnselen bij drukke veulens....

ga weer even snel verder!

Cecille

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 12:29

Okee, nou laten we het daar maar op houden dan :)... want hij mag nog niet komen......:)

Ja want het veulen is ontzettend druk.....

Maar was ze bij jou ook zo loom ?

Uiers zijn gelukkig nog mierentietjes :)

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 12:46

kan me voorstellen dat je je zorgen maakt hoor ceclle, gewoon goed in de gaten houden is denk het beste wat je kan doen op dit moment.

Ik ga even spitten in de computer naar fotos, die ik al lang kwijt ben en moet ze nu toch écht hebben...... pffff

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 13:03

Veulens geven toch weer zorgen he, en dat heb ik dan weer lekker niet dit jaar...
Gewoon goed in de gaten houden Cecile, en anders VA bellen, al is het maar om advies!

Jemig, 1,5 uur bezig geweest met stallen/paddock en weide mesten, ben nog niet topfit want normaal kan dat veel sneller! Wil zo de stoep ook maar gaan vegen, dan ziet het er hier weer netjes uit, en dan vanmiddag rijden.

Fijn Janet, dat het met je oma wat beter gaat. 92 is ook al heel oud!

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 13:11

Gister Sayla weer keer aan dubbel longe aan het werk gezet +:) spekjes aftrainen is gestart }> ging maar niet rijden ivm toch nog beetje suf voelen, maar nu lekker uitgeslapen dus niks meer van te merken :)

Marleen heerlijk in bak gereden :z en nog niet helemaal fit want lang gedaan over alles :(:) maar wel weer (bijna) alles schoon *D

Slobber hier 1st toen ze zo mager was (toen ik der kocht) Slobbermash van Pavo, súperspul +:)+ maar dus wel een dikmaker := maakt dat toen 1x daags met brok erdoorheen (en af en toe een appel of worteltje :Y) ) en 's ochtends kreeg ze dan alleen de brok.
Daarna in de winter ook wel eens gewoon zo'n zakje slobber van Subli (BB/ Welkoop) :) net iets meer energie en vindt ze heerlijk :Y) maar dit jaar niet, omdat ze nu weer onbeperkt hooi heeft en dan geef ik alleen wat brok bij als ze moet werken en niet teveel andere extra's (heel soms wortel of appel).

Janet hoe je klaar moet maken staat op zak :D de Pavo moet je echt persé met loeiheet water maken en dan dus lang afkoelen := bij de Subli hoefde dat geloof ik niet gewoon warm water en kun je dan meteen geven :)

Puck Tss idd dan zou ik er ook klaar mee zijn := :(:) grenzen wel goed gesteld dan +:)+

O Denise :):) Leuk leuk!! duim voor je dat alles goed enzo en dat snel bij je op de wei staat *D

Dagmar laat filmpje eens zien dan als zo cute :D o hahah staat link... hmm zo kan niet zien -O- vriendjes worden?! :P

Janet balen auto niet door APK en nogal wat puntjes die gefixt moeten worden :\
en O Oma :(:) Sterkte ermee!!

Kim migraine :(:)

Maartje laat je ook kleurentest doen bij Avelyn? ben wel nieuwsgierig of het echt gewoon zwart is of...

Ellen nu dus straks veel geluk en geen geesten in huis door masker :D
en Dogde nieuwe mand 8-)
en idd denk daar ook dubbel over :o maar tja zijn verschillende "potjes" hè ;) voor het ene is dan geen geld meer, maar in het andere potje zit nog genoeg :roll:

Bij Tsunami was 0,3% "over" maar idd wat grit zegt ook nu nog genoeg te doen daar! maar helaas wel altijd regeringen die ertussen zitten enzo :\ maarja als die niks krijgen kom je gewoon het land niet in :( en kun je helemaal niks doen :(:)

Hier kunnen we idd ook nog wel geld gebruiken, steeds maar bezuinigen op zorg en onderwijs :n en idd mensen die overal net buiten vallen en dus bijna niet rond kunnen komen zijn er ook genoeg...
maar (helaas) weet ik ook dat bv voedselbank genoeg misbruikt wordt door mensen :o maken geld op aan materiële dingen en drugs enzo en dan iedere week naar voedselbank om eten voor de kinderen te halen :n en degenen waar ik het over heb kunnen bovendien makkelijk werken maar doen dat gewoon niet :( en zeggen letterlijk We krijgen toch betaald waarom zouden we werken dan >;) dat is altijd de keerzijde vd hulp en vaak wordt daar de eerlijke mens weer de dupe van :(:)

Petra gezellige gehad met collega op visite :Y)

Mirjam "de goden verzoeken" door te zeggen ben benieuwd hoe lang het duurt dat... := maar gelukkig waren ze weer omgedraaid :) nu in bak met goed stroom }>

Anita dat was Dyco ;( :(:) o ja en toen ook zo'n zwarte maar die ging al veel sneller dood ;( :(:)
en sterkte en succes nog met de onderzoeken/ je gezondheid :(:)

Ravien mooie panorama :z

Mees goed beroerd nu naar huis :(:)

Claudia gelukkig WC op tijd klaar +:)+ en lekker bij ouders geslapen :Z

Cecile als ze té zwaar zijn kunnen ze idd wel meer moeite hebben aan het einde vd dracht :(:) en idd proefdraaien kan ook zwaar zijn :(:) gewoon goed in de gaten houden en als je het niet vertrouwd DA bellen :) evt 1st alleen telefonisch advies vragen ;)

Nathalie hopelijk snel weer beter nu met kuurtje :)

O het is weer zo mooi buiten :z om 14u lekker naar stal paar baaltjes rollen en misschien komen de Polen nu eindelijk!

ellieellende

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 13:27

Niamh is idd ook erg suf, denk dat ik daar vanmiddag eens misbruik van ga maken en eens kijken hoe ze doet als ik alleen op pad ga....

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 13:31

:D

Veel plezier!
Laatst bijgewerkt door grid op 22-01-10 13:41, in het totaal 1 keer bewerkt

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 13:36

we zijn inmiddels vriendjes hoor Grid :D
Sayla lekker aan het werk gezet gister!!

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 13:43

Ah wat schattig :D die galopfoto in de sneeuw is ook echt leuk =:)

Gaat ff eten :wave: :Y)

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 13:57

Krijg net telefoon van Kim dat Banbay net door de brandweer uit de sloot is gehaald.... :oo Hij stond in de bak, waar dus aan een kant een brede sloot ligt (zonder draad blijkbaar) en besloot gras te gaan halen aan de overkant. Hij is op het ijs gaan lopen, wat eerst nog lukte ook, en is er toen doorgezakt... Hij is er nu uit, helemaal zwart... VA komt hem straks even controleren. Hij maakt het verder goed, maar jee wat schrikken, dringt eigenlijk nu pas tot me door. We zouden morgen gaan, twijfel nu of ik niet toch al wil gaan... heb toch een beetje het verhaal van Bonita in m'n achterhoofd...

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 14:00

Jeetje Marleen dat is schrikken zeg hopelijk heeft hij er niets aan over gehouden.
Net te snel opwarmen anders gaat het niet goed.
Sterkte ermee. :(:)

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 14:01

gatsie Marleen.. dat is enorm schrikken, kan me voorstellen dat je direct aan Bonita denkt. Als je heen wilt gaan moet je het gewoon doen!

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 14:01

Ze wist wat ze doen moest en we hoefden van haar niet nu meteen te komen, en VA komt ook zo, maar pfoe, wat een domoor zeg! Hij zal wel even spierpijn hebben voorlopig!

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 14:02

Hij zal er zeker wel last van hebben heeft hij er lang ingelegen?

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 14:03

Dat heb ik niet eens gevraagd, ik heb nu tegen mezelf gezegd :RUSTIG, over een halfuurtje weer bellen... voor de rest van de info. Volgens mij niet, want ik kreeg het idee dat ze het gezien had...

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 14:04

Sterkte ermee en als je twijfel gewoon er heen gaan hoor. :(:)

Ik ga gauw naar buiten, met de paardjes verder.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 14:05

:oo O pff Marleen :(:) poeh moeilijke keuze...
Ik zou hem misschien juist vandaag nog daar laten, zodat ie weer wat kan bijkomen op stal :) maar misschien wel afhankelijk van hoe ie erbij staat (fris en fruitig of toch wel moe/ suffig), want idd kan ook snappen dat je hem zo snel mogelijk weer thuis wilt hebben!

idd scheelt een hoop als ze het hebben zien gebeuren en snel gehandeld :)

Straks idd 1st maar gewoon weer ff bellen.
Laatst bijgewerkt door grid op 22-01-10 14:07, in het totaal 1 keer bewerkt

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 14:07

jeetje marleen, arme banbay, brrr dat moet koud geweest zijn.
Heel veel sterkte voor hem, hopelijk houd hij er niets aan over behalve een nat pak :-)

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 14:12

hoe is het met Balou TK??

Snowville

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 14:12

Goedemiddag!

Arme Banbay..... hopelijk snel goed nieuws dat de VA niks bijzonders kan ontdekken!

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 14:17

Ja idd TK koorts alweer gezakt of?? en gaan ze nog verder onderzoeken of het evt iets anders dan hoefbevangenheid is?

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 14:17

Stalgenoot gaat straks even met me mee naar Oostzaan, wil toch even zelf zien hoe het gaat...

Snowville

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 14:19

Succes Marleen, hopelijk valt het allemaal mee!

En Tk idd hoe is het met Balou?

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 14:22

Dat is idd wel fijn Marleen :)

ellieellende

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 14:22

ai Marleen, dat is schrikken!
pfoe.... gelukkig hebben ze snel kunnen handelen en kun je straks zelf even zien hoe het gaat!