[TI] [HK]Kontengebonk dat is de nieuwe rage Deel 9

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 13:43

_janet_ schreef:
Omdat ik zo streng ben. Als ze naast mij af moet liggen, moet ze daar blijven liggen. Ze mag van mij niet rondlopen als we aan het eten zijn, dan hoort ze in haar mand te liggen.
Dat soort dingen.

Zo zijn die van ons ook opgevoed. Heb zo'n vreselijke hekel aan bedelen... Dat wordt snel afgeleerd.

snowdon

Re: [HK]Kontengebonk dat is de nieuwe rage Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 13:45

Ah ja dat heb ik Tobias in het begin ook geleerd, maar helaas werkt dat dus niet als er meer dan 1 persoon vinden dat ie de baas is. Volgende 'keer' krijgt de hond dus echt maar 1 baasje, nu is er teveel mee opgevoed door schoonouders en Arjan en die zijn veel soepeler met bedelen helaas.
Als het aan mij ligt, ligt ie gewoon in zijn mand en dat gaat gelukkig nog wel redelijk. Alleen voelt ie zich diep beledigd :+ En moet ik hem er soms aan herinneren.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 13:49

Ik ben de "hoofd" opvoeder, om het zo maar even te zeggen.
Ik ben altijd met Sem naar cursus geweest, en ga nu nog steeds met haar naar cursus.
Mijn moeder is het meeste thuis met Sem, en heb mijn moeder geleerd hoe je met Sem om moet gaan.
Ze luisterd het beste naar mij en mijn moeder. Als wij er niet zijn wil ze ook wel naar mijn vader luisteren. Naar mijn zusje luisterd ze bijna helemaal niet.
Als andere mensen aan Sem een commando geven, steekte ze nog net niet de middelvinger op :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 13:49

Is het dan nu weer een beetje uitgepraat / opgelost Eva? Zou niet willen dat je hier nu nog teveel een echt enorm rotgevoel erover hebt.
Mallow schreef:
Ik ben gister toch nog even naar de stal geweest, en wilde eerst de reactie afwachten, maar heb nu toch besloten Clover het eerste maandje op het landje vlak naast de stalling te plaatsen :), kan ze vast kennismaken met de paardjes die daar 's winters ook staan, en is ze toch lekker in de buurt :)

+:)+ trouwens :) Groot gelijk, wanneer ga je de verhuizing plannen?

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 13:50

Super dat je haar daar eerst kan stallen.

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 13:51

Bedelen heb ik ook een hekel aan idd.. Doen onze honden ook niet bij mij, wel bij mijn vriend... die is ook zo'n watje :=

En ja Eva, wanneer ga je verhuizen :)

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 13:51

Dat is inderdaad wel fijn!

Ik ga wat te drinken pakken en willen jullie dan een verslagje van vanochtend? Fotoshoot was zo enorm geslaagd, stuiter er nog helemaal van! Nu alleen nog geduldig wachten op de foto's, heb zelf geen camera mee gehad.

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 13:53

Ja Leon, ben gek op verslagen :=

Ga eerst ff spaghetti-boodschappen doen, dan alles bijlezen...
:wave:

Mallow

Ja wat mij betreft wel Maya, zal jullie toch maar is IRL moeten ontmoeten :+

Ja ben helemaal happy. Nu nog een trailler, en madame kan komen :D, is alleen beetje rot omdat ik nu hele dag werk.. Dus moet alles of 's avonds laat regelen, of 's ochtends vroeg :p

_janet_

Ben benieuwd naar je verslag!

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 13:55

De verhuiskaartje zijn binnen gekomen :D
Ze zijn echt leuk!
Er staat een vrachtwagentje op helemaal vol gepakt met spullen. Een poppetje met donker haar achter het stuur en een poppetje met blond lang haar die uit het raam hangt te zwaaien.

ellieellende

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 13:56

he he, zit ik allemaall te lezen en te lezen, komt ie nu pas met zijn verslag! Het is dus goed gegaan!? gaaf, ben zeeer benieuwd Leon!

Janet gefeliciteerd!
alles komt weer op zijn pootjes terecht!

Eva is er gelukkig ook uit! nu lekker plannen en alles klaarmaken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 14:01

Geweldig Janet :D Wel laten zien he (plaatje dan).

Ik moet de mijne nog regelen... := :o (verhuiskaartjes).

Doen we zeker eens Eva :j Maar weet niet wanneer :+ Delft ligt niet zo heel erg in de buurt :+

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 14:02

Ik heb het gelijk maar gedaan, dacht er nu aan. En straks als we aan het klussen zijn schiet het er toch weer bij in.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 14:03

Klinkt leuk janet :D
Ja ik woon beetje bij jullie allemaal uit de buurt :'), jullie mogen wel op visite bij clover komen hor :D

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 14:12

Gisterenmiddag had ik Snowdon en Chayenne al uitgebreid gewassen en laten rollen in de schone bak met geel zand, zodat ze bij de stal niet in de modder gingen rollen als het goed was…. :+
Vanochtend kwam ik aan en alles lag dus plat in de wei, ik had dus 4 klamme groenzwarte paarden, haha erg leuk.... Snowdon en Chayenne toen maar op stal gezet en bezig geweest met een laatste poging om ze schoon te krijgen. Het viel me nog best mee en ze waren ook redelijk snel droog. Op een of andere manier had Chayenne het voor mekaar gekregen om een grote schram op haar voorhoofd te krijgen, waardoor je een flinke plek haarloze huid zag. Sierra was nog een hopeloos geval, zwart en nat… die moest eerst maar eens drogen voor ik daar aan ging zitten.
Toen ik de laatste hand legde aan de staart van Chayenne kwam Lucia, de fotograve er al aan. Spulletjes en de tinkers meegenomen naar de heide, zo’n 10 minuten lopen. Het zonnetje zat een beetje verstopt, maar verder zat echt alles mee….

We zijn begonnen met Chayenne los, ze scharrelde nieuwsgierig over het zand en de heide, heuveltje op en heuveltje af… ik af en toe een stukje rennen met Snowdon voor net iets meer actie of haar hoofdje de andere kant op…. Ze deed het keurig! Ik had er wel een beetje de zenuwen voor, zo zonder halster of iets. Maar ze waren heerlijk relaxed en op elkaar gericht, ideaal.

Toen Snowdon…. Het was de bedoeling hem ook zonder halster of iets op de foto te zetten met mij er vlak naast of mij er op, maar euhm…. Ik nam de gok en heb hem los laten lopen. Het was alsof hij gedachten kon lezen, op en top genieten van mijn kanjer! Heuveltje op, heuveltje af… bovenop de heuvel poseren, over de heuvel rennen, op fotograve af rennen. Hij had zelf ook de perfecte timing… bovenop de heuvel maakte hij een vreugde bok en kwamen vier voeten van de vloer…
Even verder liep ik met Chayenne rond en vroeg de fotograve of Snowdon op een heuveltje met uitzicht over de duinen kon gaan staan. Net op het moment dat ik daar heen wil lopen en me hardop afvraag of hij daar wel zou blijven staan, rende hij die kant op en stond bovenop de heuvel te turen naar het vergezicht :+: Er was kennelijk iets te zien.
Het was wel even wat spannend, want Snowdon maakte er echt een spelletje van. Hij ging voor mijn gevoel soms net iets te ver in een uitgestrekte draf of galop door de heide van ons vandaan en net voor ik in lichte paniek raakte, draaide hij om, om vervolgens weer op ons af te stormen met zijn oortjes naar voren… van ’hier ben ik weer maatjes!’ Pfieew wat ben ik toch gek op dat dier.

Ook toen ik er zonder optoming opzat, stond Chayenne überbraaf tussen de bomen te wachten, Snowdon deed het super alleen de galop heb ik even overgeslagen… want ik zat af en toe tussen de bomen en had ruzie met de takken haha. Toen moest Snowdon nog even poseren en flehmen op commando en toen was hij ook weer klaar. We zijn terug gewandeld en hebben ze omgewisseld voor de shetjes, Santa en Sierra. Santa hoofdstelletje zonder neusriem in en halstertouw door bit en Sierra los. Zijn ook schitterende momenten geweest en ik heb Santa ook heeel eventjes losgelaten voor een lieve poseerfoto los met dochterlief. Ook nog samen met mij op de foto en Sierra nam nog lief een paardensnoepje aan van tussen mijn lippen uit ;) Lekker stel!

Ik ben echt razend nieuwsgierig naar de uiteindelijke foto’s! Het is nog twee weken wachten op het volledige resultaat, maar hoogstwaarschijnlijk morgen al wel een voorproefje.

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 14:16

Leon dat klinkt als super mooie foto's dat kan toch niet anders. :+:

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 14:17

Klinkt super leon :):), ben nu ook wel heel erg benieuwd naar het beeldmateriaal bij je verslag :D

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 14:24

Sorry ik zal op de rest ook even reageren. :o

Maya Een Landini maar dit is helaas niet de eerste keer.

Pradaatje Erg zeg. :(:)

Mallow Altijd leuk om te zien pups.
Moet je toch eens doen Leon ontmoeten. :D en de rest natuurlijk ook. :Y)

_janet_ Lekker snel beginnen. +:)+
Mijn soort opvoeding dus.
Showen dat kaarje. :j

snowdon :(:) Wacht maar tot ze je een keer ontmoet. ;)

Nu snel mijn vader boven maar weer helpen. :+

ellieellende

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 14:30

dat klinkt als een sprookje Leon!! maar dan jouw eigen sprookje!! Gaaaaf!
Ben erg benieuwd!

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 14:32

Wat gaaf dat je je paarden zo los om je heen kan laten lopen! Echt je maatjes he?! Ben ook zeer benieuwd naar de foto's!

En Eva, jij hebt dus mooi een oplossing gevonden, super hoor! Clover komt dus al gauw, lekker van haar gaan genieten meid! ;)

Leuke verhuiskaartjes voor Janet, foto? :+

Sjo, ben lekker op tijd thuis, zometeen de omheining in een andere wei zetten, kunnen de paarden daar lekker gaan eten. Kascha is vanmorgen weer met Mees in het tweespan geweest, ging nu al veel beter aan deze kant. Dus ben benieuwd wanneer ze het aandurft weer in het enkelspan te oefenen.
Wil eigenlijk nog wat met Banbay doen, maar ben ook wel moe, dus maar even zien.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 14:41

Verhuiskaartjes, wij hadden gewoon heel simpel iets op de PC gemaakt :+ :o

Kascha doet het dus goed naast de grote dikbil :D
Banbay moet nog even afwachten, is het bij jullie ook zo benauwd (hier wel) dat je nergens geen puf voor hebt?

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 14:51

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 14:55

Wauw, die fotoshoot klinkt echt perfect Leon! Ben heeeeel benieuwd wat voor plaatjes daar uit komen zeg! :D Heerlijk!

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 14:58

Wat gaaf Leon!
Wat een vertrouwen in je paardjes om ze zo los te laten zeg :D
Ben erg benieuwd naar het resultaat. Snowdon heeft het top gedaan, en de andere natuurlijk ook.

Kasch doet het super dus met haar buffel 2 span maatje!

Zal zo even een foto maken van het kaartje.