[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SuperRoos

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 17:32

annick, beterschap voor damian vreemd hoor, zo hoesten, en wat hogere temp dan normaal, hopen dat ie snel opknapt
antibiotica toch lees ik, hopen dat het snel aanslaat... wat zei ze verder, gewone verkoudheid, virus etc???

leon, heb met sonja soms via pb contact, gaat wel goed hoor
de nieuwe kleine staat op de site van anne geddes, had wedstrijd gewonnen en anne geddes is verliefd op dr lief he

bonte, nieuwe sloten en nieuwe boxdeur, hopen dat het nu dus niet weer gebeurd

FK, haha ja wortels aan elkaar binden
ney kijk het gaat erom dat zo'n stick of iets anders wat je gebruikt niet buigzaam is, callippo op bokt verkoopt dr eigen gemaakte versie van zeer goede kwaliteit, stukken goedkoper dan van www.parelli.nl
of je moet al iets anders hebben wat dus de halfe lengte van een lange longeerzweep is zeg maar en niet buigzaam is, erg lastig, hihi een grote stok haha ney joh
de calendula hielp hier erg goed bij paardjes met mok, gewoon insmeren, lekker dik en verder niet aan plukken, volgende dag zit heel veel losgeweekt, dan gewoon zachtjes eraf wrijfen zeg maar of met een beetje water... ben benieuwd
over je collega, geen energie meer in steken, alles waar je energie in steekt wordt groter, in deze gevallen op een negatieve manier, geleerd van mams spirituele cursusjes hihi maar het is echt zo
zelf ondervonden ook weer, confrontatie gehad, geen energie in gestoken, diegene is nu ziek, die steekt er energie in maar krijgt niks terug van mij, och wat loop ik weer vaag te l*llen hihi

mazzelmeid, voor kaylen dus een leuk baasje gevonden, hoop dat t helemaal goed zit!

flettie, super, 63 kilo! en lekker met fletje gewerkt, de singel te klein ohhh haha leuk hoor

chubby, haha je gaat te weinig naar de kapper!!!
zondag lekker uit eten, jammie, val je nog steeds af ondanks de m&m's? hihi
lekker ding hoor die auto!
ow enne, laat die vent voor je koken super! haha, alleen beetje jammer van die andere lijntjes

silas, lekker dagje vrij, nogmaals beterschap
vanaaf lekker genieten van je paardje!

jellie, knap dat je dit hele gebeuren omzet in iets positief, zo moet je blijfen denken, je kan het niet veranderen, je kan haar nu alleen een goed leven geven

mamauba, gefeli met manlief nog
wat super zeg dat het zo goed gaat met mariekje, krijg nu spijt dat ik dr toch niet zelf heb gehaald, haha ney kon helaas niet met die operaties enzo
maar vind het echt super van je hoor, leuk dat het nu zo 'dankbaar' is zeg maar omdat ze het zo goed doet
ben wel benieuwd naar nieuwe foto's, denk dat je al goed wat kan zien!

dobbel, super dat het onverwacht zo goed ging de les, moeilijke dingen idd die je aan het leren bent, ben met fig ook een beetje daarmee bezig

spetter, haha vetpeuken op stal dus, bij fig ben ik met 2 minuten klaar, hij is zo schoon op vlas, heerlijk
hondje niet helemaal ok beterschapjes, ben benieuwd wat de da zegt...

tinkermuts, gafe foto van jou door paardenfoto, echt gaaf!

grid, wel goede da heb je denk ik als ie bloed laat afnemen voor zoiets, hier moet je echt zelf doordrammen hoor, dan is het hups spuitje kijk maar hoe het gaat, het zal dit of dat wel zijn... zucht...
lekker gereden in de binnenbak dus!

indezz, fijn dat je van onze verhalen geniet hihi
vind het ook leuk alles te lezen met dit koude weer hihi

CJ, leuk weer wat van je te horen, fijn dat alles goed gaat, en beter weer dus daar, grr jaloers hihi

cheveyo, lekker dan zo'n opruimbeurt door collega, jeetje
nu lekker paardjes aan het binnen zetten dus

yarka, schiet is op met die foto's

zo nu mijn verslaggie, trotstrotstrots
74 kilo!!! hele kilo eraf in 6 dagen, eigenlijk al meer want kan al paar dagen niet naar de wc spastische darm, heerlijk
zal wel een aanval krijgen als ik uit ben hahaah

verder, uhm dik uur met de hondjes gewandeld, heerlijk uitgewaaid, geen andere honden tegen gekomen

smiddags naar figje geweest, het zonnetje scheen even heerlijk
we gingen oefenen dus en was eerst alleen met mams
hij heeft 2 dagen niet op de uitloop gestaan door het weer
en ik dacht al wat doet ie raar, en in 1x een gil, dikke bokkesprong aan het touw, ok ff losgelaten dus, mams was gewoon door gaan werken aan het touw en fig liet haar compleet met rust
ging in volle scheurgalop door de bak, rennend en gillend haha
stonden ook 2 stoelen naast de bakrand als squeeze, daar ging hij hard doorheen zonder angst, ik laat hem van hand veranderen, hij mocht er gewoon langs gaan, maakt ie een draai op zn achterhand om er vervolgens weer in galop door te schieten haha, 5 minuten uit laten razen en toen kwam ie met uitnodiging in galop naar me toe
toen hebben we even lekker verder gespeeld, hij doet het werkelijk super

net ff uurtje gelegen, zo eten en dan weer naar figje
Laatst bijgewerkt door SuperRoos op 17-11-05 17:39, in het totaal 1 keer bewerkt

SuperRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 17:33

beetje lange reactie he haha

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 17:54

Roos geweldig lange reactie! Leuk dat spelen met FIgje! SPet is volgens mij niet zo speels, hihi hij vindt knuffelen en alle dingen die ik doe wel leuk, maar echt spelen doet ie niet.
Maak me toch wel zorgen om mijn Jackie. Dusty ligt alleen maar te bibberen in zijn mand. Kan gelukkig om 5 voor 8 vanavond terecht. Vorige keer dat ie zo deed had ie ontstoken nieren. Hij heeft duidelijk pijn. Was het maar alvast 5 voor 8, dan wist ik tenminste wat er was. Hij lijkt steeds zieker te worden nl. Is al verschil met vanmiddag en nu.

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 18:11

Sterkte Cindy.......

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 18:13

braaf bijgelezen niet alles is blijven hangen

Jel, jeetje, das wel ff schrikken met Flanna dan

Mazzelmeid, Kaylen komt hier dan dichtbij te staan wel fijn dat ie nog even blijft

Spetter, sterkte met je hondje

Roos, Fig was dus lekker gek jullie zijn wel leuk bezig met zn tweetjes he klinkt echt heel leuk jullie verhalen steeds

Nja, verder weet k niet meer

Vanmiddag wel ff lekker gereden...nja, santana had geen zin we reden met zn vieren in de bak (=extreem veel bij ons ) dus dan wil ze alleen maar leuk doen, maar uiteindelijk ging het wel...galop blijft lastig om dan netjes recht te houden en niet plat door de bocht te scheuren

mm ga nu maar ff douchen en dan nog even een presentatie uit mn hoofd leren, die ik morgen moet houden ook erg interessant, schilderkunst in middeleeuwen

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 18:43

Flettie; je dametje toch nog lekker voorwaarts ondanks de beeb!
Gaat goed dus!

Silas; hopelijk heb je een lekker dagje vrij gehad. Altijd fijn eventjes tussendoor!

Mooie autootje, Chub!!!
Enne, leuk hoor, daten! Mmmhh, jammer dat ie schijnbaar meer dates regelt..

Mamauba; super dat het met Marieke zo goed gaat! En die overtollige kilo’s gaan er vast nog wel af!

Dobbel; Biggels is al een flinke zeg!
Super dat de les zo goed ging

Spetter; scheelt een hoop he, als ze weer op stal gaan,
Bij mij wordt het dan helemaal een gedoe als ze alledrie op stal gaan. Maar voorlopig blijven ze gewoon buiten.
Jij succes ermee in elk geval!

Beterschap voor je mannetje, Annick,
Hopelijk slaat de antibiotica snel aan, sterkte!

CJ; daar is het dus beter weer dan in ons kikkerlandje.. en nu is het ook wel extreem koud, de laatste dagen!

Oei, Chev, kan me voorstellen dat dat enorm vervelend is..
Hopelijk valt het op een of andere manier terug te halen

FK; vervelend van die ruzie

Super dat Figje zo lekker liep, Roos, wel lekker voorwaarts dus haha!

Ingrid; Kaylen komt iid niet zo ver van jullie vandaan te staan. Hij komt geloof ik ook op een typische Tinkerstal te staan. Misschien dat je dat wel kent in Spijkernisse?
Herkenbaar, Tinkie’s die geen zin hebben haha, maar wel lekker gereden dus!

Zo, ben weer bij!
Stage gelopen vandaag, was erg gezellig. Ik moet op zoek naar een andere stageplaats, en ik heb géén idee waar.. zou het liefst blijven waar ik nu stage loop
Helaas pas om kwart voore 6 thuis. dus weer geen paardjes

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 18:49

Elke, was dat meisje trouwens alleen wezen kijken of met d'r ouders? Ik zag net dat ze op Bokt op wel heel diverse paarden gereageerd had om eventueel te kopen.

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 18:53

Hoi iedereen!

Naar aanleiding van de reactie van Flettie op pagina 277: ik heb expres niet uitgebreider gereageerd, ter bescherming van Ingrid H. Denk dat ze dit zelf ook donders goed weet. Kon het alleen niet laten om helemaal geen reactie te geven, maar moet erg goed mijn best doen mijn mond erover te houden, vandaar die smiley.

Voor degenen die niet weten wat er is gebeurd, ik wil het best toelichten, maar dan via PM.

Ik wil het best hier uitleggen, maar denk dat Ingrid daar geheel niet blij van gaat worden, aangezien ze mijn zeer korte reactie al niet erg op prijs heeft gesteld.

By the way: Bonita gaat per 1 januari verhuizen!! Naar Nadine en Richard!! Heb er onwijs zin in!! (En ik mag daar zelf mijn biks kopen en ze hebben daar standaard hooi )

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 18:56

In elk geval sterkte nog tot en met 1 januari!

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 19:01

Teuntje... je kunt dit ook via pb uitvechten. Ik ken het verhaal, maar om dat nu steeds weer te herhalen lijkt me voor beide partijen niet leuk. Laat het nu eens rusten en ga verder met je gezonde Bonita! Denk maar zo, zonder dat had je Bonita niet gehad!

Kytha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 19:04

snowdon schreef:
Elke, was dat meisje trouwens alleen wezen kijken of met d'r ouders? Ik zag net dat ze op Bokt op wel heel diverse paarden gereageerd had om eventueel te kopen.

Haar moeder is zelf geïnteresseerd in Kaylen. Zij is ook alleen weesten kijken en ik mail ook met haar over en weer. haar dochter ken ik verder eigelijk niet. Alleen van boktnaam

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 19:44

Meld me ook weer eens.

Sorry maar ik heb niet bijgelezen...dus iedereen die het nodig heeft sterkte

Met Shay gaat het momenteel steeds slechter. Een paar weken terug konden we nog een beetje rijden , ook al ging het niet lekker , maar nu....
Het gaat gewoon helemaal niet meer. Stappen gaat goed maar zodra je een half rondje draaft . Ze probeerd alles om haar voorkant een beetje te ontlasten , bochten nemen gaat niet goed, noem maar op.
Ze gaat dan echt heel raar lopen , niet echt kreupel maar ze neemt van die rare "huppeltjes", valt naar binnen noem maar op.Ze is heel snel moe en bezweet, terwijl ze geschoren is. Ze probeerd het echt , maar het lukt d'r gewoon niet.

Rijden doe ik voorlopig dus niet meer. Nog 1 1/2 week en dan gaat ze weer naar huis.Lekker de wei op zodra het kan en wandelen , maar het belangrijkste : Weer lekker terug naar d'r beste vriendinnetje.

Ik wil haar de komende periode zo min mogelijk gaan belasten , niet rijden , niet "longeren" maar ook even zo min mogelijk mennen. Misschien dat een paar maandjes niks doen haar goed doet.

Aan de ene kant blijf ik hoop houden dat het nog goed komt , aan de andere kant heb ik alles op gegeven...
Je ziet gewoon je beste maatje met de week slechter worden.
Gelukkig heeft ze als ze niks doet geen pijn en is ze net zo vrolijk als altijd. En dat scheelt toch wel iets voor je gevoel , dat je weet dat ze niet constant pijn heeft.

Maar zelf zie je je grote droom uit elkaar spatten....
M’n eerste eigen paardje , ik had toch toen ik d’r kocht een heel ander toekomst beeld voor ogen dan dat ik nu heb. Rijden , lessen af en toe een wedstrijdje dat soort dingen , wat je in het begin zo vanzelf sprekend vond , dat kan je nu gewoon niet doen. En dat vind ik soms erg moeilijk om te accepteren. Maar ik moet wel , voor de gezondheid van Shay.

Sorry voor m’n geklaag , maar het moest er even uit.Hier thuis luisterd er niemand , omdat het ze niet intereseerd of omdat het ze niet begrijpen. Dan is het toch fijn dat ik hier even m'n hart kan luchten.
Zit hier nu met de tranen in m'n ogen te typen....

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 19:49

Gos Shayla... Ik zit ook met prikkende tranen en vind het heel erg voor je... Kan weinig zinnigs zeggen. Vind het ook erg voor je Shayla, zij heeft de pijn, waar ze niks aan kan doen.

Heel, heel erg veel sterkte!

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 20:02

Shayla:

Hier item dito,ik krijg gewoon een brok in mijn keel als ik je verhaal lees,ik leef enorm met je mee,het is ook moeilijk te geloven dat de mooie merrie die ik in houten zo heb bewonderd zo ziek is !
Het enigste wat wij kunnen zeggen,zijn opbeurende woorden maar het blijft voor jou natuurlijk heel moeilijk !

Verder niets te melden,ik ga maar even opruimen en afwassen voor mijn moeder,die is naar de kapper.

Meld me straks nog wel !

Whis_Serada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 20:06

dankje voor jullie reakties.
ik gaat er eens goed over na denken allemaal en zo als ik al dacht.
wijsheid komt met de jaren whahahah.
ik ben nu al 6 maanden aan het leren en leren hihihi.
maar geef niet we komen er wel uit.

ik heb haar ook weer in de bak aan het rijden gekregen dus we komen er wel whahah

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 20:08

Brr rotsituatie voor Shayla zeg....gelukkig zijn er nog momenten waarop ze geen pijn heeft. Maar het blijft pijnlijk in je hart......weet even niet wat ik moet zeggen.

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 20:12

Bedankt allemaal

draaakje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 20:13

jeetje, ik kan me voorstellen dat je dat typte met tranen in je ogen, je mag niet egoisties zijn, maar je hebt het er natuurlijk toch zelf ook heel moeilijk mee.
en dat lijkt me helemaal vervelend als er niemand in je directe omgeving geintresseerd is, of gewoon naar je luisterd...
ik zal voor jullie duimen, en geef de hoop niet op.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 20:33

Jeetje San, wat vreselijk dat Shay zo achteruit gaat, enne, je klaagt echt niet hoor, hier zijn altijd luisterende oren en een denkbeeldige schouder voor je, heel veel sterkte en ik duim dat het met rust de goede kant op gaat met Shay.

Vandaag was ik getuige van een aanrijding tussen auto en scooter, oud mannetje in auto draaide op de weg en reed zo de scooterberijdster voor de sokken, meisje lag gewond op straat, heb de scooter van haar af gehaald, de bestuurder bleef even kijken en reed toen gewoon weg , heb het kenteken aan de politie gegeven en 15 minuten later kwam ik een politieauto tegen waar de man achterin zat, die gaat een behoorlijke duw krijgen.

Verder kreeg ik vandaag heeeeeeeeeel goed nieuws, Chital zijn bult is gelukkig geen tumor maar een ontsteking met moeilijke naam, maar geen gevaar, we hadden al besproken dat als het een tumor was we ipv snijden hem gingen laten bestralen, maar hoeft dus allemaal niet, pfff is echt een last van me afgevallen, kneep hem behoorlijk, Chital is gewoon mijn beste maatje en moet er echt niet aan denken dat hem iets zou gebeuren, hier dan maar ff een kwijlfoto van mijn gezonde hondje
Afbeelding

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 20:36

Vreselijk Shayla om je maatje zo'n pijn te zien hebben. Krijg bij je verhaal de tranen in mijn ogen.

Net terug van de dierenarts. Dusty blijkt een zere nek te hebben. Heeft pijnstiller en antibiotica gekregen. Had ook koorts. Morgenvroeg moet ie beter zijn anders morgen een foto omdat JR's gevoelig zijn voor nekhernia's. De dierenarts was er niet gerust op. En ik nu al helemaal niet.

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 20:39

OH wat een goed nieuws voor jullie TM en Chital!! Pak hem nog maar een keer stevig vast, zal je vast al gedaan hebben.

Voor het plaatsen lees ik net nog het bericht van Spetter.....jeetje zeg! Beter dat hij wel eerlijk tegen je is over wat het KAN zijn. Hoop dat de spullen aanslaan bij Dusty.

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 20:44

spetter, bij fig is dat speelse denk ik door zn type ook van hempfling, staat ook in mn profiel, bovenaan ergens, misschien leuk om te lezen
balen met jackie zeg... wel eerlijke DA idd, hopen dat de antibiotica aanslaat en dat t geen hernia is

ingrid, lekker gereden dus, fig was ook zo'n plat door de bocht scheurder, gaat gelukkig steeds beter

mazzelmeid, fijn dat stage leuk was, maar nu dus een nieuwe plek zoeken,
jammer dat je geen tijd meer had voor de paardjes

teuntje, leuk zeg dat je bij nadine en richard op stal gaat staan hoop dat je het er erg naar je zin gaat krijgen!

shayla meid, ontzettend veel sterkte, ik begrijp zo goed wat je bedoeld...
kl*te dat het steeds slechter gaat, maar het rotste is nog dat niemand thuis je goed begrijpt en er met je over praat
is er niemand op stal ofzo die je goed begrijpt... je mag mij altijd pben als je iets kwijt wil, en hier op tp ook dat weet ik zeker, is echt geen geklaag, we leven allemaal met je mee denk ik zo

peetorlan, hoe heb je whiz aan het rijden gekregen nu, wel fijn denk ik he dat het ff weer goed ging!

tinkermuts, geweldig nieuws van chital zeg, gelukkig maar, super foto van hem ook!
kl*te van die aanrijding zeg, niet prettig om te zien, en die vent doorrijden pfff

sinds het 'dressuurwerk' lijkt figs bouw erg verbeterd, sterkere rug en sterkere schouders, echt fijn

vanavond heb ik gekeken of ie COWSENSE had
eerst paard van mams in de bak gelaten en als handpaard gehad, ging super

en toen was ie los, eerst ging fig alleen maar hard erachteraan en kontje kruipen zeg maar en later had ie door dat ie erlangs moest om hem zo af te snijden en snel de andere kant op te schieten, en het ging echt super dus
alweer trots op mn manneke hihi, superroos+superfjord=vage combi haha

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 20:46

Sas : voor Chital en ook voor jou natuurlijk.
Bedankt voor de lieve woordjes (iedereen trouwens)

Wat een rotstreek van die man om gewoon door te rijden zeg Goed dat ze hem nu aangehouden hebben in ieder geval !

Cindy : voor Dusty. Veel sterkte , hoop voor jullie dat het morgen beter is

Lucy_1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 20:50

Vervelend Shayla voor jullie.... Wat heeft ze nu precies of is dat niet bekend? Er is zoveel gebokt de laatste tijd dat ik weleens iets mis...

Gelukkig Tinkermuts dat je beste maatje niets ernstigs heeft.
Mooi dat ze die vent opgepakt hebben... Doorrijden na aanrijding : is hij gek geworden?

Eigenlijk zouden onze viervoeters gewoon nooit iets moeten gaan mankeren....Het geeft zo'n ontzettend rot gevoel.... Als ik iets heb hier met 1 van mijn lievelingen ben ik gelijk stik chagerijnig, slaat gewoon op mijn humeur.....

SuperRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 20:52

je hebt helemaal gelijk indezz, maar dr zijn dus ook mensen die die dingen niet willen zien he zeg maar, dan denk ik dan moet je dr niet aan beginnen
ook niet aan kinderen dan,
dan moet je maar als een kluizenaar in een hutje op de hei gaan zitten haha

heb het niet over jou hoor, je begrijpt wel welk type mens ik bedoel denk ik hihi