ok, mag ik me weer melden hier? Ik heb een tijdje meegepraat, maar was een beetje stil gevallen. Drukte met werk, andere HK topics, weinig tijd voor bokt. Maar nu mis ik de gezelligheid weer
Ik ben even niet zo veel te vinden hier. zit een beetje met mezelf in de knoop. Of een beginnende winterdip of iets anders. ik heb al bloed laten prikken. Heb weinig zin, ben snel moe en geiirriteerd. Buiten dat mis ik toch wel het aanzicht van onze buren. Iedere dag als ik thuis kwam stond daar m'n oude verzorgpony. Gouden pony, heb haar 3 a 4 jaar verzorgd toen ze 21 was. ze is een paar weken weggebracht. ze was op en ze hadden genoeg aan de andere paarden. samen met m'n andere verzorgpaard die daar ook stond zijn ze geslacht. zo is het leven, en gezien de conditie van beide dieren was het ook logisch. maar toch mis ik d'r wel een beetje. ze was tenslotte al 32 en tot een anderhalf jaar geleden werd er nog op gereden.
Buiten dat vind ik zelf Dana nóg niet goed. Ik denk zelf dat ik bloedarmoede heb, maar de symptomen komen overeen met die van Dana. Ik ga nu wel vaker naar buiten en kan m'n ei hier in kwijt. maar ook buiten is ze zooooooo sloom. Ik heb ook anderhalve week vanwege vakantie niet gereden, maar bij mij liep ze daarna redelijk en toch klopt het niet. Het is niet mijn paard, dus kan d'r niets aan veranderen. Even aankijken nog. Kijken of 't toch conditie is, maar m'n gevoel zegt anders.
Buiten dat gaat 't op werk wel goed, vriendje ook alleen m'n gezondheid nog ff niet. Ik heb niet de motivatie om te reageren. Ik lees wel nog mee als ik de tijd heb.
Omdat ze niet van mij is, ik heb geen zin in gezeur en de eigenaresse doet ook haar best. ze verwijt het aan conditie. Helaas kan ik er dan niet veel meer aan doen. Gezien het niet mijn portemonnee is.
Jammer zeg! Ik zou daar ook gek van worden... Zelf ben ik weer helemaal overnieuw begonnen met Emi. Gister gelongeerd zonder zweep maar met een zwiepende longeerlijn weg drijven. En het is een jolige kleuter die alles in dr mond moet hebben als ik haar uit het land haal dan zit ze met het touw te spelen en te flemen als ze hem op dr neus heeft gek ding . Aansingelen gaat nu ook beter. Doe een halstertouw aan de singel zodat ik niet onder dr door moet en dit werkt prima.
jorretje
Geplaatst: 24-10-13 20:14
Beterschap hoor Jolanda! zou ook een ijzergebrek of tekort aan vitamine D kunnen zijn... ben benieuwd wat er uit het bloedonderzoek komt!
Allereerst heb ik niets negatiefs over de eigenaresse. Het is een fantastische vrouw. maar ík vind zelf dat er iets niet klopt. Het is haar paard haar keus. Ik rijd dana nu 2 jaar. Of ik haar beter ken vind ik lastig te beoordelen. Ik rijd haar 2 jaar en heb daarmee een goede band opgebouwd, maar wil niemand hier de boeman laten zijn ofzo. Ik hoop dat ze het snel in gaat zien. Gelukkig is Dana met de lessen van de jongens ook snel moe en dat zien meerdere mensen. Dus wie weet. maar helaas ben ik alleen een bijrijder, die niet met een wijzende vinger wil spelen en helaas ook niet de zeurende penny wil zijn in die zin. Ik ken dana goed, maar of het dan beter is maakt niet zo veel uit.
Oh best lastig zo'n situatie, ik heb nooit een bijrijd paard of verzorg paard gehad, maar als ik dacht dat er wat was en het baasje zou er nog niet zo over denken zou ik heel erg vinden. Je wil toch wat het beste is voor een dier, maar meningen en inzichten kunnen verschillen. Ik kan me niet voorstellen dat een vitaminespuit een oplossing kan zijn. Ik zou juist omdat de klachten zo vaag zijn niet zelf gaan proberen te dokteren. Nou ja doktoren, maar ik bedoel, tja ik zou op een bloedtest aandringen. Als ik in jouw schoenen had gestaan had ik geweigerd om haar te rijden totdat je weet wat en er dus wat nagekeken is. Maar het is makkelijk praten vanaf de zijlijn natuurlijk...
ik vindt t jolanda,dat jij je zo om dana bekommert.ik zou t denk ik ook heel erg hebben.niks zo erg om machteloos te staan kijken,omdat de eigenaar er niets mee doet.
tinkerplein
Geplaatst: 25-10-13 23:13
Jolanda,het is ook niet negatief naar de eigenaresse bedoeld,ik vind alleen dat ze naar je moet luisteren, Ik heb voor mijn tinkers ook verzorgsters,ik kan ze nou eenmaal niet allemaal zelf rijden,maar ik luister altijd naar wat ze me te vertellen hebben over de paardjes en bekijk het met ze samen en als we samen vinden dat er maatregelen genomen moeten worden,dan doen we dat.
Vervelende situatie jolanda. Maar de beslissing ligt bij de eigenaar inderdaad. Enige wat je kunt doen is aangeven. Vertel ook dat je geen verbetering ziet e.d.
Aandringen? Zou ik zelf nooit doen. Is niet jouw paard. Ik lease zelf. Maar als ik een eigen paard had en mijn bijrijder zou me wel even vertellen hoe het moet? Zou bij mij echt verkeerd overkomen. Gewoon over praten dat je er geen lekker gevoel bij hebt.
Nee daarom . Ik heb mijn punt gemaakt. Ik merk dat Dana niet goed is. Maar andere zien er niet veel aan. Ik betaal niet de kosten dus ga dat ook niet opleggen. Ik ben ook maar een bijrijder. Ik doe ook rustig aan met haar. Volgende week rijden de jongens weer een uit op haar dus even afwachten hoe ze dan is. Vind t moeilijk. Mijn gevoel zegt dat t niet klopt, maar of t de realiteit dan is. Lastig..
Verstandig hoor Jolanda. Ik weet ervaring hoe lastig het is. Ik zie alvast uit naar de verslagen ven de HK vandaag! Kon er helaas niet heen, geen vervoer.
Lijkt me idd enorm vervelend zeg, Jolanda.. Geen idee hoe het is aangezien ik ook nooit bijrijdster of verzorgster ben geweest, maar lijkt mij frustrerend.
Heb een beetje een dipje, afgelopen weken veel negatiefs meegemaakt, maar is een beetje te persoonlijk om het hier neer te zetten. Ik krijg ook al hulp.. - Al heeft het tot nu toe geen of weinig effect, maar moet na de vakantie terug.
Dus, als 't niet lekker gaat is opzadelen en rijden dé oplossing en dat heb ik dan ook gedaan vandaag. Tinky was echter nogal druk ivm een constant hinnikende Boris. En Tinky dus ook terug hinnikken, heul traag stappen, constant kijken en als je ze dan aanspoort plots naar voren vliegen Op een bepaalt pad deed ze echt schijtvervelend en verloor ik even haast de controle.. Heb haar omgedraait, mij beetje boos gemaakt en dan gewoon blijven aansporen tot ze doorliep. Achteraf mooi beloond met een snoepje en een aai als ze flink was en dat heeft gelukkig geholpen Ben best trots op mijzelf dat ik in een spannende situatie redelijk rustig bleef en het zelf heb kunnen oplossen. Voor de rest was ze erg flink. Normaal hadden we morgen terug NH-les, maar door het heel slechte voorspelde weer maar uitgesteld tot volgend weekend. Dus morgen zal het gewoon eventjes oefenen zijn.
Gister weer voor het eerst sinds 2 weken gereden. Heb stiekem ene braaf etterbakje die ook een startende tractor niet eng vind. Ze stond wel naast haar vriendin de haf maar dan nog. Ze is nog steeds erg sensibel maar ligt ook aan mij.