[TI] [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DeCobvan

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 22:19

Sandra, zo fijn dat je het toch nog een keertje wil proberen, las dat je begeleiding hebt van leon! dat is wel super hoor. Hy heeft veel ervaring, dus denk dat je aan hem een goede hebt! :D en dat je zelf positief bent gaat ook al helpen!! er gewoon voor gaan!

Jess, ag lieve schat, het is ook allemaal wat.
Weet je wat het is bij jonge paarden... ze zijn zo snel afgeleid en vinden het heerlijk om te kijken hoe ver ze kunnen gaan.
Hier ben ik ook niet altijd het lieve baasje die alles toe laat. Nee hier moet opgelet worden als we aan het werk zijn en dan sta ik ook wel eens op mijn strepen. Want als ze eenmaal door hebben dat ze veel sterker zijn dan ons, dan nemen ze een loopje met je.
Gewoon vertrouwen hebben in jezelf, je kan het niet snel verkeerd doen als je het op je gevoel doet.
Als Luna stout is, schroom niet om even boos te zijn om haar met de hoefjes terug op aarde te halen.
Hier heeft Denzel al zo vaak achteruit moeten stappen of een tik op de borst gekregen met mn hand, puur omdat hij mij uitprobeerd...
en zie je het even niet meer zitten......

http://www.youtube.com/watch?v=LanCLS_hIo4

;)

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 22:30

We hebben volgens mij allemaal onze moeilijke momenten. een paar maanden geleden wilde ik Jack verkopen omdat hij zo moeilijk was met rijden. En nu is het echt een schat. Hoop wel dat het voorlopig zo blijft.
Net weer gereden. Alleen stond de friese hengst met zijn kudde langs de rijbak..lees echt vlak erlangs. Dat rijdt ook niet echt lekker. Als de hengst zijn nek zou uitsteken kon hij zo een hapje van Jack nemen. Ik heb dus maar wat meer afstand gehouden.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 22:31

idd .

bevalt je nieuwe stal wel?

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 22:37

Het is ook zo, al doende leert men. En ik weet gewoon van mezelf dat ik mezelf wegcijfer. Ook al gaat iets goed, das een beetje een probleempje van mij wat ik moet afleren. Maar Luna geeft zoveel vertrouwen wel en liefde. Dat is dan ook iets wat ik nog nooit heb meegemaakt. Heel bijzonder. Zal morgen het filmpje bekijken, mijn mobiel doet een beetje raar. Voor nu eerst weltrusten alvast aan iedereen!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 22:40

slaap lekker meis!

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 22:41

jaa heidy hoe is je nieuwe stal????

weltrusten meiden!!

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 23:20

Mara die van mij probeerd mij ook nog wel eens uit. Nu begint er eindelijk een band te komen vandaag weer gemerkt stond met zijn hoofd op mijn schouder. Heb zo even lekker gestaan en hij vond het prima. Onder het rijden is het een draak soms hoor maar hij is nooit gemeen geweest in de zin van schoppen en steigeren. Heeft ie een keer geprobeerd heeft een trap gehad van mij hij haald het niet eens meer in zijn hoofd. Hij is de enige hengst de zonder ketting kan opgehaald worden uit de wei. Hij heeft in het begin ook flink wattikkentegen de borst gehad en heeft flink wat achteruit gelopen maar het respect is er! En onze band begint steeds sterker te worden.

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 05:48

Zolang je rustig maar duidelijk bent, kom je er wel doorheen. Wanneer je aan jezelf, jouw eigen kunnen gaat twijfelen zou ik dit dan toch samen doen / ondersteunend. Dit heeft nl. wel weerslag op elkaar.

Een ander voorbeeld is wanneer ik echt rot in mijn vel zit, stap ik niet op Grace. Dat verdient ze neit. Niet dat ik dan ineens harder voor haar ben of rij, maar je brengt je toestand toch over. Ik probeer hier toch altijd een harmony in te vinden, want vind dat het uiteindelijk daarom gaat :-)

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 07:53

Dat is ook een hele goeie Jess, misschien zat ik achterna gister ook niet zo heel best in mijn vel. Het was namelijk al een jaar geleden dat mijn schoonmoeder overleed. En misschien dat ik daardoor ook wat negatief was tegenover Luna. Wat ik wel heel mooi vind van Luna is dat ze steeds contact zoekt, even haar neusje tegen me aan of omkijken naar mij wat ik doe en waar ik ben haha.

Maar als ik dat zo lees dan heeft iedereen wel eens een moeilijk moment ;-)

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 07:58

Magica ,
Ik kocht Karlijn in mei 2011 .... in februari 2012 dacht , JAAAAH , ze vertrouwd mij , ze is mijn meisje .....
9 maanden heeft dat geduurd , maar ik heb haar altijd in de waarde gelaten.
Eerste 2 maanden kon ik haar niet eens aaien in het land , het duurde 5 maanden voordat ik aan haar benen mocht zitten....
Als je haar nu eens zou zien , de grootste schat van de hele wereld ( althans voor mij dan ) ... Ik heb haar vertrouwen mogen krijgen endat is een groot goed ....

Vandaag eerst naar de beugeltandarts met 1 van de kinderen en daarna gelijk door naar Almelo .... opname gesprek voor de jongens.... wat ka ik verwachten , we worden wel een beetje in het diepe gegooid ....

Nu ja , BIJNA zaterdag !!!!
Karlijntje , wat heb ik je gemist !!!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 08:04

Stil bij jou nu daar dan lepel, zonder je paarden vrienden.
knuf, en veel sterkte.

Mijn paanie is kinderpony aan het worden.
5 verschillende mensen op zijn rug deze week,. en gewoon braaf blijven.

Afbeelding

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 08:10

Succes Lepel en vooral ook veel sterkte . . .
En bedankt ook voor jou verhaal, ik dacht gisteren even van: ben ik nou de enige die zo een dipje heeft soms? Ik dacht van ligt het nou aan mij? Maar nu weet ik dat ik gewoon door moet zetten en met jullie verhalen en tips in mijn achterhoofd moet het helemaal goed komen :-)
Het is ook niet dat ik haast heb of wat dan ook, want de tijd hebben we wel samen ;-)

Leuke foto Andrea :-) wat is hij toch ook een stoer paard !!!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 08:12

Hij word steeds braver.
:+:
Begin nu echt wat te creeeren met hem. word nu ook blij om naar hem toe te gaan ipv een zucht zoals in maart := de samenwerking is er iig :D :+: :+:

enne, komt goed met jullie hoor, stapje voor stapje

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 08:57

Het is heel stil op mijn nieuwe stal. In ieder geval voor mij. Ik sta er nu ruim twee weken en ik heb de meiden 1x gezien. Dat is niet echt wat ik leuk vind. |(
Ik ga volgende week zondag eerst maar eens op vakantie. Daarna kijk ik wel verder.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 09:12

Kailonne, ooooh dat zou ik persoonlijk heerlijk vinden. Ben nu ook vaak alleen op stal en vind ik persoonlijk heerlijk. Soms spreek ik wat af en is het ook wel oke, maar hier geen problemen met alleen zijn op stal...

Hier trouwens ook: als ik een slechte dag heb kan ik beter maar niet aan het werk gaan met Mona. Ze wil nog wel eens uitproberen en dan kan ik kwaad worden en dan gaat het van kwaad tot erger. Gelukkig weet ik dit van mezelf en weet ik die periodes/dagen aardig op te vangen.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 09:28

heerlijk die rust. zo heb je ook geen gezeik en geroddel .
wij hebben 3 stallen. 1 pony van de staleigwnaar en andere stalgenoot is er maar 3x dat ik haar zie

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 10:16

OP mijn stal zie ik genoeg mensen maar er is ook flink wat geroddel en voer word gewoon gejat als je geen slot op de ton hebt.

Vandaag even in gesprek met de staleigenaar. Of ik meer stro mag gebruiken aangezien hij droog moet staan vanwege zijn rotstraal. Gister zijn hoeven goed uitgekrabt en ontsmet met betadine. Daarna weer ingeteerd wat was hij braaf ben zo trots op hem paar maanden terug ws dit niet mogelijk geweest. <3

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 10:29

braaf paard! jammer dat dat bij jullie gebeurd zeg!
ik ben blij met deze stal. geen gezeik

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 10:55

@Lepel, succes in Almelo & bij de ortho!

verder even geen tijd om te reageren, wel bijgelezen! Heb afgelopen dagen mijn kamer geschilderd! Heel druk mee geweest, maar het is mooi geworden :) nu zo mijn kast weer inpakken, want mama is de rotzooi zat :+

Met spock gaat het goed! Eigenaar begon zelfs al weer voorzichtig over het rijden (volgende maand pas hoor!) dus dat geeft ook weer moed :) wilde er vandaag nog heen, maar als het goed gaat heeft meneer toch alleen maar aandacht voor het gras, en mag verder nog niets met hem doen. heb het al druk genoeg vandaag!

remco1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 12:03

ik heb mijn paarden bij huis staan dat is heerlijk rustig met maar een bijrijdster en dat klikt heel goed tussen ons dat is toch heel wat waard.
:)

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 13:15

Ik vind de rust ook niet erg, daarom ook klein stalletje gezocht!
Geen gezeik aan je kop hahaha

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 13:17

idd waar paardenmeiden onder elkaar zijn is t gezeik .

over gezeik gesproken... wat een weer

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 13:20

Echt wel wat een *** weer zeg bah, kijken hoe het straks is als we naar Luna gaan haha. Gisteren ook al dikke regen maar ja we zouden haast zeggen het went . . . . maar de zomer mag nu ook wel komen hoor.

Enne het gezeik op stallen ken ik wel, het is bijna overal hetzelfde. Hoe dat kan, geen idee. Ik heb zelf me er nooit veel bemoeid. Als er een naar me toe kwam van; ja die doet dit en dat. Dan had ik zoiets van; nou spreek haar zelf ff aan dan en val mij niet lastig.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 13:21

Hier al dagen best goed weer hoor :j Wel veel wind.

Wij hebben ook een vrij klein clubje bij elkaar, maar dat is super gezellig en vertrouwd.

En ik las onzekerheden en twijfels. Je kan dingen alleen fout doen als je er NIET achter staat. Oftewel, als jij voelt dat links de weg naar Rome is, moet je links gaan. Ook al gaat de rest van de wereld naar rechts.
De kracht van het omgaan met jonge paarden is het zeker zijn van jezelf. Als jij namelijk sterk in je schoenen staat, zal een jong paard je bijna (altijd) automatisch volgen.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 13:22

idd. en de zomer? die is zelf.op vakantie