[TI] [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 22:01

elliecuijk schreef:
nieuws over ruana:gisteravond toen ik daar kwam was ze niet helemaal lekker,slecht eten,veel gaan liggen maar kon niet rollen vanwege het veulen in de box.
snel de staleigenaar gebeld en eigenlijk dachten we hetzelfde;koliek.ben gaan stappen en gelukkig ging ze mesten.even doorgelopen en vervolgens haar weer binnen gezet.liggen bleef doorgaan.uiteindelijk kwam de stalhouder en die heeft haar pijnstiller ingespoten in de mond.ze heeft gelukkig de nacht goed doorstaan.maar even kwam die schrik weer naar boven..

het is geen koliek geweest maar een combinatie van oververmoeidheid en een ontsteking (we denken de mok)die haar heeft doen instorten.die pijnstiller heeft haar denk ik wel goed gedaan.stond er weer redelijk bij.heb de tip gekregen opkikker te kopen voor energie.dat houdt haar beter op de been.sokken gaan er na het weekende af,we laten haar een paar dagen rusten anders stort ze misschien weer in.
ben nu wat rustiger,maar denk nog wel voortduurend aan gister.

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 14:08

he bah,dat is schrikken... ;(
Hoop dat het nu goed met haar blijft gaan.

Het is weer aardig stilletjes hier,veel op vakantie?

Bommeltje_

Re: [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 16:27

Hallo,

Een hele tijd geleden heb ik me ooit hier gemeld, maar nadat ik me hier had gemeld ben ik gezakt voor mijn diploma en moest ik heel hard leren voor school en heb ik een jaar lang niks hier kunnen plaatsen! nu ben ik eindelijk wel geslaagd! en wil ik graag weer gezellig mee kletsen over alle knappe tinkers ;) Ik hoop dat, dat geen probleem is, omdat iker zo lang niet ben geweest.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 17:43

nee hoor kom er maar bij..je bent welkom

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 00:36

Welkom!

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 15:19

straks komt er weer een foto van ruana en kyona.wat ben ik trots op ze!!!op mijn verjaardag is kyona al weer een maand oud

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 16:15

Welkom terug dan:-) . Het is een beetje vakantietijd idd.

Vanochtend was het dan zo ver... Onze eerste les. Ben moe joh haha.
Het ging best lekker. Kon gracey goed opvangen en ze blijkt heel graag te wilken werken. Alleen wat oefenen met meer aan het been zijn is gewenst haha. Kon niet binnen twee passen van stilstand naar draf. Wel draaft ze juist weer goed van achteren weg en dat is wel lekker. Hihi oh ja en ik mag mijn teugels wel wat meer aannemen hihi. Had geen was bij mij voor die waslijntjes haha.

Ellie, hoop dat Ruana een beetje op gaat knappen!

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 16:39

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 22:15

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Volgens mij ben je er inmiddels al aardig aan gewend een 'veulenmoeder' te zijn!

Superleuk stel.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 22:23

nou als je bedoelt dat ik het niet meer zo vreemd vind ,ja dan heb je gelijk.ik ben gek op ruana en doe alles voor haar.dat bleek maar toen ze vorige week zowat ingestort was.gelijk aan de bel trekken als iets niet klopt..vandaag heeft ze voor het eerst opkikker bij haar voer gekregen.dan krijgt ze hopenlijk wat energie.over een paar dagen dan zal er wel wat resultaat te zien zijn.werkt het goed dan krijgt ze dit voorlopig erbij.het gaat nu overigens best goed.alleen ze heeft last van haar mok.we zouden eigenlijk maandag haar sokken eraf scheren,maar tot overmaat van ramp ligt de stalhouder in het ziekenhuis en moet alles wachten,dit kan immers niet in je eentje gedaan worden.
met kyona gaat het super goed.morgen op mijn verjaardag *\o/* is ze precies een maand oud.lekker hyper de pyper en ik mag bijna alles doen bij haar.ben nu af en toe haar beentjes aan het optillen ,maar dit vindt ze nog niet zo leuk.maar alles met mate.
ik zal kijken of ik vrijdag nieuwe foto's kan plaatsen

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 02:15

Gister (voor mij nog vandaag) kwamen de oude baasjes van Gracey kijken. Ze vonden haar lekker gegroeid.

Voor de verandering heb ik weer eens nachtdienst...

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 16:01

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 16:05

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 16:28

Dat is wel balen ja...
Hier is het nog wel droog, maar of het heel de dag zo blijft??..

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 16:32

Tamadine schreef:
Misschien hier nog mensen zadels te koop :-)
[EA-GZ-RP] GZ Zadel, 18 inch, brede kamer voor kr tinker, ook boomloos

Hier gaat het verder goed. Vdnaag zou vriendin longeren gaan, aangezien zij de persoon is die ook aan de longe gaat als ik er voor eerst op ga. Helaas word het precies slecht weer vanavond en baal ik wel behoorlijk van.

Ik heb een JC zadel te koop, lag op Thigor perfect (flinke Cob van ong. 1.53), bleef ook zo toen hij later wat spekjes ruilde voor spieren (en daarna weer terug naar spekjes :o )
[EA-TK-AP] JC Zadel boom 35 (ruilen boomloos), 3x Halster HH

Ik vraag er momenteel 150,- voor.

Verder hier vooral druk met paardjes en werk. Zal binnenkort weer eens bijlezen :)

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 05:13

Ha Lot, lang niet gezien? Zag nog wat fotos van je voorbij komen :)
Gaat het goed met Luna?

Met Grace wel hoor, lekker dr gangetje. We gaan t nu de zomer een beetje op zijn end lijkt oppakken.
Heb dr voor het eerst geloof ik in ITP gezet, maar niet veel die reageren nog.
Maar ja ik ben nu ook een van de weinige mss die in de nacht zit he??

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 22:53

Hallo allemaal,erkomt weer een beetje leven in de brouwerij....

Het was hier gisteren trouwens heerlijk weer,tot half 11 buiten beziggeweest met de paardjes.
Maddox longeren(probeer die maar eens in galop te krijgen,zucht...),knuffelen en opvoeden met draak Diablo,lekker Mel invlechten en kleintje Dakota ook,wat een leven heb ik toch <3 <3 <3

Jess,wat leuk dat de oude baasjes kwamen kijken,dat geeft wel een lekker gevoel vind ik,ze is dus opgegroeid bij mensen die echt bij har betrokken waren.

Ellie,ben benieuwd naar nieuwe foto's van Kyona.

Tamadine,jammer van het slechte weer,zeker als je lekker met je paardje bezig wilt zijn en spannend hoor,inrijden.

Lotte,morgen de hele groep bij elkaar,ik weet zeker dat Luna haar 'vrouwtje'wel staat.

Fijne avond allemaal!

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 23:21

zal morgen weer nieuwe maken.vandaag is een vriendin geweest die ook foto's heeft gemaakt,maar weet niet hoe en wanneer ik die krijg.maar kyona kon vandaag poseren als kate mos,zo netjes.en allebei willen ze de camera opvreten

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 17:20

:wave:

Hoe is het met Ruana en Kyona? Schrikken van Ruana haar koliek.
Doe je Kyona nou te koop, of gaat de oude eigenaar van Ruana dat verder regelen?
En hoe is het met de benen van Ruana? Is ze al sokloos?

Hoi Liesbeth, erg leerzaam jouw verhaal over de mijt. Is het echt zo dat daar zelfs gewrichten van aangetast kunnen worden? Dat wist ik niet, maar goed dat ik het nu wel weet!

Hoe was je vakantie Kailonne? (Weet je naam niet :o )

Jess lekker het Grace aan het werk, ziet er super uit! Jullie zijn echt leuk samen :) Mooi zadel hoor!
Maar vaak geen fotograaf tijden het rijden... Lees het einde van mijn post maar even...
En anders, wat ik bij Lady wel eens deed, op een van de palen langs de bak mijn camera zetten, filmstand aan, snel opstappen en op de grote volte aan de andere kant van de bak rijden. Dan na een tijdje camera stopzetten, en klaar. Ben ook erg handig met de zelfontspanner, alleen wil dat met rijden toch wat minder gezien het meestal maar 10 sec is :')
En over dat nachten wakker zijn, stiekem zie ik het ook geregeld licht worden :o Moet daar echt wat aan doen, maar het wil nog niet echt...

Nog weer bezig geweest met het sturen bij Maddox Caroline? Snapt hij het stuur al? Overigens hebben heel veel Tinkers heel veel moeite met galop aan de longe, op en top Tinker dus. Ik wacht er zelf het liefste mee tot ze mak zijn buiten en dan eerst buiten de rechte stukken het commando erop, dan het tempo gaan schakelen, dan in de bak onder de man, en dan pas aan de longe. Ik heb het alleen bij Thigor anders gedaan, die galopeerde namelijk zo aan op beide kanten *D
En Diablo? Al iets te merken van het voer?
Nica en Madelief zijn ook leuk samen!

Leonoor alweer terug inmiddels? Lekker genoten van je ventje?
En hoe gaat het beleren van King? Nog steeds even braaf?

Irene droomt van door plassen scheuren, en terecht hoor! Ik ken het gevoel, en dat is zo gaaf!
Deed dat met Lady vaak, heerlijk, konden we beiden geen genoeg van krijgen. Mis dat enorm, maar wie weet rij ik over een jaar wel hetzelfde met haar dochter. Of met Luna, die wordt ook steeds makkelijker. Maar moet nog een he-le-boel vertrouwen krijgen. Ik denk dat dat nog wel wat langer dan een jaar gaat duren, maar je weet het nooit. Wie weet kunnen we tegen die tijd wel wedstrijdjes doen :P :)):
Afbeelding
(Geen galop, fotografe zat op een arabische merrie, die zou ongetwijfeld mee gaan doen :+ )

Is Staf al ge-ent Mara? Hoe ging het?
Luna moest bij mij ook beiden prikken, wist totaal niet wat ik kon verwachten, maar ze reageerde er niet eens op, met geven niet, en ook niets te merken achteraf. De eerste keer kreeg ze in dr borst, niks te zien, de tweede keer in de hals, klein bloedstreepje, that's it. Ben wel blij dat ze daar zo makkelijk mee is. Binnenkort de hoefsmid ook maar weer eens bellen. Vorige keer sloeg ze die letterlijk weg, uiteindelijk is ze met praam op bekapt, dat ging redelijk. Ga wel dezelfde meneer weer bellen, liever een praam erop dan blijven aanklooien en lange rompslomp maken. Maar ik hoop dat het nu gewoon zonder kan. Ik kon toen zelf ook amper aan haar voeten komen, laat staan uitkrabben, nu loop ik de wei in vraag een voetje en kan gerust gaan uitkrabben, madam blijft wel staan.

:wave: Hilde. Hoe is het met je paardje? Veel jeuk dit jaar?

Ik mis Karlijn hier, ik ben wel benieuwd hoe het nu met Diaz is!

Hier dus drukdrukdruk. Pas bij Thigor geweest, jemig wat kan die lopen. Rijstijl is niet helemaal de mijne, maar geeft wel beeld, dit was trouwens de eerste keer dat hij sprong onder de man. En zien jullie dat halthouden? Gewoon nog geen halve zijde nodig voor van draf naar halt. Ben dan stiekem zo trots, toen hij bij mij kwam was de enige optie van terug rijden klem rijden tegen de bakrand, en dit is de eerste keer dat hij onder het zadel is sinds hij weg is bij mij

Heb er zelf voor die tijd ook even op gezeten, heerlijk gevoel hoor http://www.youtube.com/watch?v=dWtkbbFHVhI&NR=1
En het longeren, heerlijk met die slappe lijn, nu wil hij gewoon echt zelf, eerst niet, van de winter ging ik er skiend achteraan :+

Dus jongens, als iemand nog op zoek is naar een geweldig paardje, aan deze heb je er een.
Mis hem enorm, maar ik kan hem helaas niet geven wat ik zou willen, dus hij zal moeten gaan...
Nu binnen een straal van 60 km rondom Groningen met gratis verzorgster :Y)

Afgelopen week weer even bij hem geweest, eigenaren waren er niet dus had hem helemaal voor mezelf. Ff gelongeerd weer, en stiekem erop gesprongen met uitstappen, goedzak maakt het ook niks uit he. Ben zo gek op hem, dat valt eigenlijk niet te omschrijven. En met Kyra, waar ik die dag ook geweest ben, net zo. Had haar twee maanden niet gezien, maar voelde alsof ik er gisteren nog was. Ze was ook superbraaf, lange lijnen doet ze supergoed, sturen is geen probleem, ho ook niet, dus dat betekent dat ik mezelf volgende keer voor aap ga zetten. Ik ga met die optoming naar buiten :+ Hopelijk is ze dan net zo braaf! Als dat goed gaat gaat het tuig erop, als dat vanzelfsprekend is gaan we een bandje oid slepen. En dan ga ik duimen voor een witte winter, dan gaat de slee erachter, en dan in het voorjaar de wagen. Tot slot het zadel. Klinkt heel veel, maar we doen het rustig op ons eigen tempo, en mij kennende is dat vooral lang leve de lol en veel lanterfanteren :D Dit is Kyra nu. Sta wel een beetje verbaasd, in vergelijking met andere twenters lijkt ze zo luxe. Het kan nog komen, maar zou ze misschien een Grai-type worden? Zou wel maf zijn, vader (Garish. vd Vrijheidshoeve) is een zware cob, moeders net zo (http://i556.photobucket.com/albums/ss1/ ... 1312642188)

Afbeelding

Afbeelding

Ik had al verteld dat ik een bijrijdpaardje heb toch? Kira genaamd, kom ik langs onderweg naar Luna, ideaal dus.
Jonge merrie, nog niet zo heel ervaren maar wel superbraaf. Stap en draf gaan super, longeren doet ze ook leuk. Galop is erg lastig, aan de longe ook, ze werd me wel heel sterk (duidelijk wou ze wel maar kon het gewoon niet op het rondje dus vloog rechtuit). Dus dan maar los. En inderdaad, madam ging in galop, en netjes ook, echt mooie gangen hoor, de draf was ook niet mis. Alleen kreeg ze in galop de bochten van de bak amper, best sneu, iedere keer zo'n slidingstop in de hoek. Ga dit dus heel veel met haar oefenen. Verder ben ik een keer met haar onder het zadel naar buiten geweest, dat deed ze erg braaf, maar vond ze alleen nog wel spannend dus volgende keer maar een ander paardje mee. Donderdag heb ik met haar een heerlijk stuk gewandeld. Dan is ze zo leuk, vrolijk en voorwaarts, en net als ik dol op water. Resultaat: Terug op stal beiden de modder tot onze oren, beiden drijfnatte sokken, maar o zo vrolijk, haha. Ga binnenkort weer. Ze is ook echt niet bang, grote tractor was berm aan het maaien, en wij pasten er net langs door de andere berm, madam kijkt niet op of om (en de l*l stopt ook niet even), treinen maken haar niks uit. En ik moest langs een smal schelpenpaadje (ik had niet eens ruimte om naast haar te lopen) tussen twee weide's met koeien door (nooit geweten dat die dieren zo nieuwsgierig zijn) door, ik vond het eng met zo'n jong groen paard, maar Kira had volgens mij de instelling, niet zeuren maar lopen, toppertje keek niet op of om. Ik gok dat ik daar nog heel veel plezier aan ga hebben! :D

En ik kreeg maandag een sms'je van haar eigenaresse, dat ze er nog een Tinker bij hadden gekocht. Een ruin, Micky. Superlief en vriendelijk, een schat eerste klas. Is al wat ouder en meer ervaring dan Kira, dus dat is ook erg fijn, leerpaardje voor Kira buiten. Een minpuntje, hij zit zo verschrikkelijk onder de mok/rasp. Hij wordt zelf in de wei helemaal gefrustreerd van de jeuk, sneu om te zien, hij heeft ook behoorlijk wat wondjes onder die prachtig volle sokken. Vrees toch dat de eraf moeten. Eigenaren hebben niet zo heel veel ervaring, ik evenmin, maar door bokt en Tinker-kennissenkring weet ik wel het een en ander te doen. Maar uiteindelijk is het aan de eigenaren. Heb ze als eerste gezegd een afkrabsel te laten nemen door de DA zodat er gerichter behandeld kan worden. Verder al wat tips gehad van mensen, dus hopelijk komt er snel actie en is Micky jeuk-vrij.

Mijn nieuwe vriendinnetje <3
Afbeelding

Micky
Afbeelding

Jut en Jul
Afbeelding

En tot slot natuurlijk Luna! Luna gaat super. Madam is momenteel hengstig, maar lijkt er stukken minder last van te hebben dan de eerste keer toen ze op haar huidige plekje stond. Samen met een nieuw stalgenootje en haar Tinkerruin hebben we dinsdag onze eerste boswandeling gemaakt. Wordt weer helemaal happy als ik eraan denk, ze was zo braaf! Hoofdje laag, sjok-sjok-sjok. Maar ook voorop lopen of een stukje draf gingen prima. Dankzij Thigor is ze helemaal verkeersmak, dat is nu bevestigd. Ik wil dit nu gaan opbouwen dat ik van de winter alleen met haar op pad kan. Binnenkort maar weer eens alleen een stukje richting stal lopen, ben benieuwd of dat nu ook makkelijker gaat. Tot nu toe was tot het einde van het fietspad al genoeg spanning, maar wei weet komen we nu wat verder. Dit was Luna gisteren. Maf he, het verschil met Kyra is zo enorm als ik dat vergelijk. Ik vind Luna veel zwaarder (ook dikker :+ ), terwijl juist de moeder van Kyra zwaarder gebouwd was. Vader van Luna is onbekend dus dat kan ik niet vergelijken.

Afbeelding

Afbeelding

En nog een mooie van vorige week *D (Zelfs met dit licht is haar prachtige blauw oog nog zichtbaar)
Afbeelding

Zo, ik heb mijn recordje lange-posten ook weer verbroken :Y)
Zometeen Luna maar eens een knuffel brengen, kijken of ze nog niet is opgevreten door Sillie ;) Zonnetje lacht me al tegemoet.
Vanavond lekker luieren, morgenavond even werken en dan ben ik twee dagen vrij. Ik heb nog een treinkaartje onbeperkt reizen wat ik wel graag wil gebruiken. Maar ik kan niets bedenken wat ik zou willen doen. Eigenlijk het liefste iets met paarden/Tinkers, en ik ben dus maar alleen. Dus als er hier iemand is die mij wil verwelkomen? Roep maar, ik kan mijn camera'tje wel meenemen voor wat beeldmateriaal. Of als iemand een ander leuk uitje weet. Wil eigenlijk wel naar Ameland, maarja, dan heb je niet zoveel aan een treinkaartje :+

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 17:48

hoi lot,

het is geen koliek geweest ,gelukkig wil ik bijna zeggen,maar zoals ik hier ook al had laten weten is het een combinatie geweest van oververmoeidheid en een ontsteking.de stalhouder heeft gevoeld aan haar uiers maar daar was niks mis mee.wij weten eigenlijk wel zeker dat het de mok of mijt is die ontsteking.daarom hebben we besloten,die sokken moeten eraf.in mijn eentje kan ik dat niet ,want ze kent dat niet(scheeraparaat/tondeuse)en ook die kleine moet in de gaten worden gehouden.helaas pindakaas,maandag zou het gaan gebeuren,dan had madam een paar dagen kunnen rusten(ruana bedoel ik dan),maar toen kwam de stalhouder in het ziekenhuis te liggen.balen hoor.en ik ben bang dat t aankomende week nog niet kan,ook al is de stalhouder een harde.afwachten dus.ruana krijgt nu wel opkikker en dat lijkt te werken.ze ziet er frisser uit in haar ogen en ook haar vacht lijkt meer te glanzen.
kyona zal zeker NIET terug gaan naar de oudeigenaar.dat wil ik zeker te weten NIET.ik doe er veel moeite voor haar goed op te voeden en ik wil niet dat haar het zelfde lot treft als ruana.no way dat zij zo slecht eruit gaat zien,als toen ruana bij mij kwam.die mok of mijt is hoogstwaarschijnlijk ook al langer geweest.en no way dat kyona ook al op te jonge leeftijd wordt gedekt.je ziet maar hoe zwaar ruana t heeft.nee geen haar op mijn hoofd die er aan denkt haar terug naar die man te sturen.
ik zal dus uiteindelijk een nieuw plekje gaan zoeken.
ik ben nog steeds erg nieuwschierig waar de vader van kyona nu is.maar ik durf niet goed een zoekertje te plaatsen.erg he?
misschien vanavond nieuwe foto's..

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 17:53

Hmmm, ik hoop dat het snel beter gaat met Ruana. En dan ga ik maar voor je duimen dat je een goed baasje voor Kyona vind. Waarom durf je geen zoekertje te plaatsen? Wat heb je te verliezen?

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 18:08

tja ik weet niet.misschien heeft de oud eigenaar wel verteld aan de nieuwe baasjes dat hun nieuwe aanwinst een veulentje heeft gemaakt..

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 18:11

En dan? Dan is het dier nog steeds van jou hoor. Niemand kan je wat maken! Wie weet zijn de nieuwe baasjes wel hele leuke mensen en zouden ze er nog wel een jonge merrie bij willen ;)

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 18:28

misschien willen ze wel niet weten van kyona

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 18:30

Waarom niet? Wat is er mis mee? Ik had tot verkort ook een ruin met nakomelingen, erg leuk juist om te zien wat hij voortbrengt/bracht! En dan kunnen ze dat toch zeggen? Als je niks doet dan weet je het nooit :P