Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
fayem89 schreef:Mira283 schreef:Heeft iemand ervaring bij de behandeling van beginnende rotstraal? Lees nu overal de teren slecht is en ik het moet ontsmetten. Hoor ook verhalen van de hoef weken in biotine. Wil graag jullie mening horen
Ik vermoed dat je CTC spray hebt meegekregen. zit indd. zoals Jessica al zei, antibiotica in.
Ik zou de hoeven schoonhouden, minimaal 1 x per dag uitkrabben, liefste twee keer en dan alles goed insprayen. ook tussen de kieren en dat is misschien niet fijn voor Amigo, maar het beste is om met het puntje van de hoevenkrabber de kieren een beetje van elkaar af te halen zodat de spray goed doordringt!
Zorgen dat hij op een droge ondergrond staat.
beste is om de twee weken de hoefsmid even bij de laten snijden, is max 10 min. werk, dus ik zou even met je hoefsmid overleggen over de prijs.
goed blijven sprayen, en schoonhouden.
en zeker langer dan 5 dagen!!! 5 dagen is echt te kort en zeker met dit weer, als je hem het land weer op gaat kan je met paar weken weer overnieuw beginnen (spreek uit ervaring en anders mag je DA me bellen) haha
Jeetje Chantal... ;'( wat rot zeg.... hele moeilijke tijd voor jullie dus.. zo gemengd is het allemaal.
Ergens weet je dat het ze goed zal doen, maar afscheid nemen van je kind lijkt mij het moeilijkste, ook al is het maar voor een bepaalde tijd.
mogen de jongens wel samen blijven daar??? dat zou wel fijn zijn, dan hebben ze daar in ieder geval elkaar om op terug te vallen mochten ze heinwee krijgen!
Heel erg veel sterkte, en ik ga onwijs hard duimen voor je kleine meid!!!
hou ons op de hoogte!!!