[TI] [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 20:30

duurt toch altijd wel even ey!
kijk maar naar mij hahaha na 3 jaar zijn we op de grond een superteam, in de bak sinds kort ook, maar buiten.. dat nog niet!!

TurboTinker

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 20:44

alles op zijn tijd toch, ook jullie gaan nog steeds vooruit samen.

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 20:45

ja pcies :D

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-12 20:55

Snackie schreef:
wanneer was je laatste meting?

Oktober

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 21:07

das dan nog best wel wat toch? wie weet haalt ze over 2 jaar de 140?

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 21:09

Leuk filmpje, Jaron doet het ook echt goed voor z'n leeftijd en voor die korte periode onder het zadel te zijn :).

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 21:12

ben ook super trots op hem :j

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 21:14

Zo, ik moet heel eventjes mijn ei kwijt :+ heb beetje een ;( moment
Omdat ik soms zo onzeker ben (weinig soms geen zelfvertrouwen) twijfel ik soms heel erg aan mezelf of ik het allemaal goed doe met Luna /3
Ze is jong en soms een beetje stout ~~}> maar daarentegen geeft ze zoveel liefde terug, dat heb ik nog nooit meegemaakt.
Zoals vandaag wilde ik een stuk gaan wandelen (alleen) maar zij vond dat nogal spannend en de paarden in de wei waren ook nogal onstuimig.
Toen we de eerste paar meters gingen, toen wilde ze het liefst omdraaien en weer terug := maar ben wel doorgelopen en uiteindelijk was ze wel relaxter.
Toen ben ik weer omgedraaid en terug gegaan naar de weide. En daarna luisterde ze ook wel weer goed dus ik had gewoon zoiets van; nu ben je braaf, nu gaan we
weer terug richting de weide. Ik had dan achterna wel wat verder willen lopen, maar aan de andere kant denk ik dan van; ach ze was nu braaf, dat beloon ik door middel van terug te gaan. En dan baal ik een beetje dan denk ik van; als ik alleen met haar ben moet het natuurlijk ook kunnen. En mijn vriend is er dan wel bij en die zei ook al van dat het goed ging, ik reageerde wel direct als Luna een beetje koppig werd enzovoort.
Maar ja dan nog twijfel ik soms |o aan mezelf. Eenmaal weer teruggebracht naar de weide bleef ze na het halster afdoen weer even een tijdje bij ons staan en kregen we weer een heel saldo aan kusjes :9 en dan denk ik weer van; wat ben je toch ook een schat haha. Ze is wel heel erg mensgericht.
Ze is nog jong en moet de dingen nog leren, maar soms twijfel ik wat aan mezelf, dan wil ik graag bevestiging van of ik iets goed doe en dan baal ik van mezelf.
Ik ben al 20 jaar met paarden bezig en dan nog twijfel 8)7 stom he :=
Maar ondanks alles. ik heb het idee dat Luna echt een super kans voor mij is en de klik die ik voel bij/met haar, dat heb ik nog nooit gehad met een paard :+:
En dat maakt het weer zo bijzonder vind ik, voor mezelf is dat echt een wederzijdse band.
Maar ja ik wil gewoon graag alles goed doen en wil graag alles in één keer goed doen :o en dat idee moet ik misschien een beetje laten varen denk ik.
Zucht . . . wat een verhaal he? Hahaha.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 21:20

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 21:28

Meis,

Maak je daar niet te druk om, je word er sterker van om dingen alleen te doen.
En ze was toch rustiger toen je doorzette? dan heb je dat toch weer overwonnen?

Idd ze is jong, en groen, maar dat wil niet zeggen dat het niet lukt? Maar je moet er achter blijven staan.
Voor iedereen met een jong dier geldt wel dat je begeleiding nodig hebt. een extra paar ogen. want in je eentje kun je nooit alles zien (daar hebben ze instructrices voor uitgevonden, of bijv. lotte)

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 21:46

Thnx Andrea, dat klopt ook wel hoor. Lotte en ik doen veel dingen samen maar soms ben ik alleen (nou ja samen met mijn vriend dan) en dan wil ik ook wel eens een wandeling gaan maken zoals afgelopen zondag, gewoon relaxed en fijn. En ik wordt er ook wel sterker van hoor, en wil ook graag zelf dingen proberen, wil niet direct opgeven zoals vroeger. Ik sta er nog steeds achter hoor, alleen soms mis ik gewoon even een extra iemand die me ff een schouderklopje geeft zeg maar haha. Maar mijn vriend, die het dan ook aanziet, die zegt ook tegen mij dat ik goed reageer en goed handel en hij heeft ook zeker vertrouwen in mij, alleen nu ik zelf nog haha.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 21:50

geloof je vriend dan als hij dat zegt :P

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 21:51

Magica, geen enkele reden om te twijfelen. Je moet ook zo denken: je hebt nog zoveel tijd samen. Waarom is het dan fout om terug te gaan op het moment waarvan jij vind en voelt om terug te gaan?! Niets is in deze fout, echt niet. Morgen loopt je namelijk wel weer dat stukje verder. Zoiets heet een band opbouwen en elkaar gaan vertrouwen en plezier gaan krijgen. Als jij zelf maar achter de beslissing hebt gestaan op dat moment dat je terug ging, nou prima dan toch.

Ik heb ook een 3 jarige en de eerste paar keren buiten ben ik alleen maar wezen grazen. Zodat ze afgeleid bleef, lekker makkelijk dus. Op die manier steeds verder uitgebouw met steeds wat verder grazen gaan. (stonden toen met 2en en de ander brukt zich dan gek als ik uit zicht ben). En moet je nu eens kijken wat ik allemaal doe een half jaartje later met Mona. Ik fiets de hele polder af met dr. Jullie moeten vertrouwen kweken in mekaar en dat heeft even tijd nodig en daarbij doe je echt niets fout hoor, praat dat jezelf niet aan!!

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 21:54

Dankje wel voor jullie lieve woorden, dat had ik echt even nodig. Ik heb ook wel het gevoel dat de vertrouwensband er al is, alleen nog niet volledig op alle vlakken. Maar dat moet inderdaad groeien. En de tijd is er ook wel natuurlijk. Bovendien, we kennen elkaar nog geen eens een maand en eigenlijk zijn we al best wel ver gekomen al :-)

Enne ik geloof mn vriend wel hahaha en zal beter naar hem luisteren als hij dat zegt ;-)

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 21:59

Alles doe je met kleine stapjes!! En jij zal het via andere stapjes doen dan andere mensen. Maar als jij maar gewoon volledig achter die stap staat, dan kan het niet fout zijn. Je hebt t beste met je paardje voor. Tuurlijk moet je altijd wel open staan voor adviezen etc, maar alleen maar een stukje eerder om gedraaid, dat toch helemaal niet erg. Je hebt dr inderdaad beloond en zo kan ze ook op jou bouwen.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 22:04

je kunt ook niet verwachten .. met welk paard dan ook.. vanaf dag 1 een oersterke band te hebben. dat bouw je op door deze dingen langzaamaan groter te maken.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 22:07

fayem89 schreef:
Mira283 schreef:
Heeft iemand ervaring bij de behandeling van beginnende rotstraal? Lees nu overal de teren slecht is en ik het moet ontsmetten. Hoor ook verhalen van de hoef weken in biotine. Wil graag jullie mening horen

Ik vermoed dat je CTC spray hebt meegekregen. zit indd. zoals Jessica al zei, antibiotica in.
Ik zou de hoeven schoonhouden, minimaal 1 x per dag uitkrabben, liefste twee keer en dan alles goed insprayen. ook tussen de kieren en dat is misschien niet fijn voor Amigo, maar het beste is om met het puntje van de hoevenkrabber de kieren een beetje van elkaar af te halen zodat de spray goed doordringt!
Zorgen dat hij op een droge ondergrond staat.
beste is om de twee weken de hoefsmid even bij de laten snijden, is max 10 min. werk, dus ik zou even met je hoefsmid overleggen over de prijs.

goed blijven sprayen, en schoonhouden.
en zeker langer dan 5 dagen!!! 5 dagen is echt te kort en zeker met dit weer, als je hem het land weer op gaat kan je met paar weken weer overnieuw beginnen (spreek uit ervaring en anders mag je DA me bellen ;) ) haha

Jeetje Chantal... ;'( wat rot zeg.... hele moeilijke tijd voor jullie dus.. zo gemengd is het allemaal.
Ergens weet je dat het ze goed zal doen, maar afscheid nemen van je kind lijkt mij het moeilijkste, ook al is het maar voor een bepaalde tijd.
mogen de jongens wel samen blijven daar??? dat zou wel fijn zijn, dan hebben ze daar in ieder geval elkaar om op terug te vallen mochten ze heinwee krijgen!
Heel erg veel sterkte, en ik ga onwijs hard duimen voor je kleine meid!!!
hou ons op de hoogte!!!

Dank je voor het advies. Zal even met de hoefsmid overleggen over de prijs.

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 22:08

Ik sta uiteraard helemaal open voor adviezen en leer graag van andere mensen :-) Lotte is dan ook een groot voorbeeld voor mij :-) hoe rustig ze is en hoe ze de dingen doet met de paarden. En dat probeer ik dan voort te zetten ;-) En inderdaad al ga ik eerst 10 stapjes vooruit, dan maakt het niet uit, de volgende keer gaan we verder natuurlijk. Maar ja ik had even wat woorden nodig van jullie :-) thnx echt ik waardeer het!

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 22:10

Die spray die ik had meegekregen koste me iets van 7,50 ofzo dus helemaal niet duur. Enne misschien dat ik ook eens weer de spray ga gebruiken voor de zekerheid misschien?

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 22:10

:(:) :*

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 22:11

Snackie schreef:
:(:) :*

_/-\o_

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 22:12

Snackie schreef:
je kunt ook niet verwachten .. met welk paard dan ook.. vanaf dag 1 een oersterke band te hebben. dat bouw je op door deze dingen langzaamaan groter te maken.

PRECIES!!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 22:17

weten wij goed he mara.

moet eerlijk toegeven. kon de mijne achter het behang plakken . maar ben blij met de hulp die ik had en dat we doorgezet hebben. jaron is geen makkelijke voor me geweest. maar heb er ontzettend van geleerd en en nog steeds . kijk alleen al naar vandaag. een maand geleden rende hij weg voor de sprong. nu rijden we wru zo der twijfel op af

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 22:17

sorry met mijn telefoon typen is een crime.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 22:19

Ach ja iedereen heeft een achter het behang plak moment. Laatst was Mona aan de fiets er weer vandoor gegaan, ik nam weer ff teveel risico (het laatste stukje te draven terwijl ze al druk was). Zo leer ik ook weer. En zo blijft iedereen bijleren met zn paardje... Anders zou het ook maar saai worden...