[TI] [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 22:41

Hier nog wat foto's van Maddox,we zijn hem rustigjes aan het beleren,onze enorme lieverd....

Afbeelding

Afbeelding

En mijn stoere dochter Nica met onze 4 jarige Madelief,een leuk stel.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

<3 <3 <3 <3 <3 <3

Poosje81

Re: [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 22:42

Madelief is leuk!!! Wat doet ze dat braaf! Maddox is ook braaf zo te zien met beleren?

Hier ook begonnen met King, vandaag voor de 4e keer erop gezeten:

Afbeelding

Afbeelding

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 22:54

Nou,zo te zien is King ook braaaaaaaaf!Mooi zo'n Tinker met veel zwart en een zwarte staart is helemaal toppie,ha,ha.

Over het algemeen is mijn ervaring dat onze tinkervrienden erg braaf zijn met beleren,mits je het maar rustig doet en een goede band is zeker een groot voordeel.En als ze het eenmaal doorhebben tsja,dan komen de streken.....Niks ergs,meestal met veel humor,toch ff proberen en geef ze eens ongelijk :j .
Kijk maar naar de foto's van Nica en Madelief,puberxpuber=lol,ze kunnen veel van elkaar hebben :D
Ze volgt sinds kort westernles met haar en dat vinden ze allebei erg leuk.

Gypsylady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 15:19

Wat een mooie Tinkers komen er weer voorbij
Jayney heeft ook wat!?
Heeft een hele bult van de inenting die ze maandag heef gehad over gehouden
Afbeelding
Mijn vriend heeft gistern de DA maar even gebeld wat hij moest doen
Want eraan komen mocht hij niet dan beet ze, dus doet het pijn
Moet hij het koelen en als het met een dag of twee nog niet over is weer bellen
Ze is er verder gelukkig niet ziek van of wat dan ook

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 15:38

Braaf jong spul toch allemaal! <3
Hier gaat mijn nieuwe bijrijdpaardje ook erg goed, zolang ik geen galop vraag O:)
Dus dat doen we nog maar even niet, ze is pas 10 weken onder het zadel ongeveer....
Ga hard aan de gang haar buiten zodanig veel vertrouwen te geven dat ik er gewoon op kan ipv ernaast, tot nu toe gaat dat erg goed, madam is nergens bang van, zoals een echte Tinker laten we maar zeggen :)

Wat Jayney heeft is wss een allergische reactie, hebben best veel paarden. Volgende keer vragen of ze op de hals ge-ent kan worden, daar is het vaak een stuk minder gevoelig. Nu idd koelen, en mocht het met een week niet duidelijk minder zijn weer DA bellen... Hopen voor haar dat het snel over is!

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 18:38

Welkom Tamadine!! :D Wat is Stafanja een leukerd, en een mooie naam ook trouwens!

Wow King <3 <3 Vind hem zoo mooi hihih.

Gisteren een westernzadel gekocht hihih voor de buitenritten. Moet wel zeggen dat het heerlijk zit!
Verder pak ik nu zo 2x in de week wat oefeningen op met Grace. ONdanks het luie raakt ze al wel snel aan het been (na 5 minuutjes).
Geen foto's helaas. Heb nog steeds niet uitgevonden hoe ik moet rijden en fotograferen tegelijk en er staan maar 6 mensen op stal dus grotendeels ben ik er alleen gezien we allemaal verschillende (werk)diensten hebben.
Maar ik vind de rust juist heerlijk!

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 20:08

ben net terug van ruana en kyona.zagen er allebei goed uit (kunnen allebei smeerpoetsjes zijn).wel even lekker gepoetst.ik merk dat kyona mijn aanwezigheid steeds beter accepteerd.ze probeerd niet zo snel meer uit te halen met haar achterbenen.fijn gevoel want dan ben ik ook niet zo onzeker.ruana was vandaag erg beschermend naar kyona toe.vandaag stond er voor het eerst een veulen apart van de moeder .en dat veulen stond langs ruana en kyona.dat veulen kent ze niet dus ja die mag kleine kyona niet afpakken van haar.arm veulen,die stond alleen maar af en toe te hinniken naar z'n eigen mama.
zal morgen nieuwe foto's maken.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 21:57

Woww wat een mooierds komen er hier voorbij :)

Arme Jayney, ziet er pijnlijk uit...
Brave Mads en brave Maddox :D Liefies.. <3 <3 <3 <3 <3

Ik heb vandaag wat gaafs gedaan :D
Keihard vol gas in volle galop door de waterbak met men-les.. zoals je op de foto's kunt zien gaat Maddy ook makkelijk door t water dus miss in de toekomst scheuren we nog eens door een waterplas voor de kar :D :D :D :D Dromen mag ;)

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 09:17

Haaai allemaal,
Zo ben ik weer eventjes. Met Stafanja gaat het erg goed. Ze is al heel relaxt eigenlijk en geniet van alle aandacht die ze krijgt. Het koppelen met de tinker van stal gaat nog niet je van het, maar ze accepteren elkaar wel aardig, dus over een weekje is dat helemaal goed (was nog vele malen erger bij het koppelen met mijn vorige kwpn). Ik zit alleen even te bedenken wanneer ik beetje kan gaan beginnen met longeren. Ze is hier vanaf zondag. Normaliter zeg ik zelf altijd, wacht een paar weken. Maar Staf die begint zelf al beetje aan te geven dat ze het leuk vind dat we met dr bezig zijn. Ga vanmiddag in de bak wel beetje grondwerken met dr.

Iti, oh wat gaaf zeg zo door de waterbak. Heb je dr ook foto's van? Lijkt me echt zo gaaf.

elliecuijk: klinkt goed allemaal. Je hebt zo te lezen behoorlijk wat te stellen gehad met dat beessie??

Jess, ja dank je wel. Fokker zit hier ook op bokt.
Oeh een western zadel. Wil ik ook ooit nog eens haha. Lijkt me zo gaaf en lekker zitten. Heb je een foto?

Lot vervelend van dat enten zeg. Stafanja moet ook binnenkort voor eerste x (dus ook 2 prikken). Hoop dat ze er niets aan over houd, je hoort zoveel nare verhalen.
En dat galopperen komt vanzelf wel denk. Is misschien ook wel een stukje kracht en behendigheid wat je paardje moet krijgen.

Voor de rest komen er leuke plaatsjes voorbij en weet ik niet meer wat ik gelezen heb haha.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 09:36

Nee :) Vriend van me had geen toestel bij zich... maar binnenkort komen die wel :) Ging echt met een bloedgang :D

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 13:30

nee nog geen foto helaas. Komt er ongetwijfeld wel aan!

Grace was altijd vanuit galop terug naar draf wat onhandig. Dat stortte ze helemaal van achter in. Door middel van oefenen met de achterhand en balkjes lopen op de grond is het helemaal goed gekomen.

Vandaag voor de bui een rondje buiten gedaan. Ze vanuit een rustig galopje even ineens hard joh! Maar was wel een lekker gevoel :D

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 14:20

eff gauw foto's gemaakt dan :-)

Afbeelding

Afbeelding

heb nog niet er echt mee gereden. Dit was even voor de foto's 10 m op de dijk

Eff alleen met halstertje.
Enne cap is eigen keuze (net als halster hihi)

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 21:12

hier volgt weer een nieuwe foto van kyona.ik heb vandaag de kleur van en gister de kleur van ruana eens beter bekeken en nu is me opgevallen dat ze toch wel wat bruine haren tussen de zwarte heeft zitten.er komen ook wat nieuwe vlekjes door en die lijken ook bruinig te zijn.donkerbruinig.
Afbeelding

het lukt me nu niet om alle nieuwe foto's te plaatsen maar ik zal kijken of ik morgen de foto's kan bewerken

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 13:36

Wat een schattig gekruld ding:-)

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 19:25

Nog even mijn lieverd showen:
Afbeelding
Afbeelding

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 01:35

t is weer stil hieroooo

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 17:40

Ja,best wel,is ook oliebol vandaag :( niks aan!

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 02:03

Erg he... dacht zit in de nacht, hier valt vast iets te beleven hahaha.

Nou een vriendin dr paard hebben we gisteren verhuisd naar mijn stal. Vandaag hebben ze kennisgemaakt op de wei. Gaat goed hoor. Hij had nergens aandacht voor, behalve vreten.
Het is een leuke tinker hoor. Leuk maatje voor Gracey

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 02:09

Leuk :)

Hier ook een nog wakker, combi van ADD en veelal laat werken...

Maar ga nu toch maar slapen, morgen eerst naar Luna, dan Kira rijden, dan richting Beilen voor Thigor, zie hem eindelijk weer.
Gaan we foto's etc. maken voor de verkoop ;( Maar aan de andere kant ook wel erg leuk dat ik daarbij mag, kan het ook zien als afscheidsfoto's :)

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 02:21

Hoi Lot,
Enerzijds lijkt het mij erg rot om te doen, maar ergens ook wel een opluchting.

Ga lekker slapen...

Ik waak hier wel * snik* alleeeeeeen

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 11:55

lijkt me moeilijk om je paard te verkopen lot.ik zal er over een paar weken ook aan moeten om kleine kyona te verkopen.ook al heb ik nu nog niet zo heel veel last van mijn gevoel dat zal over een paar weken wel meer zijn.

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 22:38

Het probleem is dat ze eigenlijk allemaal wat hebben,die Tinkers van ons,volgens mij werken ze verslavend,ha,ha.
Onze Maddox moet ik straks ook te koop zetten,maar dat zie ik helemaal niet zitten....Maar ik kan nou eenmaal niet alles houden |(

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 23:06

Over te koop zetten gesproken, voor een stalgenoot zoek ik nog een tinkermerrie, tussen 4 en 9 jaar, bomproof en braaf onder het zadel, tussen 1.50 en 1.60, rastypisch en niet drachtig.
Komt geweldig terecht :j

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 11:33

Hoop dat ze een leuke tinker tegen het lijf loopt!

Oeh ik heb zondag voor het eerst les op Grace! Nu weet ik zelf al wel wat hoor, maar ik kan tijdens het rijden net wat houdingspunten van mijzelf over het hoofd zien (of eigenlijk juist niet zien haha). Spannend hoor en het zal wel wennen zijn met mijn conditie haha. Het is privéles dus lekker gespitst op onszelf.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 11:56

nieuws over ruana:gisteravond toen ik daar kwam was ze niet helemaal lekker,slecht eten,veel gaan liggen maar kon niet rollen vanwege het veulen in de box.
snel de staleigenaar gebeld en eigenlijk dachten we hetzelfde;koliek.ben gaan stappen en gelukkig ging ze mesten.even doorgelopen en vervolgens haar weer binnen gezet.liggen bleef doorgaan.uiteindelijk kwam de stalhouder en die heeft haar pijnstiller ingespoten in de mond.ze heeft gelukkig de nacht goed doorstaan.maar even kwam die schrik weer naar boven..