[TI] [HK]Kontengebonk dat is de nieuwe rage Deel 9

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 09:31

Goedemorgen!

Maya schreef:
Mallow schreef:
Maar prima, als jullie vinden dat clover en ik niet bij elkaar horen. Denk maar, ik vroeg hier alleen om een advies, wat moet ik doen? Is dit normaal etc? Maar als je door die simpele vragen meteen zo bestempeld wordt..
Ik denk dat je even iets te emotioneel en gespannen door de hele situatie bent en daardoor de dingen veel harder opneemt dan bedoeld...

Hoe had ze het anders op kunnen nemen, er werden harde dingen gezegd. Zou mij ook gekwetst hebben.
Maar goed, wat mij betreft genoeg hierover. Ik hoor graag wat Eva gaat doen.

Mirjam; klinkt als een mooi dwingelandje!! Lekker irritant :r .

Sita_

Re: [HK]Kontengebonk dat is de nieuwe rage Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 09:35

Goedemorgen,

Ik was even aan de bijlees.. Ik lees veel bij, maar geen tijd/zin tot reageren.. :o

Lekker mailtje Mirjam.. :x
Ik had van de week ook zo'n leuke ervaring met iemand van Marktplaats.. Ze mailde dat ze een poesje bij ons op kwam halen, ik helemaal geregeld dat er iemand thuis was die middag.. Komen ze gewoon niet opdagen en op mails etc. reageren ze niet.. Vind dat ook zo asociaal.. :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 09:37

Grit schreef:
Hoe had ze het anders op kunnen nemen, er werden harde dingen gezegd. Zou mij ook gekwetst hebben.
Maar goed, wat mij betreft genoeg hierover. Ik hoor graag wat Eva gaat doen.

Weet ik niet... ik zit niet in die situatie met die achtergrond... Dus zou het gewoon niet weten. Mij zou het niet zo enorm gekwetst hebben dat mensen van internet en hun pc'tje vinden dat ik geen klik heb met een bepaald paard, want hun mening boeit me niet zo als ik zelf wel precies weet hoe het zit, want dat doet er voor mij meer toe.

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 09:40

Sita_ Dat is ook heel irritant of als ze bijv net voor tijd mailen dat ze niet komen.

Maya Mij zou het ook niets uitmaken, maar er zijn mensen die dingen soms anders opvatten en dan bedoel ik niet eens Eva ik snap heel goed dat het voor haar ontzettend moeilijk is om te beslissen hoe en wat ze moet gaan doen.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 09:47

Sommige dingen die ik via internet te horen krijg, raken me helemaal niet. Andere dingen wel, ook afhankelijk wie het zegt en waar het over gaat.
Maar ik word er wel harder en gemakkelijker in. Ik kon de eerste keer dat in een discussie "aangevallen" werd bijna blozend achter mijn computer zitten. Dat heb ik niet meer, mooi leerproces toch. Kan ik weer irl toepassen waarbij ik ook moet leren dat je als mens fouten mag maken en het niet het eind van de wereld betekend.

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 09:52

Is bij mij ook wel een beetje hoor. :o
Ik ken iemand die over de mail soms nogal kwetsende dingen kan zeggen dat raakt me dan wel, maar met zoiets op bok heb ik weer een heel ander gevoel.

Gisteren hadden we trouwens weer wat, onze trekker is net 2 weken terug van reperatie € 5000,- heeft het gekost, hij is nu weer kapot. :(
En dan zit ik gelijk te denken dat ik daar toch een leuk paardje voor had kunnen kopen. ;(

Nu ga ik snel wat doen. :evaw:

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 09:58

Het gaat mij er meer om dat het in dit topic gezegd werd, en als ik het teruglees word ik dr nogsteeds emotioneel van, omdat ik toch wel waarde hecht aan jullie woord.
Ik zou zelf persoonlijk zoiets nooit uitspreken, omdat ik weet dat je er mensen mee kan kwetsen.. Maargoed..

Nu even bijlezen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 09:59

Precies Grit... ik zit ook al veels te lang op Bokt, (bijna 8 jaar onderhand) dus ben onderhand ook wel 'gehard' door 'tis maar internet'. En tegenwoordig boeit het me ook niet meer zo... En als mod maak je helemaal veel fraais mee. Ben ook wel eens jankend naar bed gegaan omdat ik zo geraakt was door wat mensen op een forum geschreven hadden. En ik heb via Bokt ook veel geleerd mbt mezelf verwoorden en dingen van een andere kant bekijken.

En het verschilt ook dat je weet hoe iemand iets zegt of bedoeld... Internet / geschreven tekst blijft wat dat betreft erg rottig soms.

Zeker slikken Mirjam :(:) 5.000 valt nog mee... Wat voor merk hebben jullie? :+

Mallow schreef:
Het gaat mij er meer om dat het in dit topic gezegd werd, en als ik het teruglees word ik dr nogsteeds emotioneel van, omdat ik toch wel waarde hecht aan jullie woord.
Ik zou zelf persoonlijk zoiets nooit uitspreken, omdat ik weet dat je er mensen mee kan kwetsen.. Maargoed..

Dikke knuf meid... :(:) Echt...

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 10:06

Geloof ik graag dat je na 8 jaar bokt en mod te zijn geweest wel gehard bent :D .
Ach en een topic met alleen "ja en amen" zou ook saai worden.

Mirjam, dat is erg veel geld :(

Eva, ben je er voor jezelf al wat beter uit??

ellieellende

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 10:06

En daarom beperk ik me tot hier kletsen... :-)

Het is ook zeker zo dat het verschilt van wie welke opmerking komt.... Als de mensen die ik nu persoonlijk heb ontmoet krtitiek gaan geven, neem ik dat toch anders op dan iemand die mij nog nooit gezien heeft....

Maar tot op heden heeft het kletsen hier alleen nog maar leuke gezellige dingen gebracht, en ben ik blij dat ik bok! ;-)

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 10:14

Thanks Maya :)
@ Grit, nee.. m'n hoofd tolt van het nadenken, ik ga morgen ochtend denk ik langs die stal, maar een plekje hopen te verzinnen waar ze voor een maand kan staan, en anders misschien toch maar dat landje.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 10:31

Mallow schreef:

Nu even bijlezen :D

Zo ben ik ook geweest Eva, alles wat hier op Bokt en soms irl tegen me gezegt werd hechtte ik waarde aan.. Heb volgens mij in dit topic ook eens zo gezeten zoals jij hier nu zit.. Emotioneel door wat anderen hier tegen je zeggen.. Nu ik hier op mezelf zit heb ik schijt aan wat mensen denken en zeggen.. En ook al komt iets hard aan dat gooi ik nu over mijn schouder..

Jij hebt je leven en gedachten en hun hebben een leven en andere gedachten.. Niemand kan voor jou beslissen wat je moet doen, dat moet je zelf doen. Maar om dan ietwat kwetsend te beginnen van dan is het niet voortbestemd vind ik wel erg vergezocht.

Volg je hart, doe wat jij denkt dat goed is voor jou en voor Clover. Na hetgeen wat je met Mallow mee hebt gemaakt (ook al was dat niet je eigens) ben je gewoon voorzichtig. Ikzelf zou misschien ook moeite hebben met de volle mep betalen en haar dan nog een paar 100 km van huis hebben.. Maar soms moeten dat soort dingen gewoon..

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 10:35

Zo.. Kga weer naar buiten, ze zijn de sloten aan het hekkelen (is vast Fries, maar weet geen ander woord :') ) en dalijk moeten ze de paarden wei doen.. Dus moet ik even assisteren..

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 10:58

Sita Hekkelen is geen Fries woord hoor :)
Zeggen wij hier ook. Volgens mij is het nederlandse woord Klepelen, of is dat weer wat anders...

Net gekeken of ik de kuiken kon vinden, maar moeders had zich weer goed verstopt.

Eva het is voor iedereen wel "makkelijk" praten, maar niemand heeft in die situatie gezeten als jij hebt meegemaakt met Mallow. Wij weten niet wat er allemaal door jou hoofd heen spookt. Je moet het allemaal zelf beslissen.
Wij kunnen je wel raad geven, of onze mening. Maar wat je ermee doet moet je zelf weten.

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 11:28

:wave:
Ga met Maya mee eva :)

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 11:37

Mijn beste vriendin, gaat nu met me ex. Best erg.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 11:41

serieus? Vind je dat niet erg?

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 11:42

Ja heel erg :j . Maarja, als hun dat graag willen. Heb al laten weten dat ik echt teleurgesteld ben..

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 11:46

Thanks siet, ik ben gewoon overgevoelig de laatste tijd, en vat dingen dan snel op die manier op. Al vind ik dat laatste zinnetje uit die post van Leon ook niet erg geruststellend, maargoed...
Alles zit een beetje tegen, en clover is echt een lichtpuntje voor mij, eindelijk weer iets waar ik m'n rust uit kan halen. Heb al m'n spaarcenten bij elkaar liggen. Kan maanden niet uitgaan en winkelen, maar heb het er dubbel en dwars voor over. Ze kost voor mij best wat geld, en heb nou eenmaal niet zoveel geld, dus wil hier gewoon liever 10 keer goed dan 1 keer slecht overnadenken :)

Lekker dan joyce :oo Vind je daarvan?

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 11:50

Nou ik zou niet al te happy zijn joyce....
Wat vind zij er van dat jij er zo overdenkt?

Werd net gebeld door de politie.
Schrok wel even. Maar het ging over de aangifte die ik heb gedaan nadat er iemand schade heeft gereden aan mijn auto. Ze hebben geen dader gevonden, wat ik al verwachte. Maar ze wilde nog even tegen me zeggen dat ze de aangifte hadden ontvangen en dat ze het echt heel vervelend vinden. Vind het wel erg netje van de politie.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 11:52

Dat is zeker netjes janet :j

Pradaatje

Zij ontkent het, hij zegt het tegen iedreen.. Ik weet niet eens wat ik moet geloven.

Heb je gelijk in Eva :(:)
Netjes van de politie Eva :j

_janet_

Zij noemt zich jou beste vriendin???

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 11:53

Dus, of ze hebben niets, en hij doet het alleen om te stoken..
Of ze hebben wel wat en ze durft het niet te zeggen..

Ik weet het niet

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 11:55

Beide zijn niet erg leuk..
Maar denk als je beste vriendin zegt dat het niet zo is, en je dr vertrouwd, dat je haar hier ook op moet / kan vertrouwen..
Heeft die jongen een rede om zoiets te verzinnen?