[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Spetter

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 11:44

Chubby, oei een date... spannend!
Dobbel lekker gereden dus. Fijn is dat he als het zo goed gaat!
Annick beterschap met Damian! Jellie beterschap met je man!
Ben net terug van de stallen. Sinds een paar dagen staan ze weer op stal 's nachts. De bak en paddocks zijn echt zeiknat! Nu veel meer werk nu ze binnen staan. Ze staan op vlas, maar er is maar 1 paard waarbij je de mesthoopjes zo kunt verwijderen. De rest moet je ze dus zoeken door de hele stal. Viespeuken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 11:48

Dobbel, zelf leg ik als ik achterwaarts wil, twee benen aan het lijf met hele lichte kuitdruk, en geef commando Back. Wil ik zijwaarts, dan leg ik buitenbeen naar achter, en minieme druk, en binnenbeen op singel en verhoog de druk, en zodra ze gewicht verplaatst druk eraf, en dan weer opnieuw.

Wil ik keertwenden, dan hetzelfde als hierboven, maar binnenbeen constante druk, en buitenbeen geen druk, eerder lichtjes van het lijf af. Ik doe trouwens enkel keertwending om de voorhand, om achterhand heb ik nooit nodig bij buitenrijden... Werkt voor Amanda perfect. Met buitenbeen begrens ik haar, of niet, dus weet ze wat ik vraag

Fijn dat je les zo lekker ging!

Chub, wat ga je doen op date?

Silas, minimale maat is stokmaat keer 2 dus da's 2,70 * 2,70. Kan best dus.

Spetter, ik ken het. 's Zomers heb ik genoeg aan 1 keer per week de stal te mesten bij wijze van spreken, 's winters moet het haast elke dag... Doe ik niet, dus gooi doordeweeks er enkel stro bij. Lopen ze bij jou ook veel modder of zand naar binnen? Hier wel, ook zo irritant.

Baileys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 11:53

Chubby schreef:

Beel heeft vast wel een aktie-gen, hoop alleen niet dat ze besluit dat zaterdag inene te bewijzen

Moet je wel een beetje bij Baggio uit de buurt blijven. Ze zijn allebei nog niet vergeten dat ze 4 dagen saampjes in een weitje stonden
En Tommie maakt ook wel wat los bij haar. Moet zeggen dat zowel Lien als Leonoor hun hengsten prima in de hand hebben, hoor.

Leuke auto heb je en een date? Met de bijna-VUT-ter?

Pellie, je had er dus bij stilgestaan. Hartsikke goed! Hier vlakbij heeft iemand eens van 6 kleine weitjes 1 grote gemaakt. Wat een rund , dat hele kavel stond onder water toen. Moest een half jaar later allemaal nieuwe slootjes graven.

yarka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 11:58

Pellie schreef:
Citaat:
Ze kunnen heus een beetje rot weer hebben hoor Pellie.
En anders zet je ze toch een halve dag buiten?!
Ik heb ze vandaag ook gewoon buiten staan. Altijd trouwens, zomer en winter gaan ze overdag naar buiten en 's avonds naar binnen.
Geen enkel probleem.
Het zit meestal tussen de oren van de mens dat het 'zielig' is.

yarka, wat jij daar allemaal noemt zijn je eigen gedachten hoor, mij hoor je dit niet zeggen. ze krijgen straks niet voor niks inloopstallen zodat ze alles zelf kunnen regelen, dan kunnen ze zelf bepalen of ze in de box, op het droge plaatsje of in de buitenbak staan. de twee stukken wei staan open als de bodem dit toelaten.
waarom heb jij ze 's avonds binnen?

Was ook meer een algemene opmerking. Was niet bedoeld om je 'aan te vallen', hopelijk komt het zo ook niet over. Maar veel mensen denken wel op die manier is mijn persoonlijke ervaring.
Ik heb ze 's nachts op stal omdat er geen mogelijkheid heb voor een afdakje, plus dat het een stukje weidebehoud is.
En daarnaast is het zo dat ik van oudsher (klinkt wel wat oudewijverig...) mijn paard 's nachts op stal heb. Ze worden er niet minder van en ik heb ook geen reden om dat te veranderen.
De jaarlingen daarintegen heb ik wel dag en nacht buiten staan.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 12:04

hihi ja ik had echt zoiets van 'ja maar zo denk ik helemaal niet!' het is idd meer weidebehoud en een beetje beschutting, droge benen is prettig voor ze!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 12:07

Ben ik weer.... Heb stapeltjes liggen hier.... Bleek al een foutje te hebben gemaakt door een afspraak met een van onze werkmaatschappijen te verwisselen met een andere werkmaatschappij. Stomstomstom, maar het is al opgelost gelukkig. Geen gewonden gevallen

Ik zal met Baileys uit de buurt blijven van de lekkere mannen! Heb er erg veel zin in!!

Date met bijna- vutter ja... Maar ben alweer niet meer zo in juichstemming. Hij had gister ook een date met iemand en dat is goed bevallen en dus voor herhaling vatbaar... Volgens mij zit 'ie me uit te lokken, maar ben niet zo gediend van mensen die meerdere lijntjes uit leggen

Hij neemt me mee uit eten, of gaat voor me koken, wat ik wil...

yarka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 12:09

Wat akelig Jellie, om achter zoiets te komen.
Verschrikkelijk dat ze zulke vreemde praktijken op je meisje hebben losgelaten vroeger.
Ik hoop dat het snel weer goed komt met haar. Sterkte!

Fijne dag Silas!

Leuke autootje Chubby!
Mijn zusje heeft er ook zo een.
En je hebt een date?!!! Gaaf!

Ai! Lees nu dat hij meerdere lijntje uit heeft staan.
Eerst maar eens om duidelijkheid vragen???

desillies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 12:11

Citaat:
Ik zal met Baileys uit de buurt blijven van de lekkere mannen! Heb er erg veel zin in!!

euuuhhh Jacqueline,ik had je naast mij in gedachten eigenlijk (dan zit er tenminste een beetje vaart in Tommie)
we zijn met 20 en anders rijd jij alleen en ik ook
Bail naast Tommie gaat best hoor,no problemo de laatste keer dus die verwacht ik nu ook niet,ook al zit je er voor het eerst op

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 12:14

Bedankt Cindy, Jan is nu naar de dokter geweest. Heeft t alleen verrekt. Moest 2x daags een warm bad/douche nemen en hij moest t verder doen met asperinedingen. Iig goed dat ie even geweest is. Hij maar piepen en eerst niet naar de HA willen
Je hebt t nu dus een stuk drukker met de paardjes/stallen.

De bazen hebben vanmiddag een grote vergadering. Nu mochten de collega waar ik nu mee zit en ik allebei een lekker lunch bestellen. Bofkont he met zo'n baas

Chub, minder dat hij gisteren ook al gedate heeft. Hij denkt ook lekker de blommetjes buiten zetten Zou t ook niet zo leuk vinden, vertelde hij het je wel zelf?

Yarka, bedankt!

Stalgenootje gaat zo weer kijken bij haar en zal me even mailen

Fenno is vandaag ook naar de kliniek. Ik hoop straks ook nog een berichtje van zijn baasje te krijgen.. Hoop dat t meevalt

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 12:18

Als jij zegt dat er geen problemen van komen, dan rijd ik gewoon naast je hoor Des! Ben Chubje gewend, dus Baileys zal vast niet zo'n probleme geven, als ik afga op de verhalen hier!

Citaat:
Chub, minder dat hij gisteren ook al gedate heeft. Hij denkt ook lekker de blommetjes buiten zetten Zou t ook niet zo leuk vinden, vertelde hij het je wel zelf?

Jazeker, hij heeft zelfs al eens een fotootje van haar doorgestuurd... Hij kent haar via die bruiloft van een collega waar ik toen niet naar toe kon ivm thuis.

Ik snap best hoor, dat 'ie meerdere lijntjes uit heeft staan. Maar wil wel ff weten wat verder zijn plannen zijn dan. Wil geen 2e keus zijn ofzo... Of mezelf lekker zitten maken en er dan achter komen dat 'ie al iemand heeft...

Marcella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 12:54

desillies schreef:
jeetje jellie........ echt een naar iets zeg!!

laatst hadden jullie het hier over een of ander spul voor op de bodem van de voliere,naar aanleiding van Marcella's dikke ogen geloof ik.
nu zoek ik me dus rot naar de naam van dat spul maar aangezien bokt ook noig eens megatraag is....

kunnen jullie de naam even herhalen en de voordelen??
wij en onze buren zijn namelijk bezig met het maken van een voliere,vandaar....

Corbo heet het en ben tot nu toe nog steeds tervreden. Moet alleen nog een zeef ofzo hebben, zodat ik de voerresten ertussen uit kan halen.

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 13:00

Chubb, ik snap idd precies wat jij bedoel... T houdt je iig bezig

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 13:03

Chubby schreef:
Desillies, het is Corbo. Een (hout?) korrel die veel vocht opneemt en zowat stofvrij is.
Edit: ik ben natuurlijk te laat met m'n antwoord

Corbo is het restproduct van een maiskolf. En soms zitten er nog wat maiskorrels tussen.

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 13:12

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 13:50

Marcella, ik wist inderdaad niet meer waar het van gemaakt werd. Is ook al lang geleden dat ik het gebruikte...

Iemand enig idee:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=2&t=495823
Inzake grieks restaurant in/ om R'dam...

Ik ben ermee van de straat he Jellie...

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 14:17

Had ik mooi alles bijgelezen en wilde ik gaan reageren, kom ik dus niet meer op bokt ca 13u
Nu eerst maar alles in Word typen en dan misschien straks of vanavond online --> ja 14 u en t lukt weer

Roos --> ik had er dus ook nog nooit van gehoord , maar ik vond haar zo sloom worden. Gewoon niet helemaal de sayla die ik kende, maar ze had geen verhoging of zo maar toch DA bij gehaald want vond het zo raar.
DA kon dus niks ontdekken (longen/ temp alles was goed) en hebben toen bloed afgenomen. Daaruit bleek dus dat ze te weinig aminozuren in het bloed had. Dit kan door te weinig voer, maar dat was niet dus dan kwam het doordat t niet (goed) verteerd werd. Dus nu extra erbij voeren en ze is weer de oude.

En idd Dobbel en roos --> is vaak het de combi van werk ten opzichte van t voer wat niet klopt

Dobbel --> fijn geoefend/ gereden dus … Say snapt t door dat ik buiten meer of minder begrens afhankelijk van oefening en ook door verschil in aanleggen been. Doorelkaar halen doet ze dus niet snel maar t niet snappen dat heb ik ook wel , dan ga ik ook weer even iets anders/luchtigs doen en meestal is de volgende dag/ keer het kwartje gevallen (heeft ze er even over kunnen denken ).

Tinkiebel --> Druk aan t klussen dus

Jell --> nu kun je haar misschien beter begrijpen en je moet juist blij zijn dat jij haar nu dus zo’n paradijs kan geven .
Ik weet ook zeker dat Say is gekluisterd of voor het bekappen omgetrokken is (doen ze wel vaker in Engeland en Ierland heb ik gehoord en zelf in documantaire gezien)
want ze is dus niet zomaar zo panisch op haar benen (had t nog nooit zoals t bij haar in het begin was meegemaakt en had al best veel gezien).
Nu gaat t trouwens heel goed Natuurlijk blijft t spannend als ik richting been ga, maar ze laat t wel toe.
Wel apart trouwens dat ze wel vanaf t begin vertrouwen had in mij en altijd vrolijk naar me toe kwam en dus nergens schuw op reageerde (hoofd/ oren/ uier maakt niet uit) alleen haar benen dus

Jacky --> behoorlijk weggewaaid maar toch nog even buiten geweest dus en macho meteen stormproof bevonden

Annick --> hm lastig, de longen zijn schoon en ze eet goed en is niet sloom.
Je gaf foenegriek --> dit maakt alles los, dus misschien dat t daardoor erger lijkt . Foenegriek is echt súper spul . Gaven het ook een tinker die snel zwaarder ademde maar na onderzoek ook weinig aparts uit naar voren kwam. Foenegriek heeft bij haar veel losgemaakt (snot en hoesten enzo) en had daarna geen last meer van haar adem enzo .

Moesten t wel in kleine hoeveelheid blijven geven, anders kwam t weer terug. Was denk ik al chronisch geworden. Nu krijgt ze dus altijd een beetje ter preventie.

Maar idd een DA is niet onverstandig, want als iets chronisch wordt ben je verder van huis . Wel jammer dat er altijd zo snel antibiotica wordt uitgeschreven, maar voor longen ook wel ventipulmin (poedertje) dat werkt ook erg goed/ snel en doeltreffend en volgens mij wat anders dan antibiotica

FK --> succes met collega, ja soms verwacht men ineens zoiets vaag maar zo zijn sommige mensen, heb dat ook gehad….

Pell --> je plannen klinken goed, zullen ze fijn vinden droge voetjes en inloop enzo .

Silas --> beterschap

Chubb --> effe geniet dus van , leuk autootje

Mamauba --> druk druk dus we zien je vanzelf weer vaker verschijnen als je tijd hebt

Spetter --> Ja in winter is t een stuk drukker dat was bij ons ook (momenteel zijn we verwend ) en wat een stel viezeriken , allemaal aan t roeren is stal dus behalve 1tje

Maya --> ben benieuwd ik wil ook dit weekend weer wat nieuwe foto's maken, alles op bokt enzo is alweer oud

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 14:24

Ik had nergens last van hier... Behalve dan van een grote stilte

Met ventipulmin moet je wel een beetje oppassen hoor! Dat is in eerste instantie bedoeld om als symptoombestrijding de luchtwegen ruimer te maken. Maar het lost verder niets op.

Tomtiedom... Ik krijg mezelf vandaag niet echt op gang...

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 14:35

O ja en ik gister dus weer lekker gereden, wel binnen want het begon behoorlijk te plenzen
Normaal rijden we liever in de buitenbak --> lekker luchtig en er is zoveel licht dat t net overdag is
maarja met een binnenbak erbij ga je toch niet vrijwillig nat worden met dressuurrijden... naar t bos gaan doe ik nog wel met een bui tje of zo

of chub dat van ventipulmin wist ik niet, dacht dat dat t genas, maar is dus alleen symptoombestrijding (weer wat geleerd)

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 14:36

Grid, thanx. Jij hebt t dus in een docu gezien. Bekappen ze die paarden dan op hun zij? Heeft Sayla er ook lidtekens van? Wel fijn he dat ze dan toch zo'n vertrouwen in je heeft dat ze het nu toe laat. Lekker gereden dus

Chubb, ik heb dat zelfde probleem ook al

Kreeg net mail van stalgenootje. Flan hinnikte vrolijk toen ze kwam. Maar stond wel op rust met haar beentje. Ben blij als t tijd is. Morgen heel de dag vrij. Kan ik haar iig 2x met haar voetje in bad zetten van het weekend.

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 14:51

Chub, das minder dat ie meerdere dates heeft. Zou ik direct op afknappen.
Jel, lekker daggie vrij morgen! Veel plezier.
Onze Jack Russel is niet in orde. Doet zielig. Anders als anders. Net of hij pijn heeft of zo. Vanavond maar even naar de dierenarts.

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 14:53

Thanx Cindy. Wat sneu dat je JR niet oke is. Hoop dat het meevalt!

Annick

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 15:08

effe snel, ben net van stal terug, veearts is geweest, ze vond het toch beter om Antibiotica te geven, zn temp was 38.1.
hij heeft nu ook geel snot dus ik denk dat dat komt van de foennegriek.
hij mag niet naar buiten en niet op de tocht staan, en zn hooi moet nat gemaakt worden.
nou ga eerst even naar de gamma voor een speciekuip om het hooi in te doen, en dan snel weer naar stal

Jullie horen nog van ons

Annick

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 15:10

Annick, Damian dus toch aan de antibiotica. Hoop dat t snel helpt beterschap ermee

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 15:14

Beterschap met Damian Annick!

En Spetter, jij met jullie JR!

Jellie lekker vrij morgen en dus alle tijd om man en paard te vertroetelen, lekker hoor!

Grid, ik had altijd Ventipulmin in huis voor als een chronisch verkouden ratje het erg benauwd kreeg. Je kunt het leven van zo'n beestje er nog wat plezieriger mee maken. Maar voor een echte oplossing (indien het niet chronisch is) heb je toch antibiotica nodig.

Net de kapper gebeld en kan morgen om 18,30 komen

En nog ff gekeken of er nog wat leuke cursussen zijn om nog te volgen in mijn laatste 2 weken bij S+. Heb er recht op, zeiden zij ook al, en is dan toch mooi meegenomen.

Morgen maar ff bespreken met baas...

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 15:20

Chub, ik kijk er al helemaal naar uit. En ook nog omdat ik smiddags ook mijn beste vriending weer zie nadat ze een jaar geleden naar France vertrok.
Veel plezier bij de kapper. Ga je wat extreems doen?