[TI] [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DeCobvan

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 23:39

Hihi het is heel moeilijk om te zien in het filmpje maar ongetwijgeld weet je als de beste wat zijn rust puntjes zijn... En aggh een terug val of moeilijl momentje hebben ze allemaal en het is mooi om er dan samen door heen te komen!! Dus daar hoef je niet bang voor te zijn, daar heb je genoeg ervaring voor! :D

Jaaa poezen paradijs!!!! ;) hahaha ben blij als het eindelijk af is!!!!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 23:42

ja idd. maar t gaat nu al weken goed. probeer hem veel af te wisselen. we merken het gauw genoeg.

maak je een foto als het af is btw?

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 00:05

Snackie schreef:
Leuke foto's jess! ik wil ook naar t strand, maar eerst e achter b halen maar.

Ik wil aansluitend gaan bij de tinkerdagen. Dus ook voor de mensen die toevallig ook die zaterdag gaan.
Ook wil ik wel eens in de soesterduinen rijden, maar helaas ben ik dan afhankelijk van een paardentaxi. Mijn aygo trekt geen trailer zeg maar hahaha.

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 00:07

fijn dat je zo'n goed gevoel hebt over gehouden na de les San!
Misschien hebben jullie beiden andere knopjes en leer je ze nu van elkaar kennen :-)
Daarbij is les nooit verkeerd. Dan krijg jezelf ook weer even een spiegel voor. }:0

Andrea, leuk filmpje!!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 08:27

Paardentaxi zelfs, das een dure grap.
geen lieve vrienden/kennisen die met jou willen rijden?

Dan moeten siemxfunny en mallow gewoon een vrachtwagen regelen en komen jullie met zijn drietjes :P

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 09:51

Fayem wat vervelend dat iemand constant de stroom eraf haalt! Bij Amigo gelukkig geen last het enige is dat meneer het weiland niet uitdurfd omdat er een Groninger dekhengst hem aanvalt vanuit een andere weide staat wel stroomdraad en een hek maar fijn vind ik het niet. En Amigo durft vaak niet meer de wei uit dan moet ik hem echt overhalen maa hij loopt keurig elke keer mee maar ik vind het maar niets die Groninger.... En ik baaal dat ik hemga castreren maar als ik hem ooit wil verhuizen moet het wel en hoop dat ie niet zijn super lieve karakter verliest. Want daarom zou ik hem het liefste hengst laten.

Heb ook zijn voor hoeven ingeteerd want de straal stonk behoorlijk en denk dat het het begin is van rotstraal hij heeft ook in flink nat modderig weiland gestaan door de regen. Dus ik teer ze nu elke dag in gister met een spuitbus gedaan stond ie te stressen wortels gepakt en opeens was het niet eng meer. Omkopen werkt bij hem het beste :=

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 09:52

tuurlijk maak ik een foto....
hele tijd terug zijn we begonnen met de tuin... er zijn toen heel veel foto's over en weer gegaan van een ieder zijn tuin... nou ik zal zeggen dat onze voor en na fotos, zo verschillend zijn als dag en nacht! :D

zag dat Cecile Vlot een mooie hengst erbij krijgt met een heel appart kleurtje... kende de hengst alleen niet.. dus ben benieuwd naar zijn nakomelingen!

Chantal, hoe doet Kyan het op zijn nieuwe adres??? en komt Karlijntje al bijna thuis??

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 12:54

Heeft iemand ervaring bij de behandeling van beginnende rotstraal? Lees nu overal de teren slecht is en ik het moet ontsmetten. Hoor ook verhalen van de hoef weken in biotine. Wil graag jullie mening horen

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 13:11

Ik had van de da een spray meegekregen. Weet de naam niet precies. Van dat blauw spray. Moest ik 5 dagen achtereen gebruiken. En natuurlijk moet de hoefsmid goed de hoeven bijhouden. Elke dag hoeven uitkrabben is ook een pre. Zo komt er namelijk lucht bij en door zuurstof gaan de bacteriën dood.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 13:47

Oké mijn DA smeert je altijd hele dure middeltjes aan helaas... Hoefsmid word gebeld aangezien het tijd is voor bekappen. Ik krab al elke dag uit en maak de stal ook super schoon. Zal eens even achter blauw spray aan desnoods maar aan de DA vragen. Vandaag eerst maar ontsmetten met betadine en eqyptische zalf proberen. Las ook verhalen over onverdunde dikke bleek... Moet er niet aan denken zal wel lekker pijn doen :S

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 13:57

Karlijn zie ik zaterdag pas weer op de keuring , maar ze zijn vol LOF over haar lopen en gedrag !
Ben ook mega trots op haar !, maar mis haar ook vreselijk.

Kyan gisteren weggebracht.
Hij werd even apart gezet om te wennen , maar meneer zei .... 1,2 hoepakee ... en stond aan de andere kant van het draadje , hahahahah draakje ...
Maar het ging gelijk helemaal goed en hij krijgt het daar helemaal super !

Via FB wordt ik goed op de hoogte gehouden !

Ik ben hier ontzettend druk met de keuring voor a.s. zaterdag.
Ik geloof dat ik nu alles wel helemaal klaar heb liggen.

Maandag gaan we 2 van onze kinderen weg brengen .
Die worden voor 4 maanden opgenomen in een kliniek..
Om beter met zichzelf en anderen om te leren gaan, respect voor anderen en andermans spullen te krijgen en te gaan snappen hoe de wereld eruit ziet en wat er van ze verwacht wordt.

Heel naar allemaal , maar het moet , het moet voor het gezin en voor de 2 jongens, maar 4 maand is wel erg lang.

Vandaar dat ik in de meeleesmodus zit ...
Mijn hoofd staat eigenlijk nergens naar .....

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 13:58

Jah, ik heb ook al wel gezien dat er heel wat dure middeltjes zijn, maar die blauw spray werd mij aangeraden. Gewoon 5 keer gebruiken en daarna ermee stoppen. Er zit ook antibiotica in en het heeft een bacterie dodende werking. Normaal wordt het gebruikt voor vee maar voor paarden is het ook gewoon veilig. De reden dat je het niet te lang moet gebruiken is vanwege het feit de bacteriën er anders resistent ofzo van worden. Zoiets heb ik begrepen. Ik ben nu aan het afwachten tot het weer dichtgroeit zeg maar. Ik stop wel eens mijn hoevenkrabber er zachtjes in en het ruikt ook eigenlijk niet meer.
En de smid had verteld dat het al wel weer in orde was. Dus daar gaan we vanuit. Het vreemde was wel dat de paarden gewoon in de weide staan, maar ja het is de laatste tijd wel erg nat geweest dus dan zal dat de reden wel zijn geweest.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 14:16

Jemig wat heftig Chantal, sterkte daarmee!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 14:50

Heb wat bijgelezen.. maar op alles reageren pff :).

Nu goed ben zelf deze week op de vrachtwagen parking geweest langs de autosnelweg met Jack (paadje die er op uit kwam en je dan ook even later terug inkon). Prima oefening voor 'm omdat die vrachtwagens altijd iets spannender vind (ie schrikt er gelukkig nog maar zelden echt van).

Kaat super dat het goed gaat met Jacky voor de koets van je meeting stuur ik je nog eens op facebook wat (voorstel).

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 15:56

Magica schreef:
Jah, ik heb ook al wel gezien dat er heel wat dure middeltjes zijn, maar die blauw spray werd mij aangeraden. Gewoon 5 keer gebruiken en daarna ermee stoppen. Er zit ook antibiotica in en het heeft een bacterie dodende werking. Normaal wordt het gebruikt voor vee maar voor paarden is het ook gewoon veilig. De reden dat je het niet te lang moet gebruiken is vanwege het feit de bacteriën er anders resistent ofzo van worden. Zoiets heb ik begrepen. Ik ben nu aan het afwachten tot het weer dichtgroeit zeg maar. Ik stop wel eens mijn hoevenkrabber er zachtjes in en het ruikt ook eigenlijk niet meer.
En de smid had verteld dat het al wel weer in orde was. Dus daar gaan we vanuit. Het vreemde was wel dat de paarden gewoon in de weide staan, maar ja het is de laatste tijd wel erg nat geweest dus dan zal dat de reden wel zijn geweest.

Ga toch maar de DA erom vragen en de hoefsmid komt nog krijg hem weer niet te pakken. Hoop dat dit super duur en is en hoe de stal nu extra schoon voorzover het wil aangezien ik niet teveel stro mag gebruiken... Hij stond op zaagsel maar ben er niet tevreden over. Dus ja elke dag maar uitkrabben uitspoelen met water en betadine en dan maar interen om het droog te houden.

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 16:30

Dank je Leonoor !

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 18:55

dikke knuf lepel, heel veel sterkte! das niet tof!

Even wat vrolijkers.
We hebben vandaag voor het eerst cross hindernisjes gesprongen.

Hij deed het super!!

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-12 19:29

Diaz gemeten vandaag..

Ze is maar 2 cm gegroeit!
Ze is nu 1.36m

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 19:30

wanneer was je laatste meting?

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 20:18

Mira283 schreef:
Heeft iemand ervaring bij de behandeling van beginnende rotstraal? Lees nu overal de teren slecht is en ik het moet ontsmetten. Hoor ook verhalen van de hoef weken in biotine. Wil graag jullie mening horen

Ik vermoed dat je CTC spray hebt meegekregen. zit indd. zoals Jessica al zei, antibiotica in.
Ik zou de hoeven schoonhouden, minimaal 1 x per dag uitkrabben, liefste twee keer en dan alles goed insprayen. ook tussen de kieren en dat is misschien niet fijn voor Amigo, maar het beste is om met het puntje van de hoevenkrabber de kieren een beetje van elkaar af te halen zodat de spray goed doordringt!
Zorgen dat hij op een droge ondergrond staat.
beste is om de twee weken de hoefsmid even bij de laten snijden, is max 10 min. werk, dus ik zou even met je hoefsmid overleggen over de prijs.

goed blijven sprayen, en schoonhouden.
en zeker langer dan 5 dagen!!! 5 dagen is echt te kort en zeker met dit weer, als je hem het land weer op gaat kan je met paar weken weer overnieuw beginnen (spreek uit ervaring en anders mag je DA me bellen ;) ) haha

Jeetje Chantal... ;'( wat rot zeg.... hele moeilijke tijd voor jullie dus.. zo gemengd is het allemaal.
Ergens weet je dat het ze goed zal doen, maar afscheid nemen van je kind lijkt mij het moeilijkste, ook al is het maar voor een bepaalde tijd.
mogen de jongens wel samen blijven daar??? dat zou wel fijn zijn, dan hebben ze daar in ieder geval elkaar om op terug te vallen mochten ze heinwee krijgen!
Heel erg veel sterkte, en ik ga onwijs hard duimen voor je kleine meid!!!
hou ons op de hoogte!!!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 20:19

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mn brave kanjer na een 4u durende rit, nog helemaal fit om met de dochter van de staleigenaar op de foto te gaan

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 20:20

leuk filmpje trouwens Andrea!! toppertje die Jaron, hij kan ook alles!!!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 20:23

hij word mak :j *\o/*

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 20:23

ben erg blij met hem, heb nu pas het idee dat we een team worden, en elkaar gaan begrijpen

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 20:24

aahhh super hoor!!! zo hoor ik het graag!! :D