[TI] [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

elliecuijk

Re: [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 18:44

ben vandaag vroeg naar m'n dames gegaan.de fokker van ruana kwam op kraamvisite.ondertussen heb ik ze buiten gezet.dat ging wel goed.maar naar binnen...nee daar had kyona geen zin in.mama had ik zo te pakken.toen zij iemand van de stal loop maar gewoon naar binnen,kalfje volgt wel(zo wordt ze daar genoemd)mooi niet dus.t eigewijze ding bleef gewoon staan.en ruana werd natuurlijk onrustig.
met veel moeite toch naar binnen gekregen.mmm kan nog een leuke worden.
overigens vonden de fokkers het een mooi wakker ding.heb veel gehoord over hoe ruana toen was,en over haar moeder.haar moeder blijkt overigens ook geboren te zijn uit een 3 jarige.de geschiedenis herhaald zich dus.
vruchtbare middag dus geweest.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 09:24

Succes met de mok! lijkt me heel naar!
Diaz heeft hoefstraalrot, en dat is al zo'n pain-in-the-but zegmaar..

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 13:14

het getver,dat klinkt ook niet best.heb ik wel eens gehad bij een apaloosa en dat kwam ook wel eens terug.
dat viel wel goed te behelpen als ik er meteen met het behandelen begon.

ach ja,zonder sokken blijft ze mooi hoor.ik moet zeggen dat ze nu best wel stabiel is.nou ben ik daar ook maar 2 uur per dag maar ik zie ze niet stampen en ik mag gewoon aan haar benen komen.even in de gaten houden dus.
met de kleine gaat het lekker.lekker eigenwijs en gelukkig niet zo bang meer.en z'n favoriete kroelplekkie heb ik al gevonden.z'n billetjes.dan gaat ze toch lekker staan te flemen.echt schattig.

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 21:43

Dat is vervelend Karlijn, weer zorgen erbij.

Hier druk druk. Wel tijd voor het paardje, maar verder weinig.
Heb nu mijn 6e dienst gehad achtereen en dit was een dagdienst na een late dienst. Gelukkig sliep ik pas om 2 uur *not* .
Nog 1 dienst te gaan en dan heb ik 7 dagen achtereen gewerkt.

Poeh hahaha, maar ja ik wilde graag vrijdag vrij dus heb flink moeten ruilen in mijn nadeel. Een vriendin van mij heeft ook een tinker gekocht (afstamming onbekend) en die komt vrijdag. Ze wilde graag dat ik erbij ben, want het is haar eerste paard en wil graag wat hulp. Gelukkig komt ze bij mij op stal te staan dus gaat dat helemaal goed komen.
Dus gezien ik heel de zoektocht naar een geschikt paardje heb meegedaan wil ik natuurlijk er ook wel bij zijn, dan maar 7 diensten haha.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 21:58

Hoe is het nu met Ruana en dochter?

Beterschap voor Diaz!

Wat gaaf, hoe het het paardje?

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 22:44

ruana heeft bijna zeker last van mok,das minder.zodra haar sokken goed droog zijn,gaan ze eraf.eerder kan niet omdat t scheren te veel pijn zou doen (je trekt meer aan de haren)nou ja t is niet anders.voor lijkt ze nergens last van te hebben.alleen loopt ze met haar achterbenen te stampen en ze hapt erna.pas als de sokken eraf zijn kunnen we bekijken wat er loos is en eventueel overleg plegen met de dierenarts.
ze blijft een beetje onhandig met de kleine.gewoon door willen duwen terwijl de kleine net ligt te pitten.en zo meer van die acties.zo ook het regelmatig bijna op de pootjes gaan staan.gelukkig is die kleine rap genoeg.ze bedoelt t niet kwaad,maar ja makkelijk is het niet om een kleintje bij je te hebben.zal nog wel komen.
kyona is nu anderhalve week jong.waar ze eerst verlegen was en voor me weg rende is het nu echt een drakenmeisje.brutaal en echt de grenzen aan het verleggen.en domme ik die niet weet hoe zoiets aan te pakken.ik wil haar geen tik verkopen maar nu zal ik haar toch echt aan moeten pakken.laten weten wat wel en niet kan.bijvoorbeeld als iets haar niet zint komt ze licht stijgerend op je af,oortjes in de nek en haar bekkie open.zo van laat me nou eens met rust dit wil ik niet.ook met haar achterbenen gerichte trappen uitdelen,waarvan er zelfs vandaag 1 raak tegen mijn benen aan.en ik let nog zo goed mogenlijk op.
een echte draak dus..
wie zei er dat veulentjes leuk waren???op dit moment weet ik het niet zo zeker :=

Liesbeth55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 16:28

Dit is mijn Angel-schattebolleke

Afbeelding Afbeelding

Ik lees hierboven over mok en stampen, dat deed zij ook. Ze had zo'n jeuk, waardoor ze ging stampen waar ze maar kon.
Het einde van het liedje was dat ze zich kreupel gestampt heeft, en de veearts erbij werd gehaald.
Het bleek geen mok te zijn, maar schurftmijt, wat lijkt op mok. De veearts vertelde dat bij ongeveer 80% van de mokgevallen
de oorzaak de schurfmijt is. Afscheren van de sokken heeft dan ook geen zin.
Ze is nu behandeld tegen de schurftmijt, en de jeuk en de pijn (die ze dan ook hebben), is een heel stuk minder,
en het stampen is nagenoeg over. Je moet dit wel blijven behandelen, want helemaal weg krijg je die mijt niet.
En dat behandelen is erg lollig als je paard hoefmaat kingsize heeft en vindt dat ze iets anders mag doen dan met
haar benen in emmers hangen. Maar uiteindelijk hebben we toch een methode gevonden om haar te behandelen,
want het moest gewoon over gaan, ze had er echt heel erge last van.
De kreupelheid duurt erg lang, maar wordt stukje bij beetje toch wel iets beter. Gelukkig zijn de gewrichten niet
aangedaan, anders hadden we een heel groot probleem gehad. Ze heeft nu een maand rust, alleen weidegang, en daarna
kijken we weer verder. Er is hoop dat we weer fijn samen kunnen gaan rijden op den duur.
Ik had haar altijd behandeld tegen mok, wat niet hielp omdat het dat ook niet bleek te zijn, dus ik zet het verhaal over de
schurftmijt hier maar neer voor het geval iemand er iets aan heeft.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 17:46

zodra het weer goed is en haar sokken dus droog genoeg zijn gaan we eerst die sokken eraf halen.ondertussen heb ik me berust op die situatie.dan weten we tenminste iets meer.nu kunnen we echt niks zien.
als ik haar eventueel met een middel moet behandelen met haar benen in een emmer dan zal ik dat niet alleen kunnen doen omdat er ook toezicht moet zijn op het veulen (in meerdere opzichten.)
Ik ben nu ook bezig met de oud eigenaar van ruana.omdat ik haar heb gekocht als niet drachtig en ze toch drachtig bleek te zijn kom ik voor onvoorziene kosten te staan.en daar ben ik niet blij mee.t wil niet zo vlotten en nu moet de rechtsbijstand er aan te pas komen.leuk hoor _-:(

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 17:47

Poeh wat een rotweer is het hier. Geen moment droog, alleen maar gieten en waaien.

Ik heb al heel wat paardjes gehad en gelukkig (even afkloppen) nog geen last gehad van mok.

@Lot: 't paardje heet Chance. Morgen komt ie. Ze heeft al een paar keer gereden en het klikte eigenlijk meteen Leuk om dat eens als buitenstaander te zien, die klik :-)
Ik ga zo toch de regen trotseren (in de auto) en eff bij Grace kijken. Was eergisteren het rijden gaan oppakken. ZO super :D

Pirate

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 18:33

Ik vind dat tinkers op shires lijken.

:)

Pirate

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 18:34

Jess_vH schreef:
Poeh wat een rotweer is het hier. Geen moment droog, alleen maar gieten en waaien.

Ik heb al heel wat paardjes gehad en gelukkig (even afkloppen) nog geen last gehad van mok.

@Lot: 't paardje heet Chance. Morgen komt ie. Ze heeft al een paar keer gereden en het klikte eigenlijk meteen Leuk om dat eens als buitenstaander te zien, die klik :-)
Ik ga zo toch de regen trotseren (in de auto) en eff bij Grace kijken. Was eergisteren het rijden gaan oppakken. ZO super :D

KLOPT!
Het regent en waait en stormt en hagelt en sneeuwt en stormvloedt en shizzlet en shazzlet enzovoorts.

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 09:08

ik ga morgen met vakantie, wat natuurlijk heel leuk is. Lekker naar het goede weer :D
Het nadeel is dat ik Jack dan 3 weken moet missen. ;(

Voor Jack is het wel lekker. Mijn bijrijder gaat volgende week ook met vakantie en dan kan hij lekker 2 weken bijkomen van alles wat hij dit jaar geleerd heeft :D

Jack had ook mok hoog in zijn sokken. Het is inderdaad lastig te zien. ik heb hem laten spuiten en nu is het weg. Gelukkig.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 11:52

ja das het probleem,we weten niet of we mogen laten spuiten vanwege het veulen.vandaar dat als de sokken eraf zijn we met een dierenarts kunnen overleggen

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 18:33

Afbeelding

Afbeelding

mijn twee dames weer op de foto,wat is kyona hard gegroeid zeg..

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 21:49

Ja,ja,de dames gaan zeker hard! <3

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 00:06

maar t is wel een kleine vlerk hoor.echt een eigen willetje

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 10:48

Wat een leukerd zeg met al dat wit!
En lees iets over mok? Nou succes met de behandeling. Heb het zelf bij lang nadenken toch 1x meegemaakt, maar na behandeling was het ook mooi weg. Het was overigens niet bij een gesokte vriend haha, maar een kwpn-er met kale voeten zeg maar hahaha.

Vrijdag is de tinker van mijn vriendin gekomen. Leuk dier hoor en heel braaf. Heeft kennisgemaakt met een weidegenoot en dit ging super. Ze stonden elkaar al gelijk te beknabbelen hahaha.
Ze is nu lekker bezig met de kennismaking :-) de vonk is er (al bij bezichtiging), maar ze wil lekker het diertje leren kennen voor ze er weer op gaat. Hij was erg snel gewend.

Gisteren lekker op Grace gereden. Ze is wel wat lui hahaha. Maar kreeg d'r wel op een gegeven moment eruit en wat beter aan het been. Nou voor een 4 jarige is ze super braaf. Kan er zo een beginner op zetten in de bak hahaha. Heerlijk gewoon. Ik zal eff een foto'tje uploaden.

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 11:12

Afbeelding

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 14:45

mooi ding hoor...wat zijn we toch allemaal trots op onze tinkies..

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 13:28

ja ze is een schattig ding haha, niet zo groot, 1.49, maar een perfecte maat voor mij hahaha
Bah het regent nu al heel de dag.. zit nu nog op t werk dus dat is niet erg, maar vanavond wil ik toch wel een rondje buiten doen... anders wordt het een lekker wandelingetje in de buurt.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 16:38

hier is het (nog)droog.het dreigt wel,maar laat maar overwaaien.Ik wil niet de hele week met de auto naar mijn paard gaan.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 13:20

Haaai Allemaal,

Zou ik me hier ook mogen melden?
Ik ben vanaf afgelopen zondag een trotse eigenaar van een Xtinker merrie. Vader is Forrest en moeder is Roos. : http://www.finlay-irishcobs.webs.com/

Hierbij mijn trots Stafanja:
Afbeelding

Ze is alleen nog maar zadelmak en ruitermak. Beetje rond stappen en als handpaard mee kan ze ook al. Ze gaf zelf alleen aan meer te willen dan dat haar oude eigenaar tijd had, dus zodoende heb ik dr mogen kopen. Nogmaals bedankt Andrea als je dit leest. Ze gaat een gouden toekomst tegemoet.

Ikzelf ben een 27 jarige meid die woont in de kop van Noord Holland.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 13:41

Stavanja <3

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 21:08

Welkom Tamadine,we hopen nog veel van jou en Stafanja te horen :j

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 22:10

ja zeker met zon prachttinkertje..