[TI] [HK]Kontengebonk dat is de nieuwe rage Deel 9

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ellieellende

Re: [HK]Kontengebonk dat is de nieuwe rage Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 23:45

Je kunt ook per direct een verzekering afsluiten....

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 23:45

Grit schreef:
Kopen is altijd een risico en daar zal je nu even mee moeten dealen. Stel dat je het niet doet, ben je niet bang dat je spijt krijgt?

Ja dat zeker :)

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 23:47

ellieellende schreef:
Je kunt ook per direct een verzekering afsluiten....

:)* Thanks voor de goeie tip :D

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 23:49

Wil je verzekeren?
Nu al verzekeren kan idd, Vince had ik ook al een week eerder in de verzekering.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 23:54

Ja wil zeker verzekeren :j

ellieellende

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 23:58

Ik ook, dan is ie voor transport e.d. ook verzekerd :D

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 00:00

Waar heb jij Niamh verzekerd Ellen?

ellieellende

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 00:03

bij Hippo zorg

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 00:25

Ga maar eens naar bedje, truste!

ellieellende

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 00:26

Ik ook! truste!

Boncho

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 07:14

Goodmorning!!!
Veel gepraat gister nog over Clover zie ik!!
Snap jou Eva maar ben het ook wel eens dat het best schappelijk is wat er nu aangeboden wordt! Maar volg je gevoel
Weer een werkdag voor de boeg! ik ben weg!

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 07:24

Goedemorgen!

Afbeelding

Wens Giel maar sterkte, Angela :(:) altijd eng klein loslopend spul, je kunt er op wachten.

Dat zou balen zijn Grit :(:) ben je daar niet voor verzekerd?

Mirjam kortere gordijnen :D
Arme Jorn :(:)

Leon vandaag fotoshoot, veel plezier!

Eva, wat ik al zei, gelijk heel de koop regelen dan, zij het geld jij het paspoort en dan is Clover van jou, alleen staat ze nog daar. Eventueel ook een koopcontract opmaken.
Tuurlijk kan er in een opfok wat gebeuren, maar dat kan overal, ook als ze straks bij jou staat.
Hof van Ede lijkt me een goede opfok, waar goed met de paarden wordt omgegaan.
Ik denk dat de eigenaren van Clover ook al een paar keer te maken hebben gehad met afhakende kopers, zij moeten toch ook steeds naar Vorden als er een kijker is, ik denk dat ze alles gewoon willen regelen zodat ze zekerheid hebben. Ze hebben toendertijd Ilse gekocht (zag er zo mishouwen uit dat niemand ze wou) met het idee die een beetje op te knappen en er een leuke plek voor te zoeken en toen bleek er nog een Clovertje in te zitten :D
Daar laten keuren en verzekeren is ook een goed idee, geeft toch wat meer rust en zekerheid voor je gevoel.
Sterkte met je beslissing!

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 07:59

Goedemorgen.

Afbeelding

ellieellende

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 08:02

Goedemorgen!

Resi_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-09 08:09

Goeiemorgen :D

Ga even bijlezen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 08:23

Inmiddels goed geslapen en lekker uitgerust Eef? :)

snowdon schreef:
Als ik heeeeel eerlijk ben en je mag me verrot schelden... is Clover niet aan jou besteed. Als je echt een paardje graag wilt hebben, is dit nou niet echt een drempel waar je tegenop ziet :? Ik kan me dat gewoon echt niet voorstellen. 'Not meant to be' denk ik dan.

Not meant to be omdat je je verstand erbij houdt? Eerlijk is eerlijk, een paard op bergen km's afstand wat nóg niet van mij is, en waar ik geen zicht heb over hoe het gaat : Daar zou ik ook niet het volledige bedrag voor betalen, gewoon een aanbetaling doen. Als ze dat niet willen accepteren, dan zou ik grote twijfels bij hun handelswijze en verantwoording nemen stellen. Betalen bij afleveren of betalen bij meenemen. Niet op voorhand.

Mallow schreef:
Ik vind dit heel erg moeilijk, omdat ik het gevoel heb geen grip te hebben, omdat er bij Mallow achter me rug om werd getroept met medicijnen geven, alles doen wat niet was afgesproken etc.

Maar daar zat je heel erg met het feit dat Mallow niet jouw paard officieel was.

Mallow schreef:
Ik zou haar het liefst gewoon hierheen halen meteen, maar dit kan alleen als ik dr dan eerst een maand ergens op een landje zet, en daarna weer moet gaan verhuizen, dat wil ik haar niet aandoen.

Aandoen??? :? Tenzij ze enorme trauma's heeft, heeft een paard daar echt geen probleem mee. T zijn de mensen die er meer een issue van maken. Hoppetee, betalen en paard naar hier halen, dan ben je van al je issues af. :)

Mallow schreef:
Ik weet niet goed wat ik wel wil, maar vind het gewoon lastig in te schatten hoe of wat, omdat ik dit nog nooit echt heb meegemaakt, en de meeste hier uit t topic wel al is op zo'n manier een paard hebben gekocht..

Logisch... Dikke :(:) En je zal later merken dat je het uiteindelijk ook nooit zo weet. Altijd alleen doen waar jij zelf écht achter staat, en laat je gevoel goed zijn.

Mallow schreef:
Maar prima, als jullie vinden dat clover en ik niet bij elkaar horen. Denk maar, ik vroeg hier alleen om een advies, wat moet ik doen? Is dit normaal etc? Maar als je door die simpele vragen meteen zo bestempeld wordt..

Ik denk dat je even iets te emotioneel en gespannen door de hele situatie bent en daardoor de dingen veel harder opneemt dan bedoeld...

En sowieso wil ik nog even kwijt dat je niet met elk paard wat je koopt gelijk een 'meant to be' klik moet hebben. Dingen kunnen veranderen en groeien. Soms komt het nooit. Maar het blijft altijd verstandig om je hoofd erbij te houden.

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 08:38

goeiemorgen!!

Mooi verwoord maya!!

zo ben normale tijd opgestaan vandaag :+

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 08:39

Maya Ik denk dat jij het wel zo'n beetje omschreven heb zoals ik het eigenlijk ook zie.

Mallow Ik zou ook niet betalen voor een paard wat niet bij me staat, maar wat te doen als je het paard helemaal geweldig vind en ze haar misschien niet langer vasthouden??? dat is moeilijk... snel beslissen toch betalen..of laten staan en afwachten.
Het zijn dingen waarover je zelf goed over na moet denken en moet beslissen en wij kunnen niet zeggen dit moet of dat moet je moet doen.
Wij kunnen niet zien wat jij van te voren wel of niet geregeld heb en of dit dan wel of niet goed gelopen is.
Zoals al eerder gezegd ik vind dat zij een heel rieel aanbod geeft, maar JIJ bent degene die daar over moet beslissen JIJ moet je daar ook in thuis voelen.

Ik heb hier ook een probleempje met iets verkopen ik kan het hier voorleggen, maar ik weet dat de meningen uiteen zullen lopen en ik uiteindelijk toch zelf moet beslissen wat ik ga doen, ik ga het dus niet doen, maar ik zou het eigenlijk toch willen doen omdat ik zou willen weten wat jullie denken, maar nee ik doe het toch niet.

Resi_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-09 08:40

Hihi, weet dat Eefje Inge heet, maar vind Eefje zo'n leuke naam :')

Zaterdag al kijkens voor Diaz :(:) Wel spannend :)

Gister Hoefsmid voor Ziggy en Dundee geweest 8-)

Carola in de tuin bezig geweest :Y) Maar wel uitslag :(:)
Arme Kitty :(:)
En een winterjas gekocht 8-)

Ellen op zolder zaten muizen toch? := :')

Shakira gereden :+:
Patty gelongeerd *D En van de winter beginnen met inrijden :D
En misschien een kopen voor Jelle *\o/*

Denise :(:) :(:) :(:)

Omg, Eefje en Janet _O- :')

Chantal :(:) heel veel sterkte

Heey, Petra :D
Ruud C rijbewijs gehaald en vandaag weer een solli-gesprek :D

Denise lekker op Ilse gereden :z
Maar begin oktober weg :(:)

Whaha, Janet 2 kipjes erbij :')

Maartje wat een leuke IJs 8-)

Aaah, a's l*ullig Carola :(:)

Aaah, arme Giel, Mylo en Allard :(:)

Vervelend Grit :(:)

Jeutje, Tinkie gestolen in Engeland :=

Arme Jorn :(:) Gelukkig gaat het weer goed met 'm :)

Oeeh, Leon gaaf een fotoshoot *-:)

Succes Eva, met beslissen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 08:45

Trouwens, wat ik niet gezegd had ik m'n bericht eerder. Op zich zie ik ook wel het standpunt van paard volledig kopen en verzekeren en daar stallen etc. Er zijn meer mensen die hun paard op grote afstand stallen (ga ik ook doen :+ ), maar voor mijn gevoel ligt dat anders, omdat je dat zelf uitgekozen hebt. En dus zelf besloten en overwogen hebt om je paard daar neer te zetten. Hier ken je het andere bedrijf niet. (Alhoewel, dat is een aanname, weet niet of die klopt?)

mnkortleve schreef:
Ik heb hier ook een probleempje met iets verkopen ik kan het hier voorleggen, maar ik weet dat de meningen uiteen zullen lopen en ik uiteindelijk toch zelf moet beslissen wat ik ga doen, ik ga het dus niet doen, maar ik zou het eigenlijk toch willen doen omdat ik zou willen weten wat jullie denken, maar nee ik doe het toch niet.

Twijfelkont :D *toch nieuwsgierig geworden... :+ *

Toch nog even twee ervaringen :

Ik (m'n ouders) heb Aman van de fokker gekocht, daar is ze toen na sluiten van de koop nog een week of 2 blijven staan, voordat zij haar naar mij thuis hebben gebracht. We hebben toen betaald toen er afgeleverd werd. Stonden aan huis, dus geen stallingskosten.

Met Dewi is het allemaal wat anders gelopen, op een gegeven moment was er overeenkomst, en na 5 dagen is ze door Leonoor gebracht. Betaling ook achteraf. Over stallingskosten nooit gehad geloof ik.

ringelberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 08:55

ben ik de enige die vind dat t hof v eden ook wel een beetje water bij de wijn mag doen?Ik vind de helft betalen een hele schappelijke zaak,waarom moet dan t hele bedrag afgedwongen worden?hebben ze geld nodig dan?nou ja de eigenaar dan

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 09:07

Goede morgen!

Moeilijk eva...
Als je het hele bedrag betaald en je krijgt gelijk het paspoort is het paard van jou. Vind het netjes dat ze het stalgeld willen delen.
Maar wie weet heeft de eigenaar van Clover al zoveel kijkers gehad, en wil ze nu gewoon zeker weten dat Clover naar een goed nieuw huisje gaat.

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 09:18

Ik wil toch even wat anders delen.
Ik ben al 3 weken aan het wachten totdat het geld word over geschreven heeft al een paar keer gelogen dat het er op staat ik heb op een gegeven moment gezegd dat ik ze aan een ander verkoop.
Nu kreeg ik dit dus en kijk ik net en ja het geld is gisteren bij geschreven, ik kan 3 weken wachten maar moet wel heel hard naar het postkantoor rennen om het weg te brengen.
hallo,
ik zou nu graag willen dat u ze opstuurt want mijn moeder heeft 2 dagen geleden het geld erop gezet !!!!!
ik zou graag over een paar dagen die schoenen bij mij thuis hebben staan !!
groetes kirsten

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 09:23

Nou zeg... :(
Jij kan wel wachten op je geld, dan moet zijn ook maar even gedelud hebben hoor.

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 09:24

Erg he ik heb ook een heel vriendelijk mailtje terug gestuurd of het ook zonder dreigen kan. :(
Dit zijn nou dingen waar ik slecht tegen kan.