[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Annick

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 22:52

silas schreef:
#Bonte: ja ik voel me echt ziek worden.... ben snot verkouden en mijn keel doet zeer....maar gaat wel weer over....

#Annick: Silas is vorig jaar 1 keer geplaagd door licht hoesten en heeft toen een poeder gekregen om hem ervanaf te helpen. Heeft super geholpen... Ik geloof niet dat dat antibiotica was...
Er zijn toch wel middelen die ze hem kunnen geven om hem te helpen... en anders zou je direct na de antibiotica kuur een probiotica kuurtje moeten geven waarmee je de darmflora ed direct weer hersteld....

beterschap.
is inderdaad zo, zal de veearts bellen om te vragen wat ze er van denken.

silas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 22:54

thanks, ik hoop dat damian er gauw weer bovenop komt...

edit: ik ga lekker onder de wol. welterusten allemaal!

Pellie

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 23:01

baileys, geen rottige vraag hoor waterschap heeft er goed naar gekeken, dit stuk loopt al dood omdat de dam die er nu in ligt geen duiker heeft. had deze dit wel dan had ik zeker niet mogen dempen. ik heb rondom sloot, waarvan 2 best breed. wat ik demp valt binnen een of andere 2.5% regeling waardoor het dicht mag. waterschap wil idd niet dat er een tekort aan watergangen komt.
er wordt aan het eind een dam in geslagen, leeggepompt en er voor de zekerheid drainage in.

jellie het zit dus hoger op de benen begrijp ik van je? ik dacht rondom koten, omdat daar meestal wordt gekluisterd.
ik begrijp je vertrouwen in je stalgenootje. flan heeft er in ieder geval verder geen medische of rijtechnische klachten van?

annick, ik zou ook als eerste antibiotica zeggen, gezien gam zijn luchtwegproblemen voor bijna 2 jaar terug. zijn herstelproces heeft dik 3 maanden geduurd, althans die tijd heb ik hem gegeven, eerst met de medicatie, later met edelstenen en aloe vera drank.
de ontstekingen in zijn voorste luchtwegen waren ook wat hardnekkig. maar hij kuchelde en snotterde de winter ervoor al.

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 23:02

Kwam weer even kijken en las post van Jellie over Flanna. Schrok ervan. Waarom zou je een vrij jonge merrie kluisteren? En dan volgens jou intensief anders zou ze niet zulke sporen hebben. Kun je dat niet nagaan Jellie? Ik vind dat Flan het dan nog heel goed doet want jullie rijden en mennen haar best wel intensief, zoals je al eerder hier postte: ze is er niet om in het weiland te staan (of iets dergelijks). Komt dat regelmatig kreupel zijn ook daardoor of heeft dat en andere oorzaak? Beterschap voor Flanna gewenst in ieder geval!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 23:09

Soxje

Alles goed omtrent nieuwe stal, bijrijders, Sox herself en de doggies? Went het al wat, fietsend overal heen.. mis je je bestelwagen nog niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 23:12

Jee Jellie... een dikke knuffel. Daar zou ik me ook goed beroerd om voelen... Touw om dr benen, gekluisterd en ingroei en wildvlees... Wat afschuwelijk... Dat je paardje dat heeft gehad... Dikke voor jullie allemaal hoor. Ik lees nu wat je later typte... trek er even helemaal van weg... Erg!

Waxjas heb ik tweedehands van Smurf op Bokt overgekocht Is wel van dat bekende merk... Maar ding ligt benee dus kan het niet zo oplepelen... Zal morgen voor je kijken

Annick, veel beterschap voor Damian. Staat hij nu veel op stal? Bij jullie staan ze toch rondom de bak? Misschien dat dat ook meespeelt? Wel staat hij geloof ik dicht bij de deur wat positief is... Maar misschien kan hij naar een andere stal?

Ranch Cercos... Een vriendin (Juniper) van me is net terug... Wat een situatie weer zeg...

Goh Sox! Jij leeft nog Welkom terug?

Ik ben weer bijgelezen, net lekker benee op de bank gehangen. Ga nu slapen

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 23:29

@ Maya en Indezz, de collega was er zowaar en de dag was redelijk, maar ze doet inderdaad wat met mijn opmerking... net voor ik naar huis toe ging kwam ik er achter dat ze wil dat het morgen in het managementoverleg wordt besproken. Dat wijf is echt gestoord. Ik ben nog even langs personeelszaken gegaan om te kijken of ze mijn functie omschrijving op papier hebben. Waar onze onenigheid om begon is dat ze wil dat ik haar met haar werk help terwijl het gewoon mijn werk niet is, en we alleen maar bij elkaar op de kamer zitten. Ik kom bij Koot en Mira altijd compleet tot rust, maar vandaag is het me niet gelukt.

@ SuperRoos, dank je wel voor je circling game tips. Die carrotstick, waar koop ik die? Of kan ik em maken door een zooi winterpenen aan elkaar vast te maken ? Dan zit de friendly game er in 2 seconden in!
Goede tip trouwens ook van de Calendula, ik moet hier nog een tubetje hebben liggen.

@ Jellie, ik schrok me helemaal de @#$!& van jouw verhaal. Waar zitten de oneffenheden precies? Kootholtes of onderbenen?
Waarom ik dit vraag? Mira heeft zulk soort verdikkingen net boven beide achterkootholtes....... Het zou toch niet............ ?
Ik had zelf het vermoeden dat het dik lidtekenweefsel van mok zou kunnen zijn, maar je verhaal zet me aan het denken.

@ Annick, ik neem aan dat je weet dat nat hooi ook echt nat hooi moet zijn he, minimaal 6 uur onder water, zodat alle stof en schimmels eruit weken. Sterkte met het Damianneke.

Annick

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 23:31

Bedankt voor de lieve woorden.

Damian staat inderdaad bij de binnen bak, geloof wel dat ie wat gevoelig is op de luchtwegen, hij kan niet naar een andere stal, denk niet dat er mensen zijn die willen ruilen, hij staat wel bij de deur dus dat scheelt weer.
en als ik een andere stal zou neemen dan moet Spike zijn buurman ook mee verhuizen, ze kunnen niet zonder elkaar.
fjordkootje: ja dat weet ik, heb ik ook gedaan, maar hij blijft hoesten, het is eigenlijk meer of ie zich verslikt, hij briest dan ook erna.

De paarden gaan om 10 uur naar buiten en om een uur of 5 weer naar binnen, hangt een beetje van het weer af.

he Sox, alles oke???

Heb net besloten dat ik morgen de veearts bel, dat ie even komt kijken.
hij was 1.5 jaar toen hij zijn eerste en ook laaste kuur kreeg.
ik hou jullie op de hoogte.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 06:46

Goedesmorgens,

Voor Jellie en Flan een dikke knuffel, vat een naar verhaal zeg.
Sterkte met Damian.
Biggels is gaaf.
Silas, beterschap.
Bonte, pak ze aan he die lui van de gemeente.

fijne dag allen.

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-05 07:21

Goeiemorgen!
Annick: beterschap!

Hmm gisteren weer tot half 2 zitten chatten, pff das niet handig Lon! OOOOOOOOO ik wil terug in bed hihi!

Zaterdag weer eens naar Rootje, kijken of meneer nog wil groeien, ben er nu een maand niet geweest, erg benieuwd wat ik aantref!

desillies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 07:44

Jellie schreef:
Des, dit bedoelde je zeker?
Marcella schreef:
Heb nu corbo op de vloer liggen is stofvrij (beter dan het schelpenzand wat ik eerst had) is alleen wel een stukje duurder, maar zou je wel langer kunnen laten liggen. Even uitproberen.

CIndy, bedankt en welterusten

en ik maar zoeken
dank je wel!!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 08:01

Goeiemorgen!
Sorry, ben eventjes druk geweest enzo, maar probeer het wel bij te lezen!

Leon; alweer een paardje op stal dood, wat schrikken zeg!

Jellie; wat vreselijk wat ze allemaal meegemaakt heeft..
Het is goed dat je nu wat van haar verleden weet, maar kan me voorstellen dat het je wel ontzettend verdrietig maakt.
Fijn dat ze nu zo goed terecht is gekomen…

Dobbel; mooie foto’s van Lonan, en Biggels ziet er goed uit hoor!

Jacky; hier was het weer ook ontzettend slecht.. echt niet normaal hoe hard het waaide en regende!

Maya; Amanda dus wat zwaar.. de mijnen worden ook erg snel dik..
Moeten onderhand weer eens op rantsoen

Pellie; Shakje gaat ook zo lekker irritant doen als ze op stal staat..
Dat is een echt buitenpaard die van de winter ook gewoon buiten blijft staan

Annick; sterkte, hopelijk komt je mannetje er snel weer bovenop

Zelf niet zoveel te vertellen over de paardjes,
Behalve dat dus de koop van Kaylen waarschijnlijk wel door gaat.
Hij zal dan naar Spijkenisse gaan rond maart/april

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 09:11

Morguh

Pellie schreef:
marlien, lekker die grote balen, scheelt een stuk gesjouw maar hoe zijn ze er neergelegd?

In de hoek van de bak, op 2 pallets met een groot dekzeil eroverheen behalve over het gedeelte wat ze nu aan het weg eten zijn.
Er zit overigens al een aardig gat in

Hihi, zie het al helemaal voor me: Gammon die voor de staldeur staat te dringen en Ewald zielig kijkend in een hoekje dat hij nou niet eens naar buiten mag kijken

@ Jellie: agossie arme Flan Wat zal zij wel niet allemaal mee hebben gemaakt voordat ze bij jullie kwam? Gelukkig is ze bij jullie goed terecht gekomen en idd vallen nu een heleboel puzzelstukjes op hun plaats voor jullie.

@ Dobbel: Biggels ziet er goed uit

@ Silas: sterkte met je gesnotter en zere keel

@ Soxje: ben benieuwd naar je antwoorden op de vragen van Snowdon

@ MM: Kaylen dus waarschijnlijk verkocht? Pfff, ook maar sterkte toegewenst! Wel fijn dat hij dan nog een tijd bij jullie kan blijven staan.

Gisteren maar weer Flet aan het werk gezet. Gelongeerd met longeersingel en dubbele lijnen. Nou.... om die longeersingel vast te maken had ik al de singel van mijn zadel nodig Mevrouw was zo dik geworden dat de gewone singel die bij de longeersingel hoort met geen mogelijkheid meer paste. Tijdens het poetsen en 'opzadelen' gaf ze aan niet echt veel zin te hebben. Heb even aan haar oortjes gevoeld en bij haar billen onder de staart maar ik voelde niet echt een verandering van temperatuur. Dus hops! Gewoon aan het werk
Gelukkig na een minuutje of 5 stappen schoot ze al zelf in de draf om vervolgens de 10 minuten daarna niet meer te willen stoppen Tijdens het longeren was ze ook constant scheten aan het laten. Ik denk eigenlijk dat er op stal gewoon wat gas in de weg zat en dat ze daarom eerst niet zo'n zin had. Na het longeren lekker op stal gezet met brokjes+muesli en een paar plakken hooi

Verder eigenlijk weinig nieuws. Owja... woog vanochtend 63 kilo ondanks die mega-pizza van gisterenavond

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 09:15

Goedemorgen!

Missed me? Was gisteren een hectisch dagje op lokatie... En gisteravond ook geen tijd gehad...

Ga ff reageren met extra schermpje, jullie hebben goed je best gedaan!

Grid, welcome back! Fijn dat ADSL nu weer werkt!

Silas, ik kom niet ingelogd op de fleetmanager van ING, daar staat vast (nog) wel een foto van mijn Duivel. Straks nog ff bellen voor de juiste inlogcodes, dan plaats ik wel ff een pic! Ik zal Beel een knuffel van je geven, geef jij Silas een knuffel
Beterschap!

Roos, ik heb nu ff errug veel toegang tot geld Moet mezelf in de hand zien te houden Ff genieten en dan back to normal life en netjes aflossen... Wil vrijdagavond ff naar de kapper nog (ben in feb/ maart voor het laatst geweest) en zondag lekker uit eten met een vriendin (of met ... maar dat zal wel niets worden dit weekend).

Jellie, wat kunnen mensen die paardjes toch aan doen he... Gelukkig heeft ze bij jullie nu een heerlijk plekje en die liefde maakt dat ze zo is geworden hoor!!

Chubje heeft haar krachtvoer en energie echt wel nodig hoor. Ze is misschien wel wat feller dan de gemiddelde Tink, maar dat is ook gewoon nodig voor het rijden... In de winter valt Chub sowieso vaak behoorlijk in, daar is niet tegenop te voeren.

Beel heeft vast wel een aktie-gen, hoop alleen niet dat ze besluit dat zaterdag inene te bewijzen

Chev, klinkt spannend allemaal met Kit en Showgirl enzo! Zit de Ballingehof vlakbij jullie? Zij organiseren vaak wel leuke dingen geloof ik...

Ik denk dat knie op slot kan schieten als de banden wat te lang/ ruim zijn? Als je gaat werken vangen de spieren die ruimte op... Denk ik...

Desillies, het is Corbo. Een (hout?) korrel die veel vocht opneemt en zowat stofvrij is.
Edit: ik ben natuurlijk te laat met m'n antwoord

Annick, ik zou toch gaan voor de antibiotica hoor. Dit soort infecties moeten niet te lang duren, dan kunnen ze chronisch worden. Goede kuur kan geen kwaad!

Mazzelmeid, gefeliciteerd en sterkte met de verkoop van Kaylen...

En nu ga ik an 't werk... Fijne dag!

silas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 09:31

Goedemorgen allemaal....

ik kom me even melden.....aaaa het gesnotter wordt alleen maar erger ... brrrrrrrrr

#Annick: ben benieuwd wat de veearts gaat zeggen..... sterkte

#IrishLady: ga je wel foto's maken he!!! ben benieuwd hoe groot Rohan is.

#MazzelMeid: succes met de verkoop van kaylen... Zal niet makkelijk!

#Flettie: lekker die zwangere dame aan het werk gezet.....

#Chubby: Ik zal Silas vanavond een hele dikke knuffel geven! Baileys heeft een slapende actie gen.... die geeft ze alleen maar door aan haar veulens en verder gebruikt ze die niet....
Ben benieuwd naar de foto

Vandaag eens een keer een lekker dagje vrij... Ga straks lekker rommelen in huis en de wasjes doen zodat alles weer pico bello aan kant is e.d.
De schoorsteenvegers zijn net al geweest dus de openhaard kunnen we ook weer gaan gebruiken. Heerlijk.
Vanavond weer gezellig naar Silas even lekker tutten en wat stappen en draven over de weg.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 09:33

Lekker een dagje vrij Silas! Geniet er van!

Foto's van mijn nieuwste aanwinst:

Afbeelding

Afbeelding

En heb mazzel: hij is nu (zit in de prijs inbegrepen) APK gekeurd. Kreeg daarbij ook 2 nieuwe bandjes en een nieuw mistlampje en een nieuw ruitenwisservloeistofpompje!

Mag 'm donderdag de 24e ophalen

silas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 09:44

wow stoere bak

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 09:58

Allemaal nog bedankt voor jullie lieve woordjes. Was me gisteren rot geschrokken. Ben er nu iig wel weer wat 'nuchterder' onder. Wat in t verleden ooit gebeurd is kan ik niet ongedaan maken maar ik kan mijn Fantje wel een mooi heden geven Dus dat doen we en ga niet meer zitten kniezen!

Leon, dat is ook een verhaal het van ranch Ceros… ik heb er ook een stuk van gelezen maar wil er van het weekend beter voor gaan zitten. Idd die dames zijn al een tijd niet meer geweest….

Bonte fijn dat je ook nog betere sloten krijgt.

Pellie, t zit niet hoger op de benen. T is rond de koten. Deze vraag bedoelde je zeker nav deze zin: Je kan een hele ronde om haar been voelen die diep is.. is via tekst moeilijk uit te leggen maar er loopt een hele sleuf (krater) om beide achterbenen. Maar ik bedoel dus een sleuf in de rondte om het achterbeen. Dus een sleuf op een zelfde hoogte…
Ik heb met t rijden er nooit iets aangemerkt. Flan kraakt wel maar dat heeft met die gewrichtsvloeistof te maken. Wel is ze altijd gevoelig geweest met wassen van die benen.

Sox, ze kunnen het mss gedaan hebben met dekken. Ook zei dat stalgenootje dat ze soms paarden ook gewoon zo vast zetten buiten aan een boom ofzo, dat ze niet weg kunnen lopen. Was vroeger ook wel gebruikelijk
Ze is nu voor de 2e x kreupel. De 1e x was aan haar voorbeen en nu lijkt het er meer op dat ze een hoefzweer krijgt.
Ze is ingevoerd uit ierland. Vorige baas heeft veel gefreestyled, is bij Voest geweest omdat ze veel problemen met haar hebben gehad. In haar oude stal zaten wel flinke gaten in de muur getrapt maar in heb haar bij ons op stal nooit zien trappen tegen de wanden. Voor de rest met jou & de beestenboel goed?

Maya, ben benieuwd naar t merk. Ik had altijd een korte maar die ziet er echt niet meer uit en met mennen lijkt zo'n lange ideaal!

FK, nog een gedoe op je werk Ik hoop dat het met het managementoverleg allemaal goed uitpakt! Vind t zo moeilijk om het via tekst uit te leggen. Maar kom je ooit wel eens in de buurt van Sliedrecht? Anders moet je een x komen voelen…. Ik wil van het weekend wel proberen om het op de foto te zetten maar ben bang dat je niet veel ziet door de haren die erover groeien. Het zijn niet de sporen die je voelt? Bij Flan loopt die 'sleuf' ook aan de voorkant…

Annick, ben benieuwd wat de VA vandaag zegt, succes!

IL, jij bent dus lekker brak

Mazzel, je hebt dus nog even de tijd om van Kaylen te genieten

Flet, ze krijgt dus een lekker buukske. verder een beetje winderig bij jullie

Chubb, leuke weekend plannen! Beel zal vast braaf zijn zaterdag joh! Stoere wagen zeg!

Jan is ook even langs de HA gegaan. Ben benieuwd wat die gezegd heeft.. ga hem zo maar bellen….

hetlarixbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 10:32

Solly solly solly,

Ik heb weer de laatste dagen gewoon geen tijd gehad voor Bokt. Wel proberen bij te lezen maar dat lukte niet helemaal. Na paarden en koets nog 3 verjaardagen gehad waaronder die van mijn man dus erg druk. En mijn zus, man en hun zoontje waren voor een paar dagen in het land. Gisteren weer een kinderfeestje dus ook veel werk. Vandaag iemand van de gemeente en een bouwbedrijf dus
Maarja allemaal voor het goede doel.

Ik heb wel mee gekregen van Jellie dat Flan vroeger niet gelukkig geweest kan zijn. Mooi dat ze nu al die schade ruimschoots kan inhalen.

Chub mooie stoere bak.

Verder echt geen tijd om meer te reageren want om 11 uur staat de man van de gemeente voor de deur en het is ook nog wel een kwatier rijden.

Met Marieke gaat het overgens super. Ze is nu 4 keer echt bereden en ook al in galop al is dat heel moeilijk voor haar met al dat overtollige vet. Het is net één grote drilpuding dat door de bak heen hobbelt. Het is echt een heerlijk paard en ik ben nog elke dag blij dat we die voor de slacht hebben kunnen weg halen.

Als jullie iets van mij willen weten of wat aan me willen mededelen kan het het best via PM want ik leest helaas niet alles.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 10:44

Goedemorgen allemaal,

mamauba mooi dat het goed gaat met Marieke,

Anniek ik zou ook antibiotica geven, maar even afwachten wat de veearts zegt,

Chubby stoere auto hoor,

Silas sterkte met je gesnotter en veel plezier bij Silas vanavond,
Biggels is 1.36 en ben heel benieuwd hoe groot hij wordt, hij zal het moeten doen met een stal van 2,50 bij 3.40 maar daar staad hij straks alleen swinters snachts in en bij heel slecht weer,

Les ging gisteren erg goed wat ik niet verwacht had, het knopje was in een keer om gegaan en daar was ik erg blij om,
we zijn hem nu aan het leren dat hij voor druk van een been zijn kont naar binnen en naar buiten wil brengen, dit is iets wat hij zowiezo erg moeilijk vind om die buiging in zijn lijf te maken maar gisteren deed hij het super, hij heeft er waarschijnlijk even over nagedacht zeg ik maar,
Hij moet dit gaan snappen om keertwendingen en travert en zulk soort dingen te leren, Wijken kan hij wel al erg goed,

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 10:47

Wat fijn dat het zo goed gaat met Marieke, Mamauba!

Jellie, hop dat Jan zich gauw wat fijner voelt! Hoe gaat het met jouw bultjes?

Thanks voor de compli's over auto! Ben ook wel trots erop! En blij mee...! Heeft echt alles wat ik graag erop wilde...

Dobbel, Chubby kan heel gemakkelijk keertwending om de voorhand. Maar verschil met achterwaarts enzo is soms moeilijk te voelen, vindt ze

Enne..... Heb een date over 2 weken

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 10:52

achterwaards is Lonan zijn sterke punt en hij is gewoon heel goed bevestigd en soepel in de basis, en ik bedoel een keerwending om de achterhand,
Maar dat van hulpen door elkaar halen snap ik hoor dat heeft Lonan nu ook, maar dat is een kwestie oeffen roep ik altijd maar,

En een date over 2 weken leuk hoor,

Wil wel gauw een keer komen meeten als dat nog mag ben wel benieuwd naar chub en snowdon,

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 10:54

Chub, woei een date wat gaaf! You lucky girl
Bultjes zijn nog in grote getalen aanwezig. heb t idee dat ze ook iets meer gaan kriebelen...

Dobbel, wat heerlijk dat het lessen zo goed ging

Mamauba, drukdrukdruk Succes met de man v.d. gemeente! heerlijk dat je drilpuddinkje zo goed bevalt, zal haar ook wel super bevallen

silas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 11:21

#Dobbel: dank je wel.... 2,50 bij 3,40.... is dat niet wat smal voor een grote tinker?

#Mamauba: wat fijn dat het goed gaat met Marieke...

#Chubby: een date.... wat leuk!!! vertel.....

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 11:24

hij kan er prima in en zal er overgens weinig staan, is het als hij bv volgroeid is echt te krap dan gaan we wat verschuiven maar voorlopig moet hij het er mee doen,