[TI] [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 21:21

leuk achterwerk van Jacky :D

Succes bij Spock morgen!

Ik mag weer vrolijk 4 nachtdienstjes doen vanaf vanavond. Maar erna heb ik een hele week vrij. Schijnbaar wordt het mooi weer dus dan gaan we wss toch een dagje soesterduinen doen met de hondjes (kleedje, eten, drinken).

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 02:18

Heb nachtdienst dus verveel me haha.

Vond nog een paar leuke kiekjes van Gracey
Ze is in april 5 jaartjes geworden en voelt zich soms al echt een dame haha
In augustus wordt ze voor het eerst (volwassen gekeurd) bij het nsvt. Ik vind het erg spannend al.
Afbeelding
Afbeelding
En nog eentje in freestyle hihi
Afbeelding

Iemand van hier die ook gaat in augustus?
Omdat de strandrit zondag is en ik echt niet kan wilde ik zaterdag (einde dag) ook even naar het strand en duinen. Zou leuk zijn als van hier ook iemand zaterdag gaat..wellicht voor een ritje? :D :o

Magica

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 08:01

Mooie foto's van Gracey en ook vooral stoer die freestyle foto :-)

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 08:23

dat wil ik ooit ook met king kunnen doen!! ooit lukt dat vast ook nog wel!!

pff weer zo'n dag vol rotweer!
om 12 uur komt de hoefsmid, gaan zn ijzers er onderuit. Buitenrijden staat nu op een heel laag pitje, dus dan heeft ie die ijzers niet nodig..
nieuwe poging om straks weer buiten te rijden zonder ijzers..

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 08:31

Ja ik bof ook wel dat het met Gracey kan hoor. Ben ook superblij dat het is vastgelegd!

King op blote voeten weer :-)
Nou laag pitje is niet erg als je naar het weer kijkt. Wel heerlijk slaapweer zo na de nachtdienst

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 09:09

Gelijk heb je san, want dan is het zonde van je centen.
Hoe gaat het met je bijrijder en king?

Leuke foto's jess! ik wil ook naar t strand, maar eerst e achter b halen maar.

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 09:46

uhm die is op vakantie.. die weet nog niet dat king blijft :P dus ben benieuwd wat ze gaat zeggen hahaha.

ik wil ook zo graag een strandrit maken! maar dan moet king eerst nog wat beter luisteren(of we moeten met een hele grote groep zijn..)
keuringen doe ik nog niet met king.. ben nog steeds niet tevreden over zn maken(die moeten langer kunnen) en zn sokken schuurt hij steeds eraf met lopen(hij tikt achter denk aan, want aan de binnenkant hebben we veel kortere sokken dan aan de buitenkant..)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 10:22

heeft het toegevoegde waarde dan om met een ruin op de keuring te komen? of voor de ouders?

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 10:30

meer voor mijzelf :P
voor de rest heeft t geen toegevoegde waarde.. mits we kids gaan vinden van hem

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 10:40

Hoera Patje thuis! *\o/*
Knappe Gracey!

caroline_max schreef:
Zo betaalbaar mogelijk, ik denk max € 300 voor beiden per maand? Verder heb ik geen eisen, ze staan nu 24/7 buiten met schuilstal. Tinker krijgt alleeen vitaminebrok, jaarling krijgt nog iets bijgevoerd ivm niet onbeperkt weidegang. Het hoeft niet luxe dus, zolang er maar toezicht is. Als ik ze op die manier kan houden wil ik dat liever dan ze nu verkopen. Per 1 augustus heb ik een volledige (vaste) baan, en zit ik qua financieën wat makkelijker.

mijn jaarling staat bij Veldhuisen in Nigtevecht (nog net Noord-Holland) weideseizoen 115 pm afgelopen winter was erg duur met 145 pm (is 10 euro omhoog gegaan door dure voer en hooi prijzen) http://www.stalveldhuisen.nl/ In de winter krijgen ze veulen brok en staan in groepsstallen en gaan iedere dag 2 uur op de paddock.

Als de nood echt hoog is weet ik ook nog wel iemand in t gooi met stallen, maar geen idee of die nog pensionpaarden wil en of ze nog plek heeft.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 10:48

Yes heb waarschijnlijk een andere plekje voor mijn shet gevonden! Vlakbij mijn huis met weidegang en vriendjes. En ik ga Amigo toch castreren aangezien het wat stalling ebtreft toch makkelijker is. Maar eerst moet ik daar maar goed voor gaan sparen aan gezien meneer al 5 jaar hengst is.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 12:28

Hier een verslagje van Patje.
Gister hebben we hem opgehaald, en hij was heel blij dat hij weer thuis was.
Whis stond nog in de wei dus die had nog niets in de gaten totdat ze Patje zag <3 <3 <3 een hoop gebrul en gehinnik van beide.
Lekker bij elkaar gezet ik wist niet dat paarden zo verliefd konden zijn <3 <3 <3 <3 <3 ze waren de hele tijd zachtjes aan het hinniken tegen elkaar en aan elkaar aan het snuffelen leek echt of ze hele verhalen aan het vertellen waren tegen elkaar heb dit nog nooit meegemaakt <3 <3 <3 <3
Dat was een heel mooi moment <3 <3 helaas regende het hard anders had ik het wel opgenomen.

Patje mag voorlopig niet in de wei, alleen stappen aan de hand.
Anders kan er bij een rare beweging zijn lies weer open gaan, de wonden zien er goed uit.
Hij krijgt nu ab en weer een kuur gastrogard in augustus moeten we terug voor controle.
Is er dan niet voldoende vooruitgang dan gaan ze maagbiopt nemen.

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 14:37

Wat een mooi moment Marja.
Jess: prachtige merrie heb je :)

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 15:21

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 22:04

zo even bijlees momentje gehad..

kaat's leuke kleine bonte Pown.. :D leuk

Grace... een van de weinige merries die ik zelf ook zou hebben gekocht ;) ben benieuwd om haar in het echt te zien!! helaas kan ik niet met je mee Jess, de zaterdag.. heb helaas nachtdienst.

Sandra, mooi hoor je keuze om King te houden.. het is dat we wat ver uit elkaar wonen ander had ik je graag geholpen met de rem terug te vinden!

Pat en Whis, wat een heerlijk stel is het toch Marja. Gewoon man en vrouw.. heerlijk moment moet dat zijn geweest om ze zo gelukkig te zien!

Mira, dappere beslissing over het castreren... het blijft gewoon makkelijker om een ruin of merrie te houden.. maar ik zou het vreselijk vinden om Denz te moeten laten castreren op dit moment.. dus ik kan helemaal begrijpen als jij ook niet blij bent.

brave Jaron, jullie gaan dus al goed vooruit!! :D ben benieuwd hoe jullie proefjes gaan! laat je bijrijder ook eens filmen als jullie samen aan het werk zijn

Simone, hoe is het met Kayleigh???

Renate, nee ik ken Ben niet... maar wil Ben wel leren kennen hoor ;) dus lekker veel posten over hem.. en ons spammen met foto's haha

hier beetje over de piss vanav.
ben er nu achter dat iemand express het stroom van mijn wei afhaalt.
Wij zijn altijd heel consequent met het stroom erop, wede afgesloten enzo, en sinds aantal weken wordt dagelijks het stroom er af gehaald of het hek geopend.
Gelukkig is er nog niks gebeurd.. maar wij hebben dit jaar voor honderden euros geinvesteerd in nieuwe omheining, uren werk ingestopt zodat mijn paarden veilig staan. Daar waar de overige weides gewoon omheind zijn met prikkeldraad omdat het die huurders blijkbaar niet intresseerd.. tot dat?

ajaa in ieder geval elke keer was dus of het stroom eraf of het hek open.. ik ging op den duur aan mijzelf twijfelen of aan mijn moeder, daar waar wij om de dag de paarden voeren. in het begin dacht ik dat mijn moeder het vergeten was... tot dat zij aan mij vroeg om conserquenter te zijn met het afsluiten van de wei, maar meer kon ik niet doen.. tot dat ze me uitlegde over dat de wei open stond en zonder stroom, toen snapte ik dat het helemaal niet door ons kwam.

Najaa paar dagen opgelet, en jaa hoor het gebeurd gewoon weer! vreselijk boos ben ik... want denzel is nu een keer uitgebroken geweest.. andere huurders over de zeik, naja dat verhaal heb ik een aantal weken geleden verteld en nu weet ik dus waarom!
er is dus iemand die express mijn paarden uitkiest.. en de reden????
ik denk niet dat diegene weet wat wij vorig jaar hebben meegemaakt... 2 paarden verliezen in 1 jaar tijd, is vreselijk.... ik zal diegene daarom ook zo graag willen betrappen..

er is een loop pad voor alle weiden om te gebruiken... en onze weide hebben wij bewust helemaal achterin genomen. maarja blijkbaar is het voor diegene de 100 meter extra lopen waard

zo hinderlijk. :(

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 22:13

ik las het op fb, echt zo frustrerend, kun je geen dummy camera hangen of bordjes?

Enne, bijrijder is er alleen als ze zelf rijdt, noooit als ik rij, maar ik zal mijn juf nog eens vragen te filmen..

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 22:17

jaa wie weet is zo'n dummy of echte camera nog niet zo gek, mijn schoonvader zit in die wereld, dus zal eens wat regelen... ;)
ooh dat moet je maar eens doen, ben benieuwd hoe hij vooruit is gegaan!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 22:19

volgens mijn buitenrij maatje liep hij vanmiddag super. en het mooie is, voor t nageven hoef ik niks te doen :D

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 22:22

aah das top

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 22:26

Jeetje dat is een naaistreek !!! Iemand die ook duidelijk niet weet wat voor vreselijke gevolgen dit kan hebben. Begrijp goed dat je eerst aan jezelf twijfeld. Hoop dat je snel te weten komt wie dit doet en met welke reden.

Met Kee gaat het goed, die breng ik morgen voor 2 weekjes weer terug naar de man die haar beleerd heeft voor de kar. :)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 22:28

dan is het je erg goed bevallen daar he?

Jaron heeft een afsprong vandaag niet gesprongen. lijkt niet hoog, maar tis toch een eind als je er op zit.

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 22:29

Ziet er goed uit Andrea! Lekker ontspannen ook :)

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 22:32

zo hoort t toch ook dat een paard vanzelf nagevelijk gaat lopen.. wou dat king dat deed!
faye wel rot dat ze dat doen zeg! Gaat echt nergens over!!

hier vandaag les gehad van Leon(snowdon hier op bokt) en echt voel me nu zo goed. heb heel veel nieuwe energie gekregen! Heb nu ook door wanneer king gaat versnellen en wat ik dan moet doen. Het werkte echt perfect voor king! Denk als we het niet aangepakt hadden, hij gewoon in galop weer naar huis was gegaan, maar nu ging het echt super!
Dit in de bak nog meer oefenen. Nu mn zelfvertrouwen uitbouwen en de volgende keer wat meer ontspannen proberen te rijden. Merk wel dat die actie van king mij meer heeft gedaan dan ik dacht. Nu mn angst om te vallen nog kwijtraken hahahaha dan komt t helemaal goed!

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 22:33

jaa pfff echt zo frustrerend, maar volgende week zijn shakiro's verzorgers uit zwitserland hier op vakantie voor twee weken, dus vanaf dan komen die meiden met hun ouders ook elke dag even langs bij de jongens,.. dus dat is ook weer buiten om mijzelf en mijn moeder extra toezicht.

OOh moet ze wat bijgesteld worden bij die man??? of ga je voor wat anders??

andrea, leuk filmpje wat is het toch een braaf paerd!

ojaaa ben door mn frustraties helemaal vergeten te vertellen dat vandaag een begin aan de kattenren is gemaakt!! jeeejj, het geraamte staat nu deurtje nog, gaas erin en dakje erop en klaar!!! :D
zullen de poezels vast geweldig vinden... zal binnenkort fotos posten..

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 22:39

wat fijn!! lekker wvoor de poezels.

Enne, hij is idd braver. heb vandaag in mijn schrift geschreven hoe lang hij nog braaf zal zijn? verwacht dat hij nog wel een keer een dip zal krijgen. dat is vaak zo als het zo goed gaat.

Ene zie je voor we berg af gaan, paard is lekker gezakt in zijn hals *\o/*