[TI] [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

elliecuijk

Re: [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 12:46

brabant.in grave is er afgelopen weekend een geweest,maar ja toen was onze spruit er nog niet

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 12:47

Nu ben ik wel benieuwd naar veulenfoto's van Bas O:)

Jammer dat je dr niet laat keuren, maar komt miss een volgend jaar wel.
Ga je haar nou verkopen, of moet de oude eigenaar van mams dat doen?
Ik vind het best een leuke afstamming trouwens.

Ik heb besloten Luna vandaag een dagje over te slaan, was half twaalf wakker en net pas uit bed, wil ik nog de tijd voor haar hebben voor het werk moet ik over 10 min uiterlijk weg. Niet zo'n zin om me te haasten, als ik nu niet ga zal het me morgen miss motiveren wat eerder mn bed uit te gaan.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 12:48

Wat leuk <3
Die sokken van mams :9

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 12:52

elliecuijk schreef:
brabant.in grave is er afgelopen weekend een geweest,maar ja toen was onze spruit er nog niet

Klopt, daar was ik ook, in Brabant.
En 1 oktober in Lunteren? Dat is nog wel redelijk aan te rijden.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 12:53

ja lot,inderdaad wel een mooie afstamming.maar ja t probleem is zoiezo dat de vader al geen dekhengst is (er komt dus vader onbekend te staan)zal ook geen dekhengst worden,hij is geruind.

mijn bedoeling is dat ik kyona ga verkopen,maar ik wacht heel even met verkopen totdat bekend is wat de oud eigenaar van ruana wil.het liefste wil ik dat t veulen daar niet heen gaat,wie weet gebeurt dit weer een keer.

maar voorlopig lekker bij mamsie blijven.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 12:56

ik heb geeneens een trailer en weet niemand die dat wel heeft.ja de staleigenaar maar zij leent hem liever niet uit.snap ik wel.

mams heeft inderdaad lekkere sokkies.nu een beetje erg vuil,maar ja de laatste week was ze erg sjago en ik zou zo een trap hebben gekregen.nu maar weer langzaamaan oppakken.ik heb uberhaubt de laatste week niks gedaan want 1 vinger naar de buik was al verkeerd voor haar.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 13:02

Als je echt wil kan je ook een trailer huren, er zijn bedrijven die dat doen, vaak verhuren ze ook aanhangwagens oid. Maar als je dat liever niet doet nu niks mis mee hoor. Ik denk dat jij Ruana had gekocht om lekker mee aan de slag te gaan en vervolgens een leuk rijpaardje aan te hebben? Dan is dit wel even anders...

Dat niet aanraken komt wel weer goed. Mag je nu wel gewoon bij het veulen komen?

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 13:15

elliecuijk schreef:
ja lot,inderdaad wel een mooie afstamming.maar ja t probleem is zoiezo dat de vader al geen dekhengst is (er komt dus vader onbekend te staan)zal ook geen dekhengst worden,hij is geruind.

mijn bedoeling is dat ik kyona ga verkopen,maar ik wacht heel even met verkopen totdat bekend is wat de oud eigenaar van ruana wil.het liefste wil ik dat t veulen daar niet heen gaat,wie weet gebeurt dit weer een keer.

maar voorlopig lekker bij mamsie blijven.

Het stamboek is nog open en als ze op tijd worden opgenomen in het register, is er op dit moment nog geen beslissing dat het stamboek dicht is wat dat betreft.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 13:25

ik kan ruana nu gelukkig wel weer aanraken.waarschijnlijk zaten de hoefjes dan net tegen haar buik of zo en ja dat zit niet lekker.ook het veulen mag ik aanraken,geen probleem.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 16:55

Hoihoi..
Ik ben soort van uitgenodigd voor dit topic!
Mensen willen kennelijk weten hoe het met Diaz gaat! :D

Nou SUPER! <3
We hebben echt een onwijze band/klik... het valt iedereen op die hier komt.
Het is echt 100% genieten met haar!

Naast grondwerken zit ik nu zo'n 10 min per week op haar.. :')
Alleen crossrope bridle touwhalstertje, verder niets.
We stappen lekker de bak door. Halt houden, achteruit, sturen. Heerlijk <3
Echt een genietmoment voor ons!
Als we niet 'rijden' dan wil Diaz alsnog :') Dus ik moet vanalles uit de kast halen om haar te vreden te stellen als we door de mega binnen-bak gaan zonder dat ik op haar zit.

Ze is zo leergierig, en we voelen elkaar super aan!
ze ziet me echt als leider, en dat werkt vanzelfsprekend heel goed!
Vrijetijdsdressuurlesje was dus ook een piece of cake!
En ook het proberen van de eerste keer een zadeltje deed haar niets.

Het klikt zo alsof we HEEL hard gaan.. maar we doen alles op ons dooie gemakkie, en helemaal in HAAR tempo.
Ik wil haar niet in 1 week klaarstomen.
Zo went ze overal rustig aan, en dat gaat SUPER

Zo heb ik 'terug' (oftewel, achteruit) geoefend met haar gewoon op de grond.
En toen ik op haar zat, en ik wilde haar achteruit hebben, ging ze ook zo rustig 4 stappen naar achter!
_/-\o_

Ze staat dag en nacht in de paddock, en is er de baas over 4 andere pony's :P De enige pony die de baas over haar was is de wei op.
Ze krijgt van mij naast haar hooi elke dag een musli-brok mix. (eiwitarm) , totaalvitamine poeder, en drainage druppels.
Doet haar allemaal heel goed! :j

Ze staat sinds anderhalve week met een Exceemdeken, omdat ze maar rode en schilverige manen en staart had, die ze het liefst wilde schuren.
Nu merk ik al verschil! en is de huid veel rustiger! Wel nog schilvers, maar niet meer dik en rood! *\o/*

Zo.. nou als jullie nu niet up-to-date zijn weet ik het ook niet meer! :P

Diaz dag van aankomst bij mij! al weer 3 maanden geleden geloof ik.. laatste restjes wintervacht zelfs nog!
Afbeelding

Schrik niet.. Na een week op een drama-plek. (ze had luizen, niets te eten gekregen behalve gras (stalhoudster deed grasmasker af als ik weg was) | Dit is net na aankomst op de nieuwe stal waar we heerlijk staan!
Afbeelding

foto van de dame vandaag! <3

(vraag me niet waar haar sokken zijn gebleven.. maar ik gok samen met haar wintervacht gewoon weg.. :') )
Afbeelding

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 20:12

ahhh van harte gefeliciteerd Ellie!

Hou je het veulen of gaat ie terug? T is in ieder geval een poepie zeg!!

Hier gaat ook alles goed, beetje druk hahaha. Nou ja zit hele ochtenden gezellig op stal. Met t mooie weer lekker bij de boer wat drinken en gezelligheid haha

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 20:17

Afbeelding

hele ochtenden gaat mij niet lukken,ik moet werken,maar ik ga wel iedere avond anderhalf tot 2 uur.ruana vindt alles goed.alleen ja t kleintje is nog een beetje schichtig

Afbeelding

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 23:00

Wat een poepie Ellie!

Het belangrijkste is dat moeder en dochter gezond zijn. :j

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 23:05

zekers,ik kon vandaag de kleine een beetje aaien.Ik pak het voorzichtig aan.ook bij ruana weer geprobeerd de voetjes te tillen,omdat de box te klein is voor de achterbenen wacht ik even met krabben.en ze is nog een klein beetje wankel.lang stilstaan op 3 benen gaat moeilijk

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 23:33

Ha,ha.lukt mij ook niet als ik net bevallen ben.......

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 08:50

Hoi karlijn: fijn dat t goed gaat met diaz. Met echt rijden zou k toch nog wel eff wachten gezien ze er nog zo puppy uitziet.
Met grace ben ik ook met 4jaar begonnen.

Heel veel plezier ermee

Ellie:hoe st met ma en kind?:-(

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 11:43

ja gaat heel erg goed.ma die vindt alles goed.o je wilt m'n kleine aanraken.doe maar,geef mij maar wat te eten,die kleine vraagt veel van mij.die hangt dan ook vaak aan de bar.mooi gezicht om te zien.soms zelfs zo wilt aan het drinken dat ze t been van ma omhoog stoot.goeie melk klaarblijkelijk.ruana is ook zo een schat.
ik heb in die bijna 4 maanden dat ik haar heb,al zon goeie band opgebouwd dat hou je niet voor mogenlijk.alhoewel het nog wel een flinke tijd gaat duren voor dat ze weer kan worden bereden,heb ik nu zeker wel het gevoel dat ik ooit het weer echt ga durven.

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 12:49

Waarom gaat het een tijd duren voordat je weer kunt rijden?Miss heb ik iets gemist?Ik neem aan dat dat niet met het veulentje te maken heeft.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 20:45

de eerste paar maanden hoeft ze van mij alleen maar van haar prutje te genieten.dat kost haar al genoeg energie.ze is zelf nog maar net 3 en heeft een zware prestatie geleverd.vandaag was ze erg moe.heeft veel gelegen in de wei en in de box.kon ik ook goed zien want haar hele zijkant was verkleurd door het liggen(urinevlekken,kooi wordt wel bijgestrooit en geschoond,maar ja als baby kreeg ze ook al de bijnaam rutjeprutje)
dus zoiezo wil ik haar voorlopig laten staan.hooguit samen met haar kleine de paddock in om de zon op te snuiven.
t kleintje had vandaag voor het eerst het halstertje aan,grappig om te zien.
ik doe nu wel ontzettend veel ervaring op.voor zo'n kleine zorgen had ik nog nooit gedaan.ik moet me dan ook alles laten uitleggen,want ja hoe pak je t allemaal aan.lekker een beetje kunnen kroelen en de zachte borstel gebruikt.mmm dat vondt ze wel een beetje eng

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 20:48

Dat met die kleine moet je eigenlijk in je normale routine mee laten gaan. Halster om is super natuurlijk! Maar als mama het allemaal normaal vindt (en jij ook!) wordt alles ook normaal voor die uk.

Even spammen:
Mijn mooie man!
Afbeelding

Afbeelding

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 21:03

voor mij is nu even niets normaal.de enige routine die ik heb,is dat ik elke dag naar de 2 toe ga en ze ga poetsen.voor de rest is alles nieuw.ik ben ook echt wel blij dat ik veel tips krijg.bijvoorbeeld hoe ik het veulen aan aanraking moet laten wennen en zo.
ach ja ik leer nog eens wat he..

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 07:51

Mooi veulen ellie. Lijkt me ook geweldig om allemaal eens mee te maken, maar dat kan nu in ieder geval niet want Jack is een ruin :P

Karlijn: Diaz is leuk. Ik hoop dat haar sokken nog een beetje meer terugkomen.

Wij zijn Jack aan het beleren voor de kar en we zijn zaterdag naar de Kampina geweest waar we een paar foto's gemaakt hebben.
Afbeelding

Afbeelding

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 08:02

mooi zeg kailonne,die foto's

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 13:23

Zo mooie vent hebbie leonoor!

Ellie ik wil meer foto's :D

Gisteren de stokmaat van Grace gemetene n ze is 1.49 :-)
Toen we dr kregen was ze 1.44,5 hihi dus in 6 maandjes is ze lekker wat gegroeid

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 13:31

foto's ga ik vanmiddag weervmaken en ik krijg er nog van de staleigenaar.die had ze mobiel gemaakt.gister was ik erbij toen ze buiten waren.helemaal geweldig,maar die kleine vangen buiten was wel lastig.
de sokken van ruana gaan er van de week waarschijnlijk af.de mok speelt op en zo kan het in ieder geval beter luchten.
even afwachten of we mogen spuiten (injectie)