[TI] [HK]Kontengebonk dat is de nieuwe rage Deel 9

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 23:18

Mallow schreef:
Ik geloof daar ook heilig in mirjam, en clover is voor mijn gevoel wel meant to be. Maar leon geloof niet dat jij daarover kan beslissen vanachter een computerschermpje, ik vraag enkel om advies....

beslissen :? mening geven en reageren op een vraag is wel iets anders he....

nu hou ik echt mn mond, maar wilde dat even rechtzetten, want ik wil niet voor een ander beslissen.

ellieellende

Re: [HK]Kontengebonk dat is de nieuwe rage Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 23:18

Geloof ook in het lot, absoluut, maar kan me wel een beetje voorstellen dat Eva met deze situatie moeite heeft ivm met de situatie van Mallow.....

Waar is het hof van ede eigenlijk Eva? Bij ons op stal is plaats, kost 135,00 per mnd all in, en dan wil ik best op m passen hoor....

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 23:19

Ik zou haar het liefst gewoon hierheen halen meteen, maar dit kan alleen als ik dr dan eerst een maand ergens op een landje zet, en daarna weer moet gaan verhuizen, dat wil ik haar niet aandoen.
Ik weet niet goed wat ik wel wil, maar vind het gewoon lastig in te schatten hoe of wat, omdat ik dit nog nooit echt heb meegemaakt, en de meeste hier uit t topic wel al is op zo'n manier een paard hebben gekocht..

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 23:19

Ho even Eva Leon bedoelt het niet zoals jij het begrijpt hij bedoelt het goed.

Door jou wantrouwen in de medemens en dan doel ik op Mallow is dit erg moeilijk voor jou om te doen, maar hoe zou jij het dan graag willen ???

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 23:20

ellieellende schreef:
Geloof ook in het lot, absoluut, maar kan me wel een beetje voorstellen dat Eva met deze situatie moeite heeft ivm met de situatie van Mallow.....

Waar is het hof van ede eigenlijk Eva? Bij ons op stal is plaats, kost 135,00 per mnd all in, en dan wil ik best op m passen hoor....

Hof van Eden ligt in vorden :)
@ Leon, ja sorry, maar vind je opmerking nogal pijnlijk, enkel omdat ik voorzichtig ben..

ellieellende

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 23:21

Achos Angela, heeft ie zich een beetje stoerder voor gedaan als hij dus eigenlijk is..... :(:)

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 23:22

Ja ik begrijp dat leon vind dat clover en ik het niet samen zijn, omdat ik niet meteen volmondig ja roep..
Ik zou haar graag voor de helft willen betalen, met dat als er iets gebeurd zij nogsteeds eigenaresse is, ik m'n geld terug krijg, als er niets gebeurd ik de andere helft betaal als ik haar ophaal. Die stalling wil ik best voor de helft betalen. Dat vind ik zeer redelijk :j

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 23:24

Ik snap Eva wel.
Er kan altijd iets gebeuren en je wilt gewoon een paard kopen en op de wagen zetten wat dan (voor zover zichtbaar) gezond is. Als er nu iets gebeurd, neem je een paard mee dat iets heeft. Dat is toch anders, dan wanneer het bij jou gebeurd.
Bijv. verhaal hier op bokt. Paard krijgt takje in oog twee dagen voor het ophalen. Inmiddels al een jaar met dit oog aan het dokteren en daardoor eerder een slechte dan goede band opgebouwd met het paardje.

En ik snap ook je koopstress, je wilt niet weten hoe gestressed ik was bij het kopen van Vince. Was dit het goede paard, zou het vervoeren goed gaan enz, enz. Ook doordat het verdriet over Bert nog vers was, je hebt dan geen reserves meer om tegenslagen te hebben.
Maar ik viel als een blok voor hem en ben het (gelukkig!!!!) aangegaan.

Dus ik denk dat als Clover het paardje voor jou is, je haar niet moet laten lopen.

ellieellende

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 23:25

Heb je dat dan ook al voorgesteld? Als ze daar dan mee akkoord gaan is een discussie helemaal niet nodig toch?
Als je dus zelf al weet hoe je het het liefst wil laten verlopen, ga je daarmee naar hof van ede, gaan ze akkoord; super! en zo niet, dan zul je je toch moeten aanpassen aan de verkopende partij....

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 23:26

Dankjewel grit, zo voel ik het dus inderdaad, vind het moeilijk deze beslissing te maken, clover is het echt wel voor mij, en wil het ook zo ontzettend graag aangaan om haar hier heen te halen, maar loop gewoon na alles wat er met mallow is gebeurd op m'n tenen..

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 23:27

ellieellende schreef:
Heb je dat dan ook al voorgesteld? Als ze daar dan mee akkoord gaan is een discussie helemaal niet nodig toch?
Als je dus zelf al weet hoe je het het liefst wil laten verlopen, ga je daarmee naar hof van ede, gaan ze akkoord; super! en zo niet, dan zul je je toch moeten aanpassen aan de verkopende partij....

Heb dit inderdaad voorgesteld, en ze gaan daar niet mee akoord..

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 23:28

Het spijt me het is niet alleen Leon die dat denkt, maar ik ook je kom niet helemaal overtuigend over en misschien ligt dat ook aan de gebeurtenissen met Mallow dat weet ik niet ik heb daar wel eens naar gevraagd maar heb daar nooit een antwoord op gekregen.
Je heb dat in love gevoel of je heb het niet en ik snap eigenlijk niet helemaal dat je eerst naar paarden ga kijken voor dat je weet of je hem of haar ergens in de buurt kan stallen ik vind het eigenlijk best schappelijk dat de verkoper dit zo aanbied.

ellieellende

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 23:30

tja.... dan weet ik het niet, denk dat je als Clover echt wil, je idd dan een maandje moet overbruggen... ondanks je terechte angsten... maar daar kun je je best overheen zetten! kop op!

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 23:31

Ik ga mijn bed opzoeken ik was er voor 6.00 al uit en ging pas om 21.30 zitten ik ben onderhand op.
Welterusten. :evaw:

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 23:31

Aan de ene kant snap ik je wel eva.. maar aan de andere kant, ze is al van jou toch (voor je gevoel) dus waarom niet nu al betalen?
Ik snap hoe Leon het zegt namelijk ook heel goed.
Er kan altijd wat mis gaan, en als je wel een plek had dan stond ze al bij je en kan er ook wat gebeuren, dat kan altijd.

Ik heb bijv ook geld betaald voor stalling een half jaar vooruit, alleen heb ik er maar twee maand gebruik van gemaakt, en dat scheit me niks ik ben daar ook wat te lui voor om daar weer achter aan te zitten moet ik zeggen. :o
Ik weet dat het iets heel anders is, maar ik zou gewoon betalen.

Het zou toch zonde zijn om het hierdoor stuk te laten lopen oid.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 23:32

Ik heb ook altijd de plek gereserveerd, maar toen ik naar de man toeging had hij teveel paarden op het land staan, waarvan er pas volgende maand 5 weer weg gaan, ik kan er niets aan veranderen dat dat zo is, en hier in de randstad is 24/7 buiten gewoon bijna nergens anders te vinden, dus kan ook niet snel even ergens anders heen. Heb al andere stallen gezocht, maar er is niets te vinden wat zo ideaal is als daar.
Mirjam, heb de vraag die jij hebt gesteld over Mallow nooit ontvangen, misschien overheen gelezen, kan ook, maar er is in ieder geval veel vertrouwen in geschaad.
Maar prima, als jullie vinden dat clover en ik niet bij elkaar horen. Denk maar, ik vroeg hier alleen om een advies, wat moet ik doen? Is dit normaal etc? Maar als je door die simpele vragen meteen zo bestempeld wordt..

ellieellende

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 23:33

Truste Mirjam!
Hopelijk morgen een iets minder heftig dagje voor je!

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 23:35

Ja dagmar, het schijnt dus normaal te zijn als ik de verhalen zo mag geloven :)
Ik wil clover dolgraag, en ga hier gewoon een nachtje over slapen, misschien als ik een gesprek heb gehad met hof van ede dat het alweer beetje gezakt is m'n angst, en dat ik het wel gewoon doe :)
Vind het alleen gewoon jammer dat er meteen zo gereageerd wordt..

ellieellende

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 23:37

Meningen mogen verschillen Eva, dat maakt het leven uitdagender ;)

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 23:38

Ja maar beetje rekening houden met gevoel mag ook wel vind ik, maargoed wie ben ik :D

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 23:41

Maar ik bedoel het helemaal niet aanvallend hoor!! ik begrijp je heel goed. maar logisch gezien matst ze je al door de stalling te delen, want cru gezegd:
Jij koopt een paard, alleen de stalling kan dus nog even niet doorgaan, daardoor meot ze dus iets langer bij het hof van ede blijven, waar de verkoper niet voor kiest, en toch deelt ze mee in de stallingskosten. Dat is toch eigenlijk al supertof van ze!

Ik zou er idd een nachtje over slapen en het positivie er van in gaan zien!

Komt vast helemaal goed!!

ellieellende

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 23:42

Misschien helpt het als je Mirjam je verhaal nog eens uitlegt, ze heeft het niet allemaal meegekregen, dus kan me voorstellen dat ze het rationeel bekijkt, en niet met allerlei onderliggende emoties. En als je het rationeel gaat bekijken, het verleden buiten beschouwing gelaten, weet je zelf ook best wat je moet doen.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 23:43

Ja die kant zie ik, en voel m'n eige kant, en zit er dus beetje tussen :+, daarom vind ik t zo lastig, maar vertrouw de meeste van jullie dan maar :D
Clover is het wel gewoon voor mij :)

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 23:43

Kopen is altijd een risico en daar zal je nu even mee moeten dealen. Stel dat je het niet doet, ben je niet bang dat je spijt krijgt?

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 23:44

ellieellende schreef:
Misschien helpt het als je Mirjam je verhaal nog eens uitlegt, ze heeft het niet allemaal meegekregen, dus kan me voorstellen dat ze het rationeel bekijkt, en niet met allerlei onderliggende emoties. En als je het rationeel gaat bekijken, het verleden buiten beschouwing gelaten, weet je zelf ook best wat je moet doen.

Nouja, ik wil het mirjam best uitleggen, maar vind het gewoon nogsteeds pijnlijk. Snap mirjams manier van denken zeker wel. Die manier zie ik zelf ook, maar heb ook nog gevoelens helaas :P