[TI] [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jane2

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 15:44

Dierenarts is vanmorgen geweest voor de tandjes. En helemaal goed. Was nog niet nodig. Wel Storm onder flinke verdoving goed kunnen scheren. En dan bedoel ik zijn baard eraf!!! JIPPIE!!! En die flossen uit zijn oren!!! en een kort geschoren maantop!!! Ik mocht zijn tondeuze pakken omdat de mijne het niet trok. Ging erg goed. Bijna geen verzet nu, terwijl hij de vorige keer nog door de verdoving klapte. Helemaal trots op die draak.

Hannah, dat vriendje komt wel een keertje hoor. Je komt wel een keer de bijna perfecte persoon tegen. Heb geduld.

Chimello, dat klinkt erg goed. Zal hem wel erg gaaf staan. De knapperd.

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 17:18

Klein bericht ik lees snel bij. Gister gereden 170 punten helaas alees laag gejureerd. Had hem super aan het lopen. Ben zelf wel echt tevreden. Hij kantelde soms en daar keihard op afgerekend.

Afbeelding

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 17:31

Zo even bijlezen :j

Nessa schreef:
Ja op de nieuwe stal.
Eentje gaat dichterbij huis staan en de ander gaat serieuser de sport in. Dus gaat naar een luxere stal.

Bevalt echt super. Paardjes staan droog. Cheana kan eindelijk lekker rollen en liggen :)
Heerlijk aan het bos. En in plaats van 2 uur bezig met verzorging ben ik nu zo klaar :D

Klinkt goed! Lijkt mij (ondanks de kosten en zorgen) heerlijk om een eigen paard te hebben :j Helemaal als ze op een fijne plek staan, met mooie uitrijmogelijkheden.

elliecuijk schreef:
ik had een druk weekend.zaterdag en zondag met het koor gezongen.zondag vierde mijn broer ook zijn verjaardag.
en......ik heb gister weer voor het eerst op eros gezeten!!vondt t wel heel erg spannend,maar aangezien hij niet meer reageerde op het hangen de stap gewaagd.

Super zeg! +:)+

Nientsje schreef:
Ik heb gisteravond dus ook weer even gereden. In het begin was Feike echt aan het klieren. Zoals niet stil willen staan op het opstappen etc. Maar uiteindelijk heeft hij zijn stinkende best gedaan :)

Ik heb ook een domper. Ben aan het einde van mijn autorijopleiding en nu heeft mijn instructeur ineens een andere baan genomen... dus moet ik voor de laatste 6 lessen ineens een andere rijschool zoeken... lekker dan

He jakkes zeg, balen van je rijschool -O- Vind het ook wel een beetje raar dat zo'n instructeur niet alle lessen netjes afmaakt.

shillelagh schreef:
Goedemorgen!

Afgelopen zaterdag zo lekker gereden. Ik had les en heb in de 11 jaar dat ik Shill heb nog nooit zo lekker gereden want..... *trommelgeroffel* Ze sprong aan in galop zonder haar hoofd omhoog te gooien! Gewoon nageeflijk en gewoon super super goed! Ben zo trots!

Oh leuk zeg! Kan mij voorstellen dat zoiets een goed gevoel geeft :j

Nessa schreef:
Jeetje wat balen van je auto rijlessen. Ook niet netjes dat hij het eerst met zijn klantjes afmaakt, zeker de klantjes die bijna klaar zijn.

Fijn dat je zo lekker gereden hebt met Shill!

Ik ga vanmiddag ritje doen. Ben benieuwd waar we stranden.
Weet nooit van tevoren hoe lang het gaat worden :+
Kan een uur zijn, maar net zo goed ook 4 uur

Heerlijk toch juist? Ik kon daar van genieten, lekker ik en paard en niemand anders en maar rondstruinen door de bossen <3

PaulineH schreef:
Heerlijk Nessa, zo genieten van het zonnetje! Hebben Malibu en ik gisteren ook gedaan. Even de sokken wassen :)

https://m.youtube.com/watch?v=qSFLhQOUY24

Sokken wassen... hmm daar zal ik ook sinds járen weer aan moeten geloven denk ik... Geen idee eigenlijk wat de eigenaresse doet :')

Allienda schreef:
Oh dat is vervelend Nientsje...............Ik had het juist andersom ik vond mn instructeur niet prettig maar durfde niet te wisselen van instructeur. Wat heb ik daar een spijt van gehad!! Ik ben mijn eerste keer toen ook gezakt, voor mijn 2de x heb ik 6 lessen van een andere instructeur en dat ging supergoed en ben toen met vlag en wimpel geslaagd.

Dat is ook balen zeg. Gelukkig heb ik goede ervaringen met mijn oude rijschool, was dan ook de buurman van 6 huizen verderop... :')

Nessa schreef:
heerlijk filmpje! Genieten in het zonnetje :)

Ik hoef geen sokken te wassen, ze zijn opgedroogd en schoon!
Zo blij met mijn droge plek, kijk het verschil! (en de foto met moddersokken valt hier nog mee, het was nog dieper geworden, dus modder nog hoger |( )

[ [url=m/UOD7W0.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/0WMh6U.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat droog, wit zand al niet kan doen voor sokken en hoeven :D

Leuke foto's van Feike zie ik voorbij komen :j

chimello schreef:
[ Afbeelding ]
Mijn babies <3 Let niet op mijn 2 lagen kleren :')

Hier is ook al dagelijks hagel vanuit het niets. Echt geen veulenweer zeg :n

Die 2e foto van Feike is vooral mooi <3

:D En ik maar denken dat ik de enige was die er zo bij loopt. Gelukkig niet dus :D
Ze zijn wel ukkies of niet? Maar jij hebt ook niet hele grote tinkers toch?

Nientsje schreef:
Mijn borsttuig kwam vandaag ook binnen :D <3 Zo blij mee!
[ [url=m/IeQ7hj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vandaag ook weer les gehad. En die ging SUPER! Feike heeft enorm zijn best gedaan en mijn houding wordt ook alweer beter. Ook gegalopeerd. Feike had er zin in want die galopeerde heel gemakkelijk aan en we gingen nu ook echt bezig met de nagevelijkheid en wat halsstrekken in de galop. En dat ging ook heel goed! Ben enorm fier op mijn paardje :) ook kreeg ik een heel mooi compliment van mijn instructrice over mijn houding. Ik zat gewoon kaarsrecht en netjes op mijn paard tijdens de galop! Wauw ging echt zo goed! Feike wordt ook steeds sterker dus gingen we oefenen met overgangen stap-galop en dat deed Feike met gemak :) hij ging het ook steeds leuker vinden want die oortjes gingen naar voren en hij werd steeds fanatieker.
Ik heb echt met een enorme glimlach gereden :D
Zo trots op mijn topper :):) WAUW!
[ [url=m/mecJAH.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mijn knappe Fries-Ierse Spaanse Duitser :D

Mooi dat borsttuig :j En fijn dat het rijden zo goed ging +:)+

Shelly21 schreef:
Even ego post.
Had gisteren beide parcoursen 1 balk. En zie net dat ik zaterdag toch een finale plek heb!

[ [url=m/lmKT95.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/os5qE2.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/z4uYZd.png]Afbeelding[/url] ]

Goed gedaan zeg!!

shillelagh schreef:
Ziet er goed uit Shelly21!

Pff ik zit met Shill maar mok of rasp of wat het ook is. Ze heeft er niet super veel last meer van en stip het ook aan met speciaal spul. Maar die korsten blijven maar komen en daardoor kan ik het niet goed aanstippen. als ik het eruit wil borstelen krijg ik ruzie met haar omdat het zo'n pijn doet... Soms wil ik alles eraf scheren. Maar iemand tips? Heb laatst wel wat plukken eraf geknipt zodat ik er beter bij kan alleen dat ziet er al helemaal niet uit.

Helaas daar kan ik je niet mee helpen :n

Jane2 schreef:
Gaaf Borsttuig Hannah.

Ik heb vandaag toch lekker gereden. Veel in stap gewerkt aan de perfecte schouderbinnenwaarts en daarna heel fijn met super aanleuning (op 2 pinken) heerlijk gedraafd. Ook voor het eerst in de bak gegaloppeerd. Hij ging wat hard maar verder goed te sturen en bij te houden. Wat een toppertje is die Storm toch.

Nog een fijn ritje zo te lezen :D

Allienda schreef:
Ik had me zo verheugd om te gaan rijden gisteren moest ik na 10 min weer stoppen. Onze bak lag een beetje schots en scheef dus hadden we de boer gevraagd om die even recht te trekken enzo. Nu heeft de boer de bak helemaal los moeten halen om 'm vervolgens recht te maken. Bleek dat de bak veels en veels te zwaar is -O- GRRRRRR Dus vandaag maar de bak goed sproeien en slepen, weer sproeien en dan weer slepen. Alleen kan pap het vandaag niet fixen, op zijn vroegst pas zaterdag 8)7

Dan maar wat buiten rijden ofzo denk ik dan maar, maar wat was ik gefrustreerd gisteren zeg! Wel even quality time met Keltic gehad. Omdat het rijden niet ging heb ik zn manen lekker onder handen genomen en even zijn baard en oren netjes geknipt :)

*ik zit altijd te klooien met fotos te plaatsen maar het lukt me echt voor de @#%$@ niet*

Oeh dat lijkt mij frustrerend ja :(:) Hopelijk kan je snel weer rijden.

Jane2 schreef:
Dierenarts is vanmorgen geweest voor de tandjes. En helemaal goed. Was nog niet nodig. Wel Storm onder flinke verdoving goed kunnen scheren. En dan bedoel ik zijn baard eraf!!! JIPPIE!!! En die flossen uit zijn oren!!! en een kort geschoren maantop!!! Ik mocht zijn tondeuze pakken omdat de mijne het niet trok. Ging erg goed. Bijna geen verzet nu, terwijl hij de vorige keer nog door de verdoving klapte. Helemaal trots op die draak.

Hannah, dat vriendje komt wel een keertje hoor. Je komt wel een keer de bijna perfecte persoon tegen. Heb geduld.

Chimello, dat klinkt erg goed. Zal hem wel erg gaaf staan. De knapperd.

Klinkt goed :j

Shelly21 schreef:
Klein bericht ik lees snel bij. Gister gereden 170 punten helaas alees laag gejureerd. Had hem super aan het lopen. Ben zelf wel echt tevreden. Hij kantelde soms en daar keihard op afgerekend.

[ [url=m/QGxEce.png]Afbeelding[/url] ]

T blijft jurysport... de ene jury is veel strenger dan de andere :j

Weer bijgelezen :D Bedankt allemaal voor de lieve woorden. Met mams wel weer bijgelegd en dat is allemaal weer ok. Zuslief hoef ik voorlopig even niet te zien of te spreken (die woont niet thuis dus scheelt weer) en blijkbaar heeft mn zusje besloten mij te negeren. Afijn, we gaan flink door met solliciteren en hopelijk zo snel mogelijk uit huis :j

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 18:10

Dat vraagt om een foto van Storm! ;)

Ik hoop dat het weer goed blijft dan kan ik weer rijden!!
Maar niet zo speciaal als met Feike ik heb heen fancy spullen :+

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 18:37

Foto van Storm volgt hahaa. Dat kon ik nu niet halen. Moest om 12 uur de kids van school halen. Maar wat ziet hij er knap uit zonder die baard!!!! Sorry voor de baard liefhebbers, maar ik vind het zo lelijk.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 19:17

Oohh super van Storm! Knapperd!
Ik ben ook benieuwd naar een foto :)

Jammer van je punten. Maar ik vind het er heel goed uit zien Shelly!

Fijn dat je het hebt bijgelegd met je moeder Ilona! En tsja zussen. Dat "figuur" dat zich vroeger mijn zus noemde, hoeft hier niet aan te bellen. Die hoef ik nooit meer te zien :N

Hee jij hebt fancy paardjes chimello!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 19:36

Vind de foto van Shelly er ook netjes uitzien, volgende keer met een andere jury beter!

Wordt heerlijk weer het weekend he? :):)

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 22:06

Ja het wordt super weer!
Ik heb niet veel tijd, maar ik ga zeker weten ritjes maken!
Als iemand (ooit) mee wil. Ik begeleid jullie graag de bossen door :D

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 22:20

Even egopost :o

Net weer met Feike gereden. En hij liep echt best wel netjes :D
Nagevelijk en looplustig. En de draf ook jeetje :o
Zodra hij aandraafde.. joh ik heb het geweten :oo hij liep als een speer! Ik heb eigenlijk geen hulpen hoeven geven om hem in draf te houden. Ook heel ontspannen :D
Ook galopje geprobeerd. Daar zat hij zo in en zonder bokje en andere narigheden. Mooi naar voren en zelfs stukken nagevelijk :D
Komen we nu eindelijk uit die dip? :)
Trots baasje hier :D

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 08:16

Tinkerdagen bij Kraaij! Super dichtbij!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 09:02

En waar is dat? :')

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 09:09

Nijkerkerveen. Niet ver van Leusden.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-16 09:12

Oh is dat er nu door? Hebben die ook een crossweide?

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 09:16

Ja hebben ze! :j

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-16 09:17

Leuk!ben benieuwd. Heb nog geen email gehad met de update

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 09:26

Oh alsnog goed te doen dus! Fijn!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 09:41

Zag het op fb van Kraaij. :)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-16 09:46

Het stond ook op de mail, en op de pagina van de td. Gister rond 22u bekend geworden.

Nou hardstikke leuk dat het iig door gaat!

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 10:28

Heb zin in de hengstenshow, leuk weer iedereen zien. Gaan er hier nog meer?

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 11:01

Ik wil gaan

EvalynnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 12:03

Ik ben er nog nooit naartoe geweest, maar lijkt mij wel erg leuk om een keer mee te maken :)

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 19:07

Vandaag droevig nieuws gekregen dat beppe is overleden dus kruip onder mijn meeleessteen

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 19:10

Ohh Mira, gecondoleerd. Wat erg. (Misschien stom, maar wie is beppe?)

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 19:12

Gecondoleerd mira

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-16 19:13

Beppe is fries voor oma.

Sterkte Mira!