[TI] [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Thirza_99

Re: [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 16:04

Wauw!
Heel mooi huisje!!

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 16:30

Mooi huis zeg! Wanneer is de verhuizing?

Hier een hectische (eerste) week achter de rug, dus ik ga morgen + weekend bijlezen :P

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 17:25

Wat een prachtig huis!

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 17:37

:= Stoute Nienke :')

Oooh, Lola is ook heel lief hoor, naar me schoppen doet ze echt niet (meer :+ ), braaf bij de hoefsmid en makkelijk aan het halster, wat dat betreft een droomveulen, ze is gewoon gezond ondeugend :D

Wat leuk dat het zo interessant was bij Rodinde!

Wow! Ziet er prachtig strak uit Maartje, gaaf! Zou er ook wel willen wonen :P
(Al lever ik het lapje grond van nu liever toch niet in :o )

Hier vanochtend Caily wat sloom uit de wei, niet gelijk zorgwekkend, ze is altijd rustig, misschien had ze net staan slapen ofzo. Wilde gaan rijden en toen bloede ze ook wel helemaal op weer, zelfs behoorlijk enthousiast voor haar doen. Dacht haar thuis gekomen wat hooi te geven gezien de weide wel erg leeg was en we best stevig door gereden hadden. Proppen maken dat ik er echt van schrok, zelfs ogen wegdraaien tijden het kauwen. Hoe het komt? Geen idee, ik voer elke avond hooi en let er speciaal op hoe ze eet aangezien ze eerder problemen heeft gehad. Gisterenavond is me niks opgevallen. Heb zelf proberen te spoelen met de tuinslang, liet ze erg braaf toe wel, maar helaas geen verbetering. Dus morgen dierenarts erbij, hopelijk valt het een beetje mee, ben niet bepaald fan van drachtige merries verdoven ed :( Nu maar weer terug de hele wei gegeven, ik had had een stuk afgezet zodat het gras wat kon groeien en Lola niet weer eruit kon glippen, dus nu al hele middag in de weer om de omheining aan te passen, een kant is ook nog gif gespoten voor onkruid, dus moet dat ook nog afgezet houden, gedoe, het houdt je van de straat zeg maar. Maar is wel super gezellig, Lola blijft de hele tijd in de buurt en Caily komt zo af en toe even knuffelen :)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 17:58

Phoe. Caily maakt t spannend. Hopelijk is t een haak, dan is t gauw verholpen

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 18:03

Ik vermoed weer diastase problemen en daarbij een ontsteking of drukking, heeft ze eerder gehad, maar toen was het veel sluipender. Toen kreeg ze dunne mest maar verder niet zulke problemen, wel eens een prop ja, maar was meer sporadisch. Dit was echt niet fijn om naar te kijken, al nam zij telkens wel weer een nieuwe hap. Dunne mest heeft ze ook wel iets gehad, maar trok ook weer weg dus hield het op de overgang van enkel gras naar hooi. Zonet met het gras leek het gewoon goed te zijn gelukkig, als ze daar ook al klachten mee zou krijgen zou ik beter een enkeltje kliniek kunnen boeken denk ik, maar zo ver zijn we nog niet.

Is bij jou de DA inmiddels geweest Kaat?

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 18:06

Nee.. Heb wel een filmpje over hoe hij loopt nu.

In slo-mo, was duidelijker voor mij om te analyseren dan.

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 18:50

Draakje, wat een super leuk huis heb je. Heel veel plezier en geluk op jullie nieuwe stekkie.

Vanmiddag met Silvy naar het ruiterhuis geweest. En jawel, zowel moeder als dochter een nieuwe rijbroek. Ging natuurlijk voor Silvy, maar wilde zelf al langer een jodphur rijbroek en die heb ik nu eentje. Ben benieuwd of ik verschil merk met rijden. Of ik steun mis van de chaps ofzo.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 19:28

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst Carolien!
Ik ben heel erg benieuwd naar foto's! :D
Sterkte met het verlies van je hond :(:)

Balen van al dat gebok zeg Jane.
Maar inderdaad, paardje is nog jong, dan heb je dat weleens.
Feike kan er ook wel wat van, maar die houdt op een gegeven moment wel op gelukkig.
En leuk, nieuwe aankopen!

Klinkt leuk Lotte!
Al zou Caily daar wel anders over kunnen denken :P
Naawh balen van Caily, hopelijk is het niets ernstigs! :oo

Jeetje wat een gedoe Sheryn, hopelijk wordt alles snel opgelost!

Wauw Maartje!
Wat een mooi huis en dan die keuken :wow:

Ik heb niet echt verstand van gangen Kaat, maar hoe is het verder met hem?

Vandaag weer drukke stagedag gehad, als ik deze 2 en een halve maand niet afval, dan weet ik het niet meer := Ik sta, loop, vlieg, ren en doe echt de hele dag door, om er te komen moet ik ook nog een half uur lopen en idem voor de terugreis. Daarbij heb ik gewoon amper de tijd om mijn brood op te eten waardoor ik na 2 plakken al weer verder moet. Dus veel bewegen en minder eten :') Hmmm ben benieuwd of mijn broek hierdoor ruimen zal zitten aan het eind := Zou wel leuk zijn :')
Net ook een whapp gehad van de staleigenaar... Feike heeft zijn vliegendeken ook helemaal aan stront... Hij sloopt echt alles :\ mafkees :')

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 19:35

Ja, mooi huis he :D We waren meteen verliefd.

Eind oktober krijgen we de sleutel :)

He dat is flink balen zeg Lotte... Zeker als er nu een ontsteking zit in de opening tussen de tanden/kiezen. (omdat ze nu drachtig is)
Hopelijk valt het mee!

Leuk Jane, zowel mama als kind geslaagd :D Hopelijk bevalt de nieuwe broek je goed.

Rennen vliegen springen op stage, klinkt een beetje als mijn werkdag, had niet eens tijd om te eten (normaal maak ik daar altijd tijd voor, maar nu was het zo druk dat ik het per hoge uitzondering overgeslagen heb).
En wat rot van de kapotte deken zeg..

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 19:45

Ik heb ook al meerdere pauze's overgeslagen, omdat ik er gewoonweg geen tijd voor had.
Ja baal ook wel aardig van het deken.. Aangezien ik hem deze zomer gekocht heb en hij nu alweer de kliko in kan.
Feike moet echt alles slopen.. Er is nog geen deken geweest die hij niet vermoord heeft...
Krijg er nu wel een beetje de pest in.. Aangezien ik ook al een nieuw regen- en winterdeken aan moet schaffen voor komend najaar/winter... Vind het echt zonde voor het geld, kan gewoon maar een paar maand met een deken want daarna heeft hij hem alweer stuk |o

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 20:51

nientsje:tweedehands kopen misschien een optie?
@kaat:wat vervelend van boris.is dierenarts al geweest?
@Bianca:welkom bij de club!
@lotte:wat een boefje is lola dan toch ook!

vandaag weer heerlijk gereden.gelukkig bleef t droog ondanks de dreigende lucht.weer gegallopeerd een stukje,incl 1 bochtje erbij(ja op de een of andere manier heb ik een rem om bochtjes te nemen,ook al weet ik dat een paard echt niet door de omheining rent).
paard liet me overigens wel even lopen in t weiland.had m vrij snel te pakken,maar halster omdoen vindt ie leuk om t dan in de mond te pakken en vast te houden.wilde ik een touw om z'n nek doen,peert ie m de tussenuit en krijg m bijna niet te pakken.toen bedacht ik dat ik nog een paar snoepbrokjes in m'n zakken had.dus uitindelijk kon ik een touw om z'n nek doen.wa'n boef!

daarna eros nog geborsteld(uiteraard pietje smeerpoets).
dinsdag breng ik t zadel even weg.moeten nieuwe singelstoten aan gezet worden.gelukkig kunnen we dan even een zadel van stal gebruiken.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 20:52

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 20:54

Ik koop (bijna) altijd 2ehands dekens, juist omdat hij zoveel sloopt, alleen deze was wel nieuw. Maakt me niet uit of een deken nieuw of 2ehands is, blijft vervelend als hij ze steeds sloopt, kan elk jaar weer andere dekens halen pff

foei paard Ellie :P altijd zo lekker als ze niet uit de wei willen haha, vroeger verzorgtinkertje van me had er ook nooit zoveel zin in :')

Gelukkig "valt het mee" Kaat! Beterschap met je knapperd!

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 21:09

misschien zo'n zware canvas deken?hier op stal een hengst die ook dekens sloopt,maar bij die zware krijgt hij t niet voor elkaar.

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 21:16

Hallo iedereen!

Een tijdje niet op bokt geweest en er is gewoon een heel nieuw topic!!

Laatste tijd erg druk gehad met baby en paard. Baby is nu dreumes geworden en papa kan(en wil) nu de zorg ook wat meer overnemen, dus we hebben weer wat meer tijd.

Ik ben met mercury verhuisd, we staan nu bij de bijrijdster van vriendin. Dus mercury is met zijn paardenvriendje verhuisd.
Ze vermaken zich prima, we staan er supermooi, dichtbij het bos enzo.
Alleen hebben we een treinspoor door t bos lopen. De paarden zijn er totaal niet bang van, alleen ik wel hahahahahaha.

Vera is helemaal gek op Mercury en hij op haar. Ze zit het liefste op zijn rug.

Tijdje terug van merc gevallen en toen toch maar een zadel aageschaft. Dus merc heeft nu eindelijk een passend zadel! Een thorowgood T4.

Ik ga dus weer proberen mee te lezen en schrijven

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 21:32

Ik reageer weinig vanochtend telefoon gehad dat mijn oma plots was overleden. Dus zit even in meeleesmodus.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 21:36

Fijn dat het goed gaat met de paardjes Sandra!
Balen van je val.
Ik heb ook een Thorowgood zadel :) maar dan de T8, heel fijn zadel :D

Gecondoleerd Mira Y;(

Heb je enig idee van merk en prijs van zo'n deken?
Ik heb op het moment een 300 grams met 1200d ribstop winterdeken liggen (de Rider Pro Leopard), zou die sterk zijn? (Heb dat deken gewonnen met een puzzel op de site van Rider Pro)

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 22:14

Word hard gewerkt hier :P

Sandra, Dat met die treinsporen ken ik :+ vond het altijd doodeng. Tot de bomen een x vlak voor mijn neus dicht gingen en Lady doodleuk met een pretkoppie naar de voorbij razende trein zat te kijken :')

Mira, gecondoleerd Y;(

Net weer les gehad :D Onze tweede priveles, maar wat ben ik trots <3
Ben moe maar voldaan afgestapt. Hier en daar wat puntjes als huiswerk gekregen.
Ze was wel wat fanatieker dan normaal. Normaal moet ik haar echt eerst even wakker maken.
Maar nu zat ze al in galop als ik wou gaan draven >;) Raar beest, maar ben zo tevreden <3
Zaterdag even met vriendje applejeck :D Even kijken voor nieuwe laarzen. (en rijbroeken en sokken.. en oja.. handschoenen heb ik ook echt weer nodig :j)

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 22:33

dat doen de jongens al vanaf t begin, t boeit ze echt niet.. zelfs met zn kont er naar toe reageert mercury nog niet.. Vorige keer was ik op het midden van het spoor toen de bomen naar beneden gingen.. hij liep nog geen stap harder..

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 22:34

O, dat vind ik wel nog steeds eng. als je net midden op het spoor rijd.

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 22:35

ja ik ook! en ik kreeg hem niet in draf(ik liep er naast) ik stond helemaal te shaken toen we het spoor af waren.. En merc zag alleen maar grasjes

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 22:35

Gecondoleerd Mira. Was ze ziek of echt geheel onverwachts?

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 23:15

Mira gecondoleerd.

San, jammer dat je zo bang blijft. Hopelijk groei je er overheen met merc. Hij is een toppertje. Ben blij dat hij mocht blijven

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 23:28

Ben je nu dan ook met Silvy in set dan Jane? Of allebei een andere kleur?

Heftige dagen Hannah, wat zal je genieten van het weekend straks :(:)
En Feike de sloper, balen! Waarom staat hij eigenlijk nu met vliegendeken?

Maartje ook al druk, poeh. Mag ik niet wat werken voor een van jullie?
Wat betreft Caily zou het ook een haak kunnen zijn die haar gestoken heeft, want de omslag is wel ineens heel groot, van eigenlijk geen klachten tot haast niet kunnen eten binnen 18 uur...

Wat fijn dat het rijden zo goed ging Ellie, zelfs galop, netjes! Paard is wel een boefje in de wei, haha

Gelukkig geen ernstige dingen Kaat, hopelijk knapt hij snel op met die medicijnen!

:wave: Sandra, leuk dat je mee komt kletsen weer! Treinen vinden veel paarden niet eng, vind zelf ook spannend (bij Noordlaren was er ook een langs het bos), maar zelfs als ik met Caily rij en de trein komt van achteren verschiet ze nog niet. Tijdje terug met oud-stalgenootje en haar jonge andalusier het spoor over willen steken, staan we op het spoor, beginnen die belletjes te rinkelen, paard versteend, echt doodeng! We konden toen ze wilde lopen niet meer terug; voetgangers-slagboom. Snel fietsen (we waren aan het fietsen met haar) in de berm gegooid en met haar op stuk gras langs het spoor gaan staan. Denk een van mijn angstige paardenmomenten ooit, merrie had nog nooit een trein gezien, laat staan zo dichtbij! Maar ze heeft geen pas verzet toen hij langs kwam, echt zo knap!!!

:(:) Gecondoleerd Selda!

Fijn dat de les zo fijn ging met Lady!

Nou, omheining is af, hopelijk snapt Lola de hint en blijft ze erachter. Ze heeft me wel goed mentaal ondersteund vanavond, gezelligheidspaardje! Sta ik te bellen, perst ze haar hoofd zo onder mijn arm door, lekker dicht op me zij aan zij staan vind ze om een of andere vreemde reden helemaal geweldig, snap niet waarom, maar het voelt wel gezellig :') Caily komt alleen even hoi zeggen als ze toevallig langs komt tijdens het grazen, die heeft haar hoofd echt geen moment omhoog gedaan, dikke klieren ook natuurlijk, want stel je voor het gras loopt weg....