Hier voor de afwisseling weer eens ziek . Beetje waardeloos, sinds ik voor de klas sta ben ik zeer regelmatig ziek.
VandeMol
Geplaatst: 14-01-13 17:03
Pff ben er ook weer eventjes .... moet nog 7 pagina's doorlezen ,maar dat doen we even een andere keer... Heb weinig tijd en ben vooral buiten druk .
Wel heb ik gelezen dat Ellie 2x is geschrokken op stal En dat er gesproken was oven wie op wie heeft leren rijden en op welke leeftijd. Ik op 6-jarige leeftijd op een manege met een fries Roxaan waar ik graag op reed. Misschien kennen jullie die mevrouw wel , Marjolein Kielstra , ze doet nu vooral vrijheidsdressuur.
Faye , balen dat je zadel niet verkocht is ( of inmiddels wel ? Moet nog 7 bladzijden doorspitten )
Hier ontzettend druk , 2 x daags melken en nu is mijn schoonvader ziek , dus nog meer werk Vanochtend Annabel op de trailer gezet , ze liep er zo op ( en ik had de man in Ierland nog gebeld of hoe ze was met trailerladen , daar werd ik niet vrolijk van dus hield rekening met het ergste ). Ze vertrouwd mij dus volledig en ik liep de railer op en ze liep me na 1 aarzeling zo achterna . Daarna richting kliniek en daar werd ze gescand. Wat ik al vermoedde werd nu bevestigd. Ze is niet meer rachtig , waarschijnlijk tijdens transport gebeurd. Geeft op zich niets , ze komt nu geweldig mooi bij en werd overstroomd met complimenten , dat ze zo lief en braaf was voor deze leeftijd en dat tot eind oktober nog niets kende , dat ze zo braaf is ,maar ooral dat ze haar zomooi vonden ,qua bouw en vorm... Toch altijd leuk om te horen , toch ? Na dit onderzoek haar nog gemeten , ca. 150cm , ze stond niet geheel goed . Hierna haar weer met gemak op de trailer gezet en daarna thuis op ons gemakje weer uitgeladen. Ben trots op haar !
Morgen op hengstenbezoek , in ieder geval voor Karlijn, en misschien ook voor Annabel ,even zien hoe ze het van het voorjaar doet ! Ze komt super aan , haar rug begint nu eindelijk lekker op te vullen , gewoon een lekker ding.
Nu ik ga weer eten maken , om 17.00 uur , eten half zes beginnen we met melken.
Balen indd chan. maar is helaas niet anders. Ik had een zadel op het oog, maar helaas wilde ze hem als nog niet aan mij verkopen! gaar.. maarjaa Uh ik heb nog tot april dus ik heb geen haast.. en heb nu weer een duur hoofdstel gekocht dus we zien het allemaal wel hoor..
meisjessss ik ga weer ff aan het werk, gelukkig mijn laaste dienst na 6 dagdiensten en morgen lekker een dagje vrij en dan gaan we weer de nacht in... heeeerlijk!
Wat fijn dat het trailer laden zo goed ging met Annabel! En dus inderdaad niet drachtig. Misschien wel een lichte teleurstelling voor jezelf, maar voor Annabel wel heel fijn. Super dat ze zo goed opknapt!
Vandaag weer een pak hooi naar binnen gehaald, ze vreten er op het moment 1 per week op (dik 500 kg) Y) Daarna de bak uitgemest, geveegd en gevoerd. Lekker makkelijk nu omdat het zand heel mooi glad is getrokken en vastgevroren is. Het water deed het ook nog (de automatische bak niet, maar de kraan om de ton (en Arya haar speciekuip ) bij te vullen gelukkig wel) dus alles weer helemaal vol gedaan.
jammer dat annabel niet meer drachtig is chantal.maar ik denk dat je trots op haar mag zijn,om dat ze je zo vertrouwd. hier ligt eigenlijk alles stil.de bak is knoephard en de trekker om de bak te vlakken is stuk.daarom zijn ze vandaag met eros voor t eerst buiten gaan rijden.stalhouder fietste er langs .en alles ging super.dat maakt me wel heel erg blij.maar voel me eigenlijk ook bar ***.ik kan namelijk zelf weinig doen.eros was niet vuil,dus enkel de zachte borstel en klaar is eros.longeren hoeft niet bij hem,want zo druk is hij niet meer.eros mok is erger geworden,maar ik kan zijn benen nu niet wassen met betadine vanwege de vorst.dat doet de stalhouder nu morgen.was dus met een wip en zucht weer thuis. ben dus nu wel sjaggie,want ik voel me niet voldaan.zat dus net een beetje te mokken,zegt mam hoef je niet op ons af te reageren dat je niks kan doen...tja das ook wel waar,maar hoe moet ik m'n gevoelens dan kwijt??
Jess_vH
Geplaatst: 14-01-13 20:29
Balen Chantal dat Annabel niet meer drachtig is, maar aan de andere kant kan ze zelf nu mooi bijtrekken.
Verder ga ik nog bijlezen. Het is allemaal teveel van het goede. 's nachts loop ik met koorts (38.2) en overdag moet ik werken van 15.00 tot 23.00 uur. Kan en wil me gewoon niet ziekmelden zo in mijn derde week, maar ik ben hondsberoerd...maar ze kunnen nu echt geen "pillendeler" missen. Vanaf morgen ben ik 4 dagen roostervrij en kom ik even mijn bed niet uit. Alleen voor Gracey en de hondjes.
Chantal, welke hengsten heb je op het oog? Balen dat ze leeg is, aan de ene kant, maar aan de andere kant, een gezondere en opgeknapte Annabel is ook wat waard!
Ellie, het is inderdaad klote dat je nu niet zoveel met/bij Eros kan doen, maar troost je met de gedachte, dat hebben heel veel mensen op dit moment door de sneeuw en vorst
Jack bitloos in de sneeuw op de film, ziet er heerlijk relaxt uit
Chantal gefeliciteerd met jullie prestatie!!!
Jaron op wedstrijd, ging lekker of niet?
Iedereen die ziek is, heel veel beterschap!!!
Stoere Annabel, zomaar achter je aan de trailer op. Wat is het toch een heerlijk paard! Zoals ik al op facebook zei: het zal wel heel dubbel voelen. Veulens zijn natuurlijk heerlijk en je bent natuurlijk nieuwsgierig hoe haar nakomelingen zijn, maar ja nu kan ze even verder opknappen en kan je lekker op hengstenjacht!
Ellie kon je niet mee op de fiets? Ik zou me ook zo voelen, denk ik.
Hier het bewijsmateriaal:
Na het zien van deze foto’s heb ik meteen mijn beugels wat langer gemaakt. Oh ja en die bochel in mijn rug, dat is mijn bodyprotector
Jammer dat Annabel dan toch niet zwanger is, maar misschien is dat wel beter voor haar zodat ze eerst goed kan aankomen.
Mooie foto's van jou en Jack Lor, en z'n snorretje
Wauw super Becs
hinke_1985
Geplaatst: 14-01-13 22:36
Kijken of het internet het lang genoeg doet om een post te schrijven en te posten...
Becs lekker aan het rijden. Zit dat wel een beetje als vrouwzijnde , zo'n body protector? Lor lekker in de sneeuw aan het rijden. Ziet er heerlijk uit! Jess aan het doorbikkelen. Beterschap hoor! Ellie, fijn dat het buitenritje goed ging. Verder dan wat knuffelen, foto's maken en poepscheppen kom ik nu ook niet hoor. Gedeelde smart is halve smart, kop op! 't Was toch al weer bijna april werd een paar blz. geleden gezegd Maartje ook lekker de dagelijkse dingetjes gedaan. Chantal haar proefje bekeken. Netjes hoor (al weet ik d'r dan natuurlijk maar bar weinig van ) Faye, 7 dagen achter elkaar? Wow... Wat voor werk deed je ook alweer? Drukke Chantal. Je mag inderdaad trots zijn dat het allemaal zo goed is gegaan. Jammer dat Annabel niet drachtig is, maar sluit me aan bij de rest; voor haar zelf misschien maar beter. Ben benieuwd op welke hengst je keuze valt. Waar ga je kijken? Caroline beterschap. Tja, al die bacterieverspreidende leerlingen... Filmpje van Andrea gezien van langbenige Jaron & bijrijder; ook lekker bezig geweest voor de filmer Leuke foto's Claudia. Buiging gaat echt al goed en veulie erbij om de kunst af te kijken.
Zo, weer ongeveer bij geloof ik.
Het vriest lekker, dus een lekker harde paddock. Weinig actie dus deze dagen, maar daar is de temp dan eigenlijk ook niet naar Gelukkig dat er geen wind is en dat het zonnetje er lekker bij kwam, anders was het wel een beetje erg fris geweest. De paardjes stonden bijna de hele dag lekker te zonnen en te soezen, die hadden het natuurlijk prima naar de zin. Zelf had ik het ook wel naar de zin. Heb in het bos achter huis een heerlijke wandeling gemaakt. Ben dik 2 uur onderweg geweest en kwam helemaal bevroren terug....
Jack begint inderdaad terug zijn snorretje echt te hebben .
Is hier nog aan het bijsneeuwen, straat lag terug sneeuwvrij en ligt nu terug een stevige laag op. Woensdag dus terug rijden in de sneeuw met wat geluk en terug op de weide zetten natuurlijk.
DeCobvan
Geplaatst: 14-01-13 23:27
hinke_1985 schreef:
Faye, 7 dagen achter elkaar? Wow... Wat voor werk deed je ook alweer?
ik stuur je een pbtje hoor
tinkerplein
Geplaatst: 14-01-13 23:39
Chantal,jammer dat annabel niet meer drachtig is........Maar wel een braaf ding dus! En Ellie een beetje chagi,denk dat er met dit weer wel meer last van hebben.........Gelukkig kunnen wij nog lekker het bos in. Leuk filmpje Andrea! En Faye,7 dagen is bikkelen hoor!Ik voel met je mee Zag ook nog een prachtige tinker met bitloos hoofdstel(Mooie Jack!,vind m echt leuk ) En Chantal,gefeliciteerd! Verder alles gelezen,maar ben er zelf nog niet helemaal bij...... Vanavond nog wel even lekker geknuffeld met Mel,heerlijk zo'n warm paardenlijf in de kou....