[TI] Springtinks :D

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 20:30

Knap manneke, ik kijk hem nu via mn mobiel, die 80 is echt een peuleschil voor hem he

Calanddra

Re: Springtinks :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 20:33

ja haha :P je ziet dan ook echt dat ie gewoon niet netjes zn benen op tilt.

Zelf blijf ik t alleen spannend vinden om een parcours te springen van 80 cm :') volgende week hebben we weer wedstrijd, weer 70 cm. Nou doen we ook mee met de competitie dus moet je eigenlijk alle wedstrijden in dezelfde rubriek blijven rijden. Maar ik denk dat ik met de zomercompetitie toch hoger ga proberen. Moet maar leren mn zenuwen in bedwang te houden haha :')

Gisteren had ik gelukkig nergens last van :D maarja op wedstrijd he :')

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 20:33

Ja is toch anders, ik wil graag een meter parcour gaan springen

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 20:38

Dat is helemaal gaaf! :D misschien dat ik dat over n jaartje durf ofzo haha, eerst nog maar eens goed oefenen :D

Op welke hoogte zitten jullie nu met een parcours? Jullie rijden ook regelmatig mee met oefenparcours toch?

Vind dat ook wel fijn zo'n oefenparcours, hoop volgende maand ook weer mee te kunnen doen op de manege. Is toch anders dan een paar hindernissen thuis :)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 20:43

Durven moet wel goed zitten, alleen de spanningen nog.
Nee heb nog niets officieels gedaan, wel een x de bak gehuurd

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 20:46

Ik heb eigk alleen nog maar cross gesprongen, 2x een hindernis en toen tikte die hem aan. Bij vaste hindernissen tilt ie zn benen beter op.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 00:02

Bartje vandaag <3

70 cm
Afbeelding
80 cm
Afbeelding
1m
Afbeelding

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 00:03

Knappe jongen!!

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 00:06

Hij wordt trouwens door het springen echt ontzettend soepel :') als ik alleen dressuurmatig rijd vind hij het erg moeilijk om zijn achterhand er goed onder te zetten en te ontspannen. Maar zodra ik ga springen kan ik tussendoor ook heerlijk dressuurmatig rijden :') dan zet hij heerlijk zn achterhand eronder, ontspant hij goed, loopt hij ook nageeflijk. Merk ook dat nu we wat meer springen (zijn verzorgster wil ook 1x in de week vast gaan springen) begint hij steeds lekkerder te lopen, ben vooral zo blij met zn achterhand <3

Dit is met de dochter van n vriendin, die heeft ook een paar sprongetjes gedaan en even gereden.
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... e=52BA3EAC
Zo blij met die achterhand <3

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 00:15

Ik snap het wel. Heeft jaron ook. Zijn ze heel fijn te rijden tussen de sprongen door

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 09:30

Mooi hoor :)

xDKFJx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 10:23

Dit is Kyona, ze is 2 jaar en 4 maanden en houd echt van springen. Helaas heb ik geen hindernissen.
Dus heb eventjes wat in elkaar moeten knutselen. De foto's zijn met mn telefoon gemaakt, vandaar de slechtere kwaliteit en wazigheid.
Afbeelding Aanloopje
Afbeelding over het lage balkje
Afbeelding hop eroverheen
Afbeelding Hoger balkje
Afbeelding nog een keertje
Afbeelding en van de achterkant

Ze houd nogal van modder vandaar dat ze zo vies is xD

Galeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 10:26

Haha wat leuk ! Ze trekt haar knietjes mooi op :p

xDKFJx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 10:46

hihi ^^, ja ze vind het ook echt leuk, als ik mezelf ff omdraai om mijn andere merrie aandacht te geven springt ze er van uit zich zelf alleen over heen^^,

MirjamFreddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 20:36

Mijn Tinker Jelle en ik
Afbeelding

Een Mijn Tinker Freddy en ik <3
Afbeelding

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 20:42

Ziet er netjes uit!

Jelle is leuk <3 is hij toevallig geboren bij tinkerstal Vlot?

MirjamFreddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 20:48

Dank Je :) Ik weet alleen dat sofie de moeder is, een die hebben wij bij tinkerstal vlot weg :) sorry vor het slechte nederlands (wonen nu in duitsland )

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 20:56

aaah dan zal het denk ik hem zijn :D was helemaal verliefd op hem destijds <3 vond m zooo leuk, maar had toen al n pony en kon er echt geen 2e bij kopen :')

Hij is alleen nog maar knapper geworden zie ik :D

MirjamFreddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 20:59

Dank je knapp is hij <3 <3 ik stuur je wel een paar fotos als je het leuk findt :-)

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 21:00

Ja leuk dankje :D ook erg leuk trouwens dat hij bij een bokker terecht is gekomen :D

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 17:13

Jennifer, hoe vaak spring je nu met bart dan?
Ziet er goed uit, vind vooral de eerste paar fotos leuk waarop jullie setje zelf combineert met de kleur van de grondbalk :D :))

let wel op dat je niet te vaak in de week gaat springen, dat is voor geen enkel paard goed.
Wij deden het op de springstal vaak 2 keer in de week, lage huppelsprongetjes om ze soepel te houden, maar meer niet.
als we op concours gingen was het 1 keer in de week op niveau en dan concours (tenzij de training slecht was gegaan, dan deden we soms de dag daarna voor het zelfvertrouwen van het dier nog een training op niveau)
vaker dan 2 keer in de week zou ik eigenlijk niet doen :n
een keertje zoals tijdens leusden kan nog niet zoveel kwaad, maar elke week vaker dan 2 keer vind ik trickie...
(nu weet ik niet of dat gebeurt natuurlijk, maar wil het je alleen maar mee geven :) )

moet trouwens ook zeggen dat ik hier altijd aardig veel hindernissen langs zie komen die zelf in elkaar gezet zijn...
dat is zo gevaarlijk, krukjes waar balken op liggen etc, die balken klappen niet weg met als gevolg dat je paard de balk tussen zijn benen kan krijgen met alle gevolgen van dien...

niet heel erg wenselijk voor je dier maar goed...

dan even redelijk goed nieuws :D :))
ik heb groen licht gekregen van de fysio om weer te gaan rijden :))
sinds mijn ongeluk op 21 september tijdens de kampioenschappen niet meer gereden.
oke, 1 keer 5 min gereden op 7 dec maar dat ging goed fout...
nu mag ik dus weer rijden, wel is waar zonder beugels zodat ik mijn enkel niet forceer, maar het mag weef :))
(heb mijn fysio maar niet verteld dat ik zondag al zonder beugels weer gereden had :') _O-)
ben zo blij, nu kunnen we weer langzaamaan opbouwen :D :))

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 17:34

Fijn dat je weer mag rijden dees.

Wbt zelfgebouwde hindernissen op stoelen en krukjes hou ik ook niet van. Maar je moet ergens beginnen en ik denk dat iedereeb dat wel eens gedaan heeft

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 23:49

Wij springen over t algemeen 1x in de week ongeveer, soms wat minder. Die week toevallig 2x gesprongen omdat we wedstrijd hadden :D gingen vaak ook wel wat hoger (richting 80/90) omdat hij dan eigenlijk pas actief begint te worden en het ook pas leuk begint te vinden. Ik sprong in t begin een dubbel met 2 kruisjes, hij was niet wakker te krijgen :') pas toen we wat hoger gingen en over gingen op stijltjes begon hij pas goed en lekker te lopen.

Ja haha, ik houd ervan om alles te matchen :') alleen jammer dat zn benen nu met zn sokken weer te vol zijn geworden voor zn peesjes, heb t idee dat die dan niet helemaal lekker eromheen zitten dus doe ze dan liever niet om. En zn sokken groeien net weer zo hard dus wil ze er ook niet weer afhalen :P

Wat fijn dat je weer mag gaan rijden!

Ik doe het nu overigens toch iets rustiger aan met Bart, hij is nu 2x gestruikeld tijdens t rijden. Eerste keer kon hij zich nog net ter been houden (kwamen heel laag bij de grond) en lag ik eraf. Hij was toen eigenlijk echt heel actief (hij liep toen echt heerlijk in n voorwaartse draf), reden een rechte lijn, maar om de een of andere reden ging hij door zn linkervoorbeen. De dagen erna rustig aan gedaan en weer opgebouwd. Hij liep al snel weer als n tierelier (wilde alleen maar hard gaan en liep ook helemaal zuiver). Dus een weekje weer lekker gereden (hij wordt ongeveer 3-5x in de week, recreatief, gereden). Echter is hij helaas daarna nog een keer gestruikeld met mijn verzorgster, ze wilde graag springen en ik was erbij om foto's te maken. Hadden eigenlijk nog niet zoveel gedaan, hij werd ook net pas warm en begon steeds actiever te worden en trok steeds meer naar de hindernis toe. Ze had tussendoor ook voldoende gestapt, gedraafd ed. Dus niet hindernis na hindernis gesprongen. Maar toen ze in n actieve draf van hand wilde veranderen ging hij weer door zn linkervoorbeen. Deze keer (gelukkig) wel iets minder erg dan toen bij mij en ze kon ook goed blijven zitten, maar toch... daarna goed gestapt en nog stukjes gedraafd om te kijken hoe hij liep. Eigenlijk niks te doen, 1x verstapte hij zich wat (maar toen zat ie ook wel te sloffen, zodra ze haar benen erbij hield tilde hij netjes zn benen op) weer met zn linkervoorbeen. Buiten even uitgestapt aangezien hij dat altijd erg leuk vindt en daar liep hij ook gewoon super.

Hij loopt ook niet kreupel oid en met longeren struikelt hij eigenlijk ook nooit. We zijn t sinds vandaag weer rustig aan t opbouwen na n weekje wat rust en eigenlijk loopt ie net als voorheen weer als n tierelier en is er niks te zien.

Ben dus iig ook wel even van plan het springen even op n lager pitje te zetten en het goed in de gaten te houden. Mocht hij ook nog een keer struikelen wil ik eigenlijk de DA erbij halen en eventueel een foto maken van het been. Zit me toch niet helemaal lekker :\

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 08:08

OOh dat is wel raar zeg. misschien iets klem ofzo, maar dan zou hij t vaker moeten doen.

Galeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 11:02

Calandra, gaat het weer wat beter met Bart?

Afgelopen zondag voor de 2e x L1 onderling gestart en 198 punten gehaald! Zo trots op hem :D
23 feb heb ik een springclinic en 6 maart een crosstraining *\o/*