[TI] Extreem gevaarlijke tinker

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Extreem gevaarlijke tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 00:57

Dat is nu dus het grote probleem hier. Heb hem vanmiddag aan de lijn gehad en met schrik in zijn broek belde hij naar mijn vader, dat hij ook maar een mens is. Nou, boos heb ik me niet gemaakt hoor. Heb hem gewoon gezegd waar het op staat...

Hij heeft me al enkele aangeboden. Volwassen, niet volwassen etc. Maar dus geen tinker hé.

asal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 02:08

Hoe werkt dat dan in belgië als je een paard koopt van een particulier?

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 06:15

Maar hij kan dus geen gelijkwaardig product leveren, want hij heeft geen Tinker voor je staan.
Is hij zelfs dan niet verplicht om geld terug te geven?

Gemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 07:00

TS, respect dat je nu eindelijk voor je eigen veiligheid kiest!

Dat de merrie beter af bij de slager, weet jij ook, maar ik denk ook te weten dat je geen geldboom in je achtertuin hebt. Dat je dan kiest voor terug naar de handelaar, groot gelijk. Ik ben benieuwd hoeveel mensen hier het paard wel een lang leven gegeven zouden hebben.

Molenhoek, kun je dit paard niet terug doen en wachten tot de handelaar een Tinker in zijn handel krijgt?

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 07:57

ik heb het een beetje gevolgd
ik zit al jaren in de paarden en heb zo'n beetje alles al meegemaakt
naar mijn mening zoals ik het verhaal volg is dit paard echt gevaarlijk voor mens en dier
ik geloof ook niet dat dit paard gelukkig is en waarschijnlijk ook niet zal worden en is zeker geestelijk niet in orde
het is het beste om het in te laten slapen maar ik kan heel goed begrijpen dat deze taak voor de handelaar is
deze handelaar heeft moeten weten dat er iets niet in orde was ( iemand met ervaring heeft dit moeten zien) maar het gewoon doorverkocht voor een hoop geld
daarom breng het terug het is zijn en niet jouw verantwoording
het is allemaal heel pijnlijk dat is te begrijpen maar waarom moet het jou geld kosten
jullie moeten er ook hard voor werken en de handel is zeker niet altijd eerlijk
zorg dat je er een jong paard voor terug krijg waar het verleden van bekent is of neem hem op proef als dat mogelijk is
ik wens je heel veel sterkte met je beslissing en je hoeft je echt niet schuldig te voelen
er zijn genoeg goede paarden op de wereld

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 08:04

Meid, laad dat paard in en zet het of bij de handelaar eruit of rij door naar de slager want dit halfslachtige gedoe daar is werkelijk niemand bij gebaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 10:14

Gemmeke schreef:
TS, respect dat je nu eindelijk voor je eigen veiligheid kiest!

Dat de merrie beter af bij de slager, weet jij ook, maar ik denk ook te weten dat je geen geldboom in je achtertuin hebt. Dat je dan kiest voor terug naar de handelaar, groot gelijk. Ik ben benieuwd hoeveel mensen hier het paard wel een lang leven gegeven zouden hebben.

Molenhoek, kun je dit paard niet terug doen en wachten tot de handelaar een Tinker in zijn handel krijgt?

Hebben we gevraagd, hij heeft nu nog geen plaats en als hij plaats heeft heeft hij pas ten vroegste in het voorjaar (maart) een nieuwe tinker. Hij zegt dat het de eerste keer is dat hij zo iets tegen komt, maar sorry, als je zoveel paarden en ponys per jaar verkoopt dan gebeurt dit wel vaker. Het is duidelijk dat hij hier al ervaring mee heeft.

Ach Ciara, duidelijk dat je niet weet hoe het allemaal in elkaar zit. Als we ze nu inladen en daar gaan staan laat hij ons staan. Die gaat ons echt niet binnen nemen hoor. En zeeën van tijd heb ik nu ook niet.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 10:17

Als hij je die andere tinker had kunnen aanbieden, had hij wel plaats voor Jessica? Nu is dat paard weg en heeft hij geen plaats meer? Dat snap ik dan ook niet van hem....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 10:21

Was geen tinker. Hij heeft ons nog geen enkele andere tinker aangeboden. Het was een appie dat hij had. En nee, naar eigen zeggen heeft hij geen plaats.

Mijn vader belde altijd met hem en ik heb gisteren voor de eerste keer gebeld. Heb me niet kwaad gemaakt. Juist gezegd waar het op stond. Hij verweet ons dat als hij zijn paarden een maand op een wei van 4 hectare gooit en er niet naar omkijkt hij ze ook niet kon pakken. Heb hem toen onderbroken en gezegd dat we zelfs geen 4 hectare hebben, we er van in het begin mee bezig zijn en dat hij zich daar niet moet over uit spreken. Nadat ik dat had gezegd belde hij naar mijn vader: Ja, u dochter moet begrijpen dat ik ook maar een mens ben etc.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 10:42

Ik las hier het woord " Stille Kolder" en dát is de juiste benaming voor dit paard.
Haar trauma is té groot om het er ooit nog uit te krijgen.Het ligt niet alleen aan de hormonen,ook het trauma telt zwaar mee.
TS ik hoop echt dat je dit paard snel kwijt bent,ongeacht de manier waarop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 10:44

Net gebeld door mijn grootvader die de paarden net is gaan doen. Jessica heeft in haar frustratie mijn andere paarden de draad door gejaagd. Draad en palen zijn mee gesleurd.

Gemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 10:47

Kun je haar niet nu op stal zetten? is de rest in ieder geval veilig?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 10:48

Die heeft ze gisteren al afgebroken. Snap niet vanwaar de omslag nu opeens komt. En dan nog zo extreem! Extremer dan ervoor.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 10:50

DeMolenhoek schreef:
Net gebeld door mijn grootvader die de paarden net is gaan doen. Jessica heeft in haar frustratie mijn andere paarden de draad door gejaagd. Draad en palen zijn mee gesleurd.

Jeetje! :( als dit bij mij zou gebeuren,ik zou élke handelaar bellen en weg ermee.
Degene die nu nog medelijden hebben met dit paard? die moeten dit eerst eens zélf mee maken en dan wil ik ze nog wel een horen praten. :j

Ts het is de Kolder in haar hoofd!

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 10:53

Sorry Gohya, maar deze merrie zou bij ons nogsteeds welkom zijn!! Weet niet wat het is, maar iets in me zegt dat.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 10:53

@stalnijmegen
Ik begrijp je wel hoor.Maar geloof me,iets in mij zegt dat dit paard nooit meer goed komt.

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 10:56

dan hebben we allebei andere gedachtens
dus ik geloof jou niet :D
en geloof mijn eigen geloof ;)

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 10:56

Ik lees vanaf dag 1 mee. Mijn voorstel; Handelaar laten komen kijken
wat voor gedrag ze vertoont en met een bakje koffie een oplossing bespreken.
Ik neem aan dat hij zijn stallen ook niet verbouwd wilt hebben door dit/een paard?
Als hij het paard weer een half jaar op stal moet hebben, dan eet ze zichzelf ook op
in waarde. Hopelijk kunnen jullie snel tot een oplossing komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 10:59

Die heeft geen tijd, naar eigen zeggen ;)

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 11:01

oh, flauw... dan maar een rekeningetje sturen voor de stallingskosten.

edit: ik bedenk me net, als ze zichtzelf beschadigd, is ze ook niets meer waard :)*
Laatst bijgewerkt door Barvrouwke op 16-10-12 11:02, in het totaal 1 keer bewerkt

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 11:01

DeMolenhoek schreef:
Mag mijn mond even heel hard openvallen Julian? De merrie wordt wel degelijk elke keer op haar plaats gezet als ze smijt.

IEDEREEN DIE ZEGT:WEES EERLIJK EN STUUR ZE NAAR DE SLACHT, KOM ZE HALEN VOOR DE PRIJS DIE IK HEB BETAALD EN DOE JULLIE PLICHT, PAARDENMENSEN!!!!!

Nu duidelijk?

uh..waarom moet een ander het klusje opknappen die de eigenaar jij dus hoort te doen als niks mag baten?? waarom wil je hem zelf niet gewoon weg brengen als niks werkt? en het paard dus misschien wel degelijk een kronkel heeft...

vind dat dus dan walgelijk om een andere ermee op te willen zadelen omdat je het zelf niet kan

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 11:03

Je moet dan niet zo met je laten solle demolenhoek,
dan moet je haar vandaag nog oplade en erheen rijden.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 11:06

Molenhoek, dit is de laatste keer dat ik ga reageren want inmiddels heb ik genoeg gelezen.

Ik denk dat het probleem gewoon bij jullie ligt, ik heb echt nog nooit zulke besluiteloze mensen gezien, en geloof mij, ik heb al heel wat paardenvolk meegemaakt.

Make up your mind and stick to it. Oftewel neem een besluit en ga daarnaar handelen want aan deze situatie heeft niemand iets.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 11:11

De allermachtige bokt weet uiteraard waar we nu mee bezig zijn. Wij hebben zeeën van tijd, geld en geduld, daarom dat we het zo lang laten aanslepen. Wij zijn de slechtste mensen die er bestaan voor onze paarden. Ik weet genoeg. Ik verdien ze duidelijk niet. Ik hoop dat het slotje, waar ik naar heb gevraagd, snel komt.

furyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 11:12

Tjee heftig dit allemaal.
Vreemd dat ze opeens zo veranderd is.
Als ik t zo lees, weet die handelaar verdomd goed wat voor paard dit is en heeft ie er gewoon geen zin in.
Kun je niets met hem afspreken dat jij t paard laat slachten/inslapen en dat hij deel van de kosten op zich neemt.
Denk niet dat je lang moet wachten met echte actie, desnoods haar naar een andere bokker brengen.
Gaat je dan wel wat geld kosten, maar wie weet wat t gaat kosten als ze alles sloopt en iemand anders fout raakt (paard of mens) .