Ruinen doe ik niet als daar zich geen levensbedreigende situaties mee voordoen, hij is nu al veel te braaf. Ik vind het dan een onnodig risico, zo'n operatie en hij heeft met ballen niet een minder sociaal leven bij mij als zonder. hij gaat dit najaar en volgend voorjaar naar de hengstenkeuring van twee stamboeken en daarna zien we wel verder.
Prio 1 is recreatief rijden,
prio 2 is op een laag niveau een (onderling/onofficieel) wedstrijdje rijden,
prio 3 is de fok mits goedgekeurd (alhoewel dat snel afgelopen kan zijn als hij daardoor minder braaf wordt, zowiezo gaat hij op KI als hij wordt goedgekeurd),
Prio 4 een showtje rijden
prio 5 officieel starten.
Mijn absolute motto is samen lol hebben, we moeten er beiden plezier in hebben waar we mee bezig zijn. Voor mij is wedstrijd rijden op hoog officieel niveau het minst belangrijk, tenzij hij er echt lol in heeft en ook aanleg laat zien. Ik weet niet eens of ik het zelf wel aan kan, L2.. Ik ben zelf ook geen 20 meer en leer ook niet zo heel erg snel als vroeger. We zien wel waar we uit gaan komen, hij is net "af", we staan aan de absolute start van onze rijcarrière.. Ik rij pas 3 jaar western, waarvan nu het laatste half jaar elke week les, de afgelopen 3 weken 12 trainingen met Boyan gehad, daarvoor maar 1 keer in de week. Daarvoor was ik iemand die de trailer pakt en er met paard en al vandoor gaat naar alle mooie plekjes van Nederland.. Dat wil ik straks gewoon weer gaan doen, daarnaast komen de wedstrijden, wil wel zowiezo meer groeien binnen de westernsport, maar heb ook nog een merrie