[TI] [HK] Op naar een zomer vol Tinkerplezier samen met deel 4!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

silas

Re: [HK] Op naar een zomer vol Tinkerplezier samen met deel 4!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 12:25

goedemorgen,

gisteren lange dag gehad, lekker naar Plopsaland geweest....

ben nog beetje brak....

snowdon schreef:
Wat een leukerd heeft Silas gebrouwd! Halfzusje van Mac?

nee uhm....de mama van de silas spruit is het halfzusje van Mac... Clown

Noortje: hoe gaat het bij jou?

Sita: heerlijke foto's Haha!

Lucy: gezellig bezoek gehad... oh Lynn schiet al op....spannend hoor

prada: gecondoleerd....

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 12:50

van harte marleen Haha!

en ehhh ik ben begonnen met een liverpooltje die heeft er wel gezegd 1 keer in gehangen (vond het zo sneu zo'n mega bit in zo'n klein bekkie )
toen heb ik er een tijdje een met rubber bekleed stangetje in gehad
nu heb ik er een gebroken bitje in (al moet ik die wel een keer vervangen)
dus tja mijn mening als het met minder kan hoeft het ook niet
men grijpt al gouw naar hulpmiddelen die na verloop van tijd alleen maar straffer worden dus tja

ik zeg kijk wat kan en verandwoord is en ga daar op verder Knipoog

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 15:47

goede smiddags.

ervaren menners bedankt Knipoog fijn om zo nu en dan eens dingen aan jullie te kunnen vragen Lachen

Siet: ben erg benieuwd naar als de DA komt. Spannend hoor amy volgend jaar een kleine beeb Lachen

[EA-OV] gratis af te halen 1 geit en 1 bok

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 16:54

Joyce, gecondoleerd... Ach gut

Ik men dus liever zonder kleppen omdat dan het paard ook goed om zich heen kan kijken, en zelf ook oplet waar ie loopt. Met oogkleppen ziet ie gewoon een stuk minder.

Ik men daarnaast ook gewoon met Liverpool / stang omdat je erachter een boel minder te zeggen hebt. Ook is je wijze van druk imo anders met een stel lange leidsels erachter dan vergeleken met een stel teugels als je erop zit. Ik denk eigenlijk, maar kan het niet lekker onderbouwen, dat als je ment met een gebroken trens, dat je dan pittiger inwerkt dan met een stang Lachen

En het is zover. Ik ben semi-paardloos. Vandaag Dewi weggebracht.

Nou. Vanochtend opgestaan, boterhammetje gegeten, trailer aangekoppeld, pa heeft 'm voor de schuur gezet (lastige bocht / erg precies sturen, en hij kan dat zo goed Vork ) en het laden kon beginnen. Kelly kwam precies op tijd ook aan en even kijken. Paar keer gesputter, maar Dewi stond er zeer vlot op. Denk al met al maar een kwartiertje werk Lovers Via de longeerlijn achter de reet en wat dwang. Nog even de lichtstekker drooggespoten gezien de contactjes net niet helemaal lekker zaten, en bij knipperlicht aangeven de remlichten gezellig gingen meeflikkeren Clown

Om ongeveer half 9 reden we dan het erf af. So far so good. Dewi was braaf, stond rustig. Tunnel door, geen problemen, op een gegeven moment, na ruim een uur rijden zijn we vlak voor Bergen op Zoom, net bij de afslag richting Antwerpen en ik vertrouw het niet helemaal. Ik voel niks bijzonders aan m'n trailer / auto qua geschud, maar iets zit er niet goed. Dus via de zijspiegel naar het voorraampje turen. Zie niks bijzonders, en ineens zie ik een wit stuk hals met vlechten... No Cheer Dat hoort daar niet te zitten Nagelbijten / Gniffelen Maar was net de afslag voor een parking voorbij, dus doorgereden naar de volgende afslag, daar naar een carpoolparking gereden, deurtje open.

Ja. Dewi was over de voorstang gekomen Scheve mond Halstertouw los, hooinet weg, even kijken of we via aanmoedigen haar dmv steigeren weer achteruit kunnen krijgen. Dat lukte niet, ze verloor steeds grip, en zette haar achterbenen te ver naar voren, waardoor ze niet genoeg ruimte achterwaarts ging. Ik wist echt niet meer wat te doen, Dewi was godzijdank relatief rustig. Zeikesnat van de zweet natuurlijk. Ik haar wat kalmeren en rustig houden. Ze was zo lief. Vertrouwde volledig op ons Lovers Kelly belde ondertussen de hulptroepen, een zeer ervaren paardenman, en die gaf uiteindelijk als advies om het tussenschot te verwijderen of opzij te zetten. Vanwege de constructie en haar gewicht op de voorstang kon ik het tussenschot helaas niet wegkrijgen, maar hebben we het opzij gezet.

Longeerlijn eraan, achterklep open, omtrekken en aanmoedigen. Via wat gesteiger en aanmoedigen heeft ze zich half omgedraaid, soortvan steigering, en ze was eroverheen. Kelly ging er even mee wandelen. Ze liep gelukkig soepel en was weer vrij rustig. ik reed de trailer door naar de parking, zodat we in alle rust haar konden laden. En toen moest ze er dus op... Daar had ze geen zin in. Paar keer lopen steigeren, halstertouw door de mond, longeerlijn erachter, en toen liep ze er in 2 keren zo op. En toen bleef ze ook heel rustig staan terwijl wij het tussenschot weer recht zetten, de stangen verhingen (ze had de achterstang ook erafgewipt, terwijl de borgpin er nog aanzat, die ze dus compleet verbogen heeft).

Haar zo kort mogelijk vastgezet, hooinet er weer in, en verder gereden. Onderweg continu gekeken of ik dr hoofd nog zag, onderweg na drie kwartier nog eens gestopt en gaan kijken. Ze was weer mooi aan het opdrogen, stond mooi rustig te eten en was weer gekalmeerd. Toen na 3,5 u in totaal bij de plaats van bestemming aangekomen en afgeladen. Haar daar in een mooie paddock gezet. Haar date bewonderd (hij is nog mooier geworden! Kwijl ) En verder lekker gekletst, lekker bakje koffie gedronken, even tot rust gekomen van alle stress. Dewi stond er ook helemaal op haar plaats. Mooie paddock met een schuilstalletje, onbeperkt voordroog van mooie kwaliteit. Speciekuip vol met water. Afhankelijk van hoe het gaat blijft ze daar op die paddock staan, of ze gaat op een van de weien daar. Heb er helemaal vertrouwen in.

En wat een paard... Wat een vertrouwen heeft ze dan toch in de mens om toch weer die trailer op te gaan. Rustig te staan en al onze dwang Lovers

Enfin, een paar omgevingsfoto's :

Paddock :
Afbeelding
Afbeelding

Schuilstal :
Afbeelding

Afbeelding

Dat meest rechtse witte stipje. Da's Hugo Clown Haha!
Afbeelding

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 17:00

Jeetje maya, even peentjes zweten zeg!
Gelukkig is het goed afgelopen.
Dewi, veel date pleizier Haha! is dit dezelfde hugo als waardoor amy gedekt gaat worden?

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 17:31

Jeetje Maya, wat eng! Ik zou ook niet weten wat ik zou moeten doen, zo'n paard til je niet zomaar even op! Gelukkig is het goed gekomen, en ging ze er ook zo weer op! En nu wachten op de dekking!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 18:52

Jemig, da's eng! Brr, gelukkig is het nog goed afgelopen.
Geen detailfoto meer van Hugo gemaakt? Knipoog
Wat ziet alles er daar mooi uit ook!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 18:59

Euhm. Nee Clown Toen we bij hem waren had ik de camera nog niet mee. Eerst Dewi in de paddock gezet, even wezen kijken, toen daarna even koffie gedronken Vingers aflikken wat gepraat, dekovereenkomst getekend etc. etc. Gewoon even een uurtje 'uitrusten' Clown Daarna nog even Dewi gedag gezegd, en toen bedacht ik me ook nog dat ik wat foto's wilde maken zodat Sita een beetje een beeld heeft van de locatie Lachen

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 19:00

Niemand van jullie is vantevoren op locatie wezen kijken?

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 19:01

Het ziet er heel mooi uit daar.... Dus Hugo viel niet tegen Maya? Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 19:02

Ik ben wel van te voren wezen kijken, om zowel die locatie van Hugo te bekijken als de opfok van Lies voor mijn veulen later. Maar hij is verkocht he Clown Dus andere locatie. Maar ze wonen daar echt prachtig hoor!

Siet zou oorspronkelijk ook vandaag meerijden, maar die kon helaas niet vanwege werk. Dus vandaar een paar foto's.

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 19:04

ziet er netjes uit maya waar ze staat! Nette paddock, goed geregeld Haha!

Is inderdaad erg handig voor siet, dat ze van te voren weet wat ze kan verwachten met die dondersteen van haar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 19:06

Tuurlijk Lies Haha! Hij is weer wat volwassener geworden. Meer man ipv jochie Lachen En verder ook al een boel lof over hem te horen gekregen. Erg fijn Ja

En ze vonden Dewi zo mooi Bloos Lovers Ze komt zo die trailer af, eerste wat ik hoor : Wat een mooie merrie. Nou... dan groei je wel hoor Haha!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-08 19:07

Sorry.. Ben niet helemaal bijgelezen.. Ben een beetje gaar, ik weet niet waar al die mensen vandaan komen maar het was ontzettend druk in de winkel.. Scheve mond

Pfoe Maya, gelukkig goed afgelopen met Dewi en staat ze nu gezellig bij dr date..

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 20:07

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 20:18

Hier draaien de duimen meerdere overuren! Wens haar veel sterkte, we hopen met zijn allen dat hij erbovenop komt!

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 20:28

Doe ik meid.
Ik hoop ook echt dat het goed gaat komen

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 20:28

wat een ellende peet....
ik draai ook volop mijn duimen!!

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 20:33

Ja kleintje dronk wel maar kreeg toch op een 1 of andere manier niet genoeg biest binnen

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 20:58

Maya schreef:
Tuurlijk Lies Haha! Hij is weer wat volwassener geworden. Meer man ipv jochie Lachen En verder ook al een boel lof over hem te horen gekregen. Erg fijn Ja

En ze vonden Dewi zo mooi Bloos Lovers Ze komt zo die trailer af, eerste wat ik hoor : Wat een mooie merrie. Nou... dan groei je wel hoor Haha!

Altijd leuk om te horen inderdaad Ja Fijn dat het niet tegen viel. Was voor mij toch wel weer spannend om jullie Knipoog
Maar je had best wel eens een mooie foto van Huug mogen maken hoor, voor mij!! Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 21:00

Clown Als ik dr ga halen? Clown

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 21:04

Duurt weer zo lang Boos! Haha! Nee hoor... Is goed.... Dan verwacht ik een mooie foto te zien van je Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 21:05

Mooi? Euh... als het paard meewerkt ja. Maar ik ben geen fotograaf Vork

En hoe lang het duurt? 1 week, of 2 weken, of 3 weken... We'll see... Clown

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 21:05

pff TK en Joyce Ach gut gecondoleerd ......

en ook nog een veulie die het zwaar heeft Verdrietig

Dewi op Date Cool pff zal wel ff schrikken zijn geweest zo onderweg Ach gut
ennuh Bloos! dus zo lang is het naar jullie rijden (St Oedenrode is hier heel dichtbij Knipoog heb hun paarden trouwens volgens mij vorige week zien staan weg Best-St Oedenrode volgens mij ?! Zag er wel goed uit daar Cool

Vandaag bij Petekindje op visite geweest die is vandaag alweer 3 jaar geworden Haha! en wij kregen vandaag 3 jr geleden de sleutel van ons huis Clown
De kleine, die alweer groot wordt
Afbeelding
Afbeelding

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-08 21:47

Wat een schatje is jou petekindje Grid! Lovers

Vanavond nog even met vriendlief naar de meimarkt in Sas van Gent geweest.
Eigenlijk had ik er geen puf voor maar ja.. Was toch wel gezellig.. Beetje kraampjes kijken, wat mensen toch allemaal verkopen he!