[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Spetter

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 21:25

Pellie ik heb het gewoon kort, dit keer geen gekke kleurtjes. Volgende keer weer een "burgelijk" coupe soleiltje!

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 21:26

Ben weer terug van stal. Momenteel voel ik me wel echt niet goed in mijn vel, zeg maar verdrietig. Niet doelend om wat Flan nu heeft maar ik zal t even uitleggen. Al is dit ook niet fijn. We hebben Flan’s achter sokken geknipt en haar voetje lekker in een badje sunil gedaan. Ook nog even de eventuele mokplekken gewassen. Ik zag er als een berg tegenop omdat ik weet hoe panisch ze altijd met haar achterbenen en wassen is. Maar ze werkte keurig mee
Stalgenootje die in kliniek Utrecht heeft gewerkt kwam even kijken. Dus we vertelden dat onze instructrice zei dat ze zo’n mok had.
Voor ons gevoel had ze niet meer dan dat ze normaal ook wel eens heeft. Stalgenootje voelde en zei; zulke benen heb ik nooit gevoeld. T zijn enorme kraters die ze heeft. Een soort van wildvlees groei. Wij zijn haar benen nooit anders gewend geweest.
Wat blijk nu ze zei er zitten hele sporen van een touw in, ze is waarschijnlijk aan haar achterbenen gekluisterd geweest en dat is in haar huid gegroeid. Mijn hart brak toen ik dat hoorde. Het verklaart wel een hoop maar toch doet t wel pijn om te weten dat zoiets in t verleden bij haar gebeurd is. Dat ze dan toch nog zo geworden is. Er vallen best wat dingen op zijn plek; haar kopschuwheid, angst als ze vaststaat tussen touwen, paniek bij achterbenen wassen… Mijn meisie

We konden nog niets ontdekken van een zweertje maar op advies van stalgenootje wachten we nog een paar dagen af voor we een DA of de bekapper laten komen.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 21:29

Jeetje Jellie dat is echt heel erg schrikken zeg er vallen zo wel wat puzzelstukjes op zijn plaats maar het is wel mooi balen,
Nog maar even afwachten en anders toch de da er bijhalen klinkt het beste ja, Ik snap heel goed dat je verdrietig bent,

desillies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 21:37

jeetje jellie........ echt een naar iets zeg!!

laatst hadden jullie het hier over een of ander spul voor op de bodem van de voliere,naar aanleiding van Marcella's dikke ogen geloof ik.
nu zoek ik me dus rot naar de naam van dat spul maar aangezien bokt ook noig eens megatraag is....

kunnen jullie de naam even herhalen en de voordelen??
wij en onze buren zijn namelijk bezig met het maken van een voliere,vandaar....

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 21:42

dankje Dobbel.. t klinkt zo gek dat ik er om zit te snotteren, t is jaren geleden gebeurd maar t voelt alsof t vandaag is gebeurd...
Dat iemand dat met mijn beesje heeft gedaan, ik vind dit zo erg. ben gewoon verbijsterd. Heb er geen woorden voor.. op dit moment alleen ff tranen.

maar ben ook altijd wel een emomuts

Maya, bedankt Ik vind t ook zo sneu. T is maar goed dat ik geen veearts ben anders zou ik bij ieder beest in tranen staan Waar heb jij die waxjas gekocht? Ik wil ook nog een x zo’n lange. Geen bijzondere stagedag dus, maar nog wel goed naar je zin?

Pellie, dat was idd die losse/holle wand die ze toen had. Kunnen de onderbenen dan ook warmer zijn door een eventuele zweer? T is wat droge mok en een paar hele kleine natte plekjes maar niet gekker dan ze ooit gehad heeft. Instructrice voelde dat van mijn bovenstaande reactie…. Ik schrok wel want iemand anders zei ook nog t lijkt wel of t hoefbeen boven de hoef naar boven komt.. maar dat kan toch niet?
Haha, gam die ewald t uitzicht ontneemt!

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 21:44

Jee Jellie dat is balen. Verklaart wel een hoop natuurlijk. Arme Flan. Gelukkig is dat allemaal voorbij en heeft ze een goed leven.
Bokt is erg irri, ik ga zo maar slapen. Trusten

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 21:46

Des, dit bedoelde je zeker?
Marcella schreef:
Heb nu corbo op de vloer liggen is stofvrij (beter dan het schelpenzand wat ik eerst had) is alleen wel een stukje duurder, maar zou je wel langer kunnen laten liggen. Even uitproberen.

CIndy, bedankt en welterusten

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 21:55

heb weer bijgelezen, maar ga niet reageren

Wil alleen Jellie even een geven. Wat een gedoe met Flanna. Dat ze dan toch zo lief is geworden. Gelukkig heeft ze het bij jullie goed.

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-05 22:02

Jeetje Jellie: ik ken de machteloosheid, het gevoel dat ze je meisje wat aangedaan hebben. Hele dikke knuffel!

Baileys

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 22:04

Jellie: Veel sterkte!!
Blijkt maar weer dat mensen de grootste beesten zijn...
Laatst bijgewerkt door Baileys op 16-11-05 22:11, in het totaal 1 keer bewerkt

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 22:08

dobbel, gewoon altijd in de gaten houden met voeren, doen we hier ook, dan kan het eigenlijk niet fout gaan

leon, 4 dus, jeetje...

indezz, bokt ie hier ook erg sloom

baileys, ja altijd handig op een groot weiland als ze weten dat ze wat lekker krijgen, dan komen ze snel als het pokkeweer is haha

pellie, ney geen wax, gewoon regenspul, erg licht dus ook das wel lekker

jellie das rot zeg allemaal
misschien kan je dingen nu beter begrijpen idd met hoe ze reageert enzo, maargoed het is wel te erg voor woorden...
hopen dat ze snel opknapt sterkte hoor, kan me voorstellen dat je je rot voelt...

vanaaf lekker gereden met figje, ging weer super
even kijken of morgen het oefenen doorgaat want het zou erg koud en nat worden, anders doen we het een andere keer

nu lekker naar bedje zo, iedereen welterusten!

silas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 22:09

Halloooooo allemaal!

oh mijn neus en keel zit vol met snot.... bah!

#dobbel: wat een lekker ding die Biggels!! Hoe gaat met de stallen en paddock aan huis...? Ben benieuwd. Je mag denk ik wel een XXXL stal bouwen voor die Biggels.... Die gaat best groot worden met zijn 1m38 nu al.....

nu nog even verder bijlezen.... er komen steeds berichtjes bij en ik ben weer tig dingen tegelijk aan het doen

#Bonte: gaat het een beetje?

#baileys: je hebt mail.....

Keeva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 22:12

Jellie, dikke dikke voor jou en Flan.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 22:13

dobbel, ja zoals ik het in mijn hoofd heb, zit het goed in elkaar.
de wei ligt lager dan het stuk met stallen, en de sloot die er tussen ligt mag gedempt worden.
het stuk voor de stallen moet ook nog wat opgehoogd worden en is zo'n 12 meter lang en 5 breed, dit wordt hun pleintje en wordt bestraat. wat de bak moet worden is nu het eerste stuk van de wei. dat moet dus worden afgegraven en goed wit zand erin. dit wordt tevens hun overwinterplaats, samen met het pleintje. de 2 stukjes wei, samen 3000m2 is voor de droge periodes, wat ik apart van elkaar open kan zetten

jellie, dat klinkt behoorlijk heftig!! hoe kon ze zien dat het door touw kwam? laat je niet teveel leiden door 1 conclusie maar laat er goede deskundigen naar kijken want wie zegt dat ze gelijk heeft? (of ben ik nu te kritisch?) kraters en wilvleesgroei klinkt wat tegenstrijdig? wel heel erg naar dat er duidelijk iets goed mis is gegaan met haar benen!!

des, ik kan je niet helpen helaas!!

paardjes staan rustig te eten, waldi lag al lekker in de box... die redden zich wel vannacht, dus laat het maar lekker plensen

Baileys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 22:21

Pellie schreef:

de wei ligt lager dan het stuk met stallen, en de sloot die er tussen ligt mag gedempt worden.

Ehm, niet om rottig te doen maar waar laat je dan het water dat nu door die sloot afgevoerd wordt? Misschien iets om even bij stil te staan, ik heb hier in de buurt eens iemand gigantisch op z'n bek zien met zoiets.
Verder lijkt me het een lekker plekje, zeker als het uitloopje bestraat wordt!

silas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 22:25

Jellie schreef:
Ben weer terug van stal. Momenteel voel ik me wel echt niet goed in mijn vel, zeg maar verdrietig. Niet doelend om wat Flan nu heeft maar ik zal t even uitleggen. Al is dit ook niet fijn. We hebben Flan’s achter sokken geknipt en haar voetje lekker in een badje sunil gedaan. Ook nog even de eventuele mokplekken gewassen. Ik zag er als een berg tegenop omdat ik weet hoe panisch ze altijd met haar achterbenen en wassen is. Maar ze werkte keurig mee
Stalgenootje die in kliniek Utrecht heeft gewerkt kwam even kijken. Dus we vertelden dat onze instructrice zei dat ze zo’n mok had.
Voor ons gevoel had ze niet meer dan dat ze normaal ook wel eens heeft. Stalgenootje voelde en zei; zulke benen heb ik nooit gevoeld. T zijn enorme kraters die ze heeft. Een soort van wildvlees groei. Wij zijn haar benen nooit anders gewend geweest.
Wat blijk nu ze zei er zitten hele sporen van een touw in, ze is waarschijnlijk aan haar achterbenen gekluisterd geweest en dat is in haar huid gegroeid. Mijn hart brak toen ik dat hoorde. Het verklaart wel een hoop maar toch doet t wel pijn om te weten dat zoiets in t verleden bij haar gebeurd is. Dat ze dan toch nog zo geworden is. Er vallen best wat dingen op zijn plek; haar kopschuwheid, angst als ze vaststaat tussen touwen, paniek bij achterbenen wassen… Mijn meisie

Jeetje wat een verhaal, krijg er kippevel van en kan me voorstellen dat je daar van schrikt...

SuperRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 22:26

silas, beterschapjes!!!

ga nu paradise hotel kijken, ciao!

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 22:27

Heel erg bedankt voor jullie lieve reacties

pellie, stalgenootje is deskundig. Heeft lange tijd in kliniek in utrecht gewerkt. Werkt nu dan bij de dierentuin. Ze is dit vaker in haar werk tegengekomen, dus wat dat betreft geloof ik haar wel. Zij is totaal geen paniekzaaiser. Je zou het idd ook moeten voelen. Je kan een hele ronde om haar been voelen die diep is.. is via tekst moeilijk uit te leggen maar er loopt een hele sleuf (krater) om beide achterbenen. Die in een rondje loopt. En als huid kapot is gegaan kan er wildvlees rond gaan groeien.
Ze zei dat ze af zou raden de sokken helemaal af te scheren omdat je je echt een ongeluk zou schrikken. (Maar goed dit zijn oude wonden en als t goed is niets te maken met kreupel van nu, gelukkig)
Je paardjes hebben het lekker

Roos, gelukkig fijn gereden

Silas, beterschap...

Annick

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 22:37

Wat een nare dingen allemaal zeg, Leon wat erg van die 2 jarige

En Jellie ik heb een brok in mn keel, wat een K@t verhaal zeg.
net als wat iedereen zegt , gelukkig zijn jullie op haar pad gekomen.
Als ik zulke dingen lees schaam ik me voor de mensheid.

ik hoop dat ze snel opknapt en geen last meer heeft van haar benen

Voor de rest mooi foto's gezien Biggels zit er uit.
wat is het toch een prachtig veulen.
voor de rest nog even melden dat Damian nog erger hoest dan hij al deed, veearts heeft naar zijn longen geluisterd en die zijn schoon, het komt echt van zijn voorste luchtwegen.
als ik er een dierenarts nu bijhaal krijgt hij antibiotica en dat wil ik nu nog niet, ik heb wel het gevoel dat het loskomt, heb zijn hooi nat gemaakt maar dat helpt ook niet.
weet eigenlijk niet meer wat ik moet doen .
zijn temp is rond de 38 /38.3.
tja het zit allemaal niet mee.

Annick

silas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 22:41

jeetje annick dat is vervelend....
Ik zou eerlijk gezegd kiezen voor de antibiotica aangezien hij er al een tijdje mee zit nu.....
sterkte

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 22:41

Geen fijne conclusie Jellie (ik ga ook wel Pellie d'r reactie mee)....aan de ene kant weet je nu wel waarom ze op bepaalde dingen reageert maar aan de andere kant had je dit allemaal beter niet kunnen weten. Je voelt je er alleen maar rot door en het neemt het gebeurde niet weg....Sterkte voor jullie allemaal, brrrr je hartelapje......

Pellie, ik ga er eens even naar vragen daar bij Balinghof.

Sorry er gaat heel veel in mijn hoofd op dit moment en er komt dus niks uit

Sterkte ook met Damian Annick, misschien toch maar die antibioticakuur voordat het verder gaat?

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 22:43

Jellie voor Flan!

en Annick & Damian

Biggels ziet er goed uit

Coraaaaaaaaaaa, hoe ist daar??????
en hoe is het bij de Leidse dames (jeanie/tarmine)?? en in Leeuwarden? (xena)

Heeft iemand nog wel eens wat van Pocahontas en sonjabelgium gehoord??

Hier was er niets aan de hand met Bokt... Maar heb het verhaal van ranch Ceros zitten lezen, dus misschien daarom niets gemerkt?

Bonte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 22:45

silas schreef:
#Bonte: gaat het een beetje?

Dat kan ik beter aan jou vragen Jij bent ziekies.
Met mij gaat het goed. Ik heb eindelijk een dichte boxdeur. Hopen dat die nu dicht blijft. Krijg vrijdag nog betere sloten. Wat dreigen met een advocaat al niet kan doen

Bokt is erg traag

Annick

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 22:46

silas schreef:
jeetje annick dat is vervelend....
Ik zou eerlijk gezegd kiezen voor de antibiotica aangezien hij er al een tijdje mee zit nu.....
sterkte

het is zo slecht voor de darm flora, ze zijn nu net van de wei dus dat komt er ook nog bij, opeens geen gras meer enzo.
vorige keer toen hij het kreeg had ie er ook last van.
zit echt te twijfelen.
kijk hoe die morgen is, hij eet goed, en is niet loom ofzo.
er zijn nu meer paarden op stal die hoesten, niet zo erg als deems, maar toch, denk dat we weer een virus te pakken hebben.
tja dat word weer slecht slapen vanacht

silas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 22:49

#Bonte: ja ik voel me echt ziek worden.... ben snot verkouden en mijn keel doet zeer....maar gaat wel weer over....

#Annick: Silas is vorig jaar 1 keer geplaagd door licht hoesten en heeft toen een poeder gekregen om hem ervanaf te helpen. Heeft super geholpen... Ik geloof niet dat dat antibiotica was...
Er zijn toch wel middelen die ze hem kunnen geven om hem te helpen... en anders zou je direct na de antibiotica kuur een probiotica kuurtje moeten geven waarmee je de darmflora ed direct weer hersteld....