[TI] [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

TurboTinker

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 00:23

Oh dat ging mis
excuses

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 09:02

Vind het knap van je Sandra dat je het nogmaals wilt proberen met King, respect! Hoop zo dat het goed gaat komen dan!

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 09:33

Succes met King hoor Sandra! Je kan het! Iid liever een keer teveel proberen dan voor altijd spijt.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 09:43

idd

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 10:42

ojee, ik heb mn zinnen gezet op een (betaalbare) jeansrijbroek :D

nu nog 1 vinden :+

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 10:45

Miesemuisje schreef:
ojee, ik heb mn zinnen gezet op een (betaalbare) jeansrijbroek :D

nu nog 1 vinden :+

€11,- skinnyjeans van de primark? ;)

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 11:29

Even een update. Amigo is ongelovelijk stijf voor. Loopt heel kort en voorzichtig. Dachten aan hoefbevangenheid maar dat is het niet. Nu zit ik aan spierpijn of bevangenheid te denken maar dat is altijd aan de achterhand dus dat klopt ook niet echt met mijn verhaal. Heeft iemand een idee? (Hij is weer aan het groeien)

En ik zit te twijfelen of ik mijn shetje weg doe. Dus ik zit in dubio ook of ik wel bij deze stalling wil blijven staan. Hij is ook erg mager geworden en niet echt verkoopbaar. (Heb nu weer werk dus misschien dat ik hem toch hou)

Tijdje geleden werd Amigo vrij schraal nu eindelijk vlees op de ribben word de haf van een vriendin ook ontzettend dun. We hebben aangegegeven dat ze emer hooi moeten hebben en als dit niet werkt gaan we weg. Het rare is dat de andere paarden goed en zelfs te dik zijn. Sorry voor mijn lange verhaal maar het moest er even uit.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 11:41

JOEPPIEEEEEEE Patje mag naar huis dus die gaan we zo ophalen!!!!!
Hij krijgt nu AB en omeprazol, na deze kuren moeten we terug komen op controle.
Zijn de zweren niet genoeg genezen(wat ze niet verwachten)dan gaan ze biopten nemen voor verdere onderzoeken.

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 11:48

Lastig Mira, je hebt neem ik aan al goed naar en onder de hoeven gekeken?

Verder is het altijd lastig natuurlijk om de beslissing te maken als een dier weg moet. Zoals bij jou misschien je Shetje. Als je verder kwa financiën het wel aankan en natuurlijk ook kwa tijd en je hebt er nog plezier in om ook je Shetje te verzorgen. Dan hoeft je Shetje niet weg. Maar ja twijfel je heel erg en heb je het idee dat hij/zij meer aandacht zou kunnen krijgen dan jij nu kan geven. Dan kan je natuurlijk overwegen om hem/haar te verkopen. Maar je moet er geen spijt van krijgen natuurlijk.

En wat fijn dat Patrick weer naar huis kan!!! Hoop echt dat de maagzweren nu afnemen en gaan genezen.

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 12:16

Hoop dat de oozaak te achterhalen is mira.

Jeey en Patje weer naar huis! *\o/*

San, mooi verwoord ook, wanneer je ergens niet meer voor de 100% achter staat kun je beter eerst even de tijd nemen saampjes en zoals je al aangaf de ene dag is de andere niet. Zijn ook best goeie momenten. Een ruiter en paard blijven altijd van elkaar leren. Ik had je besluit zeker begrepen, maar dit is ook wel even goed nieuws hoor :D
Hoop dat jullie een mooie tijd tegemoet gaan

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 13:11

Weet een van jullie een opfok waar ik mijn 2-jarige (tinker) en 1 jarige KWPN merrie's zou kunnen stallen voor ongeveer een jaar? Anders zal ik ze moeten verkopen. Ze zijn nogal aan elkaar gehecht en ik zou ze graag samen houden als dat kan. Voorkeur voor noord-NL, maar ik sta voor alle (betaalbare) opties open.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 13:20

Wat versta je onder betaalbaar?

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 13:38

Zo betaalbaar mogelijk, ik denk max € 300 voor beiden per maand? Verder heb ik geen eisen, ze staan nu 24/7 buiten met schuilstal. Tinker krijgt alleeen vitaminebrok, jaarling krijgt nog iets bijgevoerd ivm niet onbeperkt weidegang. Het hoeft niet luxe dus, zolang er maar toezicht is. Als ik ze op die manier kan houden wil ik dat liever dan ze nu verkopen. Per 1 augustus heb ik een volledige (vaste) baan, en zit ik qua financieën wat makkelijker.

Eventueel ben ik ook geintereseerd in een weide/stalling waar al mijn paarden op kunnen (KWPN 20 jaar, twenter-tinker, jaarling en shet, alleen merrie's). Liefst tussen Dokkum/Groningen/Drachten dan, zodat ik zelf de verzorging kan doen. Maar ik kan hier in de buurt eventueel de oude merrie en shet wel stallen, zodat ik ze zelf kan verzorgen en rijden. Maar goed, ik moet toch wat dus alle opties staan open 9al is verkoop de laatste optie)

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 13:42

Pb anders cp112 hier op bokt eens voor opfok :j

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 14:23

Ik heb naar de hoeven gekeken en hebben uit voorzorg zijn voorbenen afgespoeld. Hoop dat het beter word zo anders maar de dierenarts erbij. Zoals het er nu uit ziet blijft de shet hier hij is gewoon kwa conditie niet verkoopbaar.

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 15:51

Hey Sandra,dapper van je hoor! :j

Mira,als je niet tevreden bent en je er met de stalhouder over gesproken hebt,zou ik toch echt op zoek gaan naar andere stalling,je betaalt er tenslotte voor.
Ik probeer altijd zo goed mogelijk voor de paarden te zorgen,maar soms denken eigenaren daar anders over,dat kan natuurlijk en kunnen dingen in overleg veranderd worden

fijn dat patrick weer naar huis mag,is ie toch het beste op zijn plaats :D

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 17:27

Amigo kreeg naast zijn basisrantsoen ana brok ook van mij steeds 1 kilo extra waar veel eiwit inzit. Maar hij is nu weer flink aan het aankomen maar ik ben het een beetje zat. Ik moet steeds voor water zorgen hij stond bij het warme weer zonder water. Ik erger me gewoon aan vanalles en heb dit ook wel besproken hoop dat er geluisterd word. Ik en een vriendin op stal geven we ze ene maand mocht het niet verbeterd zijn dan gaan wij weg naar een andere stalling we zijn het gewoon zat. We hebben een idee hoe het komt maar dat ga ik niet hier neerzetten ;)

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 18:03

thnx voor jullie reacties!

nu moet ik alleen nog ff ander voer zoeken.. hij blijft jeuken bij zn voorpluk, ondanks vliegenkap.. dus dan komt het niet van beestjes.
Ik geef nu pavo voer, dus kan best daardoor komen! Hoor je wel vaker..

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 18:30

:wave: nat natter natst!

Eerst bij een les wezen kijken, daarna zelf gereden, waar ik uiterst tevreden over ben (na enige miscommunicatie en een slag op zijn harses) Hij heeft een hekel aan regen en wind.
En daar moet ie dan maar even doorheen. de grootste stukken loopt hij fijn nageeflijk, We zijn momenteel erg bezig met van hand veranderen, van a naar c rijden in een rechte lijn en gebroken lijnen.
Nu hebben we bij de tinkerdagen 3 proeven te rijden.
En daar in is oa te vinden : e.b.e. grote volte na enkele drafpassen paard de hals laten strekken, dus geoefend, doet hij super, want hij gaat zowat met zijn neus over de grond.

En de volgende, e.b.e. grote volte, tussen e en b doorzitten, tussen b en e arbeidsgalop aanspringen,en daarna een stuk rechtuit galoperen. maar dat vind hij moeilijk in de rijbaan, dus geoefend. 1e keer viel hij er uit,en de 2e keer ging hij wat te hard, maar wel nageeflijk en zo terug te rijden, ik ben zooooo trots!

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 19:22

Hoi iedereen :wave:

Ik zit aan mijn laatste dag vakantiejob en dan ben ik er vanaf :D

Het mennen met Jacky lukt overigens zeer goed, enkel ben ik nog steeds op zoek naar een nieuw tuig.

Ik zat ook eens na te denken om een boswandeling te plannen met Tinky. (Evt. met Jacky erbij) Nu zou ik gaan rijden in het Hallerbos, want daar is er een mooi ruiterpad voorzien en het lijkt me toch echt wel gaaf om er eens te rijden :)) En toen ik verder dacht, dacht ik aan een 'Tinkermeeting' maar dan evt voor Belgen (Nederlanders ook welkom! Maar misschien wat ver?) Ik zou het echt enorm gaaf vinden, aangezien zulke dingen altijd in NL zijn en ik er nooit kan zijn.. Misschien een idee?

Ik kan het niet organiseren, een tiener van 14? Beter niet :o

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 19:59

wat een lekkere kont heeft hij zeg, echt zo lekker waggelen :+:

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 20:09

Jaja, mijn shettenvriendje heeft inderdaad een sexy kontje voor zen leeftijd <<)

Had hem eens een stukje doen galopperen en dat voelt echt geweldig grappig. Karretje hupst helemaal mee, haha :+

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 20:13

hihi genieten dus

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 20:20

Zeker! Ben ontzettend blij dat ik dit kan doen :)

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 20:23

Wat fijn dat Pat weer lekker thuis is, doe hem maar een flinke knuffel!

en leuk, Jacky voor het karretje, ik vind mennen ook zo leuk om te doen! Helaas geen paard haha

Ik ga denk ik morgen weer naar Spock, kijken hoe het met hem is.

Als het weer een beetje redelijk is, en ik tijd heb. ben mn kamer aan het schilderen :D