[TI] [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jess_vH

Re: [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 10:49

leuke verzameling foto's weer Lot en zoals velen mij zijn voorgegaan: nee, het misstaat niet hahaha.

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 22:21

Iedereen hier weer lol met z'n knol <3 .Volgens mij kun je op tinkers alleen maar verliefd zijn.......

Kijk nou toch wat een heerlijk koppie,onze Bo <3

Afbeelding

En onze Madelief,verzorgtink van Iti en onze dochter rijdt sinds kort op haar,ze is net begonnen met westernlessen.

Afbeelding

Vandaag in Oosterwolde wezen kijken,westernwedstrijden,is ook erg leuk om te zien!

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 22:33

wie helpt mee duimen??zal mijn ruana vannacht haar veulentje te wereld brengen??

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 22:35

Wie weet?Als de beeb er is willen we wel een foto hoor!

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 22:42

ja tuurlijk.ik zou niet durven om dat niet te doen.

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 08:23

En????
Al een veulentje geboren??

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 11:55

nee hoor,anders was de telefoon vannacht wel gegaan.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 23:35

leden goed nieuws,

ruana is vannavond 10 over 10 bevallen van een gezond merrieveulen,genaamd kyona the new spirit.morgen op mijn topic foto's van net na de geboorte en een uitgebreid verslag.met moeder en kind is alles goed.

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 23:53

Heeeeeey!Gefeliciteerd! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Fijn dat alles goed verlopen is.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 22:14

Afbeelding

hier was kyona net geboren

we vermoeden dan ruana weer last heeft van mok.ik hoop het niet maar ben bang van wel.nou daar gaan haar sokkies die ik normaal zo netjes bij houd.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 01:31

Gefeliciteerd!
Sokken eraf met mok is lang niet altijd nodig hoor...

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 07:42

nee,maar is denk ik wel beter.de vorige keer toen heb ik de korsten nooit weg kunnen krijgen en misschien nu wel.
gewoonlijk houd ik de sokken bij door iedere paar dagen te kammen,bij nat weer ze droog te wrijven met een handdoek en dan wat op te kammen.zodat er lucht bij kan.
toen heeft ze ook een injectie gehad tegen de mok,maar t kan zijn geweest dat t toch niet helemaal weg is geweest.
nu moeten we even kijken op ze zo'n injectie ook kan hebben,vanwege haar veulen.ik heb haar sokken de laatste week niet kunnen doen vanwege haar humeur (was beschermend voor het ongeboren veulen.)

maar t is zeker een dropie die kleine.ik had gedacht dat het een zwart bontje zou worden,pappie is ook zwart.maar verassend genoeg is ze donkerbruin..

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 11:49

Kan voor het oog nog zwart worden, ik ben benieuwd van foto's in het geheel! Wie is de pappa? Wat vind de oude eigenaar nu eigenlijk? En neemt hij het veulen terug?

Wat betreft die mok, dat heeft ze dus vaker gehad? Ook bij jou? Mok is vaak een gevolg van iets; gevoeligheid voor veel gras, veel krachtvoer, nattigheid, dracht, en ga zo maar door, dus misschien kan je ook daar naar kijken... Luna had bijv. ook mok toen ze bij me kwam, ik wist dat die veel in de blubber had gestaan (en dat er meer kruipgoed dan gras in de wei groeide), dus heb in eerste instantie nergens rekening mee gehouden, gewoon dag en nacht op de wei en dagelijks 0,5kg subli ponybrok (pave reageren veel Tinkers gevoelig op --> mok) Daarnaast ben ik gaan smeren met zinkzalf dat de huis rustig kon worden (haar sokken waren er in het verleden al eens afgeweest, dat was net aan het terug groeien en heb ik zo gelaten). Nu is de mok nagenoeg helemaal weg en beginnen dr sokken alweer enige vorm aan te nemen :D

Wat een leuke foto's van Bo en Madelief Carolien! Ik vind Madelief haar koppie wat weg hebben van Chilana http://lh6.ggpht.com/_2Spm2aZVrLc/TDNq0 ... CT0176.JPG En idd, anders dan verliefd worden op Tinkers kan ik ook niet hoor.

Hier gaat alles OK, Luna heeft haar tweede enting gehad, maar en wederom gelukkig geen last van gehad. Wat me wel opviel is dat ze nu in de hals geprikt werd, en de vorige keer in haar borst? Volgens de DA maakte het niet veel uit.
Ze heeft twee keer aan de lange lijnen gelopen, het voorwaarts vond ze de eerste keer lastig, maar ging de tweede keer al stukken beter. Ze doet het netjes, maar ik ben wel blij dat ik er nu al mee begonnen ben, haar stil laten staan kost aardig wat tijd en veel druk, dat wil ik nog behoorlijk gaan verfijnen voor ik erop stap. Ernaast gaat supergoed, ik laat haar bijna altijd los lopen/staan. Meestal loopt ze dan braaf achter me aan, ook in draf, en roep ik ho dan staat ze onmiddelijk stil en krijgt ze wat lekkers (mooiste is, ik kan aan dr koppie zien dat ze zo met me "spelen" geweldig vind om te doen, erg leuk). Maar gisteren was madam stout, ze wou blijkbaar niet terug naar de wei, bleef mooi staan grazen waar ik haar borstel. Ik ben dus maar alleen naar de wei gelopen, en uiteindelijk besloot ze toch maar te komen, lekker drafje met de oortjes erop, gek paard, maar wel leuk gek.
Laatst bijgewerkt door Caily op 06-07-11 11:57, in het totaal 2 keer bewerkt

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 11:55

Zwart(bont) X Zwart(bont) is áltijd zwart(bont) ;)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 11:56

:wave: Leonoor

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 11:58

:wave:

Sorry, zag iets (ben dus meelezer :+ ) waardoor ik niet kon laten om te reageren ;)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 12:09

Geeft toch niet? Nu kan ik wel vragen hoe het met je gaat, dat lees ik wel bij de fokkerij...
Het zou ook smokey black kunnen zijn *D

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 12:17

toen ze nog nat was leek het voor mij of ze zwart was.maar gisteravond was ze op en top droog en toch echt donkerbruin.

de papa is een geen dekhengst.heb ik nagevraagd bij het tinkerstamboek.ik weet niet of ik hier de naam mag vermelden.ouders daarvan zijn bij mij ook bekend.
de oud eigenaar vondt het fijn dat nu alles goed gaat.hij wil eerst een bewijs dat de dierenarts is geweest door een brief en dan wil hij het verder afhandelen.zon brief heb ik niet,maar ik heb hem nu foto's gezonden van ruana en kyona.bewijs genoeg dat ze echt drachtig was

ruana heeft inderdaad al eerder mok gehad.maar we weten niet of ze dat al gehad heeft bij de vorige eigenaar.twee weken na aankoop was ze veel aan het stampen met haar rechterachterbeen,va geweest en ja hoor mok.2 friezen op stal bleken het ook te hebben dus die hebben ook injectie gehad.de oud eigenaar vertelde wel dat hij de tinkers ieder jaar liet spuiten voor mok ,maar ja misschien heeft er te lang tussen gezeten of misschien toch nooit gespoten .wie weet..
in ieder geval houden we het goed in de gaten.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 12:19

De naam van de hengst mag je noemen, mits je natuurlijk niet de hengst/eigenaar daarna volledig door het slijk haalt ;)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 12:27

Mok op zich jeukt niet, als het echt jeukt zijn er mijten bij, beestjes dus. Die kan je eruit wassen, en met die spuit meen ik idd dat je ze dood spuit, maar dat durf ik niet te zeggen eigenlijk, meer dan "er wel eens van gehoord" heb ik niet.... Preventief gaan spuiten lijkt me niks, dan worden de mijten hartstikke immuun op den duur lijkt me.

Ben erg benieuwd naar meer foto's O:)

En over de kleur, ze zit nu in dr veulenvacht, na het verharen kan het heel anders worden. Ik vind dat je dat bij deze heel mooi kan zien: snowdon @ [TI] (Verzamel Topic) Tinkers ITP Maximaal 2 foto's (tweede foto, even achterwege gelaten dat het van deze niet zeker is of ze heel donkerbruin, of misschien zwart gaat worden)

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 12:28

de hengst heet atlantyco van de gelderse tinkerhoeve. nakomeling van atlanta en tyco van de tukker.
mijn merrie heet officiel ruth uit de hof van ede.nakomeling van puck en sjakie uit de hof van ede

lot als ik jouw foto's zie dan zou het misschien toch best kunnen dat kyona zwart wordt.ach ja wat maakt t uit...

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 12:38

Ga je wel naar de keuring met de uk?

Baggio was ook heel lichtbruin bij geboorte en de maanden erna, bij het verliezen van veulenvacht werd dit pas echt zwart.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 12:41

nee er is geen keuring in de buurt ,bovendien heb ik geen trailer tot beschikking.
ik laat een dierenarts komen om haar op te tekenen (zo noem je dat toch)
en binnekort worden twee kwpn veulens gechipt in de stal dan wordt die van mij meteen meegenomen.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 12:44

Welke regio zit je dan?

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 12:45

Afbeelding