Dr straal ik gelukkig wel al harder, sinds ik die dryfeet gebruik. Alleen dat gat moet nog dicht gaan,maar zal denk nog wel een tijd duren als ik jullie verhalen zo lees
nou whis heeft er zelfs begin van het jaar kreupel door gelopen en hoge koorts van gehad En twee benen bleven zo diep dat ik er gek van werd zelfs tot maaden toe
Hier heb ik gewoon het laaste jaar 1maal per maand de hoefsmit op visite gehad. Tot ik dat Trust ging gebruiken dat werkt echt geweldig. Flesje kost wel 35euro, maar de rest heeft me ook zat gekost
M_D_H
Geplaatst: 20-12-09 23:30
iieeelllll rotstraal op zich is al echt niet het lekkerste... maar met maden er in???
klopklopklop (klopt af dat Niamh hier nog nooit last van heeft gehad)
mnkortleve
Geplaatst: 20-12-09 23:31
Bravour zijn kreupelheid was een speld in een hooiberg zei de veearts. Hij was/is te dik. Verkeerd bereden dus verkeerd gebruik van spieren. Hoeven zijn niet geweldig.
nou hehe,ben de foto's aan het uploaden. komen er zo aan.
hier geen klopvoeten bij de paarden, ze hebben geen ijzers, maar het is ook niet zo erge plaksneeuw
mnkortleve
Geplaatst: 20-12-09 23:34
Ik ken iemand die haar tinker heeft zo''n vreselijke last van mok ed dat het bloed langs zijn benen loopt en de maden uit zijn sokken kruipen en nog wil ze ze niet afscheren nou ik vind het vreselijk. Ik zou liever geld en sokken kwijt zijn dat zo'n beestje pijn te laten lijden.
Nou weetje whis heeft het ook nooit gehad hoor. Maar einde van haar dracht door het vele plassen is het begonnen Ook nog eens lek dak op stal. Dus ik kon mesten wat ik wilde ze bleef vaak last hebben van de urine. En met een kleine er naast is het dan was moeilijker om dag en nacht het te verzorgen. Ook heeft ze door haar uier ontsteking een lage weerstand gehad waar door het weer erger werd.
Rotstraal, gelukkig heeft Boncho daar nog nooit last van gehad! Hij staat al wel jaren rondom op ijzers. Vanaf donderdag staat hij nu ookal op stal. Hij krijgt dus wel hele klompen onder zn hoeven en gaat ook echt een beetje zwikken dan. Dat vind ik toch wel gevaarlijk. De andere paarden staan ook allemaal op stal omdat de meeste ijzers hebben en het zo'n onrust zaait als de weinige zonder ijzers wel naar buiten gaan.
Nou ik wist ook niet wat ik hoorde hoor. Was toevallig de erste keer dat de hoesmit haar deed terwijl ik er niet was maar mijn stalgenoot hihiih Toen heb ik ook de da gebelt en kreeg ik dat Trust
mnkortleve
Geplaatst: 20-12-09 23:40
Bonny heeft ook snel last van mok, ze had gigantische plekken in haar sokken toen ik haar kocht gelukkig is dat nu weg, ze heeft enkel het hele jaar door aan 1 been een heel klein plekje. Ze krijgt nu weer biks omdat ze niet zo in haar hum was dus ik benieuwd wat dat doet voor de mok.
Ik heb bij die tinker zelfs aangeboden om hem te behandelen en/of zijn sokken te scheren omdat ze geen tijd had maar dat moest niet.
Whis heeft ook mok en rasp van binnen uit. Ik merk als ze dag en nacht op het land staat dat het zo goed als weg is. En nu op stal het weer komt omdat ze dan voordroog krijgt. Wat heel mooie van kwaliteit is maar toch teveel inhoud heeft voor haar. Whis staat niet echt op krachtvoer. Krijg een schepje slobber per dag
jeutje mirjam.... raar he? kan me ook zo irriteren als mensen het maar een beetje op zijn beloop laten...
M_D_H
Geplaatst: 20-12-09 23:44
ik heb gillian pas van de zomer voor het eerst op ijzers gehad... hij heeft het niet nodig, maar er hing op dat moment nogal veel van hem af... dus ik wilde absolute bescherming voor zijn voetjes (hij moest de paarden4daagse lopen, een orunexamen afleggen, op concours en mee voor mijn 5 weekse stage in duitsland) en dat allemaal in een periode van 2 weken... na 10 weken heb ik ze er af laten halen, om ze vervolgens binnen een maand er weer onder te zetten omdat ik springconcours had... op gras:P
Ik ben eigenlijk niet zo'n ijzer mens hoor als het niet hoef. Maar Whis doet het er zo goed op en haar hoeven ook Dus daarom voor de tweedemaal er onder laten zetten
Boncho staat al jaren op ijzers omdat hij altijd voor de kar liep en zijn hoeven scheef en snel afsleten. Nu zitten ze er nog onder omdat hij wat gaat kreupelen zonder ijzers. Waarschijnlijk omdat hij het niet meer gewend is en zn hoeven wat gevoeliger zijn.