[TI] [HK]Kontenkletsers zijn zo blij als een pas geverfd tuinhek

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Sita_

Re: [HK]Kontenkletsers zijn zo blij als een pas geverfd tuinhek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 20:37

We zijn toch al een HK..? Alleen dan niet in de HK..

Galeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 20:44

Trea schreef:
Boncho schreef:
Al veranderd zie ik....
Alleen ben ik je vriendje niet op hyves en kan de foto dus niet kijken....

Moet je gewoon maar ff men vriendje worden :D , of er is iemand die veel handiger is dan ik en hem wel hier kan plaatsen ;)

Via tinypic kan je hem ook doen ;)

www.tinypic.nl
En dan de 2e link ;)

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 20:49

Marleen, het nieuwe stekje is in Molenschot, ik heb nog geen foto's!

_janet_ schreef:
leon vertel eens meer over je nieuwe stekkie?

Het is de wei waar Ryon O'Malley tot voor kort stond. Ik ben er afgelopen voorjaar al wezen kijken toen Annelot er net stond met Ryon.
Gezien zij terug wilden naar Noord-Holland, had ik haar gevraagd eens te polsen of wij wellicht daar terecht konden met Himesh.
Zo gezegd, zo gedaan. Wij hebben vorige week contact gehad met die mensen en er langs geweest. Het was echt heel erg gezellig met name. En we hebben gewoon gelijk eerlijk gezegd dat we het liefst alles bij elkaar hebben dan. Dit was geen probleem, na wat aanpassingen her en der :)

Het gaat om zo'n 1 ha direct achter het woonhuis van deze mensen, gek genoeg midden in het dorp aan de voorkant. (eerder een gehucht dus)
De plannen lagen al klaar om een schuilstal te gaan zetten en dit gaat dus ook nog gebeuren. Hun plannen klonken erg enthousiast en kon me er direct helemaal in vinden. Ik heb gezegd dat ik het erg fijn zou vinden als dit voor begin mei gerealiseerd kon worden en dat begrepen ze (ivm Chayenne).
We moeten zelf hooi regelen en mest afvoeren. Maar deze mensen zijn ook de moeilijkste niet zegmaar :)

Ze zijn momenteel bezig de grond opnieuw in te delen, ze vroegen nog of we voorkeur hadden qua lint e.d. Maar dat heb ik geheel aan hun overgelaten. bespaart ons weer onkosten. Ze hebben zelf schapen en geiten (en een waakeend :)) ), het is er gewoon erg knus en gezellig....
Ze zijn ook net begonnen met het graven van een natuurlijke vijver in hun eigen wei. Het is overigens ook de bedoeling dat hun schapen af en toe omgeweid worden op onze wei voor het egaal afgrazen e.d.

Het is 8km van ons huis, tussen de Oosterhoutse bossen en de Chaamse bossen in. Op een mooie nazomerdag kan ik zelfs richting de Galderse meren, dus genoeg om heen te rijden! Kan ik ook eens naar huis rijden, paard in de tuin zetten ofzo :)) In Molenschot zelf is een manege en een pensionstal met buitenbak en een dorpje terug richting ons huis is ook een manege. Dus dat er geen bak is bij de wei zal ik niet snel missen. Als ik zie hoe vaak ik de bak de afgelopen tijd heb gebruikt.... kan ik ook wel op afspraak elders doen.

Pff wat kan ik er verder over vertellen, er is netstroom en leiding water, dat is ook nieuw voor ons en ben daar erg blij mee.
We hebben een vaste prijs voor huur van de grond en gebruik van water en stroom, daar zit 1 paard bij in begrepen en dan een klein bedrag p/m extra per paard wat er staat. We kunnen dus merries van anderen ontvangen later, al gaan we dit niet heel erg actief doen en dat stelden ze wel op prijs. Het is toch wel wat privacy wat ze inleveren dan en daar willen we graag rekening mee houden. Pepijn heb ik ook al gesproken, die is straks bijrijder/verzorger af en komt gewoon af en toe samen rijden :)

Trea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 20:53

snowdon schreef:
Afbeelding

ohhhhhhhhhhh zo lief

Waarom ben jij daar zo handig in en ik niet :o

Maar eh dank je wel

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 20:55

Klinkt goed Leon. Ik las Molenschot en dacht meteen aan Ryon.
Mooi geregeld zo :j .

Is er nu nog helemaal geen stal??

Boncho

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 20:55

Leuke foto Trea!!

Klinkt als een super plekje Leon!!
Wanneer gingen ze daar nou heen?? (heb ik waarschijnlijk gemist hoor)

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 20:56

Sita_ schreef:

Het maakt wel een verschil.... nl dat niet zomaar iedereen meer komt binnenvallen.
Ik kan me voorstellen dat je dat even hebt gemist doordat we hier erg snel gaan ;)
Zal het dus even toelichten.

Maar iedereen-behalve-ik (krijg ik steeds vaker het idee) valt er over dat her en der iemand hier een berichtje dropt met een vraag of een link. We zijn dit topic gestart met het idee dat iedereen welkom is en niet hoeft bij te lezen e.d. Maar ik moet dat idee steeds verdedigen.
Het is mij zeer zeker duidelijk dat mensen als Liesbeth, Sita, Janet, Maya etc etc etc die het gewoon druk hebben en het niet redden om bij te lezen, maar al wel langer meedoen hier niet onder vallen :)

In mijn ogen is laten verplaatsen naar de Huiskamer een soort deur die je vervangt :)
Meer een besloten karakter wat men hier graag wenst naar ik merk en wat er uiteraard langzaam in is geslopen.

Een nadeel is dat wellicht enkelen niet meer kunnen meekletsen, maar die kunnen na enige moeite gewoon weer mee doen. (Het aantal nuttige berichten)
Mijn verzoek aan iedereen hier om hier eens over na te denken, rustig graag... dus niet meteen er boven op springen.

Ik erger me nl niet aan de ego-posts, maar wel op de reacties gericht tegen de ego-posts. En die irritatie valt wat mij betreft volledig weg als we in de HK zitten.

Hopelijk een beetje duidelijk zo, onderscheid maken is niet zo mijn ding... dus weet niet goed hoe duidelijk neer te zetten.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 21:00

Boncho schreef:
Klinkt als een super plekje Leon!!
Wanneer gingen ze daar nou heen?? (heb ik waarschijnlijk gemist hoor)

Begin december :) Sinterklaasweekend :+
Arjan heeft nl alleen 5 december tijd....

Ik ga Snowdon voor de wagen spannen om de menwagen te verhuizen :)) Het is mijn idee om dat dan 6 december te doen, dan staat Snowdon dus nog 1 nachtje extra in Loon, helemaal alleen :(:) Maar dat én de rest met de trailer (3 x rijden) is niet echt handig te doen op 1 dag.
Het is overigens 20 km met de wagen, dus wel te doen. Onder andere Ellen gaat dan mee op de wagen :D Ook roxtemp met wie ik gisteren mee ben wezen mennen wilt mee :)

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 21:02

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 21:03

snowdon schreef:
Sita_ schreef:

Het maakt wel een verschil.... nl dat niet zomaar iedereen meer komt binnenvallen.
Ik kan me voorstellen dat je dat even hebt gemist doordat we hier erg snel gaan ;)
Zal het dus even toelichten.

Maar iedereen-behalve-ik (krijg ik steeds vaker het idee) valt er over dat her en der iemand hier een berichtje dropt met een vraag of een link. We zijn dit topic gestart met het idee dat iedereen welkom is en niet hoeft bij te lezen e.d. Maar ik moet dat idee steeds verdedigen.
Het is mij zeer zeker duidelijk dat mensen als Liesbeth, Sita, Janet, Maya etc etc etc die het gewoon druk hebben en het niet redden om bij te lezen, maar al wel langer meedoen hier niet onder vallen :)

In mijn ogen is laten verplaatsen naar de Huiskamer een soort deur die je vervangt :)
Meer een besloten karakter wat men hier graag wenst naar ik merk en wat er uiteraard langzaam in is geslopen.

Een nadeel is dat wellicht enkelen niet meer kunnen meekletsen, maar die kunnen na enige moeite gewoon weer mee doen. (Het aantal nuttige berichten)
Mijn verzoek aan iedereen hier om hier eens over na te denken, rustig graag... dus niet meteen er boven op springen.

Ik erger me nl niet aan de ego-posts, maar wel op de reacties gericht tegen de ego-posts. En die irritatie valt wat mij betreft volledig weg als we in de HK zitten.

Hopelijk een beetje duidelijk zo, onderscheid maken is niet zo mijn ding... dus weet niet goed hoe duidelijk neer te zetten.

Ah oke! Ik snap het!
Ik zie inderdaad met terugscrollen wel een aantal 'nieuwe' gezichten etc..
Mij stoort het niet iig.. :)
Mij maakt het ook niet uit of we hier of in de HK zitten..

Ik lees dat je een nieuw stekkie hebt!
Dat heb ik vast ook gemist.. :o Bevalt het oude niet meer?
Sorry voor de vragen! :o

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 21:06

Heb even een eerder berichtje enkele pagina's terug opgezocht voor je ;)

snowdon schreef:
Zo ook weer terug van de paardjes, het bleef maar miezeren... alleen maar gemest, gevoerd, geknuffeld en gewandeld.
Werd nog gebeld nav 1 vd solli-brieven van vanochtend! Morgen om 1 uur solli-gesprek!

En we kunnen langzaamaan afscheid gaan nemen van de loonse en drunense duinen op 'kruip- en spuug'afstand..... moet alleen stalhouder nog even treffen deze week.
Per begin december gaan Snowdon, Chayenne, Shiloh, Sierra & Himesh verhuizen :):)
Alles lekker op 1 locatie en dichter bij huis (fietsafstand!). En het scheelt (niet alleen qua benzinekosten!) in de portemonnee. Moesten even wat knopen doorhakken en gordel aanhalen zegmaar :)

Luxe positie van één van de mooiste gebieden van Nederland hebben we bij deze dus ingeleverd, maar verder gaan we er weer op vooruit en daar doe je het toch voor. Enne gras is gras :)

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 21:07

Oke! Mooi zeg! :j Dichterbij is altijd mooi meegenomen en ik lees ook over stroom en water.. Ideaal!!

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 21:08

Ik hou het bij even bijscrollen, vanavond bij m'n ouders gegeten, neef was er met vrouw en kinderen, vandaag ook weer heen en weer gescheurd naar België, dus de meeste energie is er wel uit.

Bianca :(:)

grid werktwijfels.

Maartje huurcontract getekend.

Grit Spoek kunnen onderscheppen.

Leon morgen gesprek, alsvast succes gewenst!
En gefeliciteerd met jullie nieuwe stek! *\o/* *\o/*
Ben een paar keer in Molenschot geweest, misschien wat midner bos, maar zeker een prachtige omgeving.

Knappe exen Trea :D

Blue bij Mirjam terug, je had het er zaterdag nog over, wat goed dat ie er weer is!

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 21:12

Gezellig verhuisritje :j en 20 km is goed te doen.

Nooit geweten dat de oorsprong van dit topic zo anders ligt.
Ik zou het niet erg vinden om naar HK te gaan. Ik vind dat we een gezellige clubje hebben en dat de groep al aardig groot is. Ik merk dat het voor nieuwkomers ook best moeilijk is om ertussen te komen.

Klinkt onvriendelijk naar nieuwkomers en dat is zo zeker niet bedoeld! Af en toe een nieuwe kletsers is juist ook leuk. Maar zelfs ik als dagelijkse meelezer en poster kan het soms niet bijhouden.
En ik vind het juist wel leuk om wat meer persoonlijk van elkaar te weten en dat is moeilijker met zoveel kletsers.

Boncho

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 21:14

Ik was een heel verhaal aan het tikken over de vraag van Leon al dan niet een HK topic te worden zie ik dat Grit eigenlijk precies post wat ik aan het tikken ben! Ga dus met Grit mee!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 21:15

Ik zit zelf ook al vanaf het eerste topic hier en de insteek van een HK topic hier op TI was toen ook dat mensen zomaar even wat konden vragen zonder steeds nieuwe topics te hoeven openen..

Inmiddels zijn we al een boel topics verder, de groep is groter en veranderd en gewoon hechter geworden.. Maar ik vind persoonlijk dat die insteek waar het topic ooit voor is gestart ergens wel moet blijven.. :o

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 21:17

klinkt super leon! gaaf!

ga ook eens foto's van "exen" zoeken

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 21:17

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 21:21

Hee Mirjam, heb jij ook een Blue? Geen wonder dat het je lievelingskat is, en super dat hij terug is...! ;)

Leon, je nieuwe stek klinkt leuk hoor! En nog steeds in de buurt van heel veel mooie bossen zo te lezen!

Ik wil best een HK topic worden, ben het volledig met je redenering eens Leon! Ik vind overigens ook echt dat we lekker ons best moeten blijven doen om ons allemaal ook als het eens wat te druk is hier lekker z'n ei kwijt te kunnen laten! Want echt.... 10 pagina's bijlezen uit je werk is niet te doen... ik kan erover meepraten.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 21:22

Ik scroll even door de eerste blz van het kletstopic en lees dit

Hopelijk gaat dit topic niet zo snel als de andere..
Want als je dan een dagje niet op bokt bent geweest moet je algouw 3 pagina's bijlezen..

:') 3 blz is tegenwoordig een rustige dag

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 21:23

Daar doe ik een moord voor! :P

Sita_

Hihi.. Ik ook! :))

snowdon

Tijden veranderen :+

Schimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 21:24

En vaak zijn het nog meer dan 10 pagina's... Als je 1 avondje niet online bent geweest zijn er soms zo 30 pagina's bij.. Dan blader ik wel wat door maar kan het echt niet opbrengen om alles te lezen en overal op te reageren.. Wat eindigt in een ego-post, omdat ik dan in ieder geval iets van me wil laten horen.. Voel me daar best l*llig over, maar vind het wel fijn dat je hier dan niet direct met de nek wordt aangekeken! :P

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 21:27