[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 10:52

Roos, thanx. Ik heb zoiets nog niet eerder bij de hand gehad en weet dus niet wat ons te wachten staat Op internet lees ik zo veel verschillende dingen hierover....
Succes bij de fysio en plezier bij Figje!

flettie

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 10:55

Baileys schreef:
SuperRoos schreef:
wat krijgen jullie paarden veel te vreten ohhhh haha
king kreeg sochtends en smiddags een handje graan en verdeeld over de dag 3 plakjes hooi en nog was ie te vet

Dat dacht ik nou ook....
Heb ik dan als enige een paard die van krachtvoer niet actief wordt maar vet?
Bij Beel maakt het echt niet uit wat ze te eten krijgt, ze blijft de rust zelve. Zou haar actie-gen kapot zijn ofzo ?

Fayette heeft haar krachtvoer echt nodig. Anders valt ze teveel in en wordt ze te schraal. Op het moment krijgt ze ong. 1-1.25 kilo TinkerBrok per dag (verdeeld over 2 voerbeurten), om de dag een kwart kg kruidenmuesli (voornamelijk voor de ) en dus onbeperkt hooi. Hier doet ze op het moment erg goed op. Ze valt niet in, voelt zich goed en heeft een glans over haar hele vacht heen.
Van teveel krachtvoer wordt Fayette ook te jolig maar met TinkerBrok heb ik hier nog niet zoveel last van gehad als met de gewone merken basisbrok.

yarka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 11:01

Heb het gezien Flettie, zal het straks even lezen.
Hoezo 'eindelijk' trouwens? Valt toch wel mee?!

Met Jane gaat het steeds beter Roos. Ze eten nu al gezamenlijk uit de hooibak buiten en er wordt al veel minder gegild en gebokt.
Cody is nog steeds de leidende merrie en daarna komt Jane. Hilton is gewoon het watje blijkt, al doet hij af en toe toch nog erg stoer.
Klein hartje, haha!
Suc6 bij de Fysio straks.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 11:10

Nee hoor, Amanda krijgt nu ook in totaal 200 gram Subli Basisbrok (een van de armste brokken die er zijn) op een dag. Het is meer dan ik wil, maar Dewi moet wel 2 x op een dag brokken, en als Amanda dan niks krijgt, dan jaagt ze Dewi weg om haar brok op te vreten. Verder ’s ochtends en ’s avonds 3 plakken hooi (van die kleine pakjes dan) tegelijk met de brok. En net na de middag ook zoiets vermoed ik. Mijn vader voert dan. Daarnaast eten ze het stro van in stal op als er vers ligt.

Dewi krijgt op het moment per dag 750 gram Pavo Basisbrok, halve maatschep maisvlokken en 400 gram Pavo Conditon X + 2 eetlepels zonnebloemolie ’s avonds. De rest wordt over 2 voerbeurten gelijk verdeeld. Die Conditon X en maïsvlokken ben ik restjes aan het opmaken. Ga zaterdag weer om een nieuwe lading, wil dit keer gaan kijken voor een muesli. Heb nl het idee dat Dewi niet graag dr krachtvoer eet. Ze doet er zo langzaam over (kiezen zijn trouwens van de zomer bijgewerkt, kwam niet veel vanaf). Dus maak maar een afwisselend mengsel

Flettie, toch leuk om te lezen dat jij precies dezelfde ervaring hebt, blij het vroeger gedaan te hebben wegens enorme puberperiode. Je bent een van de eerste waar ik dat van hoor.

Oohw, er is weer werk aan de winkel.

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 11:33

Yarka, Kit is bang voor alles wat op zijn rug komt. Heel stom in de opfok heb ik er een keer een longeersingel met heel veel rinkelende ringetjes opgelegd, totaal niks aan het handje. Nu wel, ben dus nu met beleid bezig om die bewuste longeersingel weer rustig op zijn rug te krijgen. Een deken gaat wel inmiddels maar een dekje is weer ubereng. Het komt ook wel goed, jammer dat door de operatie er nu een gat in die 'training' zit want daar was ik dus mee bezig.... Gelukkig kan ik nu weer meer en gaan we weer beginnen. Eerst even een eigen longeerzweep gekocht van de week want die ik gebruikte is van vorige staleigenaar en die is er niet meer. Kit moet er weer aan geloven.

Ik mag trouwens een stukje in de bak afzetten om te longeren, das het voordeel van pensiongasten die niet rijden hihi, hele bak voor mezelf. Nu nog eens op zoek naar wat gebruikte hindernisbalken om een parcoursje op de grond te maken. Heb er helemaal zin in!

9 december gaan we met Kit en ShowGirl naar een vuurwerktraining, gewoon voor de leut bij Ballinghof ofzo. Wel humor, allebei mijn schatjes in onze trailer (groot en klein). Hoop dat hij zich in de trailer wel netjes gedraagd naar haar toe, heb (nog) een plastic tussenschot. Het voordeel is dat ze in de trailer niet heen en weer rent en op het land natuurlijk wel en dat werkt als een rode lap op een stier voor Kit.

Ik vermoed dat Kit ook in de leuke pubertijd zit als we hem gaan (laten) inrijden, ach het is niet anders. Ik betaal ze er wel voor het is hun werk en zo hoef ik mijn kippeborstje niet te sneuvelen.

Nu even verder bijlezen

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 11:35

Yarka, heb je foto's van Jane bij jullie?

Maya, klinkt als heel veel voer wat Dewi krijgt maar als ze het nodig heeft, so be it, toch. Net als Fayette.

Nu even de vorige pagina lezen

yarka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 11:43

Heb al wel wat foto's. Zal ze vanavond ff uploaden.
Met Kit komt het vast helemaal goed!

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 11:51

Vasthi, jammer dat ze niet drachtig is, volgende keer beter.

Jacky, stoer die kaarten. Ben net als Roos gevallen voor de 3e kaart, stoer hoor!
Zal die van mij van vorig jaar eens opzoeken.
Jammer van het weer maar daar wordt je hard van, als je eenmaal aan het rijden bent heb je er geen erg meer in en geniet je met volle teugen van je knollie. Of die moet ook niet van regen houden dan kan je wel eens beetje onaangename rit hebben hihi, ik spreek uit ervaring. Zal vast wel goed komen

Chub, lekker autootje rond en nog wat extra centjes op zak, lekker gevoel zo even tussendoor een soort van ‘bulken’ van het geld hihi.

Leon, achgossie heb ik dat paintje gezien toen ik bij jullie was? Rotkoliek ook!!

Paardje van mijn vriendin heeft net een koliekaanval van een paar dagen achter de rug, ging weer bergopwaarts hup gelijk droes er overheen…

Silas beterschap!! Niet ziek worden hoor, is helemaal niks an! Bleh wat moet jij vroeg je bed uit zeg,pffff moet er niet aan denken. Sterkte!

Sla, gaat wel op zijn tijd, moet wel veel door de sla heen zitten dan hoor.

Spetter lekker naar de kapper, geeft altijd zo’n ‘fris’ gevoel naderhand, lekker weer geknipt en in model. Ik hoor dan ook altijd TRRRRR als ik mijn haar op de bank laat vallen. Nu is jouw haar wat korter maar goed.

Roos succes bij de fysio zometeen enne lekker die jas, heb er zelf ook echt profijt van al heb ik een Dryzabone, zo’n oliejas ipv een waxjas.

Oren knippen, bij Kit heeeft mijn vriendin met de jonge hengstenkeuring een derde oor geschoren, geloof dat hij de hele stal afbrak…maar eens gaan leren en laten ervaren dat het helemaal niet eng is en dat dat ding echt niet BIJT! Mijn knurfdje

Flettie, zie nu jouw 181 dagen staan, zal die van mijn kleine meid ook weer eens bijwerken, jaja nog steeds doen..

Jellie, hoop dat het meevalt met Flan d’r hoef.

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 11:51

Leuk ben benieuwd naar je foto's Yarka, van die lekkere dame.

Ga geloof ik later maar cutten met Kit, vindt hij best wel wat denk ik haha

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 12:49

eerder dan "gepland" ben ik er weer

Was vandaag met collega op pad maar bedrijf had spullen niet in orde dus konden niet vooruit, dus ben nu al thuis

Dus dan natuurlijk ADSL uitproberen

Was eerst begonnen met de citrixomgeving er goed op te krijgen (voor netwerk van bedrijf) maar dat wil nog niet lukken dus nu even pauze

Tequila --> GEFELICITEERD en dan hopelijk snel vroemen

Roos --> ook leuk zo'n parrelli groepje vind het nog steeds zo ontzettend gezellig (en toch rustig) hier op stal echt ideaal
en succes bij Fysio!

Jacky2 --> kaart 2 en 3 vind ik t de mooiste, succes met buitenrit en zoals Roos zegt kop op je bent niet van suiker
Hier trouwens geen wind alleen een beetje regen maar momenteel is het aan een kant alweer een beetje blauw.
Pas wel alweer een keer moeten krabben, maar toen wel ook mooie zonnige dag gehad
ach t is ook alweer november dus mag ook wel

vasthi --> je had al een beetje een vermoeden en blijkt nu waar te zijn, wel jammer maarja misschien heeft ze gewoon even een seizoentje rust nodig ...
en gaaf van de complimenten op fotoclub altijd leuk om te horen toch

Jell --> balen van Flett --> dus komt idd uit voet...bij zweer is deze dan erg warm/heet ... hopelijk snel verlost van druk/pijn
en Fenno naar kliniek voor knie op slot ze gaan toch hopelijk niet opereren hè dat is echt t laatste/ ergste wat je kan doen. Heb daar alleen maar negatieve dingen van gehoord o.a. van kliniek hier in brabant en klinieken in duitsland (daar is dat doorsnijden al lang achterhaald en is training van de spier en veel beweging de remedie )

Tinker van Tricky1 had eerst ook vaak knie op slot (paard was toen ook in de groei), maar toen ze dus 24/7 buiten stond was het echt binnen no-time over

Een verzorg welshje van vroeger had ook s ochtends als ze uit stal kwam vaak knie op slot, maar toen ze meer aan t werk gezet werd, werd dat al een stuk minder en toen ze vervolgens ook niet meer s nachts op stal hoefde (werd inloopstal) heeft ze het niet meer gehad.

Flett --> over de helft al ....

maya --> nog steeds Dewi aan t "vet" mesten, wil ze al een beetje aantrekken of ?! heb al tijdje geen foto's meer van haar gezien...
Tinker bij ons op stal neemt trouwens ook altijd héél erg veel tijd voor z'n eten, maar dat doet ie met alles of t nu brok of meusli of slobber is ... hij houdt denk ik gewoon van lang tafelen

cheveyo --> met geduld komt dat bij Kit vast ook allemaal goed

chub --> dus nieuw leuk autootje , heb gemist waar dat stond

Jean --> echt een konijn dus (ik noemde sla vroeger altijd konijnenvoer ) verder alles weer wat beter

Het filmpje van carrousel is trouwens ook leuk, daar hebben ze altijd van die leuke figuren voor zoals dat bloempje e.d.
Waren dat trouwens allemaal particulieren/ eigenaren of was dat van 1 stal of zo ?!

Toen ik pas nog eens naar wat foto's van Sayla keek, kwam ik erachter hoeveel haar manen wel niet gegroeid zijn van 2 juli tot nu
Zal eens kijken of ik binnenkort weer eens wat leuke kiekjes kan maken

Op deze foto zag ik het verschil goed (heb niet zoveel foto's van sayla van zijkant en hier lijkt ze ook een beetje uit verhouding maar gelukkig weet ik dat de foto vertekend )

Heb een lijntje gezet tot waar de manen nu komen is denk ik toch wel zo'n 10 cm, terwijl ik eigenlijk het idee had dat haar manen niet veel langer zouden worden

Afbeelding

*hoopt dat ze nu weer een beetje bij is en sorry als toch nog e.e.a gemist heb*

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 13:06

Bahbah wat een weer! 3 dagen vrij en alleen maar petweer. Jakkes.
Spetter krijgt ook niet veel krachtvoer. Hij wordt er sjacherijnig van. 1/4 kg musli zonder haver van pavo. Indy kan echter kilo's biks krijgen zonder druk oid te worden.
Cheveyo, wel leuk om je paardje zelf eerst op te voeden! Veel geduld hebben dus. Merk je al dat je meer conditie krijgt?
Roos succes bij de fysio en veel plezier met in de regen rijden.
Jellie, misschien de hoefsmid even bellen of hij wil kijken of ze iets met haar hoef heeft. Die hebben er vaak meer verstand van dan de dierenarts.
Grid, gezellig dat je meer tijd hebt om te kletsen! Lang leve ADSL!

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 13:15

grid schreef:
:Jell --> balen van
Flett

--> dus komt idd uit voet...bij zweer is deze dan erg warm/heet ... hopelijk snel verlost van druk/pijn
en Fenno naar kliniek voor knie op slot ze gaan toch hopelijk niet opereren hè dat is echt t laatste/ ergste wat je kan doen. Heb daar alleen maar negatieve dingen van gehoord o.a. van kliniek hier in brabant en klinieken in duitsland (daar is dat doorsnijden al lang achterhaald en is training van de spier en veel beweging de remedie )

Flan grid

Wat betreft dat doorsnijden achterhaald is in Dld klopt. Fayette heeft 3-3.5 jaar geleden voor haar vastzittende knie ook in een kliniek in Dld gestaan (in Hochmoor voor diegene die het kennen). Zij hebben haar kniebanden toen ingespoten hormonen/cortisonen/weet eigenljik niet meer precies wat en het advies meegegeven om haar aan het werk te zetten. Snijden wilden ze niet doen.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 13:18

ja krijg je dat weer als je op vanalles gaat reageren sorry verkeerde naam

en grf@%$# ADSL is leuk , maar citrix wil niet meewerken ... hoop toch vandaag nog wel effe op netwerk te kunnen >;)

[edit] waarom doet die fronsende smile t niet meer ...

en spett idd balen van je vrije dagen ... t is hier ook alweer grijs ...

Lucy_1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 14:05

Hallo, wat gaan jullie weer snel.... Probeer meestal toch wel bij te lezen op mijn werk en thuis, maar dan toch ineens weer 3 pagina's gemist....

Fjordkootje : knap hoor : rustig de waarheid vertellen aan een collega. Zou ik ook wel willen kunnen, maar mijn ogen gaan altijd zo vreselijk boos staan.....

Jacky2 : harstikke leuk die kerstkaarten van Macho... Stoer hoor...

Snowdon : bale zeg, zo'n 2-jarige die dood gaat aan koliek

Verder wens ik ieder sterkte en beterschap die ziek zijn of zieke familieleden hebben!

Verder heb ik de stukkies gelezen over inrijden. Volgens mij kun je best vroeg beginnen met zadelmak maken. Is alleen afhankelijk van het paard. Mijn merrie van 2 jaar is wel zadelmak, mijn zoontje van 9 rijdt wel eens op haar, maar we belasten haar nog niet zwaar. Ik vind haar rug namelijk nog niet sterk genoeg. Terwijl wij een hengst van 2 jaar zadelmak hebben gemaakt, die het allemaal gemakkelijk aan kon. Op zich gaat mijn voorkeur naar de leeftijd van 3 jaar om ze zadelmak te maken en gelijk goed in te rijden. Je kan dan meestal gelijk alles rustig opbouwen en doorgaan.

Grid : wat een leuke merrie heb je. Een plaatje hoor!

Flettie : spannend zeg, over de helft alweer... Ben wel een beetje jaloers op je hoor!!

Ben verder weer helemaal bij gelezen, maar weet niet alles meer om op te reageren...

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 14:09

Net gegeten. Jan gebeld. Had nog niet gegeten dus ik heb hem effe aangespoord. Anders is t straks een nog ergere vaatdoek Ik neem hem vanaaf wel mee naar stal want ik weet niet of ik t alleen af kan met Flanna.

Chev, hoe is t nu met je Baron? Balen dat kit zo bang is van dingen op zijn rug. Denk je dat ie bang geworden was na die x bij de opfok? Fijn dat je de bak af mag zetten! Gaaf zo'n vuurwerktraining. Zou ik ook wel willen!
Ook sneu van dat paardje van je vriendin.

Grid, T is Flan geen flet Haar hoef voelde niet warm aan ofzo.. maar vanavond nog eens kijken. Ik baalde zo dat de stalbaas er gisteren niet was. Heb wel een briefje achter gelaten. Ik hoop dat t bij Fenno niet nodig is zeg, klinkt eng. Hij gaat naar Utrecht toe. Hij is 12 jaar. Hij heeft nu speciaalbeslag maar daarna is t 2x terug gekomen binnen een paar dagen tijd.
Wow, Sayla heeft dus echt snel groeiende manen. Gaaf hoor! Ze kijkt eigenwijs op de foto!

Cindy, ik heb gisteren de smid een mailtje gestuurd. Als ik meer weet vanavond zal ik hem vanavond bellen. Bedankt voor je tip Balen dat je pestweer hebt!

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 14:44

Hm jell --> als t niet warm is is het waarschijnlijk geen zweer want dan wordt t meteen erg warm ... misschien dan toch hoger wellicht verkeerd gestapt of zo, hoeft niet meteen zeer ernstig te zijn

effe strenge mams spelen voor ziekige jan dus, beterschap voor hem en jij trouwens ook nog met je uitslag, zit effe niet mee

Hoop ook voor je dat ze bij Fenno niks doorsnijden zoals flett ook al zei is echt achterhaald en het werkt ook nog eens niet goed, paard kan niks meer met die pezen dus de achterhand wordt zwak zou zonde van het paardje zijn ...
Had ie het speciale beslag nog maar 2 dagen of begrijp ik t nu verkeerd een been/hoef heeft wel even de tijd nodig om zich aan te passen aan een nieuwe stand/ beslag namelijk
Ben eigenlijk niet zo'n voorstander van speciaal beslag, vaak helpt wat meer/ minder/anders kappen beter dan t met een ijzer in een bepaalde stand te wrikken, maarja daar zijn nu eenmaal de meningen over verdeeld
T is in ieder geval niet niks dat ie daarvoor naar de kliniek gaat, hopelijk maken ze daar een goede beslissing

Ennuh Sayla is gewoon heel wijs
(van eigenwijsheid is bij haar niks te merken of je moet haar wel echt beledigen en dan nog ... ze werkt er graag voor me , al zoekt ze dus wel haar ruiters uit )

dank je indezz en dan is dit nog een minder flatueuze (ha ha hoe schrijf je dat ) foto

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 15:07

Effe snel update:

Hoorde net van Jan via de mail dat instructrice vanmorgen door 'stalhulp' bij Flan geroepen was. Ze wilde met het uitmesten absoluut niet van haar plaats. Ze hebben toen samen gekeken en dachten ook aan een hoefzweer. Maar ze blijkt ook een erge smerige plek mok net boven haar hoef te hebben. En daar dachten ze dat het ook vandaan kon komen. Wist wel dat ze mok heeft en behandel dat ook vaak maar ze is er nooit kreupel op geworden. Straks eens goed kijken! Dan desnoods maar de schaar erin!

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 15:21

Jellie, mijn vorige tinker heeft ook eens een hoefsweer gehad. Hij was stokkreupel en wilde geen stap verzetten. Heeft toen spuiten gehad van dierenarts. De hoefsmid kon er toen niks meer aan doen omdat hij geen pijn aangaf en dus niet kon lokaliseren. Een week later weer stokkreupel en toen dus de hoefsmid er bij gehaald. Klinkt idd als een hoefsweer.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 15:23

Jell succes ermee

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 15:38

Grid, volgens stalgenoot leek t niet op iets aan de pezen. hoorde ook weleens dat je beter kan hebben dat je paard stokkreupel is dan dat ze niet helemaal rad zijn..
Als ze stokkreupel zijn is t vaak sneller opgelost
Bedankt voor de beterschap wensen voor ons kneusjesgezin
Nee dat nieuwe beslag heeft ie al een week of 3. En nu zit er tussen de laatste 2x een paar dagen met het op slot staan.
Tot nog toe zweert ze bij die smid maar wij zijn er weggegaan omdat Flan steeds gekker op haar hoeven ging staan. In die tijd ook die kreupelheid en ook nog losse wand gekregen....
maar goed dat moet ieder voor zich weten. Wij zijn ook lang tevreden geweest over hem maar vanaf begin dit jaar steeds minder....

Edit: Cindy, zal proberen dat als er iemand bij moet komen de smid ipv da komt. Klinkt niet zo leuk hoe t bij jullie ging!

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 16:45

baileys, hihi gelukkig ben je het met me eens over het voeren, denk dat mensen snel denken dat omdat ze zo 'groot' zijn veel vreten nodig hebben
mijn ervaring is dat ze van die bix idd niet echt actiefer worden maar alleen vetter, daarom voerde ik king weinig, en ook uitgebalanceerde granen, waar die wel energie van kreeg zeg maar
tenzij je echt weer overvoert, denk dat ze dan wel 'explosief' zijn zeg maar hihi ligt er ook aan wat voor bix he

jellie, komt vast goed met fantje! misschien gewoon te hard gefeest met fig, ahhh , ney hoor
en fenno naar de kliniek, ook niet goed dus, t is wat allemaal

flettie, vind wat fayette krijgt nog meevallen, sommige krijgen 2 of 3x per dag een kilo geloof ik
en daar vind ik bijkomen dat fayette een heel ander type is, minder sober zeg maar, zit meer warmbloed in denk ik en heeft dan dus idd wel het krachtvoer nodig

yarka, fijn dat het steeds beter gaat met het clubje paarden, we willen wel foto's hoor hihi

maya, jij voert ook gewoon 'normaal' hihi klinkt een beetje raar, zo bedoel ik het niet voor anderen dat dat niet normaal is zeg maar maar in hoeveelheden die ik gewend ben bij sobere rassen zeg maar, dewi heeft dus gewoon wat meer nodig,
zal uitkijken met muesli wel, als er teveel melasse in zit kan dat de pancreas erg beschadigen...

cheveyo, kit dus angstig op zn rug, wat je misschien kan proberen is friendly game met je dekje he, en met andere voorwerpen, rustig bij zn nek beginnen en langzaam zn rug opschuiven, gewoon aan een los touwtje, zodat hij wel weg kan, zonder druk dus alles maar gewoon meegaan met zn beweging,
zo heb ik ooit bij een merrie dr angst voor het zadel wat weg kunnen nemen
stond dus een uur in de bak met het zadel te friendly gamen, en wat voor zadel haha, 15 kilo westernding boven je macht tillen telkens, gevolg; week spierpijn haha maar doel wel gelukt
leuk hoor die vuurwerktraingin bij balingehof, super!
mijn jas is trouwens ook geen wax hoor, gewoon regenstof zeg maar
je gaat ook cutten lees ik, zullen we ook teampenning doen dan, haha dan hebben we nog 1 beestje nodig
een tink, een fjord, wat staat er leuk bij, een hafje, MAYA!!! haha ze zien ons al komen

grid, fijn dat je zo tevreden bent over je stal
gaaf van sayla's manen zeg, zo lang

spetter, jammer dat je dit weer hebt op je vrije daagjes

bij fysio ben ik afgemat, haha hele tijd trampoline moeten springen, hurken, ook buigen op 1 been zeg maar dat was wel erg pijnlijk
verder blijft mn rechterbeen een stuk dunner dan mn linker, kan zo blijfen zei ze, achja, andere been moet ook dus dan is het weer gelijk haha

figje vanmiddag lekker buiten gehad, heeft heerlijk gespeeld met paardje van mams, hebben lekker 3 kwartier in de zon gestaan en toen kwam de volgende bui, lekker binnen gezet dus ze waren niet zeiknat, vanaaf maar ff lekker rijden, had geen puf meer om vanmiddag nog naar buiten te gaan, doe van de week wel ff op mn gemakje

verder wou ik ff zeggen dat ik blij ben met tp op deze nare koude regendaagjes hihi

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 16:49

Ik denk dat je het voeren per paard moet bekijken Lonan krijgt 2 kilo basis brok en is echt niet dik en zeker niet druk of gek of wat dan ook,
Ook Biggels krijgt basis brok ik geloof een 3 kwart kilo per dag en hij doet het er super op, ook krijgt lonan van mij naar het rijden 1 kilo muslie met haver, en Biggels krijgt dan ook een klein beetje want hij vind het zo lekker,

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 16:53

Yep Teamlid 2 voor Teampenning is besloten haha. Maar ehhe die houden we er in hoor!
Ik ga je dadelijk even pb-en over de friendly game bij Kit.

Eerst even de paarden doen en zelf eten.

SuperRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 16:54

ja je moet het idd per paard bekijken maar ik verbaas me dr echt over dat ze niet moddervet worden
als ik zie dat fig nu dik is van een een halfe kilo granen op een dag en 3 kleine plakjes hooi, hij krijgt nu trouwens al 1,5
en daarbij werkt hij ook nog he en staat halve dagen buiten, in de koud dus kost veel energie zeg maar
dobbel en lonan zijn ook sober, maar zijn daar dus goed bij, wel interessant hoor

cheveyo, tegen de tijd dat Kit lekker is ingereden kunnen we in duitsland een keer koeien huren om te kijken of de cowsense erin zit

yarka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 16:56

Foto's volgen asap.
Iedereen vast een fijne avond!