[TI] [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 23:21

Hey Jess_vh,ik rij altijd met een losse teugel,vind ik echt superontspannend en dat slaat over op je paardje :D

Welkom Miesemuisje <3 Tinkers zijn besmettelijk hoor!

Ik heb ze allemaal vandaag eens heerlijk geknuffeld,het blijft toch echt een mooi gezicht,zo'n tinkerkudde bijelkaar

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-11 09:27

Leonoor schreef:
Je hebt tinkerpraat, tinkerfokkerij, tinkerleusden in de HK en deze op TI ;)

én tinkerparadijs :)

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 22:47

tinkerplein schreef:
Hey Jess_vh,ik rij altijd met een losse teugel,vind ik echt superontspannend en dat slaat over op je paardje :D

Ben het hier mee eens. Heb in mijn leven genoeg wedstrijden gereden omdat dit deels van mij verwacht werd en deels dat ik niet beter wist hahaha.
Maar nu kan ik eindelijk zeggen dat ik enorm geniet! Dit kwam pas toen mijn "wedstrijd"paardje ouder werd en niet meer echt uit gebracht werd door mij. Wij zijn toen veel buiten gaan rijden en trutten. Waar velen stoppen met een paard waarmee ze niet meer verder komen, ging ik gewoon door tot haar zo oud mogelijke dag. Helaas is dat niet erg oud geworden. Ik ben haar vorig jaar 1 maart verloren op 20 jarige leeftijd. Op dat moment realiseerde ik mij dat wij een hele hechte band hadden qua gevoel en wilde dat uiteindelijk weer, maar dan zonder al die poespas en gewoon heel natuurlijk (nou ja zo natuurlijk mogelijk en daarbij denkend aan veiligheid voor jezelf en het dier).

Jess_vH

Re: [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 22:47

oh je en van harte welkom miessemuisje!

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 23:36

Hey Jess,wat jammer dat je paardje maar 20 is geworden.
Wij hebben hier ook een KWPN-er van inmiddels 25 lopen,hij is een superleerpaard geweest voor onze dochters en is nu aan het genieten van zijn oude dag en hij blijft tot aan zijn dood....

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 08:17

ja, voelde ook als niet eerlijk. Alhoewel ik er vrede mee heeft dat ze is heen gegaan accepteer ik nog steeds niet de manier waarop.
Bloed uit neus en mond doordat er organen van binnen (door koliek?) kapot zijn gegaan.
Hou me altijd maar vast aan de herinnering dat we de dag ervoor nog een heerlijke urenlange rit hebben gemaakt in het winterzonnetje.

Toch had ik nog zoveel te geven en Gracey heeft er recht op en was er ook wel aan toe. Ben tussen de "stink-paarden" opgegroeid hihihi. Ik heb zeer zeker de klik met Grace, blind vertrouwen wordt aan gewerkt en moet zeggen voor een 4 jarige (in april geworden) en al alleen een rondje buiten kunnen rijden vind ik al op basis van een hoop vertrouwen.

Nou dat je nog heeeeel lang van je ouwetje mag genieten :-) Oude paarden zijn zoo ontzettend aandoenlijk _/-\o_

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 09:30

tinkerplein; 9 tinkers, lijkt me geweldig. kun je elke dag kiezen op welke je gaat rijden :D
Gineke:welkom gezellig dat er weer leven komt in dit topic
Miesemuisje; leuk he zo'n verzorgtinker. Ik heb ook een bijrijder voor Jack en die vind het ook helemaal geweldig
Jes_vH; vreselijk als je afscheid moet nemen van je paard. Maar nu weer lekker aan de slag met Grace

Ik heb Jack bijna een jaar en hij is vorige week 4 jaar geworden. Wij (mijn bijrijder en ik) rijden dressuurmatig.
Afbeelding

Mijn man en ik zijn aan het leren hoe we moeten mennen en Jack wordt beleerd voor de kar. Dat is ook echt heel leuk. Hij doet het zo goed.
Afbeelding
We hebben afgelopen week zelf een kar gekocht en tuig (met broek) Ik probeer om vanavond foto's te maken van ons setje met Jack.

Ik probeer hem ivm zijn leeftijd niet teveel te belasten dus nu rijd ik hem even niet teveel onder het zadel. Alleen op zondag af en toe een buiten, stap ritje met de dames van stal.
Ik sta in Oirschot op een pensionstal en het is daar supergezellig. Inmiddels zijn er al drie dames die het tinkervirus hebben :P

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 20:59

Ziet Jack er leuk uit!

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 21:49

Hallo Dames,

Zou ik hier ook mee mogen kletsen?
Ik loop een beetje van hot naar her wat betreft de TI-kletstopics, maar volgens mij zijn jullie wel een leuk clubje :j
Andere topic is namelijk vooral fokkerij, erg leuk en interessant, maar niet mijn dagelijkse bezigheid...
En het andere topic voel ik me toch niet zo goed op mn plek. Hopelijk hier meer :)

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 22:01

hey Lotte welkom! /3

Gaat goed met Luna he?

Jack is idd errug leuk

Dramaqueen Krallissi Rakli vd Bonte Parels

Afbeelding

Diablo,onze 2 jarige duivel(zoals zijn naam belooft)

Afbeelding

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 22:05

Diablo <3
Luna vind hem wat minder lief :=

Andere merrie is ook prachtig, heb ik nog niet van dichtbij bekeken, maargoed, ik ben toch al verkocht aan Maddox...

Ja, gaat erg goed met Luna, haha, met mij wat minder, dame heeft me vanochtend tien jaar van me leven gekost :Y)

Ik heb ook nog wat van jou bende op de foto, mag ik ze hier plaatsen of liever via PB (die ik al aan het schrijven ben...)

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 13:23

Hoi Lot :-)
Tuurlijk mag je hier meekletsen. Dacht ook hetzelfde hihihi.

Gelukkig alles goed met Luna :-)

Wow Krallissi is echt mooi!!!
Diabo ook trouwens.

Nou ik heb nog 1 dagdienst. Ben komen invallen voor iemand, maar dan dinsdag vlieg ik dan toch echt naar de warmere oorden. Heerlijk Heb er zo'n zin in.
Met Grace komt ook alles goed. Een vriendin komt dagelijks even kijken en op de boerderij waar ze staat houden ze haar ook goed bij. Maar voorlopig geniet zo volop in haar kudde'tje!

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 15:47

Hoi Lot, gezellig.
Jess een fijne vakantie alvast.
Kralessi en Diablo zijn mooi!! <3
_Lot; kun je ff uitleggen waarom jij tien jaar ouder bent geworden vanwege je tinkie?

Gisteren heeft mijn man voor het eerst met Jack gemend op de openbare weg. Het gaat supergoed. We zijn zelfs over een drukke rotonde gegaan en door het dorp waar het op zaterdagmiddag gezellig druk was en de pastoor lekker aan het luiden was :D

Vanmorgen nog een klein uurtje met hem buiten gaan stappen met de dames van stal. Was weer gezellig. Prachtig weer natuurlijk.

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 19:56

Bedankt!

Nou Jack klinkt lekker bom-proof :-)
Gezellig hoor zo'n groepsrit! Bij mij op stal komen ze geloof ik nooit zo vaak. Nou ja zie altijd 2 dezelfde, maar heb niet altijd zin om met iedereen te gaan rijden hahaha

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 20:01

Wij zijn het eerste weekend van april met de hele stal naar de veluwe geweest.
6 paarden in de vrachtwagen, daar een trailer achter met nog eens 2 paarden en nog 3 losse trailers.
Dat was echt supergezellig. Lekker gereden, 's avonds een BBQ gehad en de volgende ochtend nog een rit gemaakt. Daarna weer met zijn allen naar huis en toen als afsluiting nog friet gehaald. Dat was echt gezellig!!

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:51

klinkt erg leuk iig. Ik heb vroeger met mijn pony ( en dat is dan 20 jaar geleden) in Ede gehad en reed zo vaak ik kon lekker op de veluwe. Heerlijk vond ik dat. Dat mis ik echt hoor hier in de randstad, maar ja werken is hier zo heerlijk he

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:49

Ha,ha arme Lot,gelukkig niks aan de hand.....
Tuurlijk mag je foto's plaatsen,alleen niet meer als 2 he?

Jack klinkt als lekker bomproof,heerlijk zo'n paardje /3 En gezellig met zijn allen op pad,gebeurt hier ook wel ,maar dan meestal spontaan.
Maar dan hoeven we natuurlijk hier ook niet veel te regelen,opzadelen en gaan met die banaan,lekker het bos in.
Ik zou nog wel eens naar het strand willen,lijkt me ook heerlijk

Jess,alvast een hele fijne vakantie,lekker genieten! :j

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:58

In de Hk mag je onbeperkt plaatsen...
Maar vooruit, voor deze keer zal ik het beperken tot drie in een :D

Afbeelding

Zo, voor ik verder ga reageren en plaatsen, eerst ff eten, moest werken van 16u - 22u, mocht om 21.30 weg want ik had geen pauze gehad, maar bleef nog kletsen, ben nu net thuis.

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 23:04

Hey,tuurlijk ,je hebt gelijk over het plaatsen van foto's,dacht weer ff niet goed na.

Grappig de twee broers en een zus bij elkaar,nu nog een foto van Luna!

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 23:14

wij hebben een bord hangen waar iemand dan opschrijft als ze op zondag gaan buitenrijden en wie dan wil kan gezellig mee. Ik sta ook op een pensionstal waar ik verder niets hoef te doen. Paard zadelen en gaan met die banaan. Heerlijk.
We hebben met iedereen van stal afgesproken dat we ieder jaar ergens gaan buitenrijden. En dan wel met een overnachting. Dat is echt lachen.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 01:15

Fijne vakantie Jes! Waar ga je precies heen? Fijn dat alles met Grace goed geregeld is, geeft je een rustig gevoel denk ik.

Wat braaf van Jach, superpaardje! Heb je foto's? :))
Leuk zeg, van die ritten en vakantie's met stalgenoten. Lijkt mij ook erg leuk, tja, nog twee jaar geduld...

Wat er nou was met Luna. Tja, ik kwam en merendeel van de paarden lag plat. Ik ben vorig jaar een paardje verloren, en die is ook gestorven in de wei, en ook AM is mij niet onbekend, zandkoliek evenmin..., dus ik dacht wel even onee... Maar ik was nog wel zo helder me ook niet gek te laten maken om niks, en inderdaad, toen ik dichterbij kwam nam het merendeel de moeite even te kijken wie ik was, behalve Luna en nog een Tinker. Stomme tut bleef plat liggen en pas toen ik dichtbij was stond ze op, tja, toen had ik zoiets, van als er dan niks is, blijf dan ook liggen, gezellig juist...

Vandaag met Luna gewandeld, of nou ja, een paar honderd meter dan, en stiekem zijn we 2 keer geweest :Y)
Ging voor ons doen erg netjes. We gaan elkaar steeds beter begrijpen, en ze gaat mij steeds meer vertrouwen. Gelukkig geen gekke steigeractie's gehad, ze liep gewoon braaf mee, een keer opzij gesprongen voor een fietser die haar bijna van de sokken reed. Ik hoop dat deze trend zich doorzet, we gaan morgen weer :) Overmorgen longeerlijnen halen, en dan ga ik ook kijken of ze de lange lijnen wil snappen. Ik moet haar leervermogen een beetje activeren volgens mij. Met enige moeite kan ze nu nee schudden op commando, maar het kusje wil er nog niet echt in. Ze wil wel maar snapt het gewoon niet, met als resultaat dat ik vandaag heel subtiel een knietje kreeg. "Kom op mens, niet zo zeuren, geef me dat lekkers wat je in je hand hebt", en ondertussen maar nee blijven schudden als ik vraag of haar het alleen om het lekkers gaat := Maar ach, ze is nog zo jong, dat komt wel een keer. Ik ga haar nu niet overvragen met zulke dingen, voornamelijk wil ik dingen doen die we beiden leuk vinden, en waar we beiden met plezier iets van kunnen leren. En Luna is altijd best in voor wat nieuws en actiefs, samen van achteruit de wei naar voren rennen is ook erg leuk :D

Ik ga nu lekker slapen, ik doe de foto's later een keer, sorry. Ben net nog gebeld, omdat ik nog niet op het rooster sta wordt per dag bekeken wanneer ik kan werken, morgen dus 15 - 21, en daarvoor lekker naar Lun.

Voor foto's van haar: [ITP] Kleine meisjes... Hija de la Luna met haar helderblauwe ogen

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 08:31

Bedankt allen :D
Ik ga naar Rhodos. Meestal ga ik iets verder, maar we moesten dit jaar ook nog de tuin opknappen (damwand bouwen) en een paard gekocht :D dus... gaan we naar Griekenland hihi.

Kan me voorstellen dat je geschrokken bent. Ik herken het wel, de ervaringen van ervoor.
Gracey is een viezerik, poept overal en veel haha. Maar mij hoor je niet, mijn paard was aan koliek overleden dus sch*t maar een eind weg hahaha.
Hoe groot is Luna, nu? Grace is flink gegroeid eigenlijk. Ze meet nu 1.52 en 3x zo breed hihihi. Denk dat ik het einde zomer het aanrijden kan oppakken omdat ik nu pas echt vind dat ze wat volwassen wordt :-)

Ik ben alweer vroeg op. Vandaag is er jaarlijkse paardenmarkt in Heenvliet. Is gezellig: wijn, bier, braderie, kermis en paarden en paardenkraampjes. En erna ga ik echt mijn koffer pakken! Weet nooit wat ik nog aan wil doen nl hahaha.

Nou fijne dag en Lot, werk ze!

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 15:53

Oeh wat een mooie foto van de Pablo/Mel kinders... :)

Ik ben ook vliefd, maar dan op de Chevy lookalike die in de wei stond.. ik heb Odje haar manen eens mooi uitgeplozen, die laat ik weer ff een weekje los :) Fijne werkdag Lotte!

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 18:15

Poeh het was nog druk op de paardenmarkt/braderie/kermis hahaha.

Maar ik heb een paard gewonnen. Ik noem het maar een tinker vanwege de vlekken hihihi. Alleen is het behang wat magertjes dan, maar goed een gewonnen paard moet je niet in de bek kijken hahaha.

Afbeelding
De shet die er naast stond vond hem niet zo aardig hahaha, dondersteen

Gypsylady

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 12:03

Ben met Jayney aan het oefen met er achter te lopen met de leidsels
Dit pak ze heel goed op, ze vond het nu niet meer eng dat de leidsels langs of over haar billen lopen

Afbeelding
Sturen
Afbeelding
Halthouden
Afbeelding
Klaar ze mag weer naar stal