[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vasthi

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 22:36

Ik wil jullie allemaal even goede nacht wensen. Vanaf nu zal ik weer proberen het hier beter bij te houden......

Cindy, wat naar van je oma. Ik hoop voor haar en ook voor jullie dat ze nog wat opknapt.

Pel, lekker buiten laten. Het lijkt me niet ideaal om 2 paarden in een stal te zetten. Als er ruzies ontstaan (bv. om eten) dan heb je kans op ongelukken.

Mariel, wat een toestanden, goed dat je flink boos bent geworden.

He Jellie, wat naar dat Flan kreupel is. Ik hoop maar dat het niets ernstigs is.

Chubby, gefeliciteerd met de koop van je eigen auto! Leuk dat je de strandrit op Baileys doet!

Leon, wat naar weer een dood paardje.

Tequila, gefeliciteerd met het behalen van je rijbewijs! Goed hoor in een keer!!!

FK, dapper hoor dat je het tegen je collega gezegd hebt! Wel fijn dat anderen het ook zo zien als jij.

Roos, lekker dat Figje het zo goed oppakt. Gefeliciteerd nog met zijn verjaardag.
Hoe veel waren de portokoste? PB me even je bankrek. nr. dan maak ik het wel naar je over.

Mooie kerstkaarten Jacky2. Je bent er op tijd bij!!!

Man wat maakt iedereen zich druk over een keer op paardjes van 2,5 zitten! Volgens mij kan dat totaal geen kwaad. Bovendien was het maar voor 1 keer. Ik krijg dan altijd beelden in m'n hoofd van de paardjes van Brooke Hospital en denk:"waar zeuren we over!"

Zojuist naar fotocursus geweest. Ik kreeg nog complimenten voor een actiefoto van Cesair. Voor volgende keer moet ik met portretfoto's aan de slag, mag ook van paarden.
Vasthi is trouwens definitief niet drachtig.......ze is afgelopen maandag opgevoeld door m'n schoonzus.
Zo, nu zoek ik m'n bedje weer eens op.

WELTERUSTEN ALLEMAAL!!!

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 23:09

Balen van Vasthi, maar je hebt nu tenminste zekerheid.

Bonte, ja, ook Nikon, de overkill variant en een coolpixje. Ik HAAT het dat ik foto's zoveel kleiner moet maken voor op 't web, ik zit het liefst IN de foto (ehhhh SuperRoos, je begrijpt toch wel wat ik bedoel he ).

Spetter, wat zielig voor je oma ...

Peetorlan, wat je erin stopt aan energie moet er ook weer uit, misschien krijgt Whisper wel te veel energie binnen waardoor ze zo lastig is/was? Is ze al wat braver nu? Koot (Fjord) en Mira krijgen ieder nog geen 1/3 voerschep krachtvoer per 24 uur. Met Mira ben ik toen ze kwam zo overgestapt op de biks die ik toen voor Koot had, maar meer als lekkers, 2 handjes.

Hoop dat Flanna gauw geen pijn aan d'r achtervoetje/achterbeentje meer heeft.

Hopen dat de rest gezond blijft bij jullie, Snowdon, 3 is veel te veel.

Chubby, je hebt gelijk, ik zal de sfeer er niet op verbeterd hebben, maar ik heb van de zomer 3 maanden vrij gehad (sabbatical) om goed tot mezelf te komen en de dood van mijn moeder (11 maart 2002) eens goed te verwerken, en ik ben daar heel veel sterker uit gekomen. Ik kies steeds meer voor mezelf, en wie daar niet tegen kan heeft een probleem. Ik niet (ehhhhhh, dat probeer ik mezelf te zeggen dan he, want ik ben nog veel te gevoelig).

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 23:48

*ben nog even online, want net gelukt om ADSL te laten werken *

zag pell's dilemma dus effe reageren:

Boya schreef:
@pellie: ik zou voor 't land kiezen. Die paarden geven er niets om. Bij ons kunnen ze naar binnen wanneer ze willen en dat doen ze niet met 'honde'weer. Alleen maar als 't bloedheet is of als ze makkelijk willen eten (er ligt nl een hooibaal binnen). Lekker hoor, frisse lucht voor je paardje.

idem bij ons stonden ze ook 24/7 buiten met schuilstal en wanneer stonden ze daarin --> alleen in zomer als t boven de 25 graden was

Met weer en wind, hoosbuien e.d stonden ze gewoon rustig buiten
wij balend van t weer met moeite met kruiwagen voeren en extra veel in stal leggen maar ze bleven lekker buiten

maaruh ... was eigenlijk van plan om vroeg te gaan slapen, maar de tijd tikt alweer door ....

Als het goed is kan ik jullie in het vervolg dus weer bijhouden en ook weer wat socialer zijn door weer meer op dingen te reageren enzo

maar nu dus eerst slapen

Morgen en overmorgen wel ook s avonds naar Sayla, dus weet niet of ik dan meteen alweer op internet zit maar wel deze week vast nog wel een keer

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 00:05

De rest van het getypte is al weer passe maar wilde even op FK reageren. Wat jij hebt na je sabbatical heb ik na mijn hartoperatie. Nog steeds moeilijk maar een stuk sterker dan daarvoor. Weet wat je bedoelt dus.

Peetorlan, mijne krijgt ook maar een bodempje krachtvoer per dag. Puur omdat hij dan ook iets heeft als de rest eten krijgt. Hij is al erg voorwaarts en druk van zichzelf en als ik er dan nog meer voer in ga gooien dan nu heb ik een ongeleid projectiel. Wel genoeg ruwvoer geven overigens.

Als mijn paard te druk zou zijn zou ik allerleerst het krachtvoer gaan minderen, kijken hoe dat gaat.

Leuke compli over je Cesair foto Diny! Gaat het nu goed op het land?

Grid, lekker die adsl!!! Verslaving kan zich nu gaan ontpoppen!! hihi

Spetter balen van je oma....heel veel sterkte en ik hoop dat ze weer zoveel mogelijk zelf kan gaan doen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 00:35

Chubby schreef:
Corbo is wel fijn spul! Had ik ook altijd in mijn rattenkooien. Er is overigens ook een goedkopere versie van Witte Molen meen ik!

Tot nu toe vind ik het ook fijn spul moet alleen nog een manier zien te vinden om alle voerresten ertussen uit te zeven, want die parkieten maken een rotzooi.

Jellie schreef:
Marcella, het is idd even proberen Nooit van dat spul gehoord. Bedankt voor de adressen. Ik had er ook al een topic over gemaakt. Ga maar langs Babs.

Graag gedaan. En beterschap met Fantje.

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 00:40

sjips dat Flan kreupel is...we horen morgen het verhaal wel .

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 00:51

Cheveyo,

Lowara, felidepeli met je bronzen merrieveulen Arwen-Quenya!!!!

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 01:59

Mariel!!! Thanks

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 05:37

Goedemorgen,

Oh sjeeeeeee zeg..... ik wordt volgens mij ziek.... heb een heleboel slijm in mijn keel vastzitten en het voelt aan als schuurpapier....
bah!!

#Tequila: gefeliciteerd met je rijbewijs!!

#Bonte: wat vervelend allemaal zeg. Pak ze me aan hoor. Hoe gaat het verder met je?

#Jacky2: mooie kerstkaarten zitten er tussen... wat zijn sommige mensen creatief zeg!

#Tinkiebel: leuk dat je in januari ook naar de keuring gaat, heb je foto's van je mannen? Ben benieuwd hoe die gegroeid zijn sinds april.
Ik snap ook heel goed dat je trots op ze bent.

#Pellie: ik zou ze lekker buiten op de wei zetten zolang het weiland het toelaat. Ze gaan echt niet smelten van de regen en wind enzo....

#Chubby: heb je een foto van je nieuwe auto? Wat cool dat je op Baileys de strandrit meerijd. Zou je haar een knuffel van mij willen geven?

#Snowdon: oh bah de 3e al? krijg er kippevel van.... het zal je maar gebeuren

#Vasthi: wat vervelend dat vasthi toch echt niet drachtig is. Wat ga je nu doen volgend jaar? Leuk zo'n fotocursus. En gaaf dat je complimenten kreeg op je actiefoto.

zometeen maar douchen en aankleden. Kleine smurf wakker maken en naar mijn moeder toe om die kleine te droppen. Moet vandaag werken maar heb helemaal geen zin! Voel me echt super beroerd.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 06:33

goedemorgen, meld me even, fijne dag allemaal.

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 08:05

Goedemorgen allemaal,

Chubby schreef:
Komt wel goed hoor NikitaGogo. Hij heeft me aangenomen met Bokt, dus blijf gewoon lekker bokken. Zolang het mijn werk niet te veel beinvloed

Net gebeld met de zadelmaker. Jammer genoeg gaan ze tot en met het weekend op vakantie. Zadel zal dus pas volgende week aangepast worden *snik*

Chubby, gefelici met de bank, lekker hoor. En met bokken helemaal goed, hahaha.

Roos, super dat het zo ging voor nu.

Sla, ja ben een echt sla mens, vraag maar aan IL, hahaha weeg me nog maar 1 x per week, ipv 10 x per dag. beter

Maya, heeft heel veel tijd nodig, had hier ook zo'n merrie, als je een vinger uitstak, greep ze je bijna, komt nu zelfs vanzelf naar me toe om te knuffelen. [2 jaar later]

Zadelmak maken, geen mening over, ieder moet het zelf weten, wat voor de een geld hoeft voor de ander niet zo te zijn.

Jacky, mooie kaarten zeg.

Fk. ken het gevoel, altijd dezelfde en je kunt gewoon op een gegeven moment niet anders dan het zeggen.

Meeste paarden staan hier nog buiten, vinden het helemaal goed.

Peetorlan, hier krijgen ze geen biks, alleen de hoogdrachtige merries en veulens, als ze bijn mams weggaan en de ruinen wat muesli als ze gewerkt hebben. Wel gewoon genoeg hooi

Cindy, veel sterkte met je oma

silas, beterschap

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-05 08:28

goeiemorgen allemaal!

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 08:58

Mogge

jacky2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 09:04

Morgen (geen goede ,kijk maar naar buiten ),

Vandaag heb ik een afspraak met corneel om met macho naar buiten te gaan,ben benieuwd of dat door kan gaan,zoals het nu hier is duidelijk niet !
Ik zei al gisteravond tegen corneel ,doe jij de zonnedans doe ik hem ook !

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 09:06

Goedemorgen!
Silas beterschap, hopelijk zet het niet door.
Leon wat erg, al 3 paardjes. Vasthi leuk zo'n fotocursus!
FKootje, ik vind het ook altijd zonde om de foto's te verkleinen. In het normale formaat zijn ze altijd veel mooier en sprekender. Maar ja, zo'n megafoto op bokt ik ook wel irritant, haha.
Zo naar de kapper, effe weer model er in. Ben lekker 3 dagen vrij!

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 09:43

FK, circling game, t probleem bij jou is dus niet dat ze niet op het rondje gaat zeg maar, maar dat ze niet in de gang blijft die jij vraagt, draf dus
bij parelli begin je dan met het paard op de lengte van de stick (die ken je hoop ik, een hard onbuigzaam oranje stokje hihi, verlenging van je arm etc..) rond te laten lopen, dus erg dicht bij
loopt ze goed dan heb je de stick op dr rug en wrijf je daar zachtjes mee, friendly game
die moet je wel eerst goed kunnen zeg maar zodat ze de stick echt ziet als iets normaal, iets waar ze mee beloont wordt ook zeg maar
op het moment dat jij wil dat ze gaat draven kun je je commando zeggen, gaat ze niet, tik je zachtjes op dr kont met de stick, steeds wat harder maar op het moment dat ze gaat gelijk druk los en stick weer op de rug en wrijven, valt ze terug dan herhaal je dit constant weer
uiteindelijk, kan snel gaan, kan ook veel tijd nodig hebben realiseert ze zich dat veranderen van gang discomfort biedt wanneer jij niks hebt gezegd... dus zal ze in de gevraagde gang blijfen...
hoop dat je het een beetje snapt... ik weet niet hoe het werkt als je zo alleen de circling game doet, is moeilijk spel en normaal leren ze dat comfort/dicomfort al in de eerdere spelletjes zeg maar en weten ze snel wat je bedoeld...

pellie, kennis gaat dus de boel mooi maken daar bij de paardjes, leuk hoor

jellie, balen van flan zeg dat ze kreupel was, kan van alles zijn het
ook beterschappies voor jan

bonte, hopelijk is dat de oplossing...

spetter, met je oma, erg hoor, hoor je vaak dat mensen na een infarct ineens enorm achteruit gaan, mn opa ook, maar dat was een herseninfarct... sterkte ermee in ieder geval
lekker naar de kapper zo!

leon, he wat naar, 3e in korte periode, 2 jaar pas, veels te jong zeg

peetorlan, overgaan op muesli, ik zal er goed mee uit kijken eerlijk gezegd, zit veel melasse in en dat is erg slecht voor de pancreas, misschien kun je beter overgaan op iets als een granenmix, worden ze niet heet van en ook niet dik...

chubby, geeft me idd een heerlijk gevoel zo
alles met de auto nu rond dus, en weer bij de ruitershop geweest, foei!!!

vasthi, jammer dat ze definitief niet drachtig is...
wel gaaf dat je compliment kreeg over een actie foto van cesair
portokosten waren 1,67 hihi dat hoef je niet op mn bankrekening te storten hoor hihi maar dacht als je zeker weet dat t wel betaald is dan bel ik wel eens op ofzo...

jacky, niet zeuren, regenjas aan en rijden hihi

jean, lekker hoor paardjes nu nog buiten
hoe is het met de bloedneusen?

wat krijgen jullie paarden veel te vreten ohhhh haha
king kreeg sochtends en smiddags een handje graan en verdeeld over de dag 3 plakjes hooi en nog was ie te vet

fig krijgt 2x 1/4 graan en 3 plakkies hooi, maar ga minderen want hij blijft dik, en teveel energie haha

strakkies weer naar fysio, ben benieuwd

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 09:44

Morguh,

@ *Tequila*: ook hier nog een keertje gefeliciteerd met je rijbewijs Kom je binnenkort dan een keertje buurten?

@ Tinkiebel: leuk weer eens wat van je te horen. Hoe bevalt het jou en je vriend in jullie huisje? En het samenwonen?

@ Teuntje111: ik kan jou reactie op Tinkiebel wel goed intepreteren maar er zijn hier meerdere mensen die jullie 'geschiedenis' niet kennen. Dus of reageer uitgebreider of reageer helemaal niet.

Oren uitknippen: Fayette wilde als veulen zijnde ook niet dat je aan haar oren kwam. Heb haar ook een hele tijd om Maya d'r manier het halster omgedaan. Tegenwoordig vindt ze het nog steeds niet leuk als je lang haar oren vasthoudt maar uitknippen accepteert ze wel. Hercje zelfde verhaal: hij vindt het niet leuk maar accepteert het wel. Hij heet nog eens de pech dat ik het ook regelmatig moet doen omdat hij vaak drek in zijn oorpluimpjes heeft zitten

Jong beleren: ik wilde Fayette destijds pas beleren met 3.5. Uiteindelijk op DA-advies (wegens slappe achterkniebanden en kontspieren) gedaan toen ze iets van 2 jaar 10 maand was. En achteraf gezien: Afbeelding want mevrouw had van 3.5 tot 4 jaar een zeer vervelende puberperiode en ik moet er niet aandenken dat we haar toen zouden hebben ingereden. Daarnaast zie ik ook het verschil tussen zadelmak maken en inrijden. Een 2.5 jarige (en m.n. een hengst) zadelmak maken en ervoor zorgen dat er een gas en rem op zit? Geen probleem, helemaal niet als die 2.5 jarige daarna nog zeker een half jaar tot jaar rust krijgt. Je pakt ze daarna gewoon veel makkelijker op omdat ze het in principe al kennen en dat zadel en die ruiter geaccepteerd hebben.
Hercje laten we af en toe ook wennen aan een mens boven zich (Roy staat dan over hem heen maar zit niet op hem, Roy is daar nog lang genoeg voor ) en ik hang af en toe met wat licht gewicht over hem heen (met nog wel steeds mijn voetjes aan de grond hoor ). Echt goed berijden zal wel nooit lukken bij hem maar hij moet op zijn minst zadel- en ruitermak zijn.

@ Pellie: lekker buiten laten staan. Flet en Herc staan nu ook gewoon buiten. En allebei zonder (regen)deken.

@ FK: life en let life. Goed zo dat je je hart eens gelucht hebt! Hopelijk gaat ze er eens over nadenken.

@ Jellie: sterkte met Flan. Is haar hoef/kroonrand dan abnormaal warm? Dit duidt namelijk meestal op een hoefzweer. Pepper had er ook altijd regelmatig last van. Kwestie van uit snijden en dan was de pijn meestal al weer voorbij.

@ Bonte:

@ Spetter: sterkte met je oma Hoe gaat het met de spetterpoep van Spetter?

@ Chubby: gefeliciteerd met je 'nieuwe' totootje!

@ Vasthi: jammer dat Vasthi toch niet drachtig is. Ga je het volgend voorjaar nog weer opnieuw proberen?

@ grid: Jeuh, ADSL

@ SR: sterkte straks bij de fysio!

Verder gaat hier alles zijn gangetje. Flet zit vandaag op de 181 dagen dus we zijn (als het goed is ) al over de helft.
Paardjes staan nog lekker (nou ja, met dit weer ) van 's ochtendsvroeg tot een uur of 8-9 's avonds op de bak. Sinds afgelopen maandagavond hebben ze daar nu echt onbeperkt hooi. Toen hebben we namelijk twee grote balen hooi (ieder een kilo of 150-200) gekocht van een boer hier in de buurt. Die twee balen staan dus nu met een dekzeil erover in de bak en daar mogen ze gewoon lekker de hele dag van smikkelen Ben er wel blij mee want het is ook nog eens geen geseald of ingekuild hooi. Echt gewoon mooi droog en stengelig hooi die je normaal gesproken alleen in die 15-20 kilo baaltjes koopt
Als het weer een beetje meezit ga ik vanavond nog weer even hobbelen met Flet en misschien wel zonder zadel

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 09:49

Citaat:
jacky, niet zeuren, regenjas aan en rijden hihi

Lolbroek,moeten we wel een touw meenemen om ons vast te binden,zodat we niet wegwaaien !

Rosita daar heb ik niets meer van gehoord maar je weet wat ze zeggen,geen nieuws goed nieuws !
Ik zal binnenkort eens contact met ze zoeken,ik was altijd welkom.

Mazzelmeid :

Gefeliciteerd met je 12 plaats met kaylen !
Laatst bijgewerkt door jacky2 op 16-11-05 09:55, in het totaal 1 keer bewerkt

SuperRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 09:54

flettie, over de helft al, spannend!!!
fijn dat je van dat mooie hooi hebt, is moeilijk om hier aan goed hooi te komen

jacky, haha hier waait het nog niet zo hoor, zal wel goed zijn allemaal met rosita dan

owja, heb hier dus een nieuwe regenjas, 50 euro van kieffer haha ja ikke ja van kieffer

is dus zo'n lange tot onder de knie, waar je wel mee kan rijden, je kan hem onderaan losmaken zodat je de losse delen om je been kan doen, zo heb je op de fiets geen natte benen en met rijden helemaal niet, heerlijk voor mij, want natte benen is bij mij meestal 2 dagen pijn
op je rug en schouders zit een soort van kleine cape zeg maar die de naden beschermt dus je wordt nooit nat, heerlijk
dusse, misschien ga ik wel buiten rijden straks hahaha

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 10:07

Verd)mme, ik heb op iedereen gereageerd.. en een heel stuk over gisteren geschreven en nu is alles weg had t verdomme in word getikt....
Alleen afgesloten toen ik t hier plakte!

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 10:13

Ik typ t niet overnieuw, sorry maar zit op t werk, maar haal even een kort stukje bij NB weg:

Gisterenavond kwam ik op stal. Flan lekker gepoetst en opgezadeld. Ze stond wel veel met LA op rust. En vond t al ze gek dat ze met RA uitkrabben zo moeilijk deed. Ze wilde haar hoef niet echt geven. Maar toch gelukt en iig naar de bak gegaan door t donker. In de bak opgestapt. Bij de eerste passen viel t me al op dat ze zo gek liep. Ze zakte helemaal door de achterhand. Dus eraf gegaan. Jan geroepen (die was buitenom gelopen) en even gestapt aan de hand. Ze liep dus echt op 3 benen. En zodra ze stil stond trok ze gelijk haar hoef op rust
Op stal nogmaals haar hoef bekeken, bevoelt. Niets gek gezien/gevoeld. Een stalgenootje die in Utrecht (kliniek) heeft gewerkt zei dat het echt uit haar voet moet komen, gezien de manier van bewegen. Waarschijnlijk heeft ze dus een hoefzweer die er nog uit moet komen.
We hebben haar op stal gezet en kijken na t werk hoe t afloopt. Kan hier verdorie niet weg en tot overmaat van ramp is man ook nog eens ziek gemeldt. Grieperig en t is ook nog eens in nek/rug/schouder geschoten.

Fenno moet morgen naar kliniek. Had gisteren weer knie opslot

Pel, dit is overigens de 1e x dat ze dat heeft.

Cindy voor je oma. Ik hoop dat t tijdelijk is.

Roos, felies met regenjas. Toch tevree met laden.

Bonte, goed aangepakt die opzichter.

Jacky, leuke kerstkaart.

Leon, wat erg van dat paardje.

Chub, felies met koopcontract.

Maya, goede resultaten dus.

Voor de rest voor wie t nodig heeft! Moet nu echt aan de gang!

yarka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 10:28

Hoi allemaal!

Heeft Kit er een hekel aan dat er iets op zijn rug zit Chev?
Je zou kunnen beginnen met het longeren met een sjabrak en een longeersingel?
Zo heb ik het ook gedaan en ze vond het prima en daarna het zadel erop. Geen probleem.
Wellicht is mijn paardje wat dit betreft dan wel erg makkelijk.
Komt vast goed met Kit en een zadel.

Ze kunnen heus een beetje rot weer hebben hoor Pellie.
En anders zet je ze toch een halve dag buiten?!
Ik heb ze vandaag ook gewoon buiten staan. Altijd trouwens, zomer en winter gaan ze overdag naar buiten en 's avonds naar binnen.
Geen enkel probleem.
Het zit meestal tussen de oren van de mens dat het 'zielig' is.

Lekker dat je mannetjes weer thuis zijn Tinkiebel.

Jeetje Snow, weer een paardje overleden.
Vreselijk zeg!

Lekker Chub dat het rond is met je nieuwe autootje.

Jammer dat Vasthi niet drachtig is.
Volgend jaar weer?

Fijn he Grid, ADSL?!

Sterkte met je oma Spetter.

Flan kreupel, balen Jellie!

Vlug weer opknappen Silas!
Sterkte op je werk vandaag.

Zo, nu ook maar weer aan de slag...

flettie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 10:30

SuperRoos schreef:
flettie, over de helft al, spannend!!!
fijn dat je van dat mooie hooi hebt, is moeilijk om hier aan goed hooi te komen

Valt hier in de buurt met al die boeren gelukkig wel mee De boer waarvan we deze balen hebben gekocht heeft zelf ook paarden en heeft dus gewoon goed hooi voor zijn paarden. Hij heeft deze zomer alleen veels teveel gehooid vandaar dat wij vrij gemakkelijk een paar balen bij hem konden bestellen. Onze buurman, waar we de kleine balen hooi van kopen, heeft zelf een stuk of 15 Haflingers en hooit daar ook zelf voor.

@ yarka: ik heb je (eindelijk) weer terug gemaild!

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 10:36

jellie, balen van flan hopen, dat als het idd een hoefzweer is dat ie er snel uit trekt...
beterschap voor jan

yarka, hoe is het met jane nu?

flettie, makkelijk hoor al die paardenboertjes in de buurt
hier zijn dr aantal die denken dat ze dat zijn haha

zo, snel omkleden voor fysio, daarna naar fig, dus tot vanmiddag ergens denk ik
na de frieten van gister woog ik gelukkig nog steeds hetzelfde, dus vandaag hard ertegenaan weer haha

Baileys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 10:45

SuperRoos schreef:
wat krijgen jullie paarden veel te vreten ohhhh haha
king kreeg sochtends en smiddags een handje graan en verdeeld over de dag 3 plakjes hooi en nog was ie te vet

Dat dacht ik nou ook....
Heb ik dan als enige een paard die van krachtvoer niet actief wordt maar vet?
Bij Beel maakt het echt niet uit wat ze te eten krijgt, ze blijft de rust zelve. Zou haar actie-gen kapot zijn ofzo ?