[TI] [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mira283

Re: [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 22:15

Gave foto's van Feike en Magic!

Dat hoofdstel ziet er erg mooi uit!

Vandaag een grote kans gekregen met barebackpad op Fayenna gezeten zo gaaf! En dat is vijf jaar oud maar ze voelt mega vertrouwd aan

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 22:35

Is dat zo'n Micklem? :)

Gaaf Mira :)
Ik ken dat gevoel, heb mijn bbp een tijd terug ook uitgetest met Feike :D

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 22:48

Het is ook moeilijk maar jammer genoeg kan ik er verder niks aan doen, zijn kooien blijven moet binnenkort de kleinste kooi van hem (wat is het 60 op 60 op 1m50 ofzo) volledig uitkuizen zodat de zonparkiet er in kan dat zal even slikken zijn maargoed heb nog enkele tastbare dingen van hem zoals een mooie veer uit zijn kuif heb al gedacht iets te laten maken daarmee maar ben véél te bang dat er iets misgaat en ik ook dat kwijt ga zijn...

Ik ben echt benieuwd naar de pony's !

Altijd leuk he als ze neerliggen als je aankomt :D !

Hier hebben ze kunnen eten de 2 kleintjes, nog niet naar Jack kunnen gaan maar heb heel de dag opgeruimd en nu zijn er al 2mensen dingen gratis komen halen (peuterspeelgoed) en morgen ook nog 3 mensen die spullen komen halen.. hoe meer weg hoe beter veel te veel rommel in huis hier. We zijn beginnen opruimen door een waterlek die in de garage druppelde dus alles was nat daar.. maar nu is bijna alles van zooi weg daar dus al stukken beter :D .

Edit: foto's gemist :o .

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 08:08

Nientsje schreef:
Is dat zo'n Micklem? :)

Gaaf Mira :)
Ik ken dat gevoel, heb mijn bbp een tijd terug ook uitgetest met Feike :D

Jup :) had er wat onderzoek naar gedaan omdat ik het mooie hoofdstellen vind om te zien. En toen kon ik in dat topic er 1 van iemand overnemen.
Kan nou nog niet zeggen dat het "een wereld van verschil" maakt zoals bij anderen. Maar Zac is ook niet enorm gevoelig ofzo.
Maar verder reageerd ie er wel goed op, en t staat hem mooi vind ik.
Daarnaast zou het voor het paard prettiger moeten zijn als je de filmpjes mag gelove.
Alleen dus nog op zoek naar een ander bit.

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 10:06

Vind dat echt een super gaaf hoofdstel. Staat hem idd erg goed.

Heerlijk Hannah. Gaaf he, om gewoon je paard op te laden en ergens anders gaan rijden. En dan ook nog braaf zijn in een vreemde omgeving enz. Ik kan daar zo van genieten. Vind het wel knap dat je over dat hekje bent gesprongen, ik rijd daar dan langsaf hahaa. Ik en springen is echt geen goede combi hahaaa.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 12:43

Stoer hoofdstel Dott! Ziet er echt apart uit, vind dat die fijn de lijnen van het hoofd volgt :j

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 14:36

Bedankt voor alle complimenten :) ben zelf ook heel blij met hoe hij zit en hem staat :D

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 18:29

Nou ben benieuwd of je toch verschil gaat merken Dott :)

Ja was echt heerlijk!
Ik ga hem zeker vaker ergens mee naar toe nemen.
Wil nog een x met hem naar Drenthe en ik ga met hem naar de Autumn Desert Trail :D
Ik ben ook geen springer, maar ik wil ooit een oefencross proberen en dit was een gelezen kans :D

Vandaag is mijn lieve Feike alweer 3 jaar de mijne <3

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 18:37

Jubileum! Leuk!

Springen wil ik ook nog wel een keer met Macgic maar onder het zadel heeft hij al een tijd niet meer gesprongen en hij is al best oud dus weet niet of dat hem nog gaat worden.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 19:52

Gefeliciteerd met je jubileum met Feike!

@mandyy hoe oud is Magic? Misschien kan een klein sprongetje wel?

Mijn knappe bontje naja ze is van bokker Natasjaa

Afbeelding

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 20:13

Daar zijn ze dan, we hebben 2 tijdelijke pony's. Ze komen hier lekker opknappen en wanneer ze weer helemaal goed in hun velletje zitten gaan we opzoek naar het gouden huisje voor ze (mocht je iemand weten
wink-emoticon
).
Super goed hebben ze de 3 uur durende reis volbracht, ontspannen kwamen ze van de trailer. Natuurlijk meteen 4 nieuwsgierige paardjes aan het hek, want wie zijn die "extra khaleesi's"
Ze hebben lekker de hele dag op de wei gestaan. Natuurlijk kon ik het niet laten, dus terwijl ze van het gras genoten zijn ze nog een keer helemaal geborsteld. Na een tijdje sloeg de moeheid toch toe en hebben ze lekker in de schaduw geslapen.

Toen onze tinkers weer een nieuwe lading hooi kregen hebben we ze bij elkaar gezet, ik durf deze "super gras-maaiertjes" niet een hele nacht op het gras te laten. De tinkers vonden het allemaal wel prima, Khaleesi vond het veelste intressant en ging meteen kennismaken. "Halloooo willen jullie spelen!! Rennend, bokkend en vliegend probeerde ze de nieuwkomers uit te dagen" Ze stonden haar op hun beurt met grote ogen aan te kijken of ze van een andere planeet was. Toen Khaleesi bedacht dat ze beter wat voorzichtig toenadering kon zoeken stonden ze gezellig aan elkaar te snuffelen.
Toen werd Khaleesi door tante Izzy opgehaald "hup, meekomen jij" Waarna ze weer netjes aan haar hooi ging en de andere kleintjes mooi vanaf een afstandje konden kijken.

Terwijl ik dit typ kan ik via de camera zien dat ze samen lekker liggen te slapen en de rest hooi staat te eten. Beter kan niet.

We hebben de grootste pony (tijdelijk) Aika genoemd omdat haar oorspronkelijke naam dezelfde is als van mijn tante.. In praktijk blijkt dat wat raar om een pony hetzelfde te noemen. De kleinere pony heet Fay.
Ze zijn echt onwijs lief en mensgericht, heel erg leuk!

De komende tijd dus eerst maar lekker bijkomen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 20:34

Nientsje schreef:
Nou ben benieuwd of je toch verschil gaat merken Dott :)

Ja was echt heerlijk!
Ik ga hem zeker vaker ergens mee naar toe nemen.
Wil nog een x met hem naar Drenthe en ik ga met hem naar de Autumn Desert Trail :D
Ik ben ook geen springer, maar ik wil ooit een oefencross proberen en dit was een gelezen kans :D

Vandaag is mijn lieve Feike alweer 3 jaar de mijne <3

Welke dag ga je? Als je op zondag gaat ga ik proberen om jullie te spotten :D
Gefeliciteerd met jullie jubileum

Mira, leuke foto zeg :)

Ah Draakje wat een schatjes. haha ik zie al helemaal voor me dat Khaleesi als een gek haar best doet om ze in beweging te krijgen en zij echt kijken van: uuuuh wat doe je? :P

Ik heb mn eerste verenigingsles erop zitten.. bij zoiets komt mn faalangst en mn minderwaardigheid meteen weer omhoog.
Kom ik aan zetten, 0 niveau, met mn gekke tinkerkruizing. en dan tussen de sportpaarden (vandaag althans).
Mgoed, hoop daar ooit vanaf te komen.. tis ook niet dat ik Zac minderwaardig vind aan andere paarden, maar ik vind mezelf wel een beroerde ruiter dan..

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 20:37

Mac is 18.

Leuke foto's! Fijn dat het gelijk zo goed ging.
Max stond vroeger ook bij tinkers, heb nog een foto van de vorige eigenaresse dat hij tegen een tinker aan ligt. Hij heeft ook een tijd met Macgic gestaan maar heb hem nu lekker bij mini soort genootjes. :)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 20:38

Dott, jammer dat het zo voelde! Zal vast erg meevallen!!

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 21:06

@Dott niets van aantrekken! Jij bent daar om beter te worden, weet er alles van die faalangst... Hoop dat ik de dressuurproef niet verkloot in augustus

@draaakje wat een snoezige koppies hebben ze!

@mandyy dan moet een laag kruisje wel lukken hoor denk ik anders is balkjes draven ook een erg goede oefening

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 21:31

Wel stoer dat je ondanks je onzekerheid toch gegaan bent Dott! Komt vast helemaal goed, is het een leuke lesgever?

Ja, leuk om Khaleesi zich zo te zien uitsloven :P

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 21:42

Ja dat wel, ze geeft me ook niet t gevoel dat ze me minder vind ofzo. Maar vind t zelf vervelend als ik de slechtste ruiter van de groep ben, t gevoel dat de rest last van me heeft :') hahaha

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-15 23:11

Feike heerlijk op pad geweest! mooie vliegendeken! Mooi kleurtje hihi
Mandy lekkere rij foto's!
Draakje wat een leuke pony!!! <3 uber schattig
Dott niet zo aanstellen hoor, jullie zien er super goed uit in de ring! Jij past prima tussen die sullige sportpaarden!! Hallo even de eer van het tinkerras hooghouden hoor *D Niet zo minderwaardig voelen! Je bent tof en je paard ook!

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 00:11

Ach komt vanzelf Dott en Niene87 sullige sportpaarden? Laat het de eigenaar van de bonte merrie maar niet horen.... (Niet alles over een kam scheren want een bont sportpaard zien ze liever ook niet in de ring ;))

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 00:34

Draakje@ Leukerds! :D

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-15 07:21

Ken genoeg mooie sportpaarden hoor hihi
Maar was als opbeurend bedoeld ;)

Meestal is het de ruiter ook die afkeurend doet op onze prachtige tinkers

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 09:29

Je moet zeker het tinker ras niet onderschatten. En er dan ook met trots en fier op gaan zitten. Onze Storm is nu net 6 jaar en kent de traver, schouderbinnenwaarts en appyament (hoe schrijf je dat eigenlijk) al erg netjes in stap. Over een jaar (als IK het in draf kan) rijden we iedereen stront voor ogen hahaaaa. Maar ik snap wel dat je zoiets hebt, van daar kom ik weer aan met mijn pony. Dat had ikzelf namelijk ook. Maar nu denk ik, er zitten bij die stinker van mij meer knopjes op dan bij jullie. En ik kan rijden waar en wanneer ik wil. En dat vind ik toch net iets belangrijker dan die goede proef neerzitten.

Dus met Trots op jullie tinker/kruising!!! En dan straal je dat ook uit naar de rest. Dan komt dat zelfvertrouwen vanzelf wel. Gaat jullie lukken!!!

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 09:31

Appuyement ;)

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 09:35

Oh ik ben wel trots op Zac hoor :) ik ben zelf gewoon niet zo'n goede ruiter. En Zac kan de dingen die jij noemt bijv bij lange na nog niet.
maar goed, tuurlijk ben ik trots op hem. Hij is nu goed 2jaar ohz. Bij iemand die nog nooit een paard had ingereden, wat verwacht je dan..(heb t uiterasrd ondrr begeleiding gedaan ;) )
ik heb bepaalde oefeningen nog nooit gedaan, dus dan weet je ook niet waar je naar zoekt..
mgoed.. mijn pony is in mijn ogen nooit minderwaardig aan een ander. Maar ik als ruiter wel.
en een meer ervaren ruiter had er al veel meer uit kunnen halen.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 09:43

Die oefeningen zijn voor elk paard bijna peanuts, MITS de basis goed is! Rechtgericht, ontspannen, actief voorwaarts, buigend beide zijdes etc.