Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
elliecuijk schreef:t kost best wat,met name aanschaf van trailer en lidmaatschap van een vereniging.de proefjes vallen wel mee kwa prijs
gelukkig hebben wij nu alle dure kosten gehad.nu enkel nog de kosten van de proefjes(en benzinegeld).maar zelfs ik geniet er met volle teugen van.zondag is t weer zover
hier begint de mist te klaren en de zon op te staan.
Diaz schreef:Ik ben nog helemaal aan het natrillen!! Ik ben vandaag met Diaz naar het strand geweest!!!!!
Mira283 schreef:Lijkt mij ook super! Maar goed ik moet eerst zonder angst rond kunnen hobbelen op Emi. (Fijn kom er net achter dat ze op 2,5 jarige leeftijd al is ingereden)
_Patrick_ schreef:
Mira283 schreef:@Kerry tinker ik denk dat het door de pijn en ongemak komt dat ze zo is en wil haar dolgraag een kans geven ondanks wat men zegt. Ik zet door en zij ook. Ze heeft haar momenten dat de klik er is en denk doordat ze op de handelsstal heeft gestaan ze daar niet makkelijker op is geworden. Paarden worden daar standaard met de zweep uit het land gehaald enz. En ja ze is doodsbang voor zwepen rij nu zonder en dat gaat gelukkig goed.
_Patrick_ schreef:Ted heeft respect voor een zweep(longeerzweep)nooit geen rare dingen mee gemaakt dat ik weet.
Maar met zweep op hem rijden is geen succes, dus dan liever een spoortje.
Snackie schreef:Ik twijfel hoe te scheren dit jaar.
Ik wil graag een jachtpatroontje waarbij de uitrijdeken er in blijft qua haar. Zodat je zonder uitrijdeken kunt rijden. Maar dan vraag ik me af of ik dan niet alsnog een uur moet wachtten na het rijden voor de deken op kam?
Iemand ervaring mee?
Snackie schreef:De klik heeft niks te maken werken of africhten.
De klik voor mij is zoals liefde op t eerste gezicht, het bij elkaar passen. En voor elkaar door t vuur gaan.
Mira283 schreef:Even reageren hoor. Osteopaat is langs geweest. Ze zat aan de linkerkant zo ontzettend vast. Vanaf de hals tot halverwege de rug. En schouder natuurlijk. Volgens de osteopaat kwam het absoluut niet door het rijden maar heeft ze een ongeluk gehad. Over de kop gevlogen in het weiland of iets anders. Waardoor alles vastzit aan een kant. Alles is geforceerd het kwam niet door het zadel of het rijden. Viel een alst van mijn schouders. Ze heeft vanaf het begin diepe kuilen boven dr ogen gehad waardoor iedereen haar 10 jaar ouder leek en geschat werd. Toen de osteo klaar was even met rust gelaten. Er hing een rust over dr heen en ook dr kuiltjes waren minder diep geworden. Ogen stonden rustiger. Aan de hand had ik ene ander paard niet eentje die zwaar gestressed was nee een rustig paard. Behandeling word herhaalt maar ze staat nu een weekje lekker op het land. Daarna pakken we alles weer op. Grondwerk en longeren eerst dan gaan we rijden. Als het vertrouwd aan voelt dan pakken we rijden weer op. Heb lekker met dr staan kroelen haar hoofd tegen mijn buik heb genoten van het moment. En dan besef ikw eer ik wil vechten voor d'r.
@iedereen: Ik wist amper wat van dr verleden heb alles ZELF moeten uitzoeken. En wist dat een handelspaard verknipt zou wezen. In vier jaar tijd 4 eigenaren andere stallen steeds. Ik zou gek worden. Maar ze is gek op de bonte van een vriendin. En ze staat in een stabiele kudde. Ze was ook niet schrikkerig meer en de osteopaat bevestigde mijn vermoedens dit heeft niet aan mij gelegen maar aan een ongeluk dat niet behandeld is. En haar verleden zit nu een groot zwart gat helaas. Maar ik doe mijn best en Emira ook.
Mira283 schreef:Waarom word ik meteen afgekraakt als ik in mijn ogen iets goed doe voor mijn paard? En waarom deze richting op kwa osteopatie? De reguliere kant heb IK afgezworen. Gewoon pijnstilling standaard voor schrijven enz. Ik ga dat hele verhaal hier ook niet ophangen. Ben er klaar mee. Ik word uit gemaakt voor paardenmishandelaar?! Zou ik het niet goed voor hebben voor mijn paard? Sorry hoor maar ik kruip in meeleesmodus. De zweefhippie gaat in meelleesmodus!
Mira283 schreef:Defensief ben ik helaas geworden door de jaren heen. Maar als je van meerdere mensen hoort dat je je paard beter weg kan doen dan breekt er wat in je. Bevestigd voor mij alleen maar dat ik faal