Vandaag heeft Bert, mr tinkerplein , me geholpen met Madelief in het tuig te zetten en uitleggen hoe ik op die manier moest mennen(Zonder karretje, met tuig ). Daarna heeft Bert er een trekkerband achter gehangen(in tuig!) en toen heeft Bert haar gement tijdens het slepen, en wat was ze stoer die lange slungel! Echt een bikkel, superstoer. Ben heeeel trots
Ik heb net gehoord dat de deze week gaan beginnen om Jack te beleren voor de kar. Gelukkig kan dat gewoon bij ons op stal zodat ik er lekker vaak bij kan zijn.
Als Jack beleerd is gaan mijn man en ik op menles. We gaan ook ons koetsiersbewijs voorlopig niet halen, maar wel eerst menles zodat we veilig de weg op gaan
Vandaag ben ik ook zelf voor het eerst met Jack onder de man naar buiten gegaan. Hij was al wel met degene die hem ingereden heeft en met mijn bijrijder naar buiten geweest en vandaag dus met mij. Hij was superbraaf. Schrok af en toe nog wel van wat dingen in het verkeer, maar hij bleef wel bij mij Stoer Jack en blije ikke, want ik vind buitenrijden in het verkeer zelf ook wel eng.
Jess_vH
Geplaatst: 21-03-11 00:42
leuk en spannend is dat he? Ik heb Gracey zelf ingereden en nog steeds. Maar de knopjes moeten alleen verfijnd worden, verder heeft ze het allemaal heel snel door. Vandaar ik ook de stap heb genomen om buiten te rijden. Heb nu 4x totaal buiten gereden. Ze is wel wat onzeker, maar ik ben rustig van aard hahaha, dat scheelt echt. Hou van buitenrijden en vind de bak maar niets, maar ja dat is wel handig om in te rijden"
Leuk hoor!
Kailonne
Geplaatst: 21-03-11 12:22
Ik ben zelf helaas niet zo rustig. Ben een echte stresskip die ook heel snel bang is Daarom heb ik de eerste buitenritten met Jack door anderen laten doen. Anders wordt hij door mij bang van allerlei dingen.
Over twee weken gaan we met bijna de hele stal naar Onder de kastanje op de Veluwe. Dat vind ik ook heel erg spannend. Af en toe twijfel ik wel of ik wel mee moet gaan rijden. Ik kan ook met iemand mee gaan die aangespannen rijdt. Misschien is dat wel meer ontspanning voor mij, maar aan de andere kant wil ik wel heel graag buitenrijden!! Alleen erover nadenken levert stress op stom he? Iedereen vertelt ook, je moet gewoon meegaan. Jack doet toch niets die is zo braaf, maar dan denk ik Jack doet misschien niets, maar als die andere paarden gaan dan gaat Jack natuurlijk gewoon mee.
Wij hebben dit weekend een wagentje opgehaald Met recht een opknapper Achterste bankje gaat er af willen we een bak op maken zodat we de honden mee kunnen nemen Verder moet er heel wat aan gelast worden en veranderd (verstevigd) Over de lamoen die erbij zat zullen we het maar helemaal niet hebben Maar we gaan er wel wat moois en veiligs van maken
Vorig weekend heb ik Jayney voor het eerst gelongeerd Dat doet ze echt super Ze vind het heel leuk om iets nieuws te mogen leren en snap ook heel snel wat de bedoeling is
Wat Hilbrand door het eten van de pony's gooit weet ik niet maar dat ziet er niet zo goed uit
dank jullie allemaal voor de tips om de staart uit de klit te krijgen van ruana.het ziet er al veel beter uit.Misschien als het wat warmer wordt ga ik haar eens lekker wassen. als het goed is gaan we haar morgen voor het eerst longeren.ze heeft vandaag haar inenting voor mok gehad.
hoi ik ben bezig met het logeren van mijn tinker,Nu laat ik haar wennen aan het op haar rug hebben liggen van iets.dat doe ik door een dekje er op te leggen en vast te maken met een singel.nu heb ik een flexibele gebruikt maar dat werkt niet echt,dekje glijdt er onderuit.n uheb ik begrepen dat ik een longeersingel moet gebruiken,maar weet iemand hoe groot ie moet zijn voor mijn "reusje"?
geen idee, de bouw van elke tinker is anders en dan ook zeker afhangend hoe oud zij is. Wat je kun doen is zelf met een lint de omtrek meten en zo tekijken welk longeerlijn er momenteel past.
Wat betreft kleur verschillen, dit heb ik vaker gehoord. Bij mijn tinker niet het geval al is hij in de zomer wel een stuk bruiner maar dat heeft meer met de zon te maken. Als hij geschoren is komt er de ene keer grijs onderuit, dan bruin en dit jaar heel mooi zwart.
Longeren: wat Jess zegt, het is zeer afhankelijk van de bouw van je tinker, er zit wel een stukje speling bij sommige longeersingels omdat daar een gewone singel aan vast wordt gemaakt, daar kun je dan een langere of kortere aan doen zodat je langer met je longeer singel kan doen!
Wat betreft HK topic, zoals ik het heb begrepen is er een huiskamer topic is voor tinkers, dit is officieel geen huiskamer topic, het HK topic is onstaan uit een vaste kern die in dit topic zaten en zijn daar naar toe verhuist en dan heb je nog het tinkerdagleusden hk topic, dit zijn deelnemers van tinkerdag leusden (en andere tinkerdag) die daar kletsen.
haha, nou ik zal iniedergeval hier maar voortaan mijn tinker-ui-spuieen over het fototopic..
Vind die foto's ZO heerlijk om te bekijken, en tja, dan is het erg verleidelijk te reageren!
Jess_vH
Geplaatst: 07-04-11 23:24
Groot gelijk . Ben blij dat het bestaat allemaal hoor. Wat had ik anders gemoeten in mijn nachtdiensten tussendoor? En ik bekijk ook graag foto's
tinkerplein
Geplaatst: 06-06-11 23:27
Joehoehoe
Wat is het stil geworden hier!!!!!!!!!!!!!!!!
Zullen we weer verder gaan?
Gineke
Woonplaats: Vlakbij de Drunense Duinen, de Efteling en mijn pony!
Geplaatst: 07-06-11 00:27
Hoi, mag ik ook meedoen?
Sinds afgelopen woensdag verzorg ik weer een Tinker: Rosalie. Ze is vijf en net ingereden (heeft tot een maand of vier geleden in ierland in een kudde gewoond).
Rosalie is zwart (nu bruin door de zon) met glans-appeltjes. Twee witte sokken achter en een heel klein wit sokje voor en heel zwaar behang. Geen sokken maar uggs, zeg maar. Natuurlijk onder de mijt, maar daar wordt aan gewerkt. Ze heeft er gelukkig niet zo veel last van.
Ze is heel rustig en lief, alleen onder het zadel is ze erg voorwaarts en een beetje schikkerig, maar dat krijgen we er wel uit
Ook is ze voor de kar beleerd en zodra we een meninstructeur gevonden hebben die aan huis kan komen (nog tips voor in Nederasselt?), gaan we met haar mennen. We hebben zelf niet genoeg ervaring om het met enig gezond verstand alleen te doen.
Rosalie heeft ook een nieuw vriendinnetje, Dunja, een hele lieve vijftienjarige haflingermerrie. Dunja mag Rosalie wegwijs gaan maken in het buitenrijden. Rosalie is al verkeersmak en ik heb op haar vorige stal ook een bosrit met haar gemaakt en dat ging super, maar het zal voor haar nog wel fijn zijn om niet altijd maar alleen te hoeven rijden.
Ook ben ik met Rosalie begonnen met parelli level 1 en ze rageert er prima op ( we zijn pas bij spelletje twee, maar de friendly game was vandaag al heel handig toen ik haar benen voor het eerst moest behandelen tegen de mijt. Een paar dagen geleden mocht ik haar benen nog niet eens aanraken).
Kortom, een supermooie lieve tinker!
tinkerplein
Geplaatst: 07-06-11 23:17
Hey Gineke, Welkom.
Gefeliciteerd met je verzorgtink,het blijft altijd spannend een paardje dat net onder het zadel is,heb je ook een foto?
Ik ben Carolien,wij hebben hier 9 tinkers rondlopen van 2 tot 13 jaar(Tsja,je let even niet op en voor je het weet heb je er 9 ipv 1).
Vorige week ben ik voor het eerst bitloos naar buiten geweest,vond het best spannend in het begin,maar mijn Mel deed het super! Zijn er hier meer mensen die hun tinker bitloos rijden en wat vinden jullie de voordelen en de nadelen daarvan?
Jess_vH
Geplaatst: 08-06-11 16:13
Hoi Gineke,
Welkom
Wil ook naar bitloos rijden. Denk ook wel dat het gaat lukken zodra het hoge gras langs de weg verdwenen is hahahaha. Heb wel een neckrope om om te oefenen dat je niet altijd hoeft te halthouden en sturen vanuit je teugels (juist niet!). Mijn neckrope is mijn noodrem en tot nu toe werkt het prima! Rij graag met los teugeltje :-D
Miesemuisje
Geplaatst: 08-06-11 20:42
hoii:D
ik kom me ook even melden!
ik rij sinds afgelopen najaar een superlieve 12jarige tinker ruin .
ik rij dressuurmatig met hem (nja.. voorzover je het zo kan noemen ). ook heb ik hem in die paar maand leren springen, iets wat hij supergoed oppakt, en ook heel erg leuk vind! ook heb ik hem leren galoperen, iets wat de eigenaar nauwelijks deed, en waar hij enorm veel moeite mee had. nu is het op zandpaden zn grootste hobby
verder maken de eigenaar en ik er buitenritten op, alleen, of via de koetsnkeerls, een vereniging die buitenritten organiseert, vooral aangespannen, maar wij doen onder t zadel mee:).
oh en de vrouw van de eigenaar heeft er mee gemend, maar die kan dit op het moment niet ivm haar schouders. dit gaan we nog wel weer oppakken met hem
Ik woon trouwens in Amelo, paard staat daar in de buurt in een natuurgebied, hij heeft een supergrote wei, samen met zn hafvriendinnetje!
nou, dat was wel even genoeg informatie haha , ben nogal verliefd op hem