[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

desillies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 18:59

tinkiebel schreef:
Jip gaat niet naar de keuring omdat hij er op dit moment niet uit ziet en zomerexceem heeft

heee dat si heel vervelend voor Jip maar een pleister op de wonde voor mij,ik dacht dat tommie de enige was met jeuk,helaas heb ik nog geen uitslag van het laboratorium binnen dus ik zit nog steeds in het ongewisse,is het nou zomereczeem of niet.....

DianneM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 19:27

tinkiebel schreef:
Jip gaat niet naar de keuring omdat hij er op dit moment niet uit ziet en zomerexceem heeft

Spetter

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 19:35

Zooo heb ook weer bijgelezen. Hele dag vergaderd.... ben gaar!
Had ook nog staldienst vanavond. Tot mijn grote verrassing hadden Annemarie en Henriëtte al meer als de helft gedaan! Dus veel eerder thuis als ik dacht! Nu effe voor de buis.

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 19:50

Pffff....jullie bijhouden is bijna geen doen hoor!
Felicitaties van mij voor diegene die het verdienen (nieuw paard, rijbewijs, kilo's kwijt, doodgeschoten hond enz.)
Sterkte voor diegene die het nodig hebben en succes voor de lijners.

Overgewicht, hmmm lastig en kritisch puntje. Ben ook altijd bezig op m'n gewicht te letten. Voor 't mooie moeten er 8-10 kilo af, maarja......valt niet mee (heb die magische grens van 30 al overschreden ) Doe ook weer braaf met jullie mee hoor, heb begin december een feestje waarbij ik me in zo'n galajurk moet proppen en om te voorkomen dat ik daar als een hansworst inzit

Verder hebben we zondag omdat het zo lekker weer was een wandeling van 2 uur met onze paarden gemaakt. Heerlijk relaxed ff genieten van het zonnetje.

En nog steeds druk op werk waardoor ik weinig tijd heb om te bokken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 19:51

Indezz, ik heb veel gedaan door er per ongeluk tegen aan te komen. Dus bij het goedleggen van de manen, of er eens aan komen, en dat zo langzaam uitbouwen. Oren knippen, en dan de plukken die eruit steken, die doe ik wel. Ze vindt het vreselijk, slaat met hoofd en probeert te steigeren, maar ze ontkomt er niet aan, dan doe ik er maar wat langer over. En uiteindelijk gaat het elke keer iets beter.

irish_lady schreef:
Cayusejuhh schreef:
Hee tinkiebel.. Die hengsten zijn toch pas 2,5

Nadine, jip is 2 jaar en 5 maanden Nog jonger dus zelfs.....

Amanda was 2 jaar en 6 maanden toen ik erop ging zitten. 2 jaar en 8 maanden toen ik op buitenrit ging. En met 3 jaar zat de rem gas en de drie gangen erop. Met 3,5 was ze ook al ingespannen voor onder het zadel.

Ik heb dus absoluut geen probleem met jong beleren. Ik zou het zo weer doen, omdat Amanda vanaf haar 3 3/4 tot en met 4,5 gigantisch heeft lopen puberen. Als ik toen was gaan inrijden was dat heel anders geweest. Het is dus niet van belang op welke leeftijd je ermee begint, maar de mate van belasting. En dat je je tijd neemt voor alles... Tegenwoordig moet alles binnen een maand klaar zijn voor bereden te worden. Longeren vind ik trouwens inderdaad wel iets wat je pas vanaf 5 jaar moet doen, is een erg belastende bezigheid.

Al dit geneuzel over paarden dat ze pas met 7 jaar volgroeid zijn. Ja, is feit. Maar om tot die 7 jaar er niks mee te gaan doen? Dacht het niet, vanaf dat ze 3 zijn kan je er rustig 1 á 2 keer per week een buitenritje mee maken. Springen doe je vanaf 5 jaar wegens sluiten groeischijven, maar al het andere is lang niet zo belastend, als je dat gewoon met mate doet.

Enfin, kwam thuis en stal was lekker gemest, paardjes gevoerd en ga straks lekker een avondje voor de buis beleven

Whis_Serada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 19:52

bonte: dat is zeker zwaar kl*te .
kunnen ze er geen hout voor doen in plaats een ruit???

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 20:01

Goedenavond allemaal,

Weinig te melden vanavond,ben even langs macho geweest na mijn werk.

Ik heb hem even laten lopen gewoon los in de bak,hij staat samen met tommy(ook tinker),dus dacht laat ik ze samen lopen !
Nou niet dus tommy is echt niet vooruit te branden,zelf de longeerzweep reageert hij niet op,ik heb me kapot gelachten.
Na een tijdje liep hij eindelijk een paar rondjes mee op zijn dooie akkertje,met zijn hoofd in mach zijn kont !
En toen ik dacht ja,hij gaat mee draven,ging hij in de stopstand en bleef hij op een afstandje kijken hoe macho rondjes draafde !
Echt lache hoe verschillend tinkers zijn,ik ben benieuwd hoe hij zich gaat gedragen met inrijden,dat duurt nog even,hij is al 3,5 maar ze wachten tot hij 4 is omdat hij nog zo klein was en ze leit hem nog een jaartje in de wei.

Ik had trouwens een oproep gedaan voor een kerstkaart van macho,een paar bokkers zijn ermee bezig,wat zijn sommige toch goed met de bewerkingsprogramma's,ik heb echt al hele mooi kaarten gehad.word straks gewoon moeilijk uit te zoeken welke ik laat afdrukken !
Afbeelding
http://img484.imageshack.us/img484/9674 ... 0519ba.jpg
http://img485.imageshack.us/img485/330/ ... ng82rh.png
wat abstracter !
http://img446.imageshack.us/img446/420/bokt14ap.png
Laatst bijgewerkt door jacky2 op 15-11-05 20:09, in het totaal 3 keer bewerkt

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 20:03

Maya schreef:
Amanda was 2 jaar en 6 maanden toen ik erop ging zitten. 2 jaar en 8 maanden toen ik op buitenrit ging. En met 3 jaar zat de rem gas en de drie gangen erop. Met 3,5 was ze ook al ingespannen voor onder het zadel.

Ben ook al begonnen met zadelmak maken hoor! Was trouwens geen probleem, gewoon 't zadel even ophangen en eraan laten snuffelen, daarna hups het zadel erop en aansingelen die hap. Inmiddels nu 4x gedaan en ook al met 't zadel op aan de hand gaan wandelen. En de kleine van m'n vriendin (3 jaar) heeft erop gezeten. Met 't echte inrijden wacht ik tot volgend voorjaar (dan is ie 3), maar ook dan moet die van mij eraan geloven. Niet heftig, maar gewoon een kleine 10 min. per week ofzo. Alleen de basis. Moet ook wel, want meneer is heel leergierig en gaat rottigheid uithalen als ie zich verveelt. En na 't werk.....weer lekker de wei op en spelen maar.
Hangt ook een beetje van 't paard af. Tuesday bijv. is nog niet zover, die vindt het wel best zo.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 20:40

hoi hoi ff snel, er is voor vannacht en morgen takkeweer op komst... onweer, hagel, regen, windstoten.
nu sta ik weer in dubio,
paarden deels in de drek en op het gras en geen schuilplaats of luwte maar wel daar waar ze zich het prettigste vinden
of
paarden in de box, in de ene box twee paarden en de andere een... droog en lekker eten en drinken. ze zullen zich er niet thuis in voelen omdat ze opgesloten zitten en eentje alleen dus....

*zucht*
wie zou wat doen? ik denk dat velen voor de box zouden kiezen?

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 20:45

@pellie: ik zou voor 't land kiezen. Die paarden geven er niets om. Bij ons kunnen ze naar binnen wanneer ze willen en dat doen ze niet met 'honde'weer. Alleen maar als 't bloedheet is of als ze makkelijk willen eten (er ligt nl een hooibaal binnen). Lekker hoor, frisse lucht voor je paardje.

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 20:49

Moet nog ruim een half uur hier op mijn werk aanwezig zijn. Was niet echt een leuke middag. Een kamergenote begon te zeuren dat ze het zo druk heeft en dat ik dan moet aanbieden om te helpen, terwijl we qua bezigheden eigenlijk niets met elkaar te maken hebben, en zelfs over een paar maanden gesplitst worden (ik hoor bij de frontoffice, zij bij de backoffice). Ik voelde me aangevallen en heb haar toen verteld wat me al 8 jaar dwars zat, namelijk dat haar aan- of afwezigheid heel sfeerbepalend is. Ik heb het op een rustige manier gezegd, en er is geen woord van gelogen, maar ze is nogal op haar ziel getrapt nu. Tsja, ik heb haar niet willen kwetsen en haar daarom al 8 jaar ontzien, maar het is nu haar probleem, ze heeft duidelijk geen zelfkennis. Jammer dat ze zelf denkt dat het komt omdat ze "de enige van de 5 is die hard werkt" (wil alles zelf doen, geeft niets uit handen aan haar 2 andere collega's. Heb het er met de andere 3 kamergenoten over gehad, en die zien het net zoals ik het zie, alleen zouden zij haar er nooit mee geconfronteerd hebben.

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 20:50

Tja, Pellie, goede vraag, bij mij staan ze om en om in de stal, dus ook altijd 1 op het verharde stukje, omdat Koot Mira door 't schrikdraad jaagt.

jacky2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 20:51

Macho staat ook nog gewoon buiten,hij heeft het prima naar zijn zin !
Alleen mag ik wat langer poetsen,varken.

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 21:07

maya, fijn dat je bij dewi beter aan dr oren kan zitten en dat je ook wat ontspanning krijgt bij het rijden

tinkiebel, haha chubby is 2 kg afgevallen en ikke 0,5 kilo
leuk dat jip en rascal weer bij huis zijn

spetter, fijn dat de rest al een boel gedaan had bij de paardjes

boya, lekker hoor 2 uur wandelen met je paardjes
druk met werk ook...

maya, ben het helemaal met je eens, wat jij beschrijft, zo heb ik fig dus ook ingereden

jacky, haha grappig hoor, macho en tomy dus in de bak, tommy doet dus nooit een stapje teveel
leuke kerstkaarten zeg, vind die 3e wel wat hebben
hoe is het trouwens met rosita, nog wel eens wat gehoord, hihi ik blijf benieuwd

pellie, denk dat je paardjes als ze op stal staan dan wel beseffen dat ze het heerlijk droog hebben met lekker eten
fig was ook blij vandaag op stal
morgen blijft ie ook lekker binnen denk ik

FK, minder op je werk dus ff, vind het knap van je dat je haar ermee geconfronteerd hebt, als je het idd op die rustige manier hebt gezegd dus, heb ik laatst ook moeten doen met iemand, nou het was blazen en weet ik veel wat, mij nog uitmaken voor gekke dingen, ja sorry dan hoor, zit er al weken tegenaan te hikken en heb het bijna fluisterend gezegd, nu voel ik me opgelucht, en diegene zit met zn eigen veroorzaakte probleem, sorry dan hoor, klinkt misschien l*llig maar jij begrijpt dus wel wat ik bedoel hihi

vanaaf lekker figje vertroeteld... vlechtjes gemaakt weer en daarna lekker gaan rijden
het gaat steeds beter met zn schoudergebruik, hoop donderdag weer een klein lesje te hebben eigenlijk, als ik het mag zeggen van mezelf zijn we sinds toen 'dressuurmatig' toch wel een stuk verbeterd
hij begint zelfs hele stukken nagevelijk te lopen, kleine stukjes met een mooie boog zeg maar en grote stukken lekker met zn koppie laag en heel ontspannen, eerder had ie nog wat de neiging om in draf zn koppie omhoog te gooien...

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 21:12

SuperRoos, 't is bagger dat ze diepbeledigd is, maar het had al veel eerder gezegd moeten worden, en niemand heeft dat ooit gedaan. Ze zal morgen wel thuis blijven met migraine, ze heeft tegen mijn andere collega vandaag aangegeven dat ze op instorten staat, maar dat was voordat ik mijn rustige kalme zegje deed (mijn hart sloeg door mijn borstkas heen, zo erg vond ik het om te zeggen). Had mijn andere collega me gewaarschuwd dan had ik niets gezegd... Tsja...

Zeg Roos, kun jij eens uitleggen hoe je een paard de Circling game aanleert? Wat als je een Tank hebt die tegen je zegt dat ze EG NIE blijft draven als je dat wilt?

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 21:20

FK: super hoor dat je het gezegd hebt, er mee rond lopen is ook niets. En goed dat je zo rustig bleef, nu maar hopen dat het aangekomen is. Anyway succes met de situatie.

SR: lekker dat figje zo lekker ontspannen loopt en dat je vooruitgang boekt

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 21:25

haha, lastig hoor.... al die verschillende visies en meningen
het is hier nu compleet bewolkt en gooi zo eerst maar hun avond hapje in de wei (paar plakken hooi).

heb een kennis gevraagd of die alles rondom de wei en stallen wil klaar maken. uitloopje voor de stal, bestraten en verhogen, de sloot dempen (vergunning eindelijk binnen!), deel van de wei afgraven en wit zand erin en de omheining... ik hoop dat hij nog ff werkeloos blijft om alles af te maken!!

FK, vervelend van je collega maar je hebt nu idd het probleem neergelegd waar het hoort.

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 21:26

Heel even snel. Ga zo naar bed, reageer morgen op jullie.
Flan is achter kreupel. Ik zat erop en ze zakte allemaal weg. Nu ontlast ze heel de tijd rechtsachter. Stalgenootje denk komende hoefzweer.. ik hoop t maar....
Zat eigenlijk heel verhaal aan maar vertel t morgen wel. Man is ook niet helemaal lekker

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 21:39

*Tequila*: GEFELICITEERD!!!!!!!! . Kan je ook een autootje kopen??

* Jellie: Ik heb alleen maar van de Tinkers foto's gemaakt op P&K. ik moest in de stand staan. Bij evenementen staan meer foto's van anderen.

* Chub: een nieuwe auto kopen. Leuk

* Yarka: Leuk dat je nieuweling goed opgenomen wordt in de groep.

* Fjordkootje: Mooie foto. Ha jij ook een Nikon??

* xingridx: gefeliciteerd met je 7.2. Heel goed

* Tinkiebel: lekker aan de gang met je mannen. Verder alles goed??

* Jacky2: leuke bewerkingen. Ik vind die je hebt geplaatst het mooiste.

* Jellie: Flanna kreupel hoop dat het snel weer over is.

Vandaag kwaad de opzichter gebeld en dan dreigen met een advocaat heeft hij nu de opdracht gegeven om er een suk stevig boord in te zetten. Ben benieuwd. mag morgenochtend bellen wanneer hij tijd heeft.

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 21:50

Bonte, hopelijk blijven ze er dan eindelijk van af!
Jellie, hopelijk is het niks ernstigs, was ze erg kreupel?
Tequila nog gefeliciteerd met je rijbewijs!
Pellie, lastig dilemma. Die van ons staan overdag wel gewoon in de regen en dan 's nachts binnen. Momenteel kunnen ze ook niet schuilen, maar er staan wel wat bomen dus beetje uit de wind. Vaak gaan ze wel met hun kont in de wind staan.

Met mijn oma gaat het nog niet goed. Ze heeft vorige week een hartinfarct gehad en lijkt niet op te knappen. Ze is 's nachts onrustig en denkt dat ze thuis is. Raar hoor. Oma is dan 93 maar deed alles nog zelf en zeer helder van geest. Ze was zelfs de koraan aan het lezen omdat er zo'n gedoe was toen met moslimextremisten. En nu hoor je dus dat ze 's nachts ronddwaald. Ws zal ze niet meer naar haar eigen huis gaan. Misschien verzorgingshuis. Vreselijk voor mijn oma, ze is zo gesteld op haar privacy en haar zelfstandigheid. Ze is een echte dame.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 22:07

jammer voor je oma cindy

jell, flantje weer een zweer? hmmmm zou niet zo mooi zijn maar dat beter dan iets anders he?

ze blijven buiten hoor, het ziet er nog zo aardig uit buiten (weet het, misleidend zo'n lucht) en anders zet ik ze morgenochtend op stal... eerst in bad en dan bed!!

doeg!!

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 22:10

Pellie, ik zou ze ook buiten laten... Voor je eigen gemoedsrust is het misschien wat minder, maar anders is het echt een chaos voor de paardjes zelf.

Cindy, wat sneu van je oma...

Hier op stal is WEER een paardje overleden... Painthengstje van 2 jr stond plotseling met gaskoliek en kreeg er een gescheurde darm bij, voor zover ik weet. De 3e in een vrij korte periode

Whis_Serada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 22:17

hopen dat flan weer snel opknapt.

cindy beterschap met je oma.

even eeb vraag.
over twee weken ga ik over naar me nieuwe stal.
daar hebben we onbeperkt hooi dus wil ik af van biks en over gaan op muscli is dat een goed idee???

zo ja hoe moet ik dat gaan doen??

nu krijgt ze over twee keer verdeelt een kilo biks perdag.
tussen de middag een kwartje musli met peen.
en als we gereden hebben ook kwartje musli met veel peen.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 22:18

Dat is moeilijk inderdaad Spetter! Misschien nu alvast op zoek gaan naar een nieuw thuis waar ze wel redelijk zelfstandig kan blijven functioneren, maar dan met wat mogelijkheden voor als ze slechter wordt? Tegenwoordig ziet men wat beter in wat kwalitatief leven voor ouderen betekent, in plaats van wegstoppen...

Pel, ik denk dat ik ze buiten zou laten. Dat zijn ze zo gewend inmiddels. Chub zou het niks vinden, maar die is ook op haar manier weer verwend

Bonte, ik hoop dat de opzichter nu wel mee wilt werken!

Jellie, bij ons staan er ook ineens al 2 paarden met hoefontsteking stil... Waar zou dat toch aan kunnen liggen?

FK, wel lekker dat je het nu zelf kwijt bent. Lastige is dat je met dit soort kritiek niets veranderd aan je collega, alleen de sfeer soms wat lastiger maakt. Je hoeft het natuurlijk niet met iedereen goed te kunnen vinden, maar ik denk niet dat je nu kunt verwachten dat zij zich gaat aanpassen...

Peetorlan, bevalt de brok niet goed?

Bij Chub kan ik best haar oren vastpakken enzo, maar knippen ho maar. Had dat graag gedaan toen ze het roesje voor het scheren had, maar toen was ik er helaas niet bij. Ze heeft dus én grote oren én lange pluimen die eruit steken

Chub is trouwens ook ingereden toen ze 2 was. Als ik het had geweten, had ik een jaar gewacht. Gelukkig heb ik haar niet overvraagd, maar als ik een bewuster keuze had kunnen maken

Roos, fijn dat Figje zo lekker liep! Lekker gevoel is dat he, als alles zo lekker loopt tussen jou en je knollie!

Heb vanaaf koopcontract van auto getekend. Morgen maar ff geld overmaken. Laat hem voor eind november al komen, dan kan 'ie nog gauw een beurt terwijl ik m'n lease-auto nog heb. Clio kreeg vandaag al wel een nieuwe APK (op hun kosten).
Toen was ik net op tijd bij de ruitershop, om singel te ruilen. heb gelijk wat lekkers gehaald voor Baileys, als bedankje voor het ritje En nieuwe chaps gekocht...
Ben nog niet blut nu, maar dat heb ik meer te danken aan mijn lening dan aan mijn uitgavenpatroon

Ga ff het hondenweer in met hond, en dan zweetlucht eraf douchen

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 22:28

Citaat:
Peetorlan, bevalt de brok niet goed?

jawel maar op de oude stal stonden ook twee tinkers die ook enkel maar musli kregen en met hooi en het daar heel goed op doen plus denk ik dat ze misschien te veel krachtvoer zo krijg.
maar dit zijn ook van die dingen waar ik nog veel over moet leren hoor